KWiA – I –0914/9/10
|
Opole, 12 maja 2010 r.
|
PROTOKÓŁ KONTROLI NR 15/10
|
Jednostka kontrolowana
|
Przedszkole Publiczne Nr 16 w Opolu ul. Al. Przyjaźni 26
|
Nazwa organu sprawującego nadzór
|
Prezydent Miasta Opola
|
Termin przeprowadzenia kontroli
|
od 8 do 19 marca 2010 r.
|
Imię i nazwisko przeprowadzającego kontrolę oraz stanowisko
|
Tadeusz Lech – główny specjalista w Wydziale Kontroli Wewnętrznej i Audytu Wiesław Pałczyński - st. specjalista
w Wydziale Kontroli Wewnętrznej i Audytu
|
Upoważnienie do przeprowadzenia kontroli
|
nr 31/2010
nr 32/2010
|
Przedmiot kontroli
|
- gospodarka finansowa
- ewidencja księgowa i sprawozdawczość
- ZFŚS
- system kontroli wewnętrznej
|
Okres objęty kontrolą
|
2009 r.
|
Imię i nazwisko kierownika kontrolowanej jednostki – stanowisko służbowe
|
Małgorzata Skomudek – dyrektor
przedszkola
|
Wyjaśnień w czasie kontroli udzielali:
|
Małgorzata Skomudek – dyrektor
(Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198))– główny księgowy
(Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198))- Specjalista ds. kadr i płac
|
Podstawy prawne
1. Ustawa z dnia 30 czerwca 2005 r. r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późniejszymi zmianami).
2. Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jednolity z 2002 r., Dz. U. Nr 76, poz.694 z późniejszymi zmianami).
- Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity z 2004 r., Dz. U. Nr 256, poz. 2572 z późniejszymi zmianami).
4. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (tekst jednolity z 2003 r., Dz. U. Nr 118, poz. 1112 z późniejszymi zmianami).
5. Ustawa z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (Dz. U. z 1996 r. Nr 70, poz. 335 z późn. zm.).
6. Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 19, poz 177 z późn. zm.)
- Rozporządzenie z dnia 14 czerwca 2006 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. 107 poz. 726 z późn. zm.).
8. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 27 czerwca 2006 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. Nr 115, poz. 781 z późn. zm.).
9. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 29 czerwca 2006 r. w sprawie gospodarki finansowej jednostek budżetowych, zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych oraz trybu postępowania przy przekształcaniu w inną formę organizacyjno-prawną (Dz. U. z 2006 r. Nr 116 poz. 783).
10. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz. U. Nr 142, poz. 1020).
11. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. Nr 50 poz. 398 z późn. zm.).
12. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz. U. Nr 22 poz. 181 z późn. zm.).
13. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 marca 2009 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz. U. Nr 52 poz. 422)
- Uchwała Nr XLIV/456/05 Rady Miasta Opola z dnia 17 marca 2005 r. w sprawie tworzenia i gospodarowania dochodami własnymi w jednostkach budżetowych miasta Opola
- Komunikat Nr 23 Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie standardów kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych (Załącznik do komunikatu poz. 84)
Cel kontroli
Celem kontroli była ocena prawidłowości wydatkowania środków budżetowych i gospodarowania środkami z dochodów własnych oraz sprawdzenie rzetelności prowadzonej ewidencji i sporządzanych sprawozdań.
Metodyka przeprowadzenia kontroli
Z ewidencji księgowej Urzędu Miasta Opola uzyskano dane dotyczące środków finansowych przekazanych do jednostki kontrolowanej na cele objęte kontrolą.
Zapoznano się z aktami prawnymi dotyczącymi pobierania opłat za pobyt dzieci w przedszkolu oraz z przyjętymi rozwiązaniami organizacyjnymi w zakresie prowadzenia spraw ewidencyjno-księgowych w kontrolowanej jednostce.
Dane zawarte w sprawozdaniach sporządzonych przez jednostkę kontrolowaną porównano z danymi znajdującymi się w ewidencji księgowej, wyciągach bankowych oraz w innych badanych dokumentach.
Przeprowadzono analizę zapisów znajdujących się w ewidencjach księgowych dotyczących poszczególnych rodzajów wydatków rzeczowych pod kątem prawidłowości ich klasyfikowania, celowości i zasadności ich dokonywania oraz pod kątem zgodności danych ewidencyjnych z danymi wykazywanymi w sprawozdaniach.
