|
KWiA.I–0914/36/10
|
Opole, 15.09.2010 r.
|
PROTOKÓŁ KONTROLI NR 51/10
|
Jednostka kontrolowana
|
Publiczne Gimnazjum nr 7 w Opolu
|
Nazwa organu sprawującego nadzór
|
Prezydent Miasta Opola
|
Termin przeprowadzenia kontroli
|
8-15.09.2010 r.
|
Imię i nazwisko przeprowadzającego kontrolę oraz stanowisko
|
Agnieszka Lisiecka-inspektor w Wydziale
Kontroli Wewnętrznej i Audytu
Monika Pijanka - inspektor w Wydziale
Kontroli Wewnętrznej i Audytu
|
Upoważnienie do przeprowadzenia kontroli
|
nr 107/2010
nr 108/2010
|
Przedmiot kontroli
|
Prawidłowość realizacji zaleceń pokontrolnych z 2008 r.
|
Okres objęty kontrolą
|
2009 r.
|
Imię i nazwisko kierownika kontrolowanej jednostki – stanowisko służbowe
|
– Stanisława Namysło - dyrektor
gimnazjum
|
Wyjaśnień w czasie kontroli udzielały
|
– Stanisława Bogdan – główna księgowa
|
W dniach od 9 do 30 czerwca 2008r. w Publicznym Gimnazjum nr 7 w Opolu zostało przeprowadzone przez Wydział Kontroli Wewnętrznej i Audytu Urzędu Miasta Opola postępowanie kontrolne w zakresie: gospodarki finansowej, ewidencji księgowej i sprawozdawczości oraz ZFŚS.
W związku ze stwierdzonymi nieprawidłowościami Prezydent Miasta Opola w wystąpieniu pokontrolnym z dnia15.07.2008 r. polecił:
- Sprawozdania budżetowe sporządzać zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 27 czerwca 2006r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej. Kwoty wykazane w sprawozdaniach powinny być zgodne z danymi wynikającymi z ewidencji księgowej.
Ze sporządzonego przez jednostkę kontrolowaną sprawozdania Rb-34S wynika, że wydatki za 2009r. wyniosły ogółem 33.240,95 zł. Wydatki te zaewidencjonowano w dziesięciu paragrafach. Dane wykazane w sprawozdaniu są zgodne z ewidencją księgową.
Tabela nr 1
Lp.
|
Paragraf
|
Wydatki
|
1.
|
4210
|
1988,50
|
2.
|
4270
|
19891,18
|
3.
|
4280
|
46,50
|
4.
|
4300
|
5751,56
|
5.
|
4410
|
176,05
|
6.
|
4430
|
356,40
|
7.
|
4480
|
1449,00
|
8.
|
4700
|
700,00
|
9.
|
4740
|
1066,95
|
10.
|
4750
|
1814,81
|
Σ
|
X
|
33240,95
|
- Nie przekraczać pogotowia kasowego ustalonego w Instrukcji w sprawie gospodarki kasowej.
Zgodnie z zał. nr 1 do Instrukcji gospodarki kasowej limit gotówki w kasie w okresie kontrolowanym wynosił 200,00 zł. W okresie od 06.01.2009r. do 22.12.2009r. w kontrolowanej jednostce z pobranych z banku środków pieniężnych sporządzono 35 raportów kasowych.
Tabela nr 2
Lp.
|
Nr raportu
kasowego
|
Przychód
|
Rozchód
|
Stan kasy
poprzedni
|
Stan kasy
końcowy
|
1.
|
1
|
1.099,35
|
928,20
|
0
|
171,15
|
2.
|
2
|
409,27
|
360,18
|
171,15
|
220,24
|
3.
|
3
|
864,45
|
888,34
|
220,24
|
196,35
|
4.
|
4
|
233,50
|
233,50
|
196,35
|
196,35
|
5.
|
5
|
1.276,50
|
1.368,95
|
196,35
|
103,90
|
6.
|
6
|
2.481,50
|
2.387,53
|
103,90
|
197,87
|
7.
|
7
|
1.108,92
|
2.306,79
|
197,87
|
0
|
8.
|
8
|
3.727,14
|
3.552,92
|
0
|
174,22
|
9.
|
9
|
2.004,29
|
2.000,42
|
174,22
|
178,09
|
10.
|
10
|
2.067,75
|
2.085,12
|
178,09
|
160,72
|
11.
|
11
|
1.583,27
|
1.556,94
|
160,72
|
187,05
|
12.
|
12
|
2.458,31
|
2.445,36
|
187,05
|
200,00
|
13.
|
13
|
0
|
44,36
|
200,00
|
155,64
|
14.
|
14
|
1.205,57
|
1.361,21
|
155,64
|
0
|
15.
|
15
|
4.907,00
|
4.733,65
|
0
|
173,35
|
16.
|
16
|
117,00
|
155,40
|
173,35
|
134,95
|
17.
|
17
|
178,13
|
113,08
|
134,95
|
200,00
|
18.
|
18
|
317,67
|
317,67
|
200,00
|
200,00
|
19.
|
19
|
1.130,74
|
1.194,69
|
200,00
|
136,05
|
20.
|
20
|
2.481,24
|
2.417,29
|
136,05
|
200,00
|
21.
|
24
|
800,25
|
800,25
|
200,00
|
200,00
|
22.
|
22
|
1.224,39
|
1224,39
|
200,00
|
200,00
|
23.
|
23
|
3.493,35
|
3.693,35
|
200,00
|
0
|
24.
|
24
|
711,98
|
528,58
|
0
|
183,40
|
25.
|
25
|
1.131,00
|
1.152,00
|
183,40
|
162,40
|
26.
