Informacja o kontroli
W dniach od 13 do 17 października 2014 r. w Miejskim Zarządzie Lokali Komunalnych w Opolu zostało przeprowadzone przez Wydział Kontroli Wewnętrznej Urzędu Miasta Opola postępowanie kontrolne nr 33/14.
Celem kontroli było sprawdzenie prawidłowości postępowania ówczesnego Wydziału Lokalowego oraz Wydziału Zarządzania Zasobem Komunalnym w sprawie roszczeń Kancelarii radcy prawnego z tytułu reprezentowania Gminy Opole w postępowaniach sądowych i egzekucyjnych dotyczących zasobów komunalnych zarządzanych przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej sp. z o.o. w Bytomiu.
Zapoznano się z treścią umów zawartych ze spółkami na zarządzanie zasobami komunalnymi w poszczególnych rejonach. Uzyskano wydruki komputerowe z ewidencji księgowej prowadzonej przez Referat Księgowości Wydatków Budżetowych Wydziału Finansowo-Księgowego Urzędu Miasta Opola. Uzyskano dane z ewidencji księgowej prowadzonej przez jednostkę kontrolowaną oraz z ewidencji księgowej prowadzonej przez Referat Księgowości Wydatków Budżetowych Wydziału Finansowo-Księgowego Urzędu Miasta Opola. Dokonano analizy zestawień sporządzonych przez jednostkę kontrolowaną dla Zespołu Radców Prawnych. Dokonano analizy wybranej dokumentacji będącej w dyspozycji Zespołu Radców Prawnych. Dokonano analizy wybranej dokumentacji przekazanej do Archiwum Zakładowego. Pobrano wyjaśnienia od dyrektora oraz pracowników merytorycznych jednostki kontrolowanej, a także radcy prawnego.
Ustalenia kontroli zostały zawarte w protokole kontroli, który został doręczony dyrektorowi jednostki w dniu 13.01.2015r.
W wyniku kontroli nie stwierdzono aby w okresie obowiązywania umów o zarządzanie wpłynęły jakiekolwiek faktury lub roszczenia o zapłatę z tytułu kosztów zastępstwa procesowego wykonywanych na podstawie udzielanych pełnomocnictw. Ponadto w okresie obowiązywania umowy dokonano zmian organizacyjnych, w wyniku których zadania w tym zakresie należały do różnych komórek organizacyjnych. Stwierdzono również, że prowadzony wówczas system ewidencji księgowej przez cały okres obowiązywania umowy nie pozwalał ustalić wysokości i rodzajów kwot wyegzekwowanych od poszczególnych dłużników, w tym kosztów zastępstwa procesowego i egzekucyjnego. Aktualne uregulowania są odmienne i w sposób szczegółowy regulują zasady udzielania pełnomocnictw oraz wynagrodzeń za wykonywania czynności w ramach zawartej umowy. Zmieniono również system ewidencji księgowej. Ewidencja księgowa została dostosowana i pozwala na szczegółową analizę kosztów zastępstwa procesowego oraz egzekucyjnego.
Zespół kontrolny przekazał niniejszy protokół Sekretarzowi Miasta Opola celem wykorzystania w procesie oceny i ewentualnej przebudowy systemu obsługi prawnej w Urzędzie.
W związku z powyższymi ustaleniami odstąpiono o wydawania zaleceń pokontrolnych.
Ilość odwiedzin: | 3320 |
Nazwa dokumentu: | Miejski Zarząd Lokali Komunlanych |
Podmiot udostępniający: | Wydział Kontroli Wewnętrznej |
Osoba, która wytworzyła informację: | Agnieszka Lisiecka |
Osoba, która odpowiada za treść: | Agnieszka Lisiecka, Tadeusz Lech |
Osoba, która wprowadzała dane: | Agnieszka Lisiecka |
Data wytworzenia informacji: | 2015-07-23 14:32:31 |
Data udostępnienia informacji: | 2015-07-23 14:32:31 |
Data ostatniej aktualizacji: | 2015-07-23 14:36:09 |