KWiA.I.1711.00010.2012
|
Opole, 21 czerwca 2012 r.
|
PROTOKÓŁ KONTROLI NR 13/12
|
Jednostka kontrolowana
|
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Opolu
|
Nazwa organu sprawującego nadzór
|
Prezydent Miasta Opola
|
Termin przeprowadzenia kontroli
|
od 8 do 31 maja 2012 r.
|
Imię i nazwisko przeprowadzającego kontrolę oraz stanowisko
|
Wiesław Pałczyński – st. specjalista w
Wydziale Kontroli Wewnętrznej i Audytu
Tadeusz Lech – gł. specjalista w Wydziale
Kontroli Wewnętrznej i Audytu
|
Upoważnienie do przeprowadzenia kontroli
|
nr 26/12
nr 27/12
|
Przedmiot kontroli
|
zasady przyznawania i rozliczania zasiłków celowych na posiłki w przedszkolach i posiłków w szkołach oraz dodatków stałych za przedszkola dla dzieci ubogich
|
Okres objęty kontrolą
|
2011
|
Imię i nazwisko kierownika kontrolowanej jednostki – stanowisko służbowe
|
Zdzisław Markiewicz – dyrektor MOPR
|
Wyjaśnień w czasie kontroli udzielały:
|
Irena Wodecka – główna księgowa
(Wyłączono na podstawie ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.)-kierownik Działu Pomocy Środowiskowej
(Wyłączono na podstawie ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.)– kierownik
Sekcji Świadczeń
|
Podstawy prawne
Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późniejszymi zmianami).
Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jednolity z 2002 r., Dz. U. Nr 76, poz. 694 z późniejszymi zmianami).
Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tekst jednolity z 2009 r. Dz. U. Nr 175, poz. 1362 z późniejszymi zmianami).
4. Ustawa z dnia 29 grudnia 2005 r. o ustanowieniu programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” (Dz. U. Nr 267, poz. 2259 z późniejszymi zmianami).
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. z 2000 r. Dz. U. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.).
5. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. Nr 38 poz. 207 z późniejszymi zmianami).
6. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie szczegółowych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej (Dz. U. 38 poz. 861 z późniejszymi zmianami).
8. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 3 lutego 2010 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. Nr 20, poz. 103).
9. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 lutego 2006 r. w sprawie realizacji programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”(Dz. U. Nr 25, poz. 186 z późniejszymi zmianami).
10.Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 lipca 2009 r. w sprawie zweryfikowanych kryteriów dochodowych oraz kwot świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej ( Dz. U. z 2009 r. nr 127 poz. 1055 );
11. Zarządzenie Nr 12/2005 Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu z dnia 28 kwietnia 2005 r. w sprawie udzielania świadczeń przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Opolu.
12. Zarządzenie Nr 48/2005 r. Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu z dnia w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 12/2005 Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu w sprawie zasad udzielania świadczeń przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Opolu.
13.Komunikat Nr 23 Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie standardów kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych.
Cel kontroli
Celem kontroli była ocena gospodarowania przydzielonymi środkami finansowymi, w szczególności pod kątem prawidłowego i terminowego realizowania wniosków i wydawanych decyzji oraz ich zgodności z prawem.
Metodyka przeprowadzenia kontroli
Zapoznano się z obowiązującą procedurą postępowania w zakresie prowadzenia spraw objętych zakresem kontroli. Badaniem objęto wybrane wydatki ze środków własnych gminy oraz decyzje obowiązujące w IV kwartale 2011 r., w szczególności pod kątem:
- zgodności procedur postępowania z obowiązującymi przepisami,
- prawidłowości i rzetelności rejestracji składanych wniosków,
- zachowania terminowości przy wydawaniu decyzji i przekazywanych środków,
- prawidłowości i zasadności kwalifikowania osób do określonych form pomocy,
- zgodności z podstawami prawnymi i faktycznymi wydanych decyzji.
- zgodności kwot z przyznanych decyzji z przelewami bankowymi.
USTALENIA KONTROLI
I. W zakresie spraw organizacyjnych
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Opolu realizuje program rządowy zgodnie z ustawą o ustanowieniu programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” z dnia 29 grudnia 2005 roku. Celem programu jest - poprawa stanu zdrowia dzieci i młodzieży poprzez ograniczanie zjawiska niedożywienia, upowszechnianie zdrowego stylu żywienia, poprawę poziomu życia osób i rodzin o niskich dochodach oraz rozwój w gminach bazy żywieniowej, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb dzieci i młodzieży.
Program przewiduje otrzymanie pomocy w następujących formach:
- posiłek, ze szczególnym uwzględnieniem posiłku gorącego,
- zasiłek celowyna zakup posiłku lub zakup żywności (w tym na zakup posiłku dzieciom przebywającym placówkach oświatowych, gdzie rodzice zobowiązani są do pokrywania kosztów żywienia),
- świadczenie rzeczowe w postaci produktów żywnościowych.
Ponadto w ramach programu są realizowane działania dotyczące w szczególności:
- tworzenia nowych lub doposażenia istniejącychpunktów przygotowywania
lub wydawania posiłków,
- dowozu posiłków.
Zgodnie z art.14 powyższej ustawy - na realizację Programu gmina może otrzymać dotację, jeżeli udział środków własnych gminy wynosi nie mniej niż 40% przewidywanych kosztów realizacji Programu. Ogólny koszt realizacji programu w 2011 roku wyniósł 1.171.005,59 zł w tym: środki własne (rozdział 85214) – 481.005,59 zł tj. 41,08% ogólnego kosztu realizacji programu oraz dotacja (rozdział) – w kwocie 690.000,00 zł tj. 58,92% ogólnego kosztu realizacji programu.
Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 lipca 2009 r. w sprawie zweryfikowanych kryteriów dochodowych oraz kwot świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej - z bezpłatnej pomocy w zakresie dożywiania może skorzystać osoba w rodzinie, w której dochód na osobę nie przekracza 526,50 zł, a dla osoby samotnie gospodarującej 715,50 zł. W zakresie dożywiania mają zastosowanie ponadto odpowiednio przepisy ustawy o pomocy społecznej, dotyczące udzielania świadczeń z pomocy społecznej. Decyzje administracyjne w tych sprawach wydawane są w Sekcji Świadczeń za pomocą systemu informatycznego „POMOST Std” (Pomost Standard) firmy Sygnity S.A.
Zgodnie z § 20 Regulaminu Organizacyjnego MOPR (zał. do zarządzenia Prezydenta Miasta Opola nr OR.I-0151-1794/10 z dnia 15.02.2010 r.)zadania w zakresie objętym kontrolą wykonuje Dział Pomocy Środowiskowej.Kierownikiem Działu jest pani(Wyłączono na podstawie ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.). W skład Działu Pomocy Środowiskowej wchodzi Sekcja Świadczeń oraz sześć Rejonów Opiekuńczych. Bezpośrednio odpowiedzialnymi za realizację tych zadań są kierownik Sekcji Świadczeń oraz kierownicy poszczególnych Rejonów Opiekuńczych. W okresie objętym kontrolą funkcję kierownika Sekcji Świadczeń pełniła Pani (Wyłączono na podstawie ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.)zatrudniona od 01.05.2010 r.
Na dzień 01.01.2011 r. w Dziale Pomocy Środowiskowej zatrudnionych było 60 osób na 60 etatach. W 2011 r. stan zatrudnienia zwiększył się o 4 osoby i 3,75 etatów. Na dzień 31.12.2011r. zatrudnionych było 64 osoby na 3,75 etatach, w tym w Rejonach Opiekuńczych45 osób na 45 etatach (akta kontroli Nr 12/13/I/10
Poniższa tabela przedstawia stan pracowników zatrudnionych w DPŚ w latach 2010 – 2011:
|
2010
|
2011
|
2011- nowe etaty
|
osoby
|
etaty
|
osoby
|
etaty
|
osoby
|
etaty
|
DPŚ- całość
|
60
|
60
|
64
|
63,75
|
4
|
3,75
|
W tym: rejony opiekuńcze
|
46
|
46
|
45
|
45
|
2
|
2
|
W tym: sekcja świadczeń
|
11
|
11
|
11
|
11
|
1
|
1
|
W tym: zespół ds. pomocy inst.
|
-
|
-
|
5
|
4,75
|
1
|
0,75
|
W tym: pozostali
|
3
|
3
|
3
|
3
|
-
|
-
|
Zasady funkcjonowania oraz szczegółowy zakres działania Działu Pomocy Środowiskowej reguluje Zarządzenie nr 19/2011 z dnia 24 marca 2011 r. Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu w sprawie struktury organizacyjnej oraz szczegółowego zakresu działania Działu Pomocy Środowiskowej. Stosownie do § 1 powyższego Zarządzenia w skład Działu Pomocy Środowiskowej wchodzą Rejony Opiekuńcze o nr od I do VI, Sekcja Świadczeń oraz Zespół ds. Pomocy Instytucjonalnej.
Natomiast procedury przyznawania świadczeń określa zarządzenie dyrektora w sprawie udzielania świadczeń przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Opolu. Procedury te przewidują wykonywanie następujących czynności po przyjęciu wniosku:
- analiza wstępna (kompetencyjna, merytoryczna, formalna),
- przeprowadzenie wywiadu środowiskowego,
- ocena kompletności oraz formalna zebranych dowodów,
- weryfikacja zgromadzonych dokumentów,
- podejmowanie decyzji,
- realizacja decyzji (sporządzenie listy wypłat, przekazanie kopii decyzji realizatorom świadczeń),
- monitoring wykorzystania pomocy.
Z zapisów w ewidencji kontroli wynika, że w 2011 w jednostce przeprowadzonych zostało pięć kontroli zewnętrznych, w tym cztery przez Urząd Wojewódzki w Opolu oraz jedna przez Referat Audytu Wydziału Kontroli i Audytu Wewnętrznego Urzędu Miasta Opola. W dniach 13-14.07.2011 r. Urząd Wojewódzki w Opolu przeprowadził kontrolę problemową obejmującą ocenę realizacji w 2010 r. Programu Wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”.Nieprawidłowości nie stwierdzono. Przedmiotem pozostałych kontroli nie były zagadnienia związane z tematyką niniejszej kontroli (akta kontroli Nr 12/13/I/14-15).
Ponadto w grudniu 2011 r. pracownik zatrudniony w jednostce na stanowisku do spraw kontroli wewnętrznej przeprowadził kontrolę problemową w Dziale Pomocy Środowiskowej w zakresie: Realizacja zadań związanych z usługami opiekuńczymi i specjalistycznymi usługami opiekuńczymi. Nieprawidłowości nie stwierdzono.