Sprawdzono dokumenty źródłowe dotyczące wydatków budżetowych zaewidencjonowanych w dwóch paragrafach oraz dotyczące wydatków zaewidencjonowanych w wybranych paragrafach dochodów własnych za 2009 r.
W zakresie wynagrodzeń szczegółową kontrolą objęto zapisy w ewidencji księgowej dotyczące wydatków na wynagrodzenia dla trzech osób za IV kwartał 2009r. Sprawdzono również prawidłowość ustalenia stawek wynagrodzenia zasadniczego i kategorii zaszeregowania osób przyjętych do pracy w okresie objętym kontrolą.
W zakresie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych sprawdzono zgodność odpisów wykazanych w ewidencji z wyciągami bankowymi. Dokonano także analizy zapisów ewidencyjnych poszczególnych wpływów i wydatków pod kątem ich zgodności z ustawą.
Zapoznano się z dokumentacją dotyczącą systemu kontroli wewnętrznej oraz z funkcjonowaniem tego systemu w jednostce.
USTALENIA KONTROLI
I. W zakresie spraw organizacyjno-kadrowych
Uchwałą Nr XXVI/224/04 Rady Miasta Opola z dnia 26 lutego 2004 r. odnowiono akt założycielski Przedszkola Publicznego Nr 16 w Opolu ul. Al. Przyjaźni 26 z dniem 01.03.2004 r. (akta kontroli Nr 10/15/I/11).
Siedzibą Przedszkola jest nieruchomość zabudowana, którą Zarząd Miasta Opola przekazał nieodpłatnie w trwały zarząd decyzją nr GN-7224c/34/98 z dnia 05.08.1998 r. (akta kontroli Nr 10/15/I/13-16).
Dyrektorem przedszkola jest pani Małgorzata Skomudek powołana na to stanowisko przez Prezydenta Miasta Opola z dniem 01 września 2008 r. na czas określony do 31 sierpnia 2013 r. (akta kontroli Nr 10/15/I/17-18). Na stanowiskugłównego księgowego w wymiarze ¼ etatu na czas nieokreślony zatrudniona jest pani (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)) (akta kontroli Nr 10/15/I/19).
Z zapisów książki kontroli przedszkola wynika, że w 2009 r. w jednostce przeprowadzone zostały trzy kontrole zewnętrzne przez: (akta kontroli Nr 10/15/I/21-22)
- ZUS Odział w Opolu (w zakresie prawidłowości naliczania składek ZUS -bez zaleceń),
- dwukrotnie przez Wydział Budżetu Urzędu Miasta Opola (w zakresie prawidłowości naliczania odsetek od nieterminowych płatności oraz w zakresie wdrażania regulaminu wynagradzania - bez zaleceń).
Na dzień 01.01.2009 r. w przedszkolu zatrudnionych było 17 osób na 13,26 etatach (akta kontroli Nr 10/15/I/23). Stan zatrudnienia na początek i na koniec 2009 r. w rozbiciu na poszczególne grupy zawodowe w osobach i etatach przedstawia poniższa tabela:
rodzaje stanowisk pracy
|
stan na 01.01.2009 r.
|
stan na 31.12.2009 r.
|
osoby
|
etaty
|
osoby
|
etaty
|
Pracownicy pedagogiczni
|
9
|
7,135
|
9
|
7,19
|
Pracownicy administracji
|
3
|
1,375
|
2
|
0,75
|
Pracownicy obsługi
|
5
|
4,75
|
6
|
5,37
|
Razem:
|
17
|
13,26
|
17
|
13,31
|
Z powyższych danych wynika, że stan zatrudnienia w osobach ogółem na początek i koniec 2009 r. nie uległ zmianie. Natomiast w etatach stan zatrudnienia na koniec 2009 r. był wyższy o 0,05 etatu w stosunku do stanu początkowego.
W 2009 roku przyjęto do pracy w przedszkolu dwie osoby, w tym jednego pracownika pedagogicznego i jednego pracownika obsługi. W obu przypadkach pracowników przyjęto na zastępstwo (akta kontroli Nr 10/15/I/24).
Przedszkole posiada w banku PKO Bank Polski S.A. cztery niżej wymienione rachunki bankowe (akta kontroli Nr 10/15/I/28):
550201593318 - rachunek budżetowy,
530201700582 - rachunek depozytowy,
530201593334 - rachunek ZFŚS,
530201593326 - rachunek dochodów własnych,
Kontrolą objęto rachunki: budżetowe, ZFŚS oraz dochodów własnych.
