WKWiA. I – 0914/41/08
|
Opole, 23 grudnia 2008r.
|
PROTOKÓŁ KONTROLI nr 47/2008
|
Jednostka kontrolowana
|
Zespół Państwowych Placówek Kształcenia Plastycznego im. Jana Cybisa w Opolu ul. Strzelców Bytomskich
|
Nazwa organu sprawującego nadzór
|
Prezydent Miasta Opola
|
Termin przeprowadzenia kontroli
|
od 3 grudnia 2008r.
do 24 grudnia 2008r.
|
Imię i nazwisko przeprowadzającego kontrolę oraz stanowisko
|
Wiesław Pałczyński – st. specjalista Wydziału Kontroli Wewnętrznej i Audytu
Agnieszka Lisiecka – Inspektor w Wydziale Kontroli Wewnętrznej i Audytu
|
Upoważnienie do przeprowadzenia kontroli
|
Nr 99/08, 100/08
|
Przedmiot kontroli
|
Ø Gospodarka finansowa
Ø Zamówienia publiczne
Ø System kontroli wewnętrznej
Ø Oszczędności przy dokonywaniu wydatków
|
Okres objęty kontrolą
|
2007 r.
|
Imię i nazwisko kierownika kontrolowanej jednostki – stanowisko służbowe
|
Małgorzata Wojtanowska – Dyrektor
Zespołu Państwowych Placówek Kształcenia Plastycznego
|
Wyjaśnień w czasie kontroli udzielali
|
Małgorzata Wojtanowska – Dyrektor
(Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198))– Gł. Księgowa
|
Podstawy prawne
1. Ustawa z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.),
2. Ustawa z dnia 7 września 1991 r o systemie oświaty (Dz.U. Nr 95 poz. 425 z późn. zm),
3. Ustawa z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (tekst jednolity z 2003 r., Nr 115, poz. 148 z późn. zm.),
4. Ustawa z dnia 29 września 2002 r. o rachunkowości (Dz.U. Nr 76, poz. 694 z późn. zm.),
5. Zarządzenie Nr 29 Ministra Kultury i Sztuki z dnia 26 sierpnia 1994 r. w sprawie utworzenia Zespołu Państwowych Placówek Kształcenia Plastycznego im. Jana Cybisa w Opolu,
6. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 lutego 1999 r. w sprawie przekształcenia w 6-letnią Ogólnokształcącą Szkołę Sztuk Pięknych,
7. Uchwała nr LXI/727/02 Rady Miasta Opola z dnia 23 maja 2002 r. w sprawie powołania 4-letniego Publicznego Liceum Plastycznego w Opolu,
8. Komunikat Nr 1 Ministra Finansów z dnia 30 stycznia 2003 r. w sprawie ogłoszenia „Standardów kontroli finansowej w jednostkach sektora finansów publicznych” (Dz. Urz. Min. Fin. Nr 3 poz. 13 z 2003 r.).
Cel kontroli
Celem kontroli była ocena prawidłowości funkcjonowania jednostki pod kątem zgodności z obowiązującymi przepisami prawa, ze szczególnym uwzględnieniem efektywności posiadanych środków.
Metodyka przeprowadzenia kontroli
- przeprowadzono rozmowę z dyrektorem jednostki i główną księgową celem zapoznania się ze specyfiką funkcjonowania jednostki,
- porównano stan faktyczny z przepisami i przyjętymi rozwiązaniami organizacyjnymi (statut, schemat organizacyjny, regulaminy),
- dokonano analizy wypłaconych wynagrodzeń miesięcznych, odpraw emerytalno-rentowych, nagród jubileuszowych, ekwiwalentów za urlop, nagród, premii oraz wypłat środków z funduszu socjalnego pod kątem ich zgodności z przepisami i regulaminami wewnętrznymi,
- zapoznano się z protokołami kontroli wewnętrznych i zewnętrznych przeprowadzonych w latach 2006-2007 oraz sprawdzono wykonanie zaleceń pokontrolnych,
- zapoznano się z przyjętym sposobem archiwizacji dokumentów,
- na podstawie ewidencji księgowej ustalono wielkości przychodów z poszczególnych źródeł oraz dokonano analizy kosztów rodzajowych pod kątem ich zasadności,
- pobrano ustne wyjaśnienia od dyrektora, głównej księgowej oraz od pracowników merytorycznych,
- pobrano kserokopie wybranych dokumentów potwierdzających ustalenia kontroli.
USTALENIA KONTROLI
W zakresie spraw organizacyjnych
W wyniku porozumienia z dnia 31 maja 1999 r. zawartego między Ministerstwem Kultury a Miastem Opole dokonano przejęcia Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych przez Zespół Państwowych Placówek Kształcenia Plastycznego im. Jana Cybisa w Opolu ul. Strzelców Bytomskich 10. Z dniem 1 czerwca 1999 r. Minister Kultury i Sztuki przekazał Miastu Opole jako zadania własne Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych funkcjonujące w ramach Zespołu Kształcenia Plastycznego im. Jana Cybisa w Opolu. Uchwałą Nr LXI/727/02 z dnia 23 maja 2002 r. Rady Miasta Opola odnowiono akt założycielski jednostki. Aktualnie w skład Zespołu Państwowych Placówek Kształcenia Plastycznego im. Jana Cybisa w Opolu wchodzą następujące typy szkół:
1. Ogólnokształcąca Szkoła Sztuk Pięknych,
- nauka trwa 6 lat.
- obejmuje przedmioty ogólnokształcące i plastyczne.
- nauka przebiega 2 etapowo:
• 3 letnie gimnazjum i kończy się egzaminem gimnazjalnym.
• 3 letnie liceum profilowane kończy się maturą i egzaminem dyplomowym.
2. Publiczne Liceum Plastyczne,
- nauka trwa 4 lata.
- obejmuje przedmioty ogólnokształcące i plastyczne.
- absolwent otrzymuje tytuł zawodowy:
plastyk – uprawniający do wykonywania zawodu plastyka.
- edukacja kończy się egzaminem dyplomowym i maturalnym.
3. Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych na podbudowie szkoły podstawowej, - czas trwania nauki wynosi 5 lat – (ostatni nabór 2000r.).
- nauka obejmuje przedmioty ogólnokształcące i plastyczne.
absolwent otrzymuje tytuł zawodowy: po zdanym egzaminie dyplomowym plastyk – uprawniający do wykonywania zawodu plastyka.
- edukację ogólnokształcącą kończy egzaminem maturalnym, uzyskując świadectwo dojrzałości.
4. Państwowe Ognisko Plastyczne.
- czas trwania nauki wynosi w zależności od potrzeb (dla grupy dziecięcej 7-10 lat i młodzieżowej 11-20 lat).
- nauka obejmuje przedmioty plastyczne.
- rozwija uzdolnienia plastyczne i nie nadaje uprawnień zawodowych.
(akta kontroli 08/47/I/str. 18-24).
Jednostka realizuje cele i zadania określone w ustawie z dnia 07.IX.1991r. o systemie oświaty, a w szczególności:
- rozwija podstawowe zdolności plastyczne w stopniu pozwalającym na czynną działalność zawodową
- przygotowuje wrażliwych i świadomych odbiorców sztuki
- przygotowuje do aktywnej działalności na rzecz kultury w środowisku lokalnym
- oddziaływuje aktywnie na otoczenie w sferze kultury i dba o pełny rozwój osobowości każdego ucznia
- przygotowuje do dalszych studiów
Ognisko realizuje cele i zadania odmiennie m.in. przez:
- prowadzenie zajęć praktycznych oraz teoretycznych w zakresie przedmiotów plastycznych oraz historii sztuki
- uczestniczenie w wystawach i plenerach o zasięgu regionalnym i krajowym
- współpraca z placówkami kulturalnymi i artystycznymi na terenie miasta
- organizuje przynajmniej raz w roku prezentacje twórcze osiągnięć swoich słuchaczy
Na koniec grudnia 2007r. stan uczniów i oddziałów przedstawiał się następująco:
Nazwa szkoły
|
Liczba uczniów
|
Ilość oddziałów
|
Ogólnokształcąca Szkoła Sztuk Plastycznych
|
148
|
6
|
Publiczne Liceum Plastyczne
|
105
|
4
|
Ognisko Plastyczne
|
120
|
6
|
Ogółem
|
373
|
16
|
Organem Nadzorującym działalność jednostki jest Minister Kultury, natomiast organem prowadzącym jest Urząd Miasta Opola.