|
26
|
5.000,00
|
5.000,00
|
162,40
|
162,40
|
27.
|
27
|
198,41
|
197,00
|
162,40
|
163,81
|
28.
|
28
|
2.160,95
|
2.131,66
|
163,81
|
193,00
|
29.
|
29
|
968,11
|
961,11
|
193,00
|
200,00
|
30.
|
30
|
31,00
|
36,65
|
200,00
|
194,35
|
31.
|
31
|
960,45
|
954,80
|
194,35
|
200,00
|
32.
|
32
|
1.146,43
|
1.169,40
|
200,00
|
177,03
|
33.
|
33
|
40,80
|
124,83
|
177,03
|
93,00
|
34.
|
34
|
4.095,30
|
4.088,30
|
93,00
|
100,00
|
35.
|
35
|
557,18
|
657,18
|
100,00
|
0
|
W jednym przypadku zostało przekroczone pogotowie kasowe.
Z rejestru kontroli wewnętrznych za 2009r. przedstawionego kontrolującym do kontroli wynika, że w dniu 31.01.2009r. główna księgowa przeprowadziła kontrolę środków pieniężnych w kasie i stwierdziła przekroczenie pogotowia na kwotę 20,24 zł.
Aneksem z dnia 16.08.2010r. jednostka podwyższyła pogotowie kasowe do kwoty 1.600,00 zł.
Szczegółowej kontroli poddano raport nr 12 za okres 01-05.06.2009r. Ustalono, że na przychody składały się:
Ø pobrana gotówka z banku – 155,48 zł,
Ø pobranie gotówki z banku – 1.296,85 zł,
Ø pobranie z banku – 191,51 zł,
Ø pobranie z banku – 814,47 zł.
RAZEM – 2.458,31 zł
Na rozchody składały się wydatki na:
Ø baterie – 21,98 zł,
Ø zwrot wpłaty z tytułu mylnej wypłaty – 98,95 zł,
Ø zwrot wpłaty z tytułu mylnej wypłaty – 398,95 zł,
Ø zwrot wpłaty z tytułu mylnej wypłaty – 398,95 zł,
Ø zwrot wpłaty z tytułu mylnej wypłaty – 398,95 zł,
Ø znaczki – 11,50 zł,
Ø znaczki – 9,05 zł,
Ø wypłata wynagrodzenia – 100,00 zł,
Ø środki czystości – 74,14 zł,
Ø znaczki – 7,50 zł,
Ø ścisk, kolanko, trójnik – 89,74 zł,
Ø druki – 20,13 zł,
Ø wypłata zaliczki – 500,00 zł,
Ø wypłata zaliczki – 150,00 zł,
Ø urządzenie do cięcia – 147,47 zł,
Ø oczko metalowe, nit – 17,00 zł,
Ø zapłata do banku – 1,05 zł.
RAZEM – 2.445,36 zł
W wyniku przeprowadzonej analizy stwierdzono:
Ø do raportu kasowego dołączone były dowody źródłowe tj.: faktury i rachunki oraz potwierdzenia wypłaty oraz wpłaty z banku;
Ø dowody księgowe zawierały stwierdzenia i zakwalifikowania dowodu do ujęcia w księgach rachunkowych przez wskazanie miesiąca oraz sposobu ujęcia dowodu w księgach (dekretacja) oraz podpis osoby odpowiedzialnej za te wskazania;
Ø faktury i rachunki opisane były pod względem celowości zakupu, podpisane pod względem formalnym, rachunkowym, zatwierdzone do wypłaty.
Protokół niniejszy sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden egzemplarz obustronnie podpisany doręczono dyrektorowi gimnazjum.
Zgodnie z § 39 ust.1 Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola stanowiącego załącznik do zarządzenia nr OR.II-0152/18/2003 Prezydenta Miasta Opola z dnia 9 czerwca 2003 r. w sprawie Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola zmienionego zarządzeniem nr OR.I-152-32/2004 Prezydenta Miasta Opola z dnia 24.08.2004 r., zarządzeniem nr OR.I-0152-42/2004 Prezydenta Miasta Opola z dnia 29.10.2004 r. oraz zarządzeniem nr OR.I-0152/218/08 z dnia 16 kwietnia 2008r. kierownik jednostki kontrolowanej ma prawo pisemnie, w terminie 7 dni roboczych od daty doręczenia protokołu kontroli, zgłosić kierownikowi zespołu kontrolnego umotywowane zastrzeżenia do ustaleń zawartych w protokole.
Jednostka kontrolowana
W dniu dzisiejszym otrzymałem/am egzemplarz protokołu.
(podpisy)
Data: ........................
|
Zespół kontrolny
(podpisy)
Data:.
|
Podpis Głównego Specjalisty:
Podpis Naczelnika Wydziału:
Ewentualne przyczyny odmowy podpisania protokołu:
.................................................................................................................
|
Ilość odwiedzin: | 7334 | Nazwa dokumentu: | Publiczne Gimnazjum nr 7 - kontrola sprawdzająca | Podmiot udostępniający: | Wydział Kontroli Wewnętrznej i Audytu | Osoba, która wytworzyła informację: | Agnieszka Lisiecka, Monika Pijanka | Osoba, która odpowiada za treść: | Agnieszka Lisiecka, Monika Pijanka | Osoba, która wprowadzała dane: | Agnieszka Lisiecka | Data wytworzenia informacji: | 2011-02-23 10:14:45 | Data udostępnienia informacji: | 2011-02-23 10:14:45 | Data ostatniej aktualizacji: | 2011-02-23 10:22:17 |
Wersja do wydruku... Rejestr zmian...
|