II. Wydatki ze środków budżetowych gminy w 2011 r.
W zakresie wydatków objętych kontrolą jednostka kontrolowana rozlicza się z budżetem gminy w dziale 852 – pomoc społeczna, rozdział 85214 – zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe.
Wydatki na świadczenia będące przedmiotem niniejszej kontroli klasyfikowane były w paragrafie 3110 - świadczenia społeczne, w tym świadczenia wypłacane w ramach pomocy społecznej.
Ze sprawozdania Rb-28S oraz z ewidencji księgowej wynika, że w 2011 r. wydatki MOPR ogółem w tym paragrafie wyniosły 943.532,40 zł (akta kontroli Nr 12/13/I/17).
II.1. W zakresie przyznawania świadczeń na posiłki w szkołach w IV kwartale 2011 r.
Z ewidencji księgowej wynika, że w 2011 r. wydatki w tym zakresie wyniosły ogółem 54.391,96 zł, w tym wydatki w IV kwartale 22.510,00 zł (akta kontroli Nr 12/13/I/18-19).Ogółem w 2011 r. obowiązywały 164 decyzje dotyczące bezpłatnej pomocy w zakresie dożywiania w szkołach, w tym 75 decyzje obowiązujące w IV kwartale. Jednocześnie w okresie tym wydano 2 decyzje odmowne, obie w IV kwartale (akta kontroli Nr 12/13/I/16-17).
Ilość decyzji obowiązujących w 2011 roku, w tym w IV kwartale, w rozbiciu na poszczególne rejony przedstawia poniższa tabela:
Ilość decyzji obowiązujących w 2011 roku ogółem:
|
Ilość decyzji obowiązujących w IV kwartale 2011 r.
|
Ilość decyzji odmownych w 2011 roku
|
Ilość decyzji odmownych w IV kwartale 2011 r.
|
164
|
75
|
2
|
2
|
w tym:
R 0 – 8
R I – 30
R II – 27
R III – 13
R IV – 65
R V – 15
R VI - 6
|
w tym:
R 0 – 7
R I – 15
R II – 12
R III – 7
R IV – 22
R V – 7
R VI - 5
|
w tym:
R 0 – 0
R I – 1
R II – 0
R III– 0
R IV – 1
R V – 0
R VI - 0
|
w tym:
R 0 – 0
R I – 1
R II – 0
R III – 0
R IV – 1
R V – 0
R VI – 0
|
Ustalono, że w badanym okresie decyzje przyznające posiłki wydano dla dzieci uczęszczających do 30 szkół i placówek.
Jednocześnie w IV kwartale z posiłków korzystało 19 dzieci w 7 szkołach, w których dyrektorzy wydali decyzje na podstawie art.6a ustawy z dnia 29 grudnia 2005 r. oLiczba dzieci i uczniów nie może przekroczyć 20 % liczby uczniów i dzieci dożywianych ogółem w szkołach i przedszkolach na terenie gminy w danym miesiącu na podstawie wydanych decyzji administracyjnych. ustanowieniu programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”. Przepis ten stanowi, żew szczególnie uzasadnionych przypadkach, gdy uczeń albo dziecko korzystające z zajęć w ramach rocznego przygotowania przedszkolnego w szkole lub przedszkolu wyraża chęć zjedzenia posiłku, odpowiednio dyrektor szkoły lub przedszkola udziela pomocy w formie posiłku, informując jednocześnie ośrodek pomocy społecznej właściwy ze względu na miejsce zamieszkania ucznia lub dziecka o udzieleniu pomocy.
Poniższe tabele zawierają zestawienia wydanych decyzji, liczby dzieci oraz przekazanych należności za posiłki z podziałem na poszczególne szkoły i placówki:
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 w Opolu
|
Liczba wydanych decyzji
|
Liczba dzieci którym decyzją przyznano posiłki
|
Liczba dzieci korzystających z posiłków zgodnie z art.6a
|
Przekazana należność za posiłki
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał
|
12
|
7
|
8
|
6
|
0
|
0
|
5 129,50 zł
|
2 002,00 zł
|
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Opolu
|
Liczba wydanych decyzji
|
Liczba dzieci którym decyzją przyznano posiłki
|
Liczba dzieci korzystających z posiłków zgodnie z art.6a
|
Przekazana należność za posiłki
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał
|
22
|
8
|
21
|
11
|
1
|
1
|
14 533,50 zł
|
4 004,00 zł
|
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 w Opolu
|
Liczba wydanych decyzji
|
Liczba dzieci którym decyzją przyznano posiłki
|
Liczba dzieci korzystających z posiłków zgodnie z art. 6a
|
Przekazana należność za posiłki
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał
|
8
|
4
|
9
|
6
|
0
|
0
|
6 710,20 zł
|
2 385,60 zł
|
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 7 w Opolu
|
Liczba wydanych decyzji
|
Liczba dzieci którym decyzją przyznano posiłki
|
Liczba dzieci korzystających z posiłków zgodnie z art. 6a
|
Przekazana należność za posiłki
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał
|
3
|
3
|
4
|
4
|
0
|
0
|
2 209,50 zł
|
1 512,00 zł
|
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 w Opolu
|
Liczba wydanych decyzji
|
Liczba dzieci którym decyzją przyznano posiłki
|
Liczba dzieci korzystających z posiłków zgodnie z art. 6a
|
Przekazana należność za posiłki
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
3
|
1
|
4
|
2
|
2
|
2
|
2 832,50 zł
|
1 526,00 zł
|
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 9 w Opolu
|
Liczba wydanych decyzji
|
Liczba dzieci którym decyzją przyznano posiłki
|
Liczba dzieci korzystających z posiłków zgodnie z art. 6a
|
Przekazana należność za posiłki
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
3
|
0
|
2
|
0
|
0
|
0
|
1 059,50 zł
|
0
|
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 10 w Opolu
|
Liczba wydanych decyzji
|
Liczba dzieci którym decyzją przyznano posiłki
|
Liczba dzieci korzystających z posiłków zgodnie z art. 6a
|
Przekazana należność za posiłki
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
1
|
0
|
1
|
0
|
0
|
0
|
656,50 zł
|
0
|
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 11 w Opolu
|
Liczba wydanych decyzji
|
Liczba dzieci którym decyzją przyznano posiłki
|
Liczba dzieci korzystających z posiłków zgodnie z art. 6a
|
Przekazana należność za posiłki
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
5
|
4
|
10
|
9
|
0
|
0
|
6 910,50 zł
|
2 800,00 zł
|
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 14 w Opolu
|
Liczba wydanych decyzji
|
Liczba dzieci którym decyzją przyznano posiłki
|
Liczba dzieci korzystających z posiłków zgodnie z art. 6a
|
Przekazana należność za posiłki
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
8
|
4
|
10
|
6
|
0
|
0
|
6 351,50 zł
|
2 352,00 zł
|
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 15 w Opolu
|
Liczba wydanych decyzji
|
Liczba dzieci którym decyzją przyznano posiłki
|
Liczba dzieci korzystających z posiłków zgodnie z art. 6a
|
Przekazana należność za posiłki
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
16
|
10
|
13
|
13
|
0
|
0
|
11 208,10 zł
|
5 076,50 zł
|
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 16 w Opolu
|
Liczba wydanych decyzji
|
Liczba dzieci którym decyzją przyznano posiłki
|
Liczba dzieci korzystających z posiłków zgodnie z art. 6a
|
Przekazana należność za posiłki
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
21
|
9
|
22
|
10
|
8
|
6
|
11 043,00 zł
|
3 835,00 zł
|
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 20 w Opolu
|
Liczba wydanych decyzji
|
Liczba dzieci którym decyzją przyznano posiłki
|
Liczba dzieci korzystających z posiłków zgodnie z art. 6a
|
Przekazana należność za posiłki
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
4
|
1
|
4
|
1
|
0
|
0
|
3 027,90 zł
|
390,50 zł
|
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 21 w Opolu
|
Liczba wydanych decyzji
|
Liczba dzieci którym decyzją przyznano posiłki
|
Liczba dzieci korzystających z posiłków zgodnie z art. 6a
|
Przekazana należność za posiłki
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
5
|
3
|
6
|
5
|
0
|
0
|
2 817,50 zł
|
1 597,50 zł
|
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 24 w Opolu
|
Liczba wydanych decyzji
|
Liczba dzieci którym decyzją przyznano posiłki
|
Liczba dzieci korzystających z posiłków zgodnie z art. 6a
|
Przekazana należność za posiłki
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
26
|
10
|
22
|
16
|
5
|
4
|
21 058,50 zł
|
6 909,00 zł
|
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 25 w Opolu
|
Liczba wydanych decyzji
|
Liczba dzieci którym decyzją przyznano posiłki
|
Liczba dzieci korzystających z posiłków zgodnie z art. 6a
|
Przekazana należność za posiłki
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2
|
1
|
2
|
2
|
0
|
0
|
1 525,80 zł
|
768,80 zł
|
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 26 w Opolu
|
Liczba wydanych decyzji
|
Liczba dzieci którym decyzją przyznano posiłki
|
Liczba dzieci korzystających z posiłków zgodnie z art. 6a
|
Przekazana należność za posiłki
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
7
|
1
|
6
|
2
|
0
|
0
|
3 281,80 zł
|
766,80 zł
|
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 29 w Opolu
|
Liczba wydanych decyzji
|
Liczba dzieci którym decyzją przyznano posiłki
|
Liczba dzieci korzystających z posiłków zgodnie z art. 6a
|
Przekazana należność za posiłki
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2
|
1
|
2
|
2
|
0
|
0
|
2 310,00 zł
|
770,00 zł
|
Publiczne Gimnazjum nr 1 w Opolu
|
Liczba wydanych decyzji
|
Liczba dzieci którym decyzją przyznano posiłki
