KWiA – I –0913/10/2007
|
Opole, 11.06.2007 r.
|
PROTOKÓŁ KONTROLI NR 10/07
|
Jednostka kontrolowana
|
Przedszkole Publiczna nr 30
|
Nazwa organu sprawującego nadzór
|
Prezydent Miasta Opola
|
Termin przeprowadzenia kontroli
|
od 15 maja do 31 maja 2007 r.
|
Imię i nazwisko przeprowadzającego kontrolę oraz stanowisko
|
Wiesław Pałczyński - St. specjalista w Wydziale Kontroli Wewnętrznej i Audytu
Monika Pijanka – podinspektor w Wydziale Kontroli Wewnętrznej i Audytu
|
Upoważnienie do przeprowadzenia kontroli
|
21/2007
22/2007
|
Przedmiot kontroli
|
Ø Gospodarka finansowa
Ø ZFŚS
Ø Prowadzenie ksiąg rachunkowych
Ø System kontroli wewnętrznej
|
Okres objęty kontrolą
|
2006 r.
|
Imię i nazwisko kierownika kontrolowanej jednostki – stanowisko służbowe
|
Grażyna Jasak - Róg – dyrektor
przedszkola
|
Wyjaśnień w czasie kontroli udzielały:
|
Grażyna Jasak-Róg – dyrektor
przedszkola
(Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)) – główna księgowa
|
Podstawy prawne
1. Ustawa z dnia 30 czerwca 2005 r. r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późniejszymi zmianami).
2. Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jednolity z 2002 r., Dz. U. Nr 76, poz.694 z późniejszymi zmianami).
- Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity z 2004 r., Dz. U. Nr 256, poz. 2572 z późniejszymi zmianami).
4. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (tekst jednolity z 2003 r., Dz. U. Nr 118, poz. 1112 z późniejszymi zmianami).
5. Konwencja o Prawach Dziecka przyjęta przez Zgromadzenie ONZ w dniu 20 listopada 1989 r. (Dz. U. z 1991 r. Nr 120, poz. 35).
6. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 września 2004 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. Nr 209, poz. 2132 z późn zm.)
- Rozporządzenie z dnia 14 czerwca 2006 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. 107 poz. 726 z późn. zm.).
8. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 13 marca 2001 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. Nr 24, poz. 279, z 2003 r. z późniejszymi zmianami).
9. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 19 sierpnia 2005 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. Nr 170, poz. 1426 z późniejszymi zmianami).
- Uchwała Nr XLIV/456/05 Rady Miasta Opola z dnia 17 marca 2005 r. w sprawie tworzenia i gospodarowania dochodami własnymi w jednostkach budżetowych miasta Opola.
- Komunikat Nr 13 Ministra Finansów z dnia 30 czerwca 2006 r. w sprawie standardów kontroli finansowej w jednostkach sektora finansów publicznych (Dz. Urz. MF z 2006 r. Nr 7 poz. 58).
Cel kontroli
Celem kontroli była ocena prawidłowości prowadzonej gospodarki finansowej oraz sprawdzenie rzetelności prowadzonej ewidencji wydatków i sporządzanych sprawozdań.
Metodyka przeprowadzenia kontroli
Zapoznano się ze specyfiką przyjętych rozwiązań organizacyjnych w zakresie prowadzenia spraw ewidencyjno-księgowych. Na podstawie zapisów dokonywanych na kontach księgowych ustalono poszczególne rodzaje wydatków budżetowych. Sprawdzono również czy istnieją dokumenty potwierdzające dokonanie określonych wydatków (faktury, rachunki, listy płac, raporty kasowe, itp.). Dokumenty dotyczące wybranych wydatków rzeczowych porównano z wyciągami bankowymi. Sprawdzono także, czy poszczególne dokumenty zostały odpowiednio opisane, zadekretowane i poddane wstępnej kontroli oraz podpisane przez głównego księgowego i zaakceptowane do wypłaty przez kierownika jednostki kontrolowanej. Dane zawarte w rocznych sprawozdaniach budżetowych porównano z danymi wynikającymi z badanych dokumentów i ewidencji księgowej. Dokonano przeglądu poszczególnych wydatków pod kątem ich celowości i gospodarności oraz zgodności z planem finansowym. Sprawdzono również czy jednostka posiada zakładowy plan kont i opracowane na piśmie procedury kontroli finansowej, oraz czy procedury te są zgodne ze standardami Ministerstwa Finansów i dostosowane do specyfiki jednostki, a także w jaki sposób są realizowane w praktyce.
