Sygnatura:
|
KWiA-I-0914/21/1/2005
|
Opole dnia:
|
6 lutego 2006 roku
|
Wnioski pokontrolne
|
Numer kontroli
|
18/2005
|
Termin przeprowadzenia kontroli
|
07.11.2005 r. do 14.11.2005 r.
|
Jednostka Kontrolowana
|
Pogotowie Opiekuńcze w Opolu
|
Organ sprawujący nadzór nad jednostką kontrolowaną
|
Wydział Polityki Społecznej
|
Imię Nazwisko oraz stanowisko służbowe kierownika Jednostki Kontrolowanej
|
Agnieszka Kasper - Dyrektor
|
Imię Nazwisko oraz stanowisko służbowe członków zespołu kontrolnego
|
Jacek Spadło – inspektor w Wydziale
Kontroli Wewnętrznej i Audytu
Izabela Dziewulska-Gaj – główny specjalista w Wydziale Kontroli Wewnętrznej i Audytu
|
Przeprowadzona kontrola obejmowała realizację wykonania zaleceń pokontrolnych z kontroli kompleksowej przeprowadzonej w 2003 r.
I. Uwagi i wnioski do ustaleń kontroli
Postępowanie kontrolne przeprowadzone zostało na podstawie przedłożonych przez byłego dyrektora placówki (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)) sprawozdań z wykonania zaleceń pokontrolnych oraz przedłożonych przez obecnego dyrektora akt sprawy.
Dodatkowo przyjęto ustne wyjaśnienia obecnego dyrektora. Były dyrektor placówki odmówił składania wyjaśnień.
W wyniku kontroli kompleksowej, która odbyła się w dniach od 3-30.11.2003r. stwierdzono szereg nieprawidłowości. W związku z tym w dniu 23.03.2004 r. wydano 41 zaleceń pokontrolnych.
Dyrektor placówki zgodnie z zaleceniem pokontrolnym odwołał zastępcę dyrektora, a następnie sam zrezygnował z pełnionej funkcji, przyjmując stanowisko (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)) w Pogotowiu Opiekuńczym.
W dniu 1.11.2004 r. obowiązki dyrektora przyjęła pani Agnieszka Kasper, która wykonała część zaleceń pokontrolnych.
Prawidłowość i rzetelność wykonania wszystkich zaleceń pokontrolnych obrazuje tabela nr 1 zawarta w Protokole kontroli.
Z analizy wynika, że nie wykonano dwóch zaleceń pokontrolnych (poz. 3 i 8 Tab.), natomiast od jednego odstąpiono z powodu zmiany przepisów.
Uwagi do zaleceń niezrealizowanych
Zalecenie 1 - Wyciągnąć konsekwencje służbowe wobec Głównej Księgowej (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)) z powodu stosowania praktyk sprzecznych z przepisami o rachunkowości, wydatkowania środków specjalnych niezgodnie z zapisami Uchwały Rady Miasta oraz braku systemu kontroli finansowej dostosowanego do standardów kontroli finansowej określonych w komunikacie Ministra Finansów w sprawie kontroli finansowej w jednostkach sektora finansów publicznych z dnia 30 stycznia 1999 r.
Dyrektor Agnieszka Kasper nie mogła wykonać polecenia ponieważ w dniu objęcia przez nią stanowiska realizacja tego zalecenia uległa przedawnieniu. Jednakże doszło do zwolnienia Głównej Księgowej, ponieważ kontrola Dyrektor Agnieszki Kasper wykazała nieprawidłowości oraz niewykonywanie poleceń służbowych przez wyżej wymienioną
Zalecenie 2 - Zrealizować zalecenia pokontrolne z kontroli przeprowadzonych w Pogotowiu Opiekuńczym w 2002 r.
Dyrektor Agnieszka Kasper nie mogła zrealizować zalecenia ponieważ protokołem przekazania stanowiska z dnia 03.11.2004 r. ustępujący dyrektor nie przekazał zaleceń pokontrolnych z kontroli przeprowadzonej w Pogotowiu Opiekuńczym w 2002 r. przeprowadzonym przez ówczesny Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych. W trakcie czynności kontrolnych ustalono, że zarówno w piśmie z dnia 06.05.2004 r. jak i z dnia 18.06.2004 r. ustępujący dyrektor pominął zalecenie nr 8 nie zajmując w tej sprawie żadnego stanowiska.
Odstąpiono od wykonania zalecenia ?Nie dopuszczać do wydatkowania środków specjalnych na cele niezgodne z jego przeznaczeniem? w związku ze zmianą przepisów ustawy o Finansach publicznych.
Na podstawie analizy wykonania zaleceń pokontrolnych w oparciu o złożone sprawozdania z dnia 06.05.2004 r. i 18.06.2004 r. przez byłą dyrektor panią (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)) oraz na podstawie pisemnych wyjaśnień obecnej dyrektor Agnieszki Kasper z dnia 18.02.2004 r.,10.11.2004 r. ustalono, że:
1. spośród 41 wydanych zaleceń pokontrolnych była dyrektor Pogotowia Opiekuńczego (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)) w pełni zrealizowała 17 zaleceń,
2. 17 zaleceń nie wykonała w ogóle mimo, iż w swoich pismach zadeklarowała o ich realizacji (oznacza to zatem, iż podała nieprawdę).
3. 5 zaleceń pokontrolnych wykonanych zostało w części przez byłą dyrektor (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)) i jej następczynię Agnieszkę Kasper,
4. 16 zaleceń wykonanych zostało przez nowo powołaną dyrektor placówki Agnieszkę Kasper,
5. 1 nie wykonane zalecenie uległo przedawnieniu,
6. 1 nie wykonane zalecenie (odstąpiono z uwagi na zmianę przepisów),
7. 1 zalecenie nie zostało wykonano z powodu pominięcia.
W związku z poczynionymi ustaleniami dotyczącymi niewykonania w terminie zaleceń pokontrolnych Prezydenta Miasta Opola w dniu 10.11.2005 r. zespół kontrolny poprosił o wyjaśnienia byłą dyrektor (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)), która odmówiła złożenia wyjaśnień. Na tę okoliczność sporządzono notatkę służbową, którą przełożono do podpisu wyżej wymienionej
II. Osoby odpowiedzialne
Pani(Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)) – były dyrektor Pogotowia Opiekuńczego
Pani Agnieszka Kasper – dyrektor Pogotowia Opiekuńczego
III. Zalecenia
Propozycje zaleceń dla dyrektora Pogotowia Opiekuńczego w Opolu
Wykonać zalecenia pokontrolne z kontroli przeprowadzonych w Pogotowiu Opiekuńczym w Opolu w 2002r. (poz. 8 Tab. w Protokole kontroli).
Termin wykonania zalecenia: do dnia 30 marca 2006 roku.
Propozycje zaleceń dla naczelnika Wydziału Polityki Społecznej w Opolu
Przeprowadzić kontrolę wykonania zaległych zaleceń pokontrolnych z kontroli przeprowadzonych w Pogotowiu Opiekuńczym w Opolu w 2002r. (poz. 8 Tab. w Protokole kontroli).
Termin wykonania zalecenia: do dnia 30 kwietnia 2006 roku.
IV. Adresaci wystąpienia pokontrolnego:
Dyrektor Pogotowia Opiekuńczego – Agnieszka Kasper
Naczelnik Wydziału Polityki Społecznej – Barbara Strecker
Sporządził:
(Kontrolujący)
Data:
|
Sprawdził:
(Główny Specjalista)
Data:
|
Zatwierdził:
(Naczelnik Wydziału)
Data:
|
Uwagi Naczelnika WKWiA:
.................................................................................................................
Akceptuję wnioski i zalecenia:
(Prezydent)
Data:
|
Uwagi Prezydenta:
Opole, dnia 13 lutego 2006 roku
KWiA-I-0914/21/1/2005
Wystąpienie Pokontrolne
W okresie od 7.11. do 14.11.2005r. przeprowadzono w Pogotowiu Opiekuńczym w Opolu postępowanie kontrolne obejmujące realizację wykonania zaleceń pokontrolnych z kontroli kompleksowej przeprowadzonej w 2003r.
I. Podsumowanie ustaleń kontroli
Postępowanie kontrolne przeprowadzone zostało na podstawie przedłożonych przez byłego dyrektora placówki (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)) sprawozdań z wykonania zaleceń pokontrolnych oraz przedłożonych przez obecnego dyrektora akt sprawy.
Dodatkowo przyjęto ustne wyjaśnienia obecnego dyrektora. Były dyrektor placówki odmówił składania wyjaśnień.
W wyniku kontroli kompleksowej, która odbyła się w dniach od 3-30.11.2003r. stwierdzono szereg nieprawidłowości. W związku z tym w dniu 23.03.2004 r. wydano 41 zaleceń pokontrolnych.
Dyrektor placówki zgodnie z zaleceniem pokontrolnym odwołał zastępcę dyrektora, a następnie sam zrezygnował z pełnionej funkcji, przyjmując stanowisko (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)) w Pogotowiu Opiekuńczym.
W dniu 1.11.2004 r. obowiązki dyrektora przyjęła pani Agnieszka Kasper, która wykonała część zaleceń pokontrolnych.
Prawidłowość i rzetelność wykonania wszystkich zaleceń pokontrolnych obrazuje tabela nr 1 zawarta w Protokole kontroli.
Z analizy wynika, że nie wykonano dwóch zaleceń pokontrolnych (poz. 3 i 8 Tab.), natomiast od jednego odstąpiono z powodu zmiany przepisów.
Uwagi do zaleceń niezrealizowanych
Zalecenie 1 - Wyciągnąć konsekwencje służbowe wobec Głównej Księgowej (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)) z powodu stosowania praktyk sprzecznych z przepisami o rachunkowości, wydatkowania środków specjalnych niezgodnie z zapisami Uchwały Rady Miasta oraz braku systemu kontroli finansowej dostosowanego do standardów kontroli finansowej określonych w komunikacie Ministra Finansów w sprawie kontroli finansowej w jednostkach sektora finansów publicznych z dnia 30 stycznia 1999 r.
Dyrektor Agnieszka Kasper nie mogła wykonać polecenia ponieważ w dniu objęcia przez nią stanowiska realizacja tego zalecenia uległa przedawnieniu. Jednakże doszło do zwolnienia Głównej Księgowej, ponieważ kontrola Dyrektor Agnieszki Kasper wykazała nieprawidłowości oraz niewykonywanie poleceń służbowych przez wyżej wymienioną
Zalecenie 2 - Zrealizować zalecenia pokontrolne z kontroli przeprowadzonych w Pogotowiu Opiekuńczym w 2002 r.
Dyrektor Agnieszka Kasper nie mogła zrealizować zalecenia ponieważ protokołem przekazania stanowiska z dnia 03.11.2004 r. ustępujący dyrektor nie przekazał zaleceń pokontrolnych z kontroli przeprowadzonej w Pogotowiu Opiekuńczym w 2002 r. przeprowadzonym przez ówczesny Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych. W trakcie czynności kontrolnych ustalono, że zarówno w piśmie z dnia 06.05.2004 r. jak i z dnia 18.06.2004 r. ustępujący dyrektor pominął zalecenie nr 8 nie zajmując w tej sprawie żadnego stanowiska.
Odstąpiono od wykonania zalecenia ?Nie dopuszczać do wydatkowania środków specjalnych na cele niezgodne z jego przeznaczeniem? w związku ze zmianą przepisów ustawy o Finansach publicznych.
Na podstawie analizy wykonania zaleceń pokontrolnych w oparciu o złożone sprawozdania z dnia 06.05.2004 r. i 18.06.2004 r. przez byłą dyrektor panią(Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)) oraz na podstawie pisemnych wyjaśnień obecnej dyrektor Agnieszki Kasper z dnia 18.02.2004 r.,10.11.2004 r. ustalono, że:
1. spośród 41 wydanych zaleceń pokontrolnych była dyrektor Pogotowia Opiekuńczego (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)) w pełni zrealizowała 17 zaleceń,
2. 17 zaleceń nie wykonała w ogóle mimo, iż w swoich pismach zadeklarowała o ich realizacji (oznacza to zatem, iż podała nieprawdę).
3. 5 zaleceń pokontrolnych wykonanych zostało w części przez byłą dyrektor (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)) i jej następczynię Agnieszkę Kasper,
4. 16 zaleceń wykonanych zostało przez nowo powołaną dyrektor placówki Agnieszkę Kasper,
5. 1 nie wykonane zalecenie uległo przedawnieniu,
6. 1 nie wykonane zalecenie (odstąpiono z uwagi na zmianę przepisów),
7. 1 zalecenie nie zostało wykonano z powodu pominięcia.
W związku z poczynionymi ustaleniami dotyczącymi niewykonania w terminie zaleceń pokontrolnych Prezydenta Miasta Opola w dniu 10.11.2005 r. zespół kontrolny poprosił o wyjaśnienia byłą dyrektor(Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)), która odmówiła złożenia wyjaśnień. Na tę okoliczność sporządzono notatkę służbową, którą przełożono do podpisu wyżej wymienionej
II. Zalecenia
Przeprowadzić kontrolę wykonania zaległych zaleceń pokontrolnych z kontroli przeprowadzonych w Pogotowiu Opiekuńczym w Opolu w 2002r. (poz. 8 Tab. w Protokole kontroli).
Termin wykonania zalecenia: do dnia 30 kwietnia 2006 roku.
Na podstawie § 43 Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola stanowiącego załącznik do zarządzenia nr OR.II-0152/18/2003 Prezydenta Miasta Opola z dnia 9 czerwca 2003 r. w sprawie Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola zmienionego zarządzeniem nr OR.I-152-32/2004 Prezydenta Miasta Opola z dnia 24.08.2004 r. w sprawie zmiany Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola oraz zarządzeniem nr OR.I-0152-42/2004 Prezydenta Miasta Opola z dnia 29.10.2004 r. w sprawie zmiany Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola wyznaczam termin przedstawienia sprawozdania z realizacji zaleceń na 30 kwietnia 2006r.
|
Opole, dnia 13 lutego 2006 roku
KWiA-I-0914/21/1/2005
|
Pani
Agnieszka Kasper
Dyrektor
Pogotowia Opiekuńczego
w Opolu
|
Wystąpienie Pokontrolne
W okresie od 7.11. do 14.11.2005r. przeprowadzono w Pogotowiu Opiekuńczym w Opolu postępowanie kontrolne obejmujące realizację wykonania zaleceń pokontrolnych z kontroli kompleksowej przeprowadzonej w 2003r.
I. Podsumowanie ustaleń kontroli
Postępowanie kontrolne przeprowadzone zostało na podstawie przedłożonych przez byłego dyrektora placówki (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)) sprawozdań z wykonania zaleceń pokontrolnych oraz przedłożonych przez obecnego dyrektora akt sprawy.
Dodatkowo przyjęto ustne wyjaśnienia obecnego dyrektora. Były dyrektor placówki odmówił składania wyjaśnień.
W wyniku kontroli kompleksowej, która odbyła się w dniach od 3-30.11.2003r. stwierdzono szereg nieprawidłowości. W związku z tym w dniu 23.03.2004 r. wydano 41 zaleceń pokontrolnych.
Dyrektor placówki zgodnie z zaleceniem pokontrolnym odwołał zastępcę dyrektora, a następnie sam zrezygnował z pełnionej funkcji, przyjmując stanowisko (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)) w Pogotowiu Opiekuńczym.
W dniu 1.11.2004 r. obowiązki dyrektora przyjęła pani Agnieszka Kasper, która wykonała część zaleceń pokontrolnych.
Prawidłowość i rzetelność wykonania wszystkich zaleceń pokontrolnych obrazuje tabela nr 1 zawarta w Protokole kontroli.
Z analizy wynika, że nie wykonano dwóch zaleceń pokontrolnych (poz. 3 i 8 Tab.), natomiast od jednego odstąpiono z powodu zmiany przepisów.
Uwagi do zaleceń niezrealizowanych
Zalecenie 1 - Wyciągnąć konsekwencje służbowe wobec Głównej Księgowej (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)) z powodu stosowania praktyk sprzecznych z przepisami o rachunkowości, wydatkowania środków specjalnych niezgodnie z zapisami Uchwały Rady Miasta oraz braku systemu kontroli finansowej dostosowanego do standardów kontroli finansowej określonych w komunikacie Ministra Finansów w sprawie kontroli finansowej w jednostkach sektora finansów publicznych z dnia 30 stycznia 1999 r.
Dyrektor Agnieszka Kasper nie mogła wykonać polecenia ponieważ w dniu objęcia przez nią stanowiska realizacja tego zalecenia uległa przedawnieniu. Jednakże doszło do zwolnienia Głównej Księgowej, ponieważ kontrola Dyrektor Agnieszki Kasper wykazała nieprawidłowości oraz niewykonywanie poleceń służbowych przez wyżej wymienioną
Zalecenie 2 - Zrealizować zalecenia pokontrolne z kontroli przeprowadzonych w Pogotowiu Opiekuńczym w 2002 r.
Dyrektor Agnieszka Kasper nie mogła zrealizować zalecenia ponieważ protokołem przekazania stanowiska z dnia 03.11.2004 r. ustępujący dyrektor nie przekazał zaleceń pokontrolnych z kontroli przeprowadzonej w Pogotowiu Opiekuńczym w 2002 r. przeprowadzonym przez ówczesny Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych. W trakcie czynności kontrolnych ustalono, że zarówno w piśmie z dnia 06.05.2004 r. jak i z dnia 18.06.2004 r. ustępujący dyrektor pominął zalecenie nr 8 nie zajmując w tej sprawie żadnego stanowiska.
Odstąpiono od wykonania zalecenia ?Nie dopuszczać do wydatkowania środków specjalnych na cele niezgodne z jego przeznaczeniem? w związku ze zmianą przepisów ustawy o Finansach publicznych.
Na podstawie analizy wykonania zaleceń pokontrolnych w oparciu o złożone sprawozdania z dnia 06.05.2004 r. i 18.06.2004 r. przez byłą dyrektor panią (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)) oraz na podstawie pisemnych wyjaśnień obecnej dyrektor Agnieszki Kasper z dnia 18.02.2004 r.,10.11.2004 r. ustalono, że:
1. spośród 41 wydanych zaleceń pokontrolnych była dyrektor Pogotowia Opiekuńczego (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)) w pełni zrealizowała 17 zaleceń,
2. 17 zaleceń nie wykonała w ogóle mimo, iż w swoich pismach zadeklarowała o ich realizacji (oznacza to zatem, iż podała nieprawdę).
3. 5 zaleceń pokontrolnych wykonanych zostało w części przez byłą dyrektor (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)) i jej następczynię Agnieszkę Kasper,
4. 16 zaleceń wykonanych zostało przez nowo powołaną dyrektor placówki Agnieszkę Kasper,
5. 1 nie wykonane zalecenie uległo przedawnieniu,
6. 1 nie wykonane zalecenie (odstąpiono z uwagi na zmianę przepisów),
7. 1 zalecenie nie zostało wykonano z powodu pominięcia.
W związku z poczynionymi ustaleniami dotyczącymi niewykonania w terminie zaleceń pokontrolnych Prezydenta Miasta Opola w dniu 10.11.2005 r. zespół kontrolny poprosił o wyjaśnienia byłą dyrektor(Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)), która odmówiła złożenia wyjaśnień. Na tę okoliczność sporządzono notatkę służbową, którą przełożono do podpisu wyżej wymienionej
II. Zalecenia
Wykonać zalecenia pokontrolne z kontroli przeprowadzonych w Pogotowiu Opiekuńczym w Opolu w 2002r. (poz. 8 Tab. w Protokole kontroli).
Termin wykonania zalecenia: do dnia 30 marca 2006 roku.
Na podstawie § 43 Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola stanowiącego załącznik do zarządzenia nr OR.II-0152/18/2003 Prezydenta Miasta Opola z dnia 9 czerwca 2003 r. w sprawie Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola zmienionego zarządzeniem nr OR.I-152-32/2004 Prezydenta Miasta Opola z dnia 24.08.2004 r. w sprawie zmiany Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola oraz zarządzeniem nr OR.I-0152-42/2004 Prezydenta Miasta Opola z dnia 29.10.2004 r. w sprawie zmiany Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola wyznaczam termin przedstawienia sprawozdania z realizacji zaleceń na 30 marca 2006r.
|