II.W zakresie wydatków budżetowych
Z dokumentacji bankowej wynika, że stan salda na rachunku bieżącym na dzień 31.12.2008 r. wynosił „0” (akta kontroli Nr 10/15/I/29). W wyniku kontroli ustalono, że stan ten był zgodny z ewidencją księgową (zapisy na koncie „130”).
Z ewidencji księgowej Urzędu Miasta wynika, że łączna kwota środków budżetowych przekazanych do jednostki kontrolowanej na działalność bieżącą w 2009 r. wynosiła 448.490,73 zł, (akta kontroli Nr 10/15/I/5).
W dniu 11.01.2010 r. jednostka kontrolowana przedłożyła w Urzędzie Miasta Opola sprawozdanie Rb-28S z wykonania wydatków budżetowych (akta kontroli Nr 10/15/I/6).
W wyniku kontroli ustalono, że łączna kwota wydatków wykazana w sprawozdaniu jest zgodna z łączną kwotą środków otrzymanych z Urzędu Miasta na działalność przedszkola w 2009 r. oraz z ewidencją księgową .
Ze sporządzonego sprawozdania oraz z dokumentacji księgowej przedszkola wynika, że dokonane wydatki budżetowe zostały zaewidencjonowane w sześciu paragrafach. W wyniku kontroli stwierdzono, że wykazane w sprawozdaniu dane dotyczące wydatków zaewidencjonowanych w poszczególnych paragrafach są zgodne z ewidencją księgową. Wszystkie wydatki środków budżetowych dotyczyły wynagrodzeń i pochodnych (akta kontroli Nr 10/15/I/50-51).
Z dokumentacji bankowej wynika, że stan salda na rachunku bieżącym na dzień 31.12.2009 r. wynosił „0” (akta kontroli Nr 10/15/I/32). W wyniku kontroli ustalono, że stan ten był zgodny z ewidencją księgową (zapisy na koncie „130”).
W sprawozdaniu Rb-28S za 2009 r. jednostka kontrolowana wykazała na koniec roku stan zobowiązań w trzech paragrafach na łączna kwotę 31.136,60 zł. W wyniku kontroli ustalono, że stan ten był zgodny z ewidencją księgową - konta 229 i 231. Zobowiązania dotyczyły naliczonych i niewypłaconych „trzynastek” oraz składek ZUS i na Fundusz Pracy od tych wynagrodzeń (akta kontroli Nr 10/15/I/46-48,52).
II.1. Wydatki budżetowe na wynagrodzenia (paragraf 4010)
Wydatki w tym paragrafie stanowiły największą pozycję wszystkich wydatków środków budżetowych otrzymanych z urzędu Miasta Opola. Łączna kwota tych wydatków wyniosła 338.395,60 zł (akta kontroli Nr 10/15/I/27).
Podczas czynności kontrolnych dokonano szczegółowej analizy wynagrodzeń trzech pracowników tj. dyrektora, głównej księgowej oraz specjalisty ds. płac i kadr (akta kontroli Nr 10/15/I/7-9).
W trakcie analizy porównano kwoty wynagrodzeń netto wykazane w indywidualnych kartach wynagrodzeń z kwotami przelewów figurującymi na wyciągach bankowych. Analizą objęto wszystkie wydatki figurujące na wyciągach bankowych za okres trzech miesięcy tj. od października do grudnia 2009 r. Ogółem sprawdzono wszystkie 18 wyciągów bankowych od nr 54 z 21 października do nr 71 z 30 grudnia .
W wyniku kontroli stwierdzono, że wszystkie kwoty figurujące na wyciągach bankowych były zgodne z kwotami wykazanymi w indywidualnych kartach wynagrodzeń. Wypłaty wynagrodzeń dokonywane były na rachunki oszczędnościowo-rozliczeniowe.
Ponadto kontrolą objęto wynagrodzenia osób przyjętych do pracy w 2009 r. Ustalono, że kategoria zaszeregowania oraz stawka wynagrodzenia zasadniczego pracownika niepedagogicznego przyjętego do pracy w okresie objętym kontrolą jest zgodna z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18.03. 2009 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego oraz z Regulaminem Wynagradzania pracowników przedszkola. Również stawka wynagrodzenia zasadniczego pracownika pedagogicznego jest zgodna z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 marca 2009 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy.