Dla Zespołu Państwowych Placówek Kształcenia Plastycznego im. Jana Cybisa w Opolu założone są księgi rejestrowe o nr OP10/00073739/6 i OP10/00077079/9. Budynek przy ul. Strzelców Bytomskich 10 jest własnością Skarbu Państwa i przekazany w zarządzanie Państwowemu Liceum Sztuk Plastycznych, natomiast budynek przy ul. Barlickiego 15 będąc własnością Gminy Opole został przekazany w zarząd Państwowemu Ognisku Plastycznemu w Opolu.(akta kontroli 08/47/I/str. 112-115).
W zakresie spraw kadrowych
Od 1 września 1991 r. dyrektorem jednostki jest pani Małgorzata Wojtanowska. Umowa o pracę aktualizowana zgodnie z § 1 Uchwały nr XLVII/486/Rady Miasta Opola z dnia 19 maja 2005 r. na okres od 1 września 2007 r. do 31 sierpnia 2012 r. przez Prezydenta Miasta Opola. (akta kontroli 08/47/I/str. 111).
Główną Księgową jest pani (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)), zatrudniona na tym stanowisku na podstawie umowy o pracę od 1 stycznia 1995r. w pełnym wymiarze czasu pracy a od 1 maja 2005 na ¾ etatu. (akta kontroli 08/47/I/str. 109-110).
Na dzień 31.12.2007 r. w jednostce zatrudnionych było ogółem 74 osoby na 55,11 etatach w tym 55 nauczycieli na 39,11 etatach (akta kontroli 08/47/105-107.W administracji i obsłudze zatrudnionych było 19 osób na 16,00 etatach.Szczegółowo stan zatrudnienia na dzień 31.12.2007 r. przedstawiono w
tabeli nr 1.
Lp.
|
Grupa pracowników
|
Liczba etatów
|
Liczba osób
|
1
|
Pracownicy pedagogiczni
|
39,11
|
55
|
2
|
Administracja
|
5,00
|
6
|
3
|
Obsługa
|
11,00
|
13
|
RAZEM
|
55,11
|
74
|
Strukturę zatrudnienia w przeliczeniu na liczbę osób zatrudnionych przedstawiono na wykresie nr 1.
Z budżetem gminy jednostka rozlicza się w dziale 801 rozdział 80132 80195. Wydatki pokrywane są ze środków budżetowych Gminy, subwencji oświatowej oraz z dochodów własnych. Podstawą gospodarki finansowej jest roczny plan rzeczowo-finansowy.
W kontrolowanym okresie szkoła posiadała siedem rachunków bankowych założonych w Banku PKO BP.:
57 1020 3668 0000 5802 0159 5172 – rachunek budżetowy
15 1020 3668 0000 5302 0159 9083 – rachunek Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
20 1020 3668 0000 5102 0159 9091 – rachunek Ognisko Plastyczne
05 1020 3668 0000 5602 0159 9067 – rachunek depozytowy
10 1020 2668 0000 5502 0159 9075 – dochody własne
97 1020 3668 0000 5602 0159 9109 – Sokrates/Comenius
10 1020 3668 0000 5202 0159 9125 - stypendia unijne
Jednostka posiada wewnętrzne regulacje dotyczące księgowości szkoły w postaci instrukcji kasowej, ogólnych zasad prowadzenia ksiąg rachunkowych, instrukcji sporządzania obiegu i kontroli dokumentów, zasad gospodarki majątkiem, zasad likwidacji (kasacji) składników majątkowych, planu kont.
Księgi rachunkowe w szkole prowadzone są komputerowo w programie „Wulkan”. Konto 851 Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych również.
W zakresie realizacji planu rzeczowo-finansowego
Jednostka sporządza sprawozdania kwartalne, półroczne i końcowy bilans roczny, który przekazywany jest do Referatu Planowania, Analiz i Sprawozdawczości Urzędy Miasta Opola.
Na działalność podstawową w 2007r. jednostka kontrolowana otrzymała subwencję w kwocie 1.744.600 zł. i środki budżetowe z Urzędu Miasta w kwocie 624.712 zł. Ogółem 2.389.412 zł.Wykorzystanie środków na koniec roku wyniosło 2.354.885,70 zł. Niewykorzystane środki budżetowe w kwocie 14.426,30 zostały przekazane do Urzędu Miasta w dniu 28.12. 2007r.(przelew WB 120/B z 28.12. 2007r.)
Kwota przychodów z działalności podstawowej wyniosła ogółem 33.363 zł. Na kwotę tę składały się przede wszystkim wpływy za korzystanie z Sali gimnastycznej na kwotę 31.470 zł. Opłaty z tytułu wystawienia duplikatów świadectw i legitymacji szkolnych na kwotę 207 zł. oraz kwota 1.686 zł za sprzedaż 2 sztuk obrazów wykonanych przez uczniów. W badanym okresie zawarto sześć umów na udostępnianie Sali gimnastycznej do celów rekreacyjno-sportowych. Stawka za godzinę lekcyjną została ustalona w wys. od 20 do 30 zł. (akta kontroli 08/47/I/str.127-138).
Koszty działalności jednostki za 2007 r. wyniosły ogółem 2.354.885,70 zł. Największą pozycję w wysokości 2.089.782,06 zł.- ( 91%) stanowiły koszty wynagrodzeń i pochodnych, w tym : honoraria, składki na ubezpieczenia społeczne, fundusz pracy PEFRON, odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych (akta kontroli 08/47/str.20, 70-83).
Plan budżetu na 2007 r.
Plan – 2.389.412 zł. Wykonanie 2.354.885,70 zł = 98,6%
Wynagrodzenie i pochodne – 2.089.782,65 zł - 89 %
Pozostałe – 265.103,64 zł -11% w tym m.in.:
4300 Zakup usług pozostałych 15.043,12 zł
4280 Zakup usług zdrowotnych 2.450,00 zł
4270 Zakup usług remontowych 44.999,33 zł
4260 Energia elektryczna i cieplna 49.582,49 zł
4240 Zakup pomocy dydaktycznych i książek 67.964,49 zł
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 48.999,86 zł
4350 Zakup usług dostępu do Internetu 1.136,58 zł
4370 Zakup usług telefonii stacjonarnej 6.154,27 zł
4410 Podróże krajowe 3.498,58 zł
4700 Szkolenia pracowników 2.173,00 zł
4740 Zakup materiałów papierniczych 2.986,74 zł
4750 Zakup programów i licencji komputerowych 3.774,18 zł
3240 Stypendia 4.200,00 zł
3020 Wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń 12.141,00 zł
W dniu 10.01.2008r. zostało przyjęte przez Referat Planowania, Analiz i Sprawozdawczości Urzędu Miasta Opola rozliczenie z wykonania planu dochodów, przychodów i wydatków Zespołu Państwowych Placówek Kształcenia Plastycznego za 2008 r. Ze sporządzonego sprawozdania wynika, że wydatki zostały zaewidencjonowane w dwudziestu paragrafach.
W wyniku kontroli ustalono, ze dane dotyczące wydatków w poszczególnych paragrafach wykazane w sprawozdaniu, są zgodne z danymi znajdującymi się w ewidencji księgowej. Szczegółowej kontroli poddano wydatki zaewidencjonowane w następujących paragrafach:
Paragraf 4210 – Materiały i wyposażenie – (akta kontroli 08/47/I/ str.164-169).
Wydatki ogółem wyniosły 48.999,86 zł i dotyczyły:
- materiałów dla konserwatora 9.688,31 zł
- materiały gospodarcze 6.750,80 zł
- materiały biurowe 6.611,22 zł
- prenumeraty 6.263,28 zł
- środki czystości 5.895,23 zł
- wyposażenie 13.791,02 zł
Nie stwierdzono wydatków nieuzasadnionych.
Paragraf 4260 – Energia – (akta kontroli 08/47/I/ str. 156-157).
Wydatki ogółem 49. 582,49 zł i dotyczyły:
- energia cieplna - 29. 810,40
- energia elektryczna - 13. 251,22
- woda - 6. 520, 87
Wydatków nieuzasadnionych nie stwierdzono.
Paragraf 4270 – zakup usług remontowych – (akta kontroli 08/47/I/str.155). Wydatki ogółem 44.999,33 zł i dotyczyły:
- zakupu usług budowlanych - 22.130,36 zł
- zakupu usług stolarskich - 3.558,63 zł
- zakupu usług malarskich - 16.437,24 zł
- zakup usług elektrycznych - 1.878,80 zł
- naprawa i konserwacja sprzętu - 994,30 zł
Wydatków nieuzasadnionych nie stwierdzono. Analiza dokumentacji w tym zakresie nie daje podstaw do stwierdzenia, że zakupy były niezgodne z bieżącą działalnością jednostki.
Paragraf 4300 – zakup usług pozostałych – (akta kontroli 08/47/I/str. 148-153).
Wydatki ogółem 15.043,12 zł i dotyczyły m.in.;
- usług komunalnych 3.487,68 zł
- opłat pocztowych 2.439,73 zł
- prowizje bankowe 720,00 zł
- usługi transportowe 2.017,84 zł
- usługi drukarskie i fotograficzne 1.610,79 zł
- usługi pozostałe (pranie, pieczątki i inne) 4.767,08 zł
Analiza dokumentacji w tym zakresie nie daje podstaw do stwierdzenia, że wydatki były nieuzasadnione lub niezgodne z bieżącą działalnością jednostki.
Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych
Kwota odpisu na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych w 2007 r. wyniosła 88.900,00 zł. Zgodnie z ustawą z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (tekst jednolity Dz. U. z 1998r. Nr 70, poz. 335) kwotę odpisu naliczonego na dany rok kalendarzowy należy przekazać na rachunek bankowy Funduszu w terminie do 30 września tego roku, z tym, że w terminie do dnia 31 maja należy przekazać 75% tego odpisu.
W wyniku kontroli ustalono, że przelewu na rachunek bankowy dokonano dnia 24. 04. 2007r. w pełnej kwocie – WB 24. Dnia 31.05.2007r. przekazane zostały środki dla emerytów i rencistów. (akta kontroli 08/47/I/str. 143).
Jednostka kontrolowana posiada opracowany Regulamin tworzenia i gospodarowania środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, wprowadzony Zarządzeniem Dyrektora z dnia 6 stycznia 2000r. Zgodnie z tym regulaminem, środki Funduszu mogą być przeznaczone na dofinansowanie wczasów pracowniczych oraz wypoczynku dzieci i młodzieży, na pomoc rzeczową i finansową oraz pożyczki mieszkaniowe .
Dyrektor jednostki powołała trzyosobową Zakładowa Komisję Socjalną.
Komisja odbyła w ciągu roku 2007 dwanaście posiedzeń, z których sporządzono protokoły. Łączna wartość przyznanych świadczeń wyniosła 139.955,22 zł.(akta kontroli 08/47/I/ str.21-27,124).
Środki Funduszu przeznaczone zostały na następujące formy działalności socjalnej:
- dofinansowanie kosztów wypoczynku dla 17 pracowników, 18 emerytów i 45
dzieci na łączną kwotę – 52.280 zł.
- świadczenia urlopowe dla 55 nauczycieli na łączną kwotę – 30.171,91 zł.
- pożyczki na remont mieszkania dla 13 osób na łączną kwotę – 44.500 zł.
- jednorazowa zapomoga dla jednej osoby – 1.500,00zł zł.
- zorganizowanie wycieczki dla 34 osób na łączną kwotę – 12.503,31 zł.
Nie stwierdzono wydatkowania środków z tego Funduszu na cele niezgodne z ustawą i regulaminem.
W zakresie systemu kontroli wewnętrznej
Dyrektor jednostki Zarządzeniem Nr 7/02 z dnia 22.08.2000r. wprowadził instrukcję „obiegu, kontroli, ewidencji i przechowywania dokumentów księgowych” . Zarządzenie w posiadanych załącznikach posiada wykazy osób m.in.: do kontroli merytorycznej dokumentów księgowych, do przeprowadzania kontroli formalno-rachunkowej dokumentów księgowych, do zatwierdzania ich do zapłaty, oraz osób odpowiedzialnych za ewidencję druków ścisłego zarachowania i pozostałych (akta kontroli 06/14/I/str.32-42).
Kontrole wewnętrzne przeprowadzone w 2007 r. zgodne były z planem kontroli i dotyczyły m.in.:
- kontroli kasy,
- prowadzenia spraw pracowniczych,
- kontroli zespołów pracowniczych w zakresie działań statutowych i merytorycznych.
Wyniki kontroli były wpisywane do rejestru kontroli. Wyrywkowe kontrole kasy również w ten sposób były odnotowywane.
Kontrolujący nie wnoszą zastrzeżeń do formy i sposobu przeprowadzanych kontroli.
Na system kontroli wewnętrznej w zakresie dotyczącym gospodarki finansowej w kontrolowanej jednostce składają się:
Ø Regulamin kontroli wewnętrznej,
Ø Instrukcja sporządzania, obiegu i kontroli dokumentów,
Ø Instrukcja kancelaryjna,,
Ø Instrukcja inwentaryzacyjna,
Ø Zakładowy plan kont.
Instrukcja obiegu dokumentów została opracowana z uwzględnieniem przepisów ustawy o rachunkowości.
W Regulaminie kontroliwewnętrznej określono istotę i formy kontroli wewnętrznej.
Za właściwe zorganizowanie i realizację kontroli wewnętrznej odpowiada dyrektor. Pracownikami uprawnionymi przez dyrektora do przeprowadzenia kontroli wewnętrznej są: wicedyrektor, główny księgowy i kierownik administracyjno-gospodarczy. Regulamin określa także szczegółowo zakres sprawowanej kontroli wewnętrznej każdej z uprawnionych osób.
W 2007 roku jednostka została objęta kontrolą w następującym zakresie:
• audyt finansowy i merytoryczny wykorzystania środków projektu
„Sokrates-Comenius”
- kontrola obiektu pod kątem zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z tych obiektów,
- kontrola stanu higieny szkolnej i stanu sanitarnego szkoły,
- kontrola stanu ochrony przeciwpożarowej w szkole, kontrola stanu instalacji odgromowej oraz aktualizacja instrukcji alarmowej,
- kontrola sprawności technicznej obiektu w szczególności instalacji elektrycznej, co, wodno-kanalizacyjnej,
- kontrola warunków pracy i nauki pod względem bhp, analiza wypadków,
- kontrola zabezpieczenia obiektu przed włamaniem, zamykanie obiektu,
- kontrola wykonywania obowiązkowych badań pracowników,
- kontrola warunków pracy pod względem bezpieczeństwa i higieny pracy,
- przeprowadzenie próbnej ewakuacji szkoły.
Zbadana dokumentacja prowadzona jest starannie i chronologicznie. Operacje finansowe są rzetelnie udokumentowane. Sposób przechowywania umożliwia szybkie odszukanie wszystkich dokumentów. Zdarzenia księgowe księgowane są na bieżąco i w sposób chronologiczny. Nie stwierdzono przypadków błędnego klasyfikowania operacji. Wszystkie dokumenty będące podstawą przeprowadzenia operacji, posiadają podpisy osób upoważnionych. Upoważnienia znajdują się w aktach osobowych pracowników. W jednostce jest właściwy podział obowiązków. Upoważnienia do podpisywania dokumentów finansowych zostały ustalone w prawidłowy sposób. W badanych obszarach związanych z operacjami finansowymi istnieje prawidłowy nadzór ze strony dyrekcji. Przelewy bankowe dokonywane są wyłącznie po zatwierdzeniu przez dyrekcję. Badana dokumentacja znajduje się na terenie jednostki w pokoju głównej księgowej. Dostęp do dokumentów osobom niepowołanym jest ograniczony. Zasoby komputerowe chronione są indywidualnymi hasłami dostępu.
Protokół niniejszy sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden egzemplarz obustronnie podpisany doręczono dyrektorowi Zespołu Państwowych Placówek Kształcenia Plastycznego w Opolu.
Zgodnie z §. 39 ust.1 Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola stanowiącego załącznik do zarządzenia nr OR.II-0152/18/2003 Prezydenta Miasta Opola z dnia 9 czerwca 2003 r. w sprawie Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola zmienionego zarządzeniem nr OR.I-152-32/2004 Prezydenta Miasta Opola z dnia 24.08.2004 r. w sprawie zmiany Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola oraz zarządzeniem nr OR.I-0152-42/2004 Prezydenta Miasta Opola z dnia 29.10.2004 r. w sprawie zmiany Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola oraz zarządzeniem nr OR.I-152-218/2008 Prezydenta Miasta Opola z dnia 16.04.2008 r. w sprawie zmiany Regulaminu Kontroli Miasta Opola kierownik jednostki kontrolowanej ma prawo pisemnie, w terminie 7 dni roboczych od daty doręczenia protokołu kontroli, zgłosić kierownikowi zespołu kontrolnego umotywowane zastrzeżenia do ustaleń zawartych w protokole.
|
Jednostka kontrolowana
W dniu dzisiejszym otrzymałam egzemplarz protokołu.
Imię i Nazwisko
Kierownika Jednostki kontrolowanej
(podpis)
Data: Opole........................
|
Zespół kontrolny
Imię i Nazwisko kontrolującego
(podpis)
Data: Opole................
|
Podpis Głównego Specjalisty:
Podpis Naczelnika Wydziału: