KWiA.I–0914/2/10
|
Opole, 17.02.2010 r.
|
PROTOKÓŁ KONTROLI NR 6/10
|
Jednostka kontrolowana
|
Publiczne Przedszkole nr 2 w Opolu
|
Nazwa organu sprawującego nadzór
|
Prezydent Miasta Opola
|
Termin przeprowadzenia kontroli
|
1-5.02.2010 r.
|
Imię i nazwisko przeprowadzającego kontrolę oraz stanowisko
|
Monika Pijanka - inspektor w Wydziale
Kontroli Wewnętrznej i Audytu
Wiesław Pałczyński - starszy specjalista w Wydziale Kontroli Wewnętrznej i Audytu
|
Upoważnienie do przeprowadzenia kontroli
|
nr 11/2010
nr 12/2010
|
Przedmiot kontroli
|
Prawidłowość realizacji zaleceń pokontrolnych z 28.04.2008 r.
|
Okres objęty kontrolą
|
2009 r.
|
Imię i nazwisko kierownika kontrolowanej jednostki – stanowisko służbowe
|
Lucyna Żukowska – dyrektor
przedszkola
|
Wyjaśnień w czasie kontroli udzielały
|
Lucyna Żukowska – dyrektor przedszkola
(Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198))– główna księgowa
|
W dniach od 14 do 29 lutego 2008 r. w Publicznym Przedszkolu nr 2 w Opolu zostało przeprowadzone przez Wydział Kontroli Wewnętrznej i Audytu Urzędu Miasta Opola postępowanie kontrolne w zakresie: gospodarki finansowej, ewidencji księgowej i sprawozdawczości oraz ZFŚS.
W związku ze stwierdzonymi nieprawidłowościami Prezydent Miasta Opola w wystąpieniu pokontrolnym z dnia28.04.2008 r. polecił:
- Dla wydatków przedszkola stosować prawidłową klasyfikację budżetową zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 14 czerwca 2006 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. Nr 107, poz. 726 z późn. zm.).
Zespół kontrolny sprawdził wszystkie dokumenty księgowe z miesiąca lutego 2009 r., na podstawie których dokonano przelewów bankowych.
Lp.
|
Nazwa wydatku
|
nr WB
|
Kwota (zł)
|
1
|
środki czystości
|
22
|
392,46
|
2
|
sól
|
22
|
10,00
|
3
|
woda
|
22
|
235,58
|
4
|
ochrona
|
22
|
61,00
|
5
|
netcom serwis
|
22
|
244,00
|
6
|
mleko
|
22
|
54,08
|
7
|
artykuły żywnościowe
|
22
|
502,01
|
8
|
środki czystości
|
28
|
238,78
|
9
|
gaz
|
28
|
285,25
|
10
|
ECO-energia cieplna
|
28
|
4 270,28
|
11
|
badania lekarskie
|
28
|
402,00
|
12
|
śmieci
|
28
|
218,28
|
13
|
deratyzacja
|
28
|
122,00
|
14
|
kodeks
|
28
|
53,00
|
15
|
woda
|
32
|
397,57
|
16
|
energia
|
32
|
619,99
|
17
|
terma
|
32
|
97,60
|
18
|
przycinka drew
|
32
|
1 700,01
|
19
|
Internet
|
32
|
64,01
|
20
|
telef. stacjonarny
|
32
|
358,34
|
21
|
dopłata do okularów
|
36
|
450,00
|
22
|
środki czystości
|
36
|
504,67
|
23
|
montaż daszków
|
36
|
2 928,00
|
24
|
prowizja bankowa
|
36
|
150,00
|
25
|
kurs
|
36
|
50,00
|
26
|
artykuły żywnościowe
|
36
|
564,41
|
W trakcie czynności kontrolnych stwierdzono, że wszystkie wyżej wymienione wydatki były prawidłowo zaklasyfikowane.
- Wykazywać na dowodach księgowych podziałki klasyfikacji budżetowej: dział, rozdział i paragraf, tj. postępować zgodnie z obowiązkiem wynikającym z art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.).
Wszystkie skontrolowane dokumenty posiadały podziałki klasyfikacji budżetowej zgodnie z wymogami wskazanymi w ww. przepisie.
3. Przestrzegać wymogów zakładowych regulacji określających zasady i formy przeprowadzania merytorycznej kontroli wydatkowania środków publicznych. Wzmóc nadzór nad sposobem realizacji tej kontroli.
Ustalono, że wszystkie zbadane dokumenty były poddane kontroli w sposób wskazany w zakładowych regulacjach.
- Na rachunek bankowy dochodów własnych przyjmować wyłącznie środki wskazane w Uchwale Nr XLIV/456/05 Rady Miasta Opola z dnia 17 marca 2005 r. w sprawie tworzenia i gospodarowania dochodami własnymi w jednostkach budżetowych miasta Opola.
Na podstawie wydruku konta 132 – rachunek bankowy – dochody własne, stwierdzono, że w 2009 r. na rachunek wpływały wyłącznie środki wskazane w ww. uchwale.
5. Zgodnie z art. 45 ust. 1 oraz ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.) na dowód dokonania wstępnej kontroli na listach płac, obok pracownika właściwego rzeczowo każdorazowo składać podpis przez głównego księgowego.
Skontrolowano dwanaście list płac dotyczących wypłaty podstawowej pracowników niepedagogicznych. Wszystkie listy były prawidłowo poddane kontroli przez pracownika właściwego rzeczowo oraz przez głównego księgowego.
6. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych na kontach księgowych rachunków bankowych: bieżącego oraz dochodów własnych, dokonywać zapisów w taki sposób, aby zachodziła pełna zgodność sald oraz obrotów pomiędzy jednostką a bankiem.
Skontrolowano wyciąg bankowy dotyczący dochodów własnych nr 216 z dnia 31.12.2009 r. Stwierdzono, że wykazane w nim saldo wysokości 7.018,38 zł było zgodne z zapisem konta 132 – rachunek bankowy – dochody własne.
Protokół niniejszy sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden egzemplarz obustronnie podpisany doręczono dyrektorowi przedszkola.
Zgodnie z § 39 ust.1 Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola stanowiącego załącznik do zarządzenia nr OR.II-0152/18/2003 Prezydenta Miasta Opola z dnia 9 czerwca 2003 r. w sprawie Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola zmienionego zarządzeniem nr OR.I-152-32/2004 Prezydenta Miasta Opola z dnia 24.08.2004 r., zarządzeniem nr OR.I-0152-42/2004 Prezydenta Miasta Opola z dnia 29.10.2004 r. oraz zarządzeniem nr OR.I-0152/218/08 z dnia 16 kwietnia 2008r. kierownik jednostki kontrolowanej ma prawo pisemnie, w terminie 7 dni roboczych od daty doręczenia protokołu kontroli, zgłosić kierownikowi zespołu kontrolnego umotywowane zastrzeżenia do ustaleń zawartych w protokole.
Jednostka kontrolowana
W dniu dzisiejszym otrzymałem/am egzemplarz protokołu.
(podpisy)
Data: ........................
|
Zespół kontrolny
(podpisy)
Data:.
|
Podpis Głównego Specjalisty:
Podpis Naczelnika Wydziału:
Ewentualne przyczyny odmowy podpisania protokołu:
.................................................................................................................
.................................................................................................................
.................................................................................................................
.................................................................................................................
|