II.2. Wydatki budżetowe - odpis na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych (paragraf 4440)
W sporządzonym sprawozdaniu Rb-28S jednostka kontrolowana wykazała, że w paragrafie 4440 wydatki budżetowe w 2009 r. wyniosły 24.730,00 zł.
W wyniku kontroli ustalono, że kwota ta jest zgodna z ewidencją księgową dotyczącą tych wydatków (akta kontroli Nr 10/15/I/49). Powyższa kwota wydatków w całości dotyczyła odpisów na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych. Wykazana w sprawozdaniu kwota faktycznie przekazana została z rachunku podstawowego jednostki na rachunek bankowy funduszu w ustawowych terminach. Pierwotna naliczona kwota odpisu zgodnie z planem finansowym wyniosła 20.500,00 zł. Terminy i kwoty przelewów naliczonych odpisów wraz z dokonaną na koniec roku korektą przedstawia poniższa tabela:
Data
|
Kwota
|
%
|
26.05.2009 r.
|
15.400,00 zł
|
75
|
22.09.2009 r.
|
5.100,00 zł
|
25
|
Razem:
|
20.500,00 zł
|
100,00
|
29.10.2009 r.
|
4.230,00 zł
|
korekta
|
Ogółem odpis
|
24.730,00 zł
|
--------
|
III. Dochody własne w 2009 r.
W dniu 20.01.2010 r. jednostka kontrolowana przedłożyła w Urzędzie Miasta Opola sprawozdanie Rb-34 z wykonania planów finansowych dochodów własnych (akta kontroli Nr 08/15/I/10).
W wyniku kontroli ustalono, że wykazany w sprawozdaniu stan środków pieniężnych na początek okresu sprawozdawczego w kwocie 35.580,10 zł jest zgodny z wyciągiem bankowym nr 220 z dnia 31.12.2008r. (akta kontroli Nr 08/15/I/36-37) oraz z ewidencją księgową.
Również wykazany w sprawozdaniu stan środków pieniężnych na koniec 2009 r. w kwocie 50.661,16 zł jest zgodny z wyciągiem bankowym nr 211 z dnia 31.12.2009 r. (akta kontroli Nr 08/15/I/38-39) oraz z ewidencją księgową.
Wykazany w sprawozdaniu stan należności w kwocie 2.040,68 był zgodny z ewidencja księgową – konto 201. Należności dotyczyły zaległości jedenastu rodziców w opłatach za pobyt dzieci w przedszkolu (akta kontroli Nr 08/15/I/55).
Także wykazany w sprawozdaniu stan zobowiązań w kwocie 11.944,41 zł był zgodny z ewidencją księgową - konto 201. Największe kwoty zobowiązań dotyczyły:
- nadpłat za przedszkole – 7.794,41 zł,
- odpisów z tytułu nieobecności dzieci w przedszkolu – 3.553,60 zł. Pozostałe zobowiązania na łączną kwotę 596,40 zł dotyczyły rozrachunków z czterema dostawcami (akta kontroli Nr 08/15/I/52-53,56-57).
III.1. Wpływy dochodów własnych
Ze sporządzonego sprawozdania wynika, że dochody własne w 2009 r. wyniosły ogółem 152.281,33 zł. Powyższe wpływy uzyskano w trzech niżej wymienionych paragrafach:
Ø083 „Wpływy z usług” - kwota 150.521,23 zł,
Ø092 „Pozostałe odsetki” - kwota 1.685,10 zł,
Ø097 „Wpływy z różnych dochodów” - kwota 75,00 zł.
W wyniku kontroli ustalono, że wykazane w sprawozdaniu wpływy w poszczególnych paragrafach były zgodne z ewidencją księgową i zostały uzyskane z następujących tytułów (akta kontroli Nr 08/15/I/61-65,78):
paragraf 083 - wpłaty za przedszkole,
paragraf 092 - odsetki bankowe,
paragraf 097 - wpływy za sprzedaż złomu.
Na wpłaty za przedszkole składały się (akta kontroli Nr 08/15/I/66):
- oplata stała w kwocie 112.589,15 zł,
- opłata za wyżywienie w kwocie 37.932,08 zł.
III.2. Wydatki z dochodów własnych
Ze sporządzonego przez jednostkę kontrolowaną sprawozdania Rb-34 wynika, że wydatki w ramach dochodów własnych w 2009 r. wyniosły ogółem 137.200,27zł. Poniesione wydatki zaewidencjonowano w piętnastu paragrafach. Stwierdzono, że wykazane w sprawozdaniu kwoty wydatków w poszczególnych paragrafach były zgodne z ewidencją księgową (akta kontroli Nr 08/15/I/74-76).
Szczegółową analizą objęto ewidencję księgową i dokumenty źródłowe dotyczące wydatków dokonanych w grudniu, zaewidencjonowanych w paragrafach 4220 i 4300 oraz wydatków za cały 2009 r. zaewidencjonowanych w paragrafach 4270, 4700 i 4750.
Paragraf 4220 - zakup żywności
Wydatki ogółem w 2009 r. wyniosły 38.663,80 zł (akta kontroli Nr 08/15/I/79). Wydatki w grudniu wyniosły 3.315,71 zł. Wszystkie wydatki dotyczyły zakupu żywności. Płatności dokonywano przelewem z rachunku bankowego lub gotówką po uprzednim pobraniu jej z banku. W każdym przypadku rozliczenia gotówki dokonywano na podstawie raportów kasowych i dołączanych do nich dokumentów zakupu. Łącznie w grudniu sporządzono 3 raporty kasowe nr 30, 31 i 32.
Paragraf 4300- zakup usług pozostałych
Wydatki ogółem w 2009 r. wyniosły 14.463,22 zł (akta kontroli Nr 08/15/I/80). Wydatki w grudniu wyniosły 2.075,15 zł i dotyczyły opłat pocztowych, za wywóz śmieci, za odprowadzanie ścieków, za organizację spotkania z mikołajem, opłat za rytmikę, oraz prowizji bankowej. Płatności dokonywano przelewem z rachunku bankowego lub gotówką po uprzednim pobraniu jej z banku. W każdym przypadku rozliczenia gotówki dokonywano na podstawie raportów kasowych i dołączanych do nich dokumentów zakupu. Łącznie w grudniu zaewidencjonowano siedem wydatków, sporządzono 3 raporty kasowe nr 30, 31 i 32.
Paragraf 4270- zakup usług remontowych
Wydatki ogółem w 2009 r. wyniosły 20.314,98 zł i dotyczyły opłat za wykonanie prac malarskich i remontowych, wykonanie zasilania, węzła sanitarnego i zasilania, montaż wykładziny, konserwację sprzętu p.poż., urządzeń gazowych, kserokopiarki, placu zabaw oraz wykonanie pomiarów elektrycznych (akta kontroli Nr 08/15/I/81). Ogółem zaewidencjonowano 12 operacji księgowych. Płatności dokonywano przelewem z rachunku bankowego. W jednym przypadku płatności dokonano gotówką po uprzednim pobraniu jej z banku. Rozliczenia gotówki dokonano na podstawie raportu kasowego nr 20.
Paragraf 4700- szkolenia pracowników
Wydatki ogółem w 2009 r. wyniosły 2.359,00 zł i dotyczyły opłat za udział pracowników w różnego rodzaju szkoleniach. Wszystkie wydatki dotyczyły szkoleń pracowników, których tematyka związana była bezpośrednio z wykonywaną przez nich pracą (akta kontroli Nr 08/15/I/82). Ogółem zaewidencjonowano 10 operacji księgowych. W każdym przypadku płatności dokonywano przelewem z rachunku bankowego.
Paragraf 4750 – zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji
Wydatki ogółem w 2009 r. wyniosły 2.197,89 zł i dotyczyły zakupu tonerów, tuszu, programów oraz opłat za licencję i za aktualizację. Ogółem zaewidencjonowano 16 operacji księgowych. Płatności dokonywano przelewem z rachunku bankowego lub gotówką, po uprzednim pobraniu jej z banku. W każdym przypadku rozliczenia gotówki dokonywano na podstawie raportów kasowych i dołączanych do nich dokumentów zakupu. Łącznie w 2009 r. sporządzono 5 raportów kasowych nr 4, 6, 10, 15 i 27 (akta kontroli Nr 08/15/I/83).
IV. Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych
Z dokumentacji bankowej wynika, że stan końcowy środków pieniężnych na dzień 31.12.2008 r. wynosił 7.774,05 zł (akta kontroli Nr 08/15/I/41). Stan ten jest zgodny z kwotą wykazaną na koncie księgowym – 135 jako bilans otwarcia na 2009 r.
Z zapisów na koncie księgowym-851 (akta kontroli Nr 08/15/I/84-86) wynika, że łączna kwota obrotów po stronie „Ma” (wpływy) na fundusz socjalny w 2009 r. wyniosła 39.136,43 zł. Na sumę tych wpływów składały się stan początkowy, spłacone pożyczki, dokonane odpisy ze środków budżetowych, odsetki bankowe, odsetki od pożyczek oraz środki pieniężne przekazane z Urzędu Miasta Opola dla emerytów nauczycieli. Wpływów z innych źródeł nie stwierdzono.
Z analizy zapisów dokonanych na tym koncie po stronie „Wn” wynika, że zaewidencjonowane obroty (rozchody) w tym okresie wyniosły łączne 31.918,61 zł. Środki te wydatkowane były na zapomogi, świadczenia urlopowe, dopłaty do wczasów pod gruszą, oraz dopłaty do wycieczek. Innych wydatków nie stwierdzono.
Stan środków pieniężnych na dzień 31.12.2009 r. według ewidencji księgowej – konto 135 wynosił 4.817,82 zł i był zgodny z saldem wykazanym w dokumentacji bankowej (akta kontroli Nr 08/15/I/44).
V. System kontroli wewnętrznej
W wyniku kontroli ustalono, że wszystkie badane wydatki związane były z bieżącą działalnością przedszkola i zaewidencjonowano je zgodnie z klasyfikacją budżetową. Wszystkie otrzymane i zapłacone faktury były opisane, sprawdzone, zadekretowane oraz zatwierdzone do wypłaty.
Ponadto ustalono, że w 2009 r. zostało wydanych siedem niżej wymienionych zarządzeń dyrektora (akta kontroli Nr 10/15/I/25-27):
- w sprawie wprowadzenia ewidencji księgowej sporządzania sprawozdań budżetowych,
- w sprawie wprowadzenia Regulaminu przeprowadzania służby przygotowawczej i organizowania egzaminu kończącego tę służbę,
- w sprawie aneksu do Regulaminu przeprowadzania służby przygotowawczej i organizowania egzaminu kończącego tę służbę,
- w sprawie powołania Komisji Kwalifikacyjnej dla nauczyciela stażysty ubiegającego się o awans zawodowy na stopień nauczyciela kontraktowego,
- w sprawie Regulamin Wynagradzania,
- w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji majątku, w formie spisu z natury następujących składników: środków trwałych, pozostałych środków trwałych w używaniu, wartości niematerialnych i prawnych,
- w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji majątku, w formie spisu z natury następujących składników: żywności, gotówki w kasie oraz środków czystości.
Ze sporządzonego protokołu z dnia 06.01.2010 r. wynika, że według stanu na dzień 31.12.2009 r. - nie stwierdzono różnić inwentaryzacyjnych.
Protokół niniejszy sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden egzemplarz doręczono dyrektorowi przedszkola.
Zgodnie z § 39 ust.1 Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola stanowiącego załącznik do zarządzenia nr OR.II-0152/18/2003 Prezydenta Miasta Opola z dnia 9 czerwca 2003 r. w sprawie Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola zmienionego zarządzeniem nr OR.I-152-32/2004 Prezydenta Miasta Opola z dnia 24.08.2004 r. w sprawie zmiany Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola oraz zarządzeniem nr OR.I-0152-42/2004 Prezydenta Miasta Opola z dnia 29.10.2004 r. oraz zarządzeniem nr OR.I-0152/218/08 z dnia 16 kwietnia 2008r. w sprawie zmiany Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola kierownik jednostki kontrolowanej ma prawo pisemnie, w terminie 7 dni roboczych od daty doręczenia protokołu kontroli, zgłosić kierownikowi zespołu kontrolnego umotywowane zastrzeżenia do ustaleń zawartych w protokole.
Jednostka kontrolowana
W dniu dzisiejszym otrzymałem/am egzemplarz protokołu.
(podpis)
Data: ........................
|
Zespół kontrolny
(podpisy)
Data:................
|
Podpis Głównego Specjalisty:
Podpis Naczelnika Wydziału:
Ewentualne przyczyny odmowy podpisania protokołu:
..............................................................................................................
..............................................................................................................
..............................................................................................................
|