KWiA.I-0914/6/2010
|
Opole, 8 marca 2010 r.
|
PROTOKÓŁ KONTROLI NR 11/2010
|
Jednostka kontrolowana
|
Przedszkole Publiczne Integracyjne nr 38 w Opolu
|
Nazwa organu sprawującego nadzór
|
Prezydent Miasta Opola
|
Termin przeprowadzenia kontroli
|
od 2 do 5 marca 2010 r.
|
Imię i nazwisko przeprowadzającego kontrolę oraz stanowisko
|
Agnieszka Lisiecka - inspektor
Jacek Spadło - inspektor
|
Upoważnienie do przeprowadzenia kontroli
|
nr 23/2010
nr 24/2010
|
Przedmiot kontroli
|
Realizacja wykonania zaleceń pokontrolnych z kontroli przeprowadzonej przez WKWiA w 2008 r.
|
Okres objęty kontrolą
|
2008
|
Imię i nazwisko kierownika kontrolowanej jednostki – stanowisko służbowe
|
Elżbieta Kruszyńska – dyrektor szkoły
|
Wyjaśnień w czasie kontroli udzielali:
|
Elżbieta Kruszyńska – dyrektor szkoły
|
Podstawy prawne
1. Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2009r. Nr 157, poz. 1240).
2. Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jednolity z 2002 r., Dz. U. Nr 76, poz.694 z późniejszymi zmianami).
3. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie Klasyfikacji Środków Trwałych (KŚT) (Dz. U. Nr 112, poz. 1317 z późn. zm.).
4. Rozporządzenie z dnia 14 czerwca 2006 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. 107 poz. 726 z późn. zm.).
5. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz. U. Nr 142, poz. 1020 z późn. zm.).
Cel kontroli
Celem kontroli jest ocena prawidłowości realizacji zaleceń pokontrolnych wydanych przez WKWiA po kontroli przeprowadzonej w okresie od 16.04.2008 r. do 30.04.2008 r.
Kryteria
Kryteriami w postępowaniu kontrolnym są zalecenia pokontrolne wydane przez Prezydenta Miasta z dnia 20.06.2008r.
Metodyka przeprowadzenia kontroli
Zapoznano się z dokumentacją postępowania kontrolnego przeprowadzonego przez Wydział Kontroli Wewnętrznej i Audytu w okresie od 16.04.2008 r. do 30.04.2008 r.
Sprawdzono czy zalecenia zostały wykonane w sposób prawidłowy i terminowy.
Ustalenia kontroli
W zakresie zaleceń pokontrolnych Prezydenta Miasta z dnia 20.06.2008r.
Zgodnie z zarządzeniem nr OR.I-0152/217/2008 Prezydenta Miasta Opola Wydział Kontroli Wewnętrznej i Audytu w okresie od 16.04.2008 r. do 30.04.2008 r. w Przedszkolu Publicznym Integracyjnym nr 38 w Opolu przeprowadził kontrolę planową w zakresie realizacji zasad gospodarki finansowej, realizacji zamówień publicznych i systemu kontroli wewnętrznej.
Z przeprowadzonego postępowania kontrolnego sporządzono w dniu 4 czerwca 2008 r. protokół kontroli, który został przekazany dyrektorowi przedszkola.
W dniu 20 czerwca 2008 r. Prezydent Miasta Opola skierował do dyrektora przedszkola Wystąpienie pokontrolne, w którym wydał następujące zalecenie:
1. Przeprowadzić w 2008r. inwentaryzację środków trwałych i pozostałych środków trwałych w sposób określony w art.26 i 27 ustawy o rachunkowości (Dz.U. z 2005r. nr 249, poz. 2104 z późn. zm.).
Termin wykonania zalecenia: 31.01.2009r.
Zespół kontrolny sprawdził, czy w jednostce została przeprowadzona inwentaryzacja.
W aktach znajduje się zarządzenie nr 8 Dyrektora Przedszkola Publicznego Integracyjnego Nr 38 w Opolu z dnia 7 października 2008r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji środków trwałych i pozostałych środków trwałych stanowiących majątek Przedszkola Publicznego Integracyjnego nr 38.
Powołano trzyosobowy zespół spisowy.
Inwentaryzacją objęto:
- środki trwałe,
- pozostałe środki trwałe,
- materiały,
- środki pieniężne.
W aktach znajduje się również oświadczenie osób materialnie odpowiedzialnych.
Inwentaryzacyjne składniki majątkowe zostały spisane na arkuszach spisu z natury o numerach:
- środki trwałe 2140/2140/42/08, liczba pozycji 4,
- pozostałe środki trwałe od nr 2140/11/08 do nr 2140/41/08, liczba pozycji 253.
Arkusze zostały wprowadzone do programu komputerowego ,,Wyposażenie DDJ”. Wydrukowano także kody kreskowe, którymi następnie oznakowano wyposażenie przedszkola. Wydrukowano także stan wyposażenia ilościowego, a ewidencję umieszczono w każdym z pomieszczeń przedszkola. Strona kontrolująca dokonała sprawdzenia oznaczeń w pokoju Intendenta. Wszystkie składniki majątku znajdujące się w tym pokoju zostały oznaczone numerem inwentarzowym.
Inwentaryzację przeprowadzono w dniach 15 - 29.12.2008r. Z inwentaryzacji sporządzono sprawozdanie opisowe z przebiegu spisu z natury. Na sprawozdaniu widnieją podpisy członków zespołu spisowego oraz osób materialnie odpowiedzialnych.
W aktach znajdują się również protokoły:
- z inwentaryzacji druków ścisłego zarachowania ( w wyniku inwentaryzacji nie stwierdzono różnic),
- zbioru bibliotecznego,
- z inwentaryzacji dochodów własnych,
- wyposażenia zdeponowanego w magazynie przedszkola.
Z protokołu z inwentaryzacji pozostałych środków trwałych wynika, że różnic nie stwierdzono.
Prezydent Miasta Opola w wystąpieniu pokontrolnym polecił złożyć sprawozdanie z realizacji zaleceń w terminie do 31 stycznia 2009 r.
W dniu 20.01.2009r. złożono sprawozdanie z wykonania zaleceń pokontrolnych, w którym poinformowano, iż zgodnie z zaleceniem przeprowadzono inwentaryzację środków trwałych i pozostałych środków trwałych.