|
Liczba dzieci korzystających z posiłków zgodnie z art. 6a
|
Przekazana należność za posiłki
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
3
|
1
|
3
|
1
|
0
|
0
|
1 501,50 zł
|
461,50 zł
|
Publiczne Gimnazjum nr 2 w Opolu
|
Liczba wydanych decyzji
|
Liczba dzieci którym decyzją przyznano posiłki
|
Liczba dzieci korzystających z posiłków zgodnie z art. 6a
|
Przekazana należność za posiłki
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
12
|
5
|
8
|
6
|
0
|
0
|
7 130,00 zł
|
1 918,00 zł
|
Publiczne Gimnazjum nr 4 w Opolu
|
Liczba wydanych decyzji
|
Liczba dzieci którym decyzją przyznano posiłki
|
Liczba dzieci korzystających z posiłków zgodnie z art. 6a
|
Przekazana należność za posiłki
|
2011
|
IV kw. 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
11
|
5
|
11
|
7
|
1
|
1
|
7 184,50 zł
|
912,00 zł
|
Publiczne Gimnazjum nr 5 w Opolu
|
Liczba wydanych decyzji
|
Liczba dzieci którym decyzją przyznano posiłki
|
Liczba dzieci korzystających z posiłków zgodnie z art. 6a
|
Przekazana należność za posiłki
|
2011
|
IV kw. 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2
|
1
|
2
|
1
|
1
|
1
|
997,60 zł
|
255,60 zł
|
Publiczne Gimnazjum nr 6 w Opolu
|
Liczba wydanych decyzji
|
Liczba dzieci którym decyzją przyznano posiłki
|
Liczba dzieci korzystających z posiłków zgodnie z art. 6a
|
Przekazana należność za posiłki
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
3
|
1
|
3
|
1
|
0
|
0
|
833,10 zł
|
397,60 zł
|
Publiczne Gimnazjum nr 7 w Opolu
|
Liczba wydanych decyzji
|
Liczba dzieci którym decyzją przyznano posiłki
|
Liczba dzieci korzystających z posiłków zgodnie z art. 6a
|
Przekazana należność za posiłki
|
2011
|
IV kw. 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
3
|
2
|
3
|
2
|
0
|
0
|
1 072,50 zł
|
721,00 zł
|
Publiczne Gimnazjum nr 8 w Opolu
|
Liczba wydanych decyzji
|
Liczba dzieci którym decyzją przyznano posiłki
|
Liczba dzieci korzystających z posiłków zgodnie z art. 6a
|
Przekazana należność za posiłki
|
2011
|
IV kw. 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
7
|
3
|
8
|
5
|
0
|
0
|
4 688,00 zł
|
1 813,00 zł
|
Publiczne Gimnazjum w Przyworach
|
Liczba wydanych decyzji
|
Liczba dzieci którym decyzją przyznano posiłki
|
Liczba dzieci korzystających z posiłków zgodnie z art. 6a
|
Przekazana należność za posiłki
|
2011
|
IV kw. 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2
|
1
|
2
|
1
|
0
|
0
|
657,50 zł
|
132,50 zł
|
Publiczna Katolicka Szkoła Podstawowa w Opolu
|
Liczba wydanych decyzji
|
Liczba dzieci którym decyzją przyznano posiłki
|
Liczba dzieci korzystających z posiłków zgodnie z art. 6a
|
Przekazana należność za posiłki
|
2011
|
IV kw. 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
1
|
0
|
1
|
0
|
0
|
0
|
624
|
0
|
Zespół Szkół Specjalnych w Opolu
|
Liczba wydanych decyzji
|
Liczba dzieci którym decyzją przyznano posiłki
|
Liczba dzieci korzystających z posiłków zgodnie z art. 6a
|
Przekazana należność za posiłki
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
6
|
3
|
6
|
4
|
4
|
4
|
3 558,00 zł
|
1 482,00 zł
|
Specjalny Ośrodek Szkolno Wychowawczy w Grodkowie
|
Liczba wydanych decyzji
|
Liczba dzieci którym decyzją przyznano posiłki
|
Liczba dzieci korzystających z posiłków zgodnie z art. 6a
|
Przekazana należność za posiłki
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
1
|
0
|
1
|
0
|
0
|
0
|
701,20 zł
|
0
|
Specjalny Ośrodek Szkolno Wychowawczy w Głogówku
|
Liczba wydanych decyzji
|
Liczba dzieci którym decyzją przyznano posiłki
|
Liczba dzieci korzystających z posiłków zgodnie z art. 6a
|
Przekazana należność za posiłki
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
1
|
0
|
1
|
0
|
0
|
0
|
472,5
|
0
|
Dolnośląski Specjalny Ośrodek Szkolno Wychowawczy nr 13 dla Niewidomych i słabowidzą-cych we Wrocławiu
|
Liczba wydanych decyzji
|
Liczba dzieci którym decyzją przyznano posiłki
|
Liczba dzieci korzystających z posiłków zgodnie z art. 6a
|
Przekazana należność za posiłki
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
2011
|
IV kwartał 2011
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
1 110,20 zł
|
0
|
Niniejszą kontrolą objęto wszystkie decyzje dotyczące nieodpłatnych posiłków dla dzieci w szkołach obowiązujące w IV kwartale 2011 r. w Rejonach I i III. Szczegółowe dane w tym zakresie zawierają poniższe zestawienia:(akta kontr.12/13/I/19-20).
Rejon I
Sprawa o numerze decyzji administracyjnej
|
Data złożenia wniosku
|
Wymagane dokumenty
|
Data wydania decyzji administracyjnej
|
Potwierdzenie odbioru decyzji przez stronę
|
Data wpływu listy uczniów korzystających z obiadów
|
Data przelewu środków
finansowych na wskazane
przez szkoły konto bankowe
|
|
|
|
|
|
|
Tak
|
Nie
|
Tak
|
Nie
|
|
|
|
|
MOPR.DPŚ.RI.4031-9720-5399/11
|
03.10.11
|
X
|
|
31.10.11
|
X
|
|
28.10, 05.12, 06.12 - SP 1
|
08-11-2011; 08-12-2011;
09-12-2011
|
|
|
|
|
MOPR.DPŚ.RI.4031-0037-4843/11
|
01.09.11
|
X
|
|
26.09.11
|
X
|
|
03.11, 02.12, 12.12-PG4 03.10, 08.11, 06.12 -SP16
|
16-11-2011; 16-12-2011
07-10-2011; 16-11-2011;
13-12-2011
|
|
|
|
|
|
MOPR.DPŚ.RI.4031-0311-5044/11
|
14.09.11
|
X
|
|
10.10.11
|
X
|
|
03.11, 02.12, 12.12 -PG4
|
16-11-2011; 16-12-2011
|
|
|
|
|
MOPR.DPŚ.RI.4031-5161-4884/11
|
05.09.11
|
X
|
|
27.09.11
|
X
|
|
31.10, 30.11, 13.12 -SP15
|
03-11-2011; 06-12-2011;
15-12-2011
|
|
|
|
|
MOPR.DPŚ.RI.4031-4016-4914/11
|
01.09.11
|
X
|
|
28.09.11
|
X
|
|
28.10, 06.12, 06.12- SP2
|
08-11-2011; 09-12-2011
|
|
|
|
|
MOPR.DPŚ.RI.4031-7021-4917/11
|
12.09.11
|
X
|
|
28.09.11
|
X
|
|
28.10, 06.12, 06.12 - SP2
|
08-11-2011; 09-12-2011
|
|
|
|
|
MOPR.DPŚ.RI.4031-2806-4920/11
|
08.09.11
|
X
|
|
29.09.11
|
X
|
|
28.10, 06.12, 06.12 - SP2
|
08-11-2011; 09-12-2011
|
|
|
|
|
MOPR.DPŚ.RI.4031-3522-4660/11
|
05.09.11
|
X
|
|
12.09.11
|
X
|
|
03.10, 08.11, 06.12 -SP16
|
07-10-2011; 16-11-2011;
13-12-2011
|
|
|
|
|
MOPR.DPŚ.RI.4031-1974-4754/11
|
07.09.11
|
X
|
|
20.09.11
|
X
|
|
03.10, 08.11, 06.12 -SP16
|
07-10-2011; 16-11-2011;
13-12-2011
|
|
|
|
|
MOPR.DPŚ.RI.4031-3397-4489/11
|
25.08.11
|
X
|
|
01.09.11
|
X
|
|
28.10, 06.12, 06.12 - SP2
|
08-11-2011; 09-12-2011
|
|
|
|
|
MOPR.DPŚ.RI.4031-3517-5634/11
|
26.10.11
|
X
|
|
16.11.11
|
X
|
|
06.12, 06.12 - SP2
|
08-11-2011; 09-12-2011
|
|
|
|
|
MOPR.DPŚ.RI.4031-5591-4943/11
|
07.09.11
|
X
|
|
30.09.11
|
X
|
|
28.10, 05.12, 06.12 - SP1
|
08-11-2011; 08-12-2011;
09-12-2011
|
|
|
|
|
MOPR.DPŚ.RI.4031-2538-4962/11
|
22.09.11
|
X
|
|
30.09.11
|
X
|
|
03.11, 02.12, 12.12-PG4 03.10, 08.11, 06.12 -SP16
|
16-11-2011; 16-12-2011
07-10-2011; 16-11-2011;
13-12-2011
|
|
|
|
|
MOPR.DPŚ.RI.4031-6112-5137/11
|
27.09.11
|
X
|
|
14.10.11
|
X
|
|
28.10, 05.12, 06.12 - SP 1
|
08-11-2011; 08-12-2011;
09-12-2011
|
|
|
|
|
MOPR.DPŚ.RI.4031-6238-4900/11
|
08.09.11
|
X
|
|
27.09.11
|
X
|
|
28.10, 06.12, 06.12 - SP2
|
08-11-2011; 09-12-2011
|
|
|
|
|
Rejon III
Sprawa o numerze decyzji administracyjnej
|
Data złożenia wniosku
|
Wymagane dokumenty
|
Data wydania decyzji administracyjnej
|
Potwierdzenie odbioru decyzji przez stronę
|
Data wpływu
Listy uczniów korzystających
z obiadów
|
Data przelewu środków
finansowych na wskazane
przez szkoły konto bankowe
|
|
Tak
|
Nie
|
Tak
|
Nie
|
MOPR.DPŚ.RIII.4031-2885-4838/11
|
06.09.11
|
X
|
|
26.09.11
|
X
|
|
28.10, 05.12,
06.12 - SP 1
|
08-11-2011;
08-12-2011; 09-12-2011
|
MOPR.DPŚ.RIII.4031-7464-4616/11
|
30.08.11
|
X
|
|
09.09.11
|
X
|
|
31.10, 30.11,
13.12 -SP15
|
03-11-2011; 06-12-2011;
15-12-2011
|
MOPR.DPŚ.RIII.4031-1436-4765/11
|
30.08.11
|
X
|
|
21.09.11
|
X
|
|
04.11, 07.12,
20.12 - PG7
02.11, 05.12,
20.12 - SP11
|
10-11-2011; 21-12-2011;
22-12-2011;10-11-2011;
06-12-2011; 21-12-2011
|
MOPR.DPŚ.RIII.4031-2117-4523/11
|
29.08.11
|
X
|
|
05.09.11
|
X
|
|
09.11, 06.12,
06.12 - SP21
05.10, 09.11,
06.12 -ZSS
|
18-11-2011; 09-12-2011;
12-12-2011;11-10-2011;
18-11-2011; 12-12-2011
|
MOPR.DPŚ.RIII.4031-3219-4994/11
|
06.09.11
|
X
|
|
03.10.11
|
X
|
|
28.10- SP2
|
08-11-2011
|
MOPR.DPŚ.RIII.4031-3185-5186/11
|
28.09.11
|
X
|
|
17.10.11
|
X
|
|
09.11, 06.12,
06.12 - SP21
05.10, 09.11,
06.12 -ZSS
|
18-11-2011; 09-12-2011;
12-12-2011;11-10-2011;
18-11-2011; 12-12-2011
|
MOPR.DPŚ.RIII.4031-7072-6236/11
|
28.11.11
|
X
|
|
14.12.11
|
X
|
|
20.12 - SP11
|
21-12-2011
|
|
Z analizy badanej dokumentacji dotyczącej decyzji zawartych w powyższych zestawieniach wynika, że w każdym przypadku były przestrzegane procedury przyznawania świadczeń określone zarządzeniem dyrektora w sprawie udzielania świadczeń przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Opolu.
Ponadto wszystkie decyzje zostały wydane w terminie nie przekraczającym jednego miesiąca od dnia złożenia wniosku, przed wydaniem decyzji zebrano kompletną wymaganą dokumentację, decyzje zostały doręczone za potwierdzeniem odbioru, przekazanie środków nastąpiło niezwłocznie i na właściwe konto szkoły.
II.2. W zakresie przyznawania zasiłków celowych na posiłki w przedszkolach
W 2011 r. wydatki w tym zakresie wyniosły ogółem 6.568,96 zł, w tym wydatki w IV kwartale 2.757,10 zł (akta kontroli Nr 12/13/I/40-41).Ogółem w 2011 r. obowiązywało 166 decyzji dotyczących bezpłatnej pomocy w zakresie zasiłków celowych na posiłki w przedszkolach, w tym 62 decyzje obowiązujące w IV kwartale. W 2011 r. nie wydawano decyzji odmownych (akta kontroli Nr 12/13/I/36-39).
Ilość decyzji obowiązujących w 2011 roku, w tym w IV kwartale, w rozbiciu na poszczególne rejony przedstawia poniższa tabela:
Ilość decyzji obowiązujących w 2011 roku
|
Ilość decyzji obowiązujących w IV kwartale 2011
|
Ilość decyzji odmownych w 2011 roku
|
Ilość decyzji odmownych w IV kwartale 2011
|
166
|
62
|
0
|
0
|
w tym:
R 0 – 2
R I – 51
R II – 27
R III – 14
R IV – 29
R V – 19
R VI - 24
|
w tym:
R 0 – 2
R I – 21
R II – 5
R III – 6
R IV – 13
R V – 6
R VI - 9
|
w tym:
R 0 – 0
R I – 0
R II – 0
R III – 0
R IV – 0
R V – 0
R VI - 0
|
w tym:
R 0 – 0
R I – 0
R II – 0
R III – 0
R IV – 0
R V – 0
R VI - 0
|
Niniejszą kontrolą objęto wszystkie decyzje dotyczące opłat za posiłki w przedszkolach obowiązujące w IV kwartale 2011 r. w Rejonach I i III. Szczegółowe dane w tym zakresie zawierają poniższe zestawienia:
Rejon I
Sprawa o numerze decyzji administracyjnej
|
Data złożenia wniosku
|
Wymagane dokumenty
|
Data wydania decyzji administracyjnej
|
Potwierdzenie odbioru decyzji przez stronę
|
Termin wypłaty
świadczenia
|
Tak
|
Nie
|
Tak
|
Nie
|
Data przelewu
na konto
|
Data odbioru świadczenia w kasie
|
MOPR.DPŚ.RI.4033-9720-5399/11
|
03.10.11
|
X
|
|
31.10.11
|
X
|
|
|
09-11-2011
|
MOPR.DPŚ.RI.4033-9720-6242/11
|
15.11.11
|
X
|
|
14.12.11
|
X
|
|
|
30-12-2011
|
MOPR.DPŚ.RI.4033-2806-6238/11
|
09.12.11
|
X
|
|
14.12.11
|
X
|
|
|
30-12-2011
|
MOPR.DPŚ.RI.4033-7021-5811/11
|
28.10.11
|
X
|
|
23.11.11
|
X
|
|
|
30-11-2011
|
MOPR.DPŚ.RI.4033-6238-5892/11
|
21.11.11
|
X
|
|
28.11.11
|
X
|
|
|
30-11-2011
|
MOPR.DPŚ.RI.4033-3522-5432/11
|
26.10.11
|
X
|
|
31.10.11
|
X
|
|
|
09-11-2011
|
MOPR.DPŚ.RI.4033-2806-5875/11
|
17.11.11
|
X
|
|
28.11.11
|
X
|
|
|
30-11-2011
|
MOPR.DPŚ.RI.4033-7021-6482/11
|
30.11.11
|
X
|
|
22.12.11
|
X
|
|
|
30-12-2011
|
MOPR.DPŚ.RI.4033-7954-5166/11
|
04.10.11
|
X
|
|
17.10.11
|
X
|
|
18-10-2011
|
|
MOPR.DPŚ.RI.4033-7954-6076/11
|
01.12.11
|
X
|
|
09.12.11
|
X
|
|
|
30-12-2011
|
MOPR.DPŚ.RI.4033-5591-6090/11
|
24.11.11
|
X
|
|
09.12.11
|
X
|
|
|
30-12-2011
|
MOPR.DPŚ.RI.4033-5591-5444/11
|
18.10.11
|
X
|
|
04.11.11
|
X
|
|
|
09-11-2011
|
MOPR.DPŚ.RI.4033-7964-5712/11
|
07.11.11
|
X
|
|
18.11.11
|
X
|
|
|
30-11-2011
|
MOPR.DPŚ.RI.4033-3522-6467/11
|
25.11.11
|
X
|
|
22.12.11
|
X
|
|
|
30-12-2011
|
MOPR.DPŚ.RI.4033-6238-6420/11
|
06.12.11
|
X
|
|
21.12.11
|
X
|
|
|
30-12-2011
|
MOPR.DPŚ.RI.4033-6689-6456/11
|
24.11.11
|
X
|
|
21.12.11
|
X
|
|
|
30-12-2011
|
MOPR.DPŚ.RI.4033-3901-6058/11
|
29.11.11
|
X
|
|
09.12.11
|
X
|
|
|
30-12-2011
|
MOPR.DPŚ.RI.4033-9457-5063/11
|
20.09.11
|
X
|
|
11.10.11
|
X
|
|
|
31-10-2011
|
MOPR.DPŚ.RI.4033-5377-6254/11
|
16.11.11
|
X
|
|
15.12.11
|
X
|
|
|
30-12-2011
|
MOPR.DPŚ.RI.4033-7464-5628/11
|
26.10.11
|
X
|
|
16.11.11
|
X
|
|
18-11-2011
|
|
MOPR.DPŚ.RI.4033-2200-5484/11
|
04.10.11
|
X
|
|
04.11.11
|
X
|
|
|
16-11-2011
|
|
|
Rejon III
Sprawa o numerze decyzji administracyjnej
|
Data złożenia wniosku
|
Wymagane dokumenty
|
Data wydania decyzji
|
Potwierdzenie odbioru decyzji przez stronę
|
Termin wypłaty świadczenia
|
Tak
|
Nie
|
Tak
|
Nie
|
Data przelewu na konto
|
Data odbioru świadczenia w kasie
|
MOPR.DPŚ.RIII.4033-2885-6424/11
|
05.12.11
|
X
|
|
21.12.11
|
X
|
|
23-12-2011
|
|
MOPR.DPŚ.RIII.4033-2885-5957/11
|
02.11.11
|
X
|
|
30.11.11
|
X
|
|
01-12-2011
|
|
MOPR.DPŚ.RIII.4033-4429-6526/11
|
16.12.11
|
X
|
|
23.12.11
|
X
|
|
23.12.2011
|
|
MOPR.DPŚ.RIII.4033-4429-4714/11
|
03.11.11
|
X
|
|
18.11.11
|
X
|
|
21.11.2011
|
|
MOPR.DPŚ.RIII.4033-2885-5440/11
|
07.10.11
|
X
|
|
31.10.11
|
X
|
|
04.11.2011
|
|
MOPR.DPŚ.RIII.4033-1436-6164/11
|
30.11.11
|
X
|
|
12.12.11
|
X
|
|
14.12.2011
|
|
Z analizy badanej dokumentacji dotyczącej decyzji zawartych w powyższych zestawieniach wynika, że w każdym przypadku były przestrzegane procedury przyznawania świadczeń określone zarządzeniem dyrektora w sprawie udzielania świadczeń przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Opolu.
Ponadto wszystkie decyzje zostały wydane w terminie nie przekraczającym jednego miesiąca od dnia złożenia wniosku, przed wydaniem decyzji zebrano kompletną wymaganą dokumentację, decyzje zostały doręczone za potwierdzeniem odbioru, przekazanie środków nastąpiło niezwłocznie.
W ośmiu przypadkach środki przekazano na właściwe konto wnioskodawcy, a w dziewiętnastu przypadkach wypłaty świadczenia dokonywano gotówką w kasie.
II.3. W zakresie przyznawania dodatków stałych za przedszkola dla dzieci ubogich
Ustalono, że MOPR w Opolu nie przyznawał takich świadczeń. Zadania w tym zakresie realizowane były w ten sposób, że na wniosek strony wydawano zaświadczenia potwierdzające, iż dochód rodziny nie przekracza 150% kryterium dochodowego rodziny określonego w ustawie o pomocy społecznej. Obecnie kryterium dochodowe wynosi 351 zł na osobę w rodzinie, a dla osoby samotnie gospodarującej kryterium dochodowe wynosi 477 zł. W roku 2011 wydano 107 takich zaświadczeń.
Ustalono, że w IV kwartale 2011 MOPR nie wydał żadnego zaświadczenia, gdyż zgodnie z Uchwałą Nr IX/117/11 Rady Miasta Opola z dnia 28 kwietnia 2011 r. odpłatność za świadczenia w przedszkolu ustala się na podstawie minimalnego wynagrodzenia za pracę obowiązującego w danym roku. Każdy Rejon Opiekuńczy prowadzi rejestr, w którym rejestrowane są wszystkie wydane zaświadczenia.
Protokół niniejszy sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden egzemplarz obustronnie podpisany doręczono dyrektorowi Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu.
Zgodnie z § 20 ust.1-2 Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola stanowiącego załącznik do zarządzenia nr OR.I-0120.1.77.2012 z dnia 25 maja 2012 r. kierownik jednostki kontrolowanej ma prawo przedstawić umotywowane zastrzeżenia do ustaleń zawartych w protokole. Zastrzeżenia składane są w formie pisemnej w terminie 7 dni roboczych od dnia potwierdzenia odbioru protokołu.
Jednostka kontrolowana
W dniu dzisiejszym otrzymałem/am egzemplarz protokołu.
(podpisy)
Data: ........................
|
Zespół kontrolny
(podpisy)
Data:................
|