USTALENIA KONTROLI
W zakresie spraw organizacyjno-kadrowych
Publiczne Przedszkole Nr 30 w Opolu przy ul. Wiejskiej 77 istnieje od 1949 r. Od dnia 16 grudnia 1999 r., na podstawie Uchwały Nr XVI/286/99 Rady Miasta Opola z dnia 16 grudnia 1999 r. w sprawie dostosowania aktów założycielskich publicznych przedszkoli działających na terenie gminy Opole do obowiązujących przepisów prawa z dniem 1 stycznia 2000 r. przedszkole działa jako jednostka budżetowa.
Z dniem 1 marca 2004 r. Uchwałą Nr XXVI/224/04 Rady Miasta Opola z dnia 26.02.2004r. odnowiono akt założycielski przedszkola (akta kontroli Nr 07/10/I/str.5).
Siedzibą przedszkola jest nieruchomość zabudowana położona w Opolu przy ul. Wiejskiej 77, którą Zarząd Miasta Opola przekazał jednostce nieodpłatnie w trwały zarząd decyzją nr GN-7224c/87/89 z dnia 21.01.1999 r. oraz utworzoną księgę wieczystą Kw nr 98112 (akta kontroli Nr 07/10/I/str.6-7).
W okresie objętym kontrolą dyrektorem przedszkola była pani Grażyna Jasak-Róg powołana na to stanowisko decyzją Prezydenta Miasta Opola nr Oś.K.II.1130-2/04 z dnia 23 lutego 2004 r. na okres od 1 marca 2004 r. do 31 sierpnia 2008 r.(akta kontroli Nr 07/10/I/str.10-11).
Głównym księgowym jest pani (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)), zatrudniona na podstawie umowy o pracę od 1 stycznia 2005 r. w niepełnym wymiarze czasu pracy - 0,25 etatu, na czas nieokreślony (akta kontroli Nr 07/10/I/str. 8).
Z budżetem gminy jednostka rozlicza się w dziale 801 rozdział 80104. Wydatki pokrywane są ze środków budżetowych Gminy oraz z dochodów własnych. Podstawą gospodarki finansowej jest roczny plan rzeczowo-finansowy.
Ogółem na dzień 31.12.2006 r. w przedszkolu zatrudnionych było 14 pracowników na 9,190 etatach, w tym 7 pracowników pedagogicznych na 4,065 etatach. Stan zatrudnienia w poszczególnych grupach przedstawiono w tabeli nr 1 (akta kontroli Nr 07/10/I/str.27-31).
Tabela nr 1
Pracownicy pedagogiczni
|
1
|
Zatrudnienie w osobach
|
Zatrudnienie w etatach
|
7
|
4,065
|
Pracownicy administracji
|
3
|
Zatrudnienie w osobach
|
Zatrudnienie w etatach
|
3
|
1,375
|
Obsługa
|
4
|
Zatrudnienie w osobach
|
Zatrudnienie w etatach
|
4
|
3,750
|
Szczegółową kontrolą objęto dokumentację dotycząca pracowników przyjętych do pracy w 2006 r. W okresie tym przyjęto do pracy 3 osoby. Nowozatrudnione osoby to nauczyciele. Wszyscy przyjęci pracownicy posiadają założone akta osobowe. W związku z przejściem na emeryturę z 1 osobą, również nauczycielką rozwiązano umowę o pracę.
Stawki wynagrodzenia zasadniczego pracowników pedagogicznych ustalone są zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli.
Natomiast kategorie zaszeregowania pracowników administracji i obsługi są zgodne z rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego oraz Uchwałą Rady Miasta Opola Nr LXIX/798/06 z dnia 31.08.2006 r.
