KW.1711.00010.2014
|
Opole, 02 czerwca 2014 r.
|
PROTOKÓŁ KONTROLI NR 14/2014
|
Jednostka kontrolowana
|
Miejskie Centrum Świadczeń w Opolu ul. Ozimska 19. 45-057 Opole
|
Nazwa organu sprawującego nadzór
|
Prezydent Miasta Opola
|
Termin przeprowadzenia kontroli
|
od 29 kwietnia do 30 maja 2014 r.
|
Imię i nazwisko przeprowadzającego kontrolę oraz stanowisko
|
Wiesław Pałczyński – inspektor w Wydziale Kontroli Wewnętrznej
Tadeusz Lech - główny specjalista w Wydziale Kontroli Wewnętrznej
|
Przedmiot kontroli
|
Prawidłowość gospodarowania ZFŚS i gospodarki kasowej za 2013 rok.
|
Okres objęty kontrolą
|
2013 r.
|
Imię i nazwisko kierownika kontrolowanej jednostki – stanowisko służbowe
|
Anna Radlak – dyrektor
|
Wyjaśnień w czasie kontroli udzielali:
|
Anna Radlak - dyrektor
(Wyłączono na podstawie ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.)- gł. księgowa
(Wyłączono na podstawie ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.)– kadrowa
(Wyłączono na podstawie ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.)– podinspektor
|
Podstawy prawne:
- Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późniejszymi zmianami).
- Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jednolity z 2002 r., Dz. U. Nr 76, poz. 694 z późniejszymi zmianami).
- Ustawa z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (Dz. U. z 1996 r. Nr 70, poz. 335 z późniejszymi zmianami).
- Komunikat Nr 23 Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie standardów kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych.
- Uchwała nr X/143/11 Rady Miasta Opola z dnia 26 maja 2011 r. w sprawie utworzenia jednostki organizacyjnej Miasta Opole pod nazwą Miejskie Centrum Świadczeń oraz upoważnienia Dyrektora Miejskiego Centrum Świadczeń w Opolu do załatwiania indywidualnych spraw w zakresie dodatków mieszkaniowych i świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym.
- Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 marca 2009 r. w sprawie sposobu ustalania przeciętnej liczby zatrudnionych w celu naliczania odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych (Dz. U. nr 43, poz.349).
Cel kontroli
Celem kontroli było sprawdzenie prawidłowości:
- gospodarowania ZFŚS,
- prowadzenia gospodarki kasowej,
- gospodarowania drukami ścisłego zarachowania.
Metodyka przeprowadzenia kontroli
w zakresie prawidłowości gospodarowania środkami ZFŚŚ
Zapoznano się z organizacją gospodarki środkami ZFŚŚ oraz z Regulaminem Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Sprawdzono prawidłowość poszczególnych zapisów pod kątem ich zgodności z ustawą o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych.
Na podstawie ewidencji księgowej (konto135, strona Wn) oraz wyciągów bankowych ustalono źródła i kwoty wszystkich wpływów środków pieniężnych na rachunek funduszu socjalnego. Sprawdzono prawidłowość dokonywania odpisów i terminowość ich przekazywania na rachunek bankowy.
Na podstawie ewidencji księgowej ustalono rodzaje i kwoty poszczególnych wydatków z funduszu (konto135, strona Ma).
Sprawdzono oryginały dokumentów stanowiących podstawę danego rodzaju świadczenia lub innego wydatku oraz porównano je z ewidencją księgową i z przelewami bankowymi.
Dokonano analizy dokumentacji księgowej i innej dotyczącej przyznanych świadczeń pod kątem ich zgodności z Regulaminem i ustawą, w tym w szczególności w zakresie:
- wymaganej dokumentacji,
- czy dokumenty zostały zatwierdzone do wypłaty i podpisane przez upoważnione osoby,
- kwoty przyznanego świadczenia,
- podpisów kierownika jednostki,
- zgodności przyznanego świadczenia z kwotą wypłaconą i z ewidencją księgową,
- zgodności z przyjętym kryterium,
- zgodności zapisów na koncie 135 Rachunek „ZFŚS” z wyciągiem bankowym.
Kryteria
1. Zgodnie z art. 1 ust 1 ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych - ustawa określa zasady tworzenia przez pracodawców zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, zwanego dalej „Funduszem”, i zasady gospodarowania środkami tego Funduszu, przeznaczonego na finansowanie działalności socjalnej organizowanej na rzecz osób uprawnionych do korzystania z Funduszu, na dofinansowanie zakładowych obiektów socjalnych oraz na tworzenie zakładowych żłobków, klubów dziecięcych, przedszkoli oraz innych form wychowania przed-szkolnego.
2. Zgodnie z art. 2 pkt. 1 ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych - działalność socjalna to usługi świadczone przez pracodawców na rzecz różnych form wypoczynku, działalności kulturalno-oświatowej, sportowo-rekreacyjnej, opieki nad dziećmi w żłobkach, klubach dziecięcych, sprawowanej przez dziennego opiekuna lub nianię, w przedszkolach oraz innych formach wychowania przedszkolnego, udzielanie pomocy materialnej – rzeczowej lub finansowej, a także zwrotnej lub bezzwrotnej pomocy na cele mieszkaniowe na warunkach określonych umową.
3. Zgodnie z art. 5 ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych –
- Fundusz tworzy się z corocznego odpisu podstawowego, naliczanego w stosunku do przeciętnej liczby zatrudnionych.
- Wysokość odpisu podstawowego, o którym mowa w ust. 1, wynosi na jednego zatrudnionego, z zastrzeżeniem ust. 2a i 3, 37,5% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w gospodarce narodowej w roku poprzednim lub w drugim półroczu roku poprzedniego, jeżeli przeciętne wynagrodzenie z tego okresu stanowiło kwotę wyższą.
- Wysokość odpisu podstawowego na jednego pracownika młodocianego wynosi w pierwszym roku nauki 5%, w drugim roku nauki 6%, a w trzecim roku nauki 7% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego, o którym mowa w ust. 2.
- Wysokość odpisu podstawowego na jednego pracownika wykonującego prace w szczególnych warunkach lub prace o szczególnym charakterze - w rozumieniu przepisów o emeryturach pomostowych, wynosi 50% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego, o którym mowa w ust. 2.
- Wysokość odpisu podstawowego może być zwiększona o 6,25% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego, o którym mowa w ust. 2, na każdą zatrudnioną osobę, w stosunku do której orzeczono znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności.
- Pracodawcy sprawujący opiekę socjalną nad emerytami i rencistami, w tym także ze zlikwidowanych zakładów pracy, mogą zwiększyć Fundusz o 6,25% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego, o którym mowa w ust. 2, na każdego emeryta i rencistę uprawnionego do tej opieki.
4. Zgodnie z art. 8 ust. 1 i 2 ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych:
- przyznawanie ulgowych usług i świadczeń oraz wysokość dopłat z Funduszu uzależnia się od sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej osoby uprawnionej do korzystania z Funduszu.
- zasady i warunki korzystania z usług i świadczeń finansowanych z Funduszu, z uwzględnieniem ust. 1, oraz zasady przeznaczania środków Funduszu na poszczególne cele i rodzaje działalności socjalnej określa pracodawca w regulaminie ustalanym zgodnie z art. 27 ust. 1 albo z art. 30 ust. 5 ustawy o związkach zawodowych.
5. Zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych - środki Funduszu są gromadzone na odrębnym rachunku bankowym.
6. Zgodnie z art. 10 ustawy o rachunkowości - Jednostka powinna posiadać dokumentację opisującą w języku polskim przyjęte przez nią zasady (politykę) rachunkowości.
7. Zgodnie z § 1 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie sposobu ustalania przeciętnej liczby zatrudnionych w celu naliczania odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych - podstawę naliczania odpisu, o którym mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych, zwanej dalej "ustawą", stanowi przeciętna planowana w danym roku kalendarzowym liczba zatrudnionych u pracodawcy, skorygowana w końcu roku do faktycznej przeciętnej liczby zatrudnionych, obejmująca pracowników zatrudnionych w pełnym i niepełnym wymiarze czasu pracy (po przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy).
USTALENIA KONTROLI
Zakładowy fundusz świadczeń socjalnych
Zgodnie z ustawą o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych -zasady i warunki korzystania z usług i świadczeń finansowanych z Funduszu oraz zasady przeznaczania środków Funduszu na poszczególne cele i rodzaje działalności socjalnej określił pracodawca w regulaminie ZFŚS stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 4/2011 z dnia 23.09.2011 r. (akta kontroli Nr 14/14/I/13-18). Regulamin został parafowany prze przedstawiciela załogi w dniu 27.09.2011 r.
Określa on m.in. kwoty dofinansowania za wczasy „pod gruszą” zależnie od dochodu przypadającego na osobę, maksymalny procent dopłat do biletów na imprezy kulturalne i sportowe.
Zarządzenie Nr 6/2013 z dnia 25.04.2013 r. doprecyzowuje dotychczasowy regulamin ZFŚS, wprowadzając wzory wniosków na wszystkie rodzaje świadczeń przy realizacji przyznawanych świadczeń.
Zarządzenie Nr 15/2013 z dnia 6.11.2013 r. jeszcze bardziej doprecyzowuje zasady regulaminu ZFŚS.
Przyznawanie ulgowych usług i świadczeń oraz wysokość dopłat z Funduszu Regulamin uzależnia od sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej osoby uprawnionej. Środki Funduszu są gromadzone w Banku millenium SA na odrębnym rachunku bankowym nr 73 1160 2202 0000 0002 1552 1559. Kontrolą objęto 2013 r.
Z uzyskanych wyjaśnień wynika, że wszystkie wnioski dotyczące poszczególnych świadczeń Z ZFŚS są składane pracownikowi wyznaczonemu przez pracodawcę do prowadzenia spraw socjalnych, który sprawdza poprawność danych na wniosku i prawidłowość załączonych dokumentów oraz jednocześnie określa kwotę dofinansowania danego świadczenia zgodnie z regulaminem ZFŚS.
Zgromadzone wnioski przedkładane są do akceptacji dyrektora. Na ich podstawie sporządzane są listy wypłat odrębne dla każdego świadczenia (akta kontroli Nr 14/14/I/18).
Dochody funduszu
Z zawiadomienia banku o stanie środków na rachunkach bankowych z dnia 08.01.2013 r. wynika, że stan początkowy środków pieniężnych na dzień 01.01.2013 r. wynosił 15.816,86 zł. Stan ten jest zgodny z ewidencją księgową (konto 135 – rachunek ZFŚS) (akta kontroli Nr 14/14/I/4). Z wyjaśnień głównej księgowej wynika, że jednostka nie prowadzi obrotu gotówkowego. Wszystkie rozliczenia (wpływy i wydatki) realizowane są poprzez obrót bezgotówkowy .
W 2013 r. w kontrolowanej jednostce dokonano odpisu środków budżetowych na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych na łączną kwotę 49.339,89 zł (akta kontroli Nr 14/14/I/11). Kwota odpisu w całości dotyczy pracowników, w jednostce nie ma emerytów. Ustalono, że planowana przeciętna liczba zatrudnionych wykazanych we wstępnym wyliczeniu odpisu ZFŚS w 2013 r. sporządzonym w lutym 2013 r. wyniosła 44,25 etatu. Faktyczna przeciętna liczba pracowników po przeliczeniu na pełne etaty na dzień 31.12.2013 r. wyniosła 44,77 osób, w tym 2 osoby niepełnosprawne. W dokumentacji znajdują się orzeczenia o stopniu niepełnosprawności tych osób. Naliczenia odpisu podstawowego oraz od osób niepełnosprawnych dokonano zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Na podstawie wyciągów bankowych ZFŚS nr 17, 45 oraz 61, ustalono, że środki budżetowe zostały przekazane na rachunek bankowy funduszu w dniach:
- 21.05.2013 r. – 36.441,54 zł,
- 23.09.2013 r. – 12.147,18 zł,
- 12.12.2013 r. - 751,17 zł (korekta).
Razem: 49.339,89 zł
Powyższa kwota jest zgodna z ewidencją konta 410 – odpis na ZFŚS (strona Wn) oraz sprawozdaniem Rb-28S. (akta kontroli Nr 14/14/I/6).
Z analizy zapisów dokonanych na kontach 851 (strona Ma) i 135 (strona Wn) oraz konta 234 i wszystkich 65 wyciągów bankowych dotyczących ZFŚS wynika, że w 2013 r. wpływy na rachunek bankowy wyniosły ogółem 92.429,43 zł (akta kontroli Nr 14/7/I/5). Oprócz dokonanych odpisów wpłynęły także środki z tytułu spłat pożyczek w kwocie 27.070,65 zł i z odsetek bankowych w kwocie 2,03 zł. Wpływów z innych źródeł nie stwierdzono. Łączna kwota środków posiadanych do dyspozycji funduszu w 2013 r. wraz ze środkami przeniesionymi z poprzedniego roku wyniosła 92.229,43 zł. Na konto 135 po stronie Wn w dniu 24.05.2013 r. WB nr 18 wpłynęła kwota 200,00 zł, która dotyczy odpłatności pracowników z tytułu udziału w imprezie zakładowej sportowo-rekreacyjnej.
Wydatki funduszu
Z analizy zapisów dokonanych na kontach 851(strona Wn) i 135 (strona Ma) oraz konta 234 i wyciągów bankowych wynika, że zaewidencjonowane wydatki z rachunku bankowego ZFŚS w kontrolowanym okresie wyniosły ogółem 78.739,00 zł. Wydatki dotyczyły ośmiu niżej wymienionych rodzajów świadczeń:
- dofinansowania do wypoczynku w kwocie 34.800,00 zł,
- bilety na imprezy kulturalno oświatowe w kwocie 3.929,00 zł,
- bilety na imprezy sportowo-rekreacyjne w kwocie 1.020,00 zł,
- imprezy zakładowe sportowo-rekreacyjne w kwocie 2.800,00 zł,
- dofinansowanie do „wyprawek” szkolnych w kwocie 3.300,00 zł,
- dofinansowanie do „wyprawek” przedszkolnych w kwocie 1.890,00 zł,
- pożyczek mieszkaniowych w kwocie 29.500,00 zł,
- finansowych zapomóg losowych w kwocie 1.500,00 zł.
Saldo konta 135 na dzień 31.12.2013 r. wynosiło 13.490,43 zł i było zgodne z zawiadomieniem banku o stanie środków na rachunkach bankowych z dnia 09.01.2014 r. (akta kontroli Nr 14/14/I/12). Kwota ta stanowiła różnicę pomiędzy kwotą środków posiadanych do dyspozycji funduszu w 2013 r. a poniesionymi wydatkami.
Wszystkie skontrolowane wydatki posiadały oryginały dokumentacji stanowiącej podstawę przyznania poszczególnych świadczeń i potwierdzającą ich wypłatę. Dokumenty te zostały zatwierdzone do