Na dzień 31.12.2006 r. w jednostce kontrolowanej podział etatów przedstawiał się następująco:
Lp.
|
Stanowiska
|
Liczba etatów
|
Liczba osób
|
Nauczyciele
|
1
|
Stażyści
|
0,065
|
1
|
3
|
Mianowani
|
2,00
|
4
|
4
|
Dyplomowani
|
2,00
|
2
|
RAZEM
|
4,065 (44,20%)
|
7
|
Administracja
|
5
|
Gł. Księgowy
|
0,250
|
1
|
6
|
Referent ds. kadr i płac
|
0,375
|
1
|
7
|
Intendent
|
0,750
|
1
|
RAZEM
|
1,375 (15%)
|
3
|
Obsługa
|
10
|
Kucharka
|
1,00
|
1
|
11
|
Pomoc kuchenna-ogrodnik
|
0,75
|
1
|
12
|
Woźna oddziałowa
|
2,00
|
2
|
RAZEM
|
3,75 (40,80%)
|
4
|
W zakresie realizacji planu rzeczowo-finansowego
Wydatki budżetowe w 2006 r.
Z ewidencji księgowej Urzędu Miasta wynika, że łączna kwota środków finansowych przekazanych na działalność przedszkola w 2006 r. wynosiła: 303.100,00 zł. Faktycznie wykorzystano kwotę 294.263,27 zł. Niewykorzystane środki w kwocie 8.836,76 zł zwrócono do Urzędu Miasta Opola (akta kontroli Nr 07/10/I/str.39-42).
W dniu 31.10.2006 r. dyrektor jednostki wystąpił do Urzędu Miasta Opola z pisemnym wnioskiem o korektę planu finansowego na rok 2006. Wnioski dotyczyły zwiększenia o kwotę 17.200,00 zł środków na wynagrodzenie osobowe i odpis na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych. Zgodnie z tym wnioskiem Prezydent Miasta Opola zarządzeniem nr OR.I-0151-581/2006 z dnia 21 listopada 2006 r. dokonał zmian w planie wydatków budżetu miasta Opola w ramach tego samego działu.
W dniu 10.01.2007 r. jednostka kontrolowana złożyła w Urzędzie Miasta Opola sprawozdania Rb–28S z wykonania planu wydatków budżetowych za 2006 r. (akta kontroli Nr 07/10/I/str.44). W wyniku kontroli ustalono, że łączna kwota wydatków wykazana w sprawozdaniu jest zgodna z rzeczywistą kwotą wydatkowania. Z łącznej kwoty środków otrzymanych z Urzędu Miasta na działalność w 2006 r. w wys. 303.100,00 zł wykorzystano 294.263,27 zł, co stanowi 97,08%. Ze sporządzonego sprawozdania oraz z dokumentacji księgowej przedszkola wynika, że dokonywane wydatki zostały zaewidencjonowane w sześciu paragrafach.
Środki otrzymane z budżetu miasta Opola prawie w całości zostały wykorzystane na płace pracownicze.
Poszczególne pozycje stanowiły wydatki na wynagrodzenia, nagrody i pochodne jak: trzynasta pensja, składki na ZUS i Fundusz Pracy oraz odpisy na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych. Wydatki te zaksięgowano w sześciu paragrafach tj. 3020, 4010, 4040, 4110, 4120 oraz 4440.
Łączna kwota odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych wyniosła 12.500,00 zł i taką kwotę przekazano na rachunek bankowy funduszu. Przelewów środków budżetowych dokonano w dniach (akta kontroli 07/10/I/str. 93-96):
Ø 20.04.2006 r. – 4.133,70 zł,
Ø 26.05.2006 r. – 12.190,51 zł,
Ø 06.07.2006 r. – 1.854,76 zł,
Ø 12.09.2006 r. - 2.846,14 zł.
Spośród pozostałych wydatków analizie poddano wydatki zaewidencjonowane w dwóch poniższych paragrafach, które wybrane zostały w oparciu o posiadaną wiedzę i doświadczenie członków zespołu kontrolującego.
Paragraf - 4010 – Wynagrodzenie osobowe pracowników (akta kontroli Nr 10/05/I/41-42)
Ze sprawozdania Rb -28S wynika, że w 2006 r. wydatki przedszkola w tym paragrafie wyniosły 220.721,77zł. W okresie tym wynagrodzenia wypłacono łącznie 14 pracownikom zatrudnionym w różnych okresach czasu. Kontrolą objęto stawki wynagrodzenia zasadniczego ustalone dla jednego nauczyciela przyjętego do pracy w 2006 r. Stwierdzono, że stawka zaszeregowania została ustalona zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli.
Poza wynagrodzeniami miesięcznymi pracownikom kontrolowanego przedszkola wypłacono w 2006 r. dodatkowo:
Ø nagrody dyrektora dla 8 osób w kwotach od (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)) zł – ogółem 1.831,00 zł,
Ø ekwiwalenty pieniężne za niewykorzystane urlopy dla 2 osób – ogółem 1.513,14 zł,
Ø odprawa emerytalna dla 1 osoby w kwocie – (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)) zł.
Nie stwierdzono nieprawidłowości przy dokonywaniu wydatków w tym zakresie.
Paragraf – 3020 - Nagrody i wydatki osobowe nie zaliczone do wynagrodzeń (akta kontroli Nr 07/10/I/ str.30).
Wydatki ogółem wyniosły 300,00 zł i dotyczyła zapomóg zdrowotnych. Wykazana w „karcie wydatków” łączna kwota wydatków jest zgodna z kwotą ujętą w sporządzonym sprawozdaniu budżetowym.
Dochody budżetowe w 2006 r.
Ze sporządzonego planu z wykonania dochodów oraz z prowadzonej ewidencji księgowej wynika, że w 2006 r. przedszkole nie uzyskało dochodów podlegających odprowadzeniu na rachunek budżetu Urzędu Miasta.
3. Przychody dochodów własnych w 2006 r.
Ze sporządzonego przez jednostkę kontrolowaną sprawozdania Rb-34 wynika, że wykonanie przychodów dochodów własnych w 2006 r. wyniosło ogółem 82.460,38 zł (akta kontroli Nr 07/10/I/ str. 53-54). Na kwotę tę składają się:
Ø środki pieniężne na początek roku sprawozdawczego w kwocie 3.262,09 zł,
Ø przychody w kwocie 79.198,29 zł.
Powyższe przychody uzyskano w dwóch paragrafach tj.:
Ø paragraf 083 „Wpływy z usług” - kwota 78.876,84 zł,
Ø paragraf 092 „Pozostałe odsetki” - kwota 321,45 zł.
W wyniku kontroli ustalono, że na przychody z usług składały się wpływy z opłat za wyżywienie i opłat stałych „pobytowych” za pobyt w przedszkolu dzieci. Opłaty te wnoszone są przez rodziców.
4. Wydatki dochodów własnych w 2006 r.
Ze sporządzonego przez jednostkę kontrolowaną sprawozdania Rb-34 wynika, że wydatki w ramach dochodów własnych w 2006 r. wyniosły ogółem 74.764,97 zł. Wydatki te zaewidencjonowano w 11 paragrafach. W wyniku przeprowadzonej
analizy wyżej wymienionego sprawozdania oraz części opisowej do tego sprawozdania, wytypowano do kontroli dokumentację księgową dotyczącą wydatków na zakup materiałów i wyposażenia, remontów oraz dokumentację dotyczącą zakupu różnych usług pozostałych. Wydatki te zaewidencjonowane były w pięciu niżej wymienionych paragrafach:
Paragraf 4210 - zakup materiałów i wyposażenia (akta kontroli Nr 07/10/I/ str. 58-63).
Wydatki ogółem wyniosły 10.485,23 zł i dotyczyły zakupu materiałów biurowych, prasy, środków czystości, materiałów do remontu oraz wyposażenia.
Największe pozycje to zakup materiałów i wyposażenia – 2.238,89 zł w tym:
Ø woda pitna – 135,42 zł,
Ø żarówki, preparaty ogrodnicze, sól przeciw gołoledzi – 176,58zł,
Ø kubki, miski, talerze - 146,34 zł,
Ø wyposażenie kuchenne - 463,60 zł,
Ø faks - 595,36 zł,
Ø pościel - 527,04 zł.
Środki czystości – 2.738,02 zł w tym:
Ø artykuły bhp - 509,62 zł,
Ø fartuchy - 345,43 zł,
Ø chusteczki, ręczniki - 118,99 zł.
Materiały biurowe – 2.664,13 zł w tym:
Ø tusz do drukarek - 1.461,04 zł,
Ø materiały papiernicze rożne (papier ksero, segregatory) - 1.101,83 zł.
Prenumerata czasopism - 2.022,57 zł w tym:
Ø „Personel” od A-Z – 482,78zł,
Ø „Prawo w przedszkolu” – 286,00 zł,
Ø „Wiedza i praktyka”, „Niezbędnik Dyrektora”,
akty pracownicze - 1.253,79 zł.
Wykazana w „karcie wydatków” łączna kwota jest zgodna z kwotą wydatków ujętą w sporządzonym sprawozdaniu Rb-34.
Paragraf 4240 – Zakup pomocy naukowych (akta kontroli Nr 07/10/I/str. 55-57).
Wydatki ogółem wyniosły 6.432,35 zł. Wykazana kwota w ”karcie wydatków” jest zgodna z kwotą wydatków ujętą w sprawozdaniu Rb-34. Wydatki te dotyczyły:
Ø gry i zabawki - 1.398,88 zł,
Ø książki – 494,00 zł,
Ø materiały do zajęć dydaktycznych (farby, plastelina, itp.) – 2.577,26 zł,
Ø zestaw pomocy dydaktycznych – 590,00 zł,
Ø akcje typu wiadomości przedszkolne, super zajęcia, bliżej przedszkola, mierzenie czasu pracy w przedszkolu – 1.372,21.
Wykazana w „karcie wydatków” łączna kwota jest zgodna z kwotą wydatków ujętą w sporządzonym sprawozdaniu Rb-34.
Paragraf 4270– Zakup usług remontowych (akta kontroli Nr 07/10/I/str.86)
Wydatki ogółem wyniosły 5.439,16 zł. Wykazana w „karcie wydatków” łączna kwota jest zgodna z kwotą wydatków ujętą w sporządzonym sprawozdaniu Rb-34. Wydatki dotyczyły:
Ø wykonania wentylacji w pomieszczeniach - 3.171,05 zł,
Ø konserwacja urządzeń gazowych – 732,00 zł,
Ø naprawy i konserwacji urządzeń (naprawa wagi, komputera, kserokopiarki) – 1.298,82 zł,
Wykazana w „karcie wydatków” łączna kwota jest zgodna z kwotą wydatków ujętą w sporządzonym sprawozdaniu budżetowym.
Paragraf 4300 – Zakup usług pozostałych(akta kontroli Nr 07/10/I/str. 41-42).
Z „karty wydatków” prowadzonej przez przedszkole wynika, że wydatki w tym paragrafie wyniosły ogółem 10.929,17 zł z przeznaczeniem na:
Ø szkolenia i kursy – 1.312,00 zł,
Ø usługi komunalne (kominiarskie, wywóz śmieci) – 1.109,88 zł,
Ø zakup biletów MZK – `1.569,00 zł,
Ø opłaty pocztowe i telefoniczne – 2.433,54 zł,
Ø prowizje bankowe – 1.980,00 zł,
Ø usługi różne (nadzór eksploatacyjny nad programem komputerowym) – 1.729,34 zł.
Wykazana łączna kwota jest zgodna z kwotą wydatków wykazaną w sprawozdaniu Rb-34.
Paragraf 4260 – zakup energii (akta kontroli Nr 07/10/str. 41-41).
Z prowadzonej „karty wydatków” wynika, że wydatki w tym paragrafie wyniosły ogółem 10.778,71 zł, które przeznaczono na:
Ø opłaty za energię elektryczną - 2.581,10 zł,
Ø zużycie energii cieplnej – 5.277,61 zł,
Ø zużycie wody – 1.296,26 zł,
Ø zużycie gazu – 1.623,77 zł.
5.11. Środki Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
W sprawozdaniach RB-28S za 2006 r. jednostka kontrolowana w paragrafie 4440 - „Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych” wykazała następujące wydatki:
- odpisy PP Nr 30 w kwocie 12.500,00 zł.
Na podstawie ewidencji księgowej oraz wyciągów bankowych ustalono, że kwoty wykazane w sprawozdaniach faktycznie zostały przekazane na rachunek bankowy Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Daty dokonanych przelewów wykazano wcześniej na stronie nr 6.
Na podstawie protokołów komisji socjalnej ustalono, że Środki Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych wydatkowane zostały między innymi na (akta kontroli Nr 07/10/I/str.97-103):
- pomoc finansowa w okresie przedświątecznym – 3.890,00 zł,
- dofinansowanie do wypoczynku pracowników – 7.350,00 zł,
- dofinansowanie do wypoczynku dziecka – 320,00zł,
- przyznanie pożyczki na remont domu – 1.500 zł,
- impreza integrująca dla pracowników - 400,00 zł.
Stan konta na koniec 2006 r. wynosił 2.820,50 zł.
Nie stwierdzono przypadków wydatkowania środków z tego Funduszu na cele niezgodne z ustawą z dnia 4 marca 1994 r. o Zakładowym Funduszu Świadczeń Socjalnych.
Kontrolujący stwierdzili w kontrolowanej jednostce dużą dokładność w prowadzonej dokumentacji oraz oszczędność i rozwagę w wydatkowaniu posiadanych środków. Kontrolującym nasuwa się ogólna uwaga, że z chwilą gdy zadaniem własnym gminy stało się finansowanie przedszkoli, opłaty i koszty działalności całkowicie zostały przeniesione na rodziców.
W kraju edukację przedszkolną traktuje się raczej jako usługę dla zapracowanych rodziców a nie jako pomoc w rozwoju dziecka. Nie wykorzystywany jest w ogóle element edukacyjny rozwoju dziecka wyrównujący jego szanse w przyszłości. Pokutuje n.p. przekonanie, że skoro rodzice są bezrobotni to mogą zająć się dzieckiem i nie musi chodzić do przedszkola. W większości krajów Europy Zachodniej istnieje obowiązek przedszkolny. Wg danych statystycznych w Polsce tylko ok. 40% dzieci w wieku 3-5 lat uczęszcza do przedszkola. W rejonach wiejskich ilość ta spada poniżej 10%.
Sytuacja ta jest ze wszech miar niepokojąca, przy czym przez rządzących bagatelizowana. Prowadzi to do zróżnicowania edukacyjnego dzieci i w perspektywie czasowej społeczeństwa naszego kraju.
Protokół niniejszy sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden egzemplarz obustronnie podpisany doręczono dyrektorowi przedszkola.
Zgodnie z § 39 ust.1 Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola stanowiącego załącznik do zarządzenia nr OR.II-0152/18/2003 Prezydenta Miasta Opola z dnia 9 czerwca 2003 r. w sprawie Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola zmienionego zarządzeniem nr OR.I-152-32/2004 Prezydenta Miasta Opola z dnia 24.08.2004 r. w sprawie zmiany Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola oraz zarządzeniem nr OR.I-0152-42/2004 Prezydenta Miasta Opola z dnia 29.10.2004 r. w sprawie zmiany Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola kierownik jednostki kontrolowanej ma prawo pisemnie, w terminie 7 dni roboczych od daty doręczenia protokołu kontroli, zgłosić kierownikowi zespołu kontrolnego umotywowane zastrzeżenia do ustaleń zawartych w protokole.
Jednostka kontrolowana
W dniu dzisiejszym otrzymałem/am egzemplarz protokołu.
(podpisy)
Data: ........................
|
Zespół kontrolny
(podpisy)
Data:................
|
Podpis Głównego Specjalisty:
Podpis Naczelnika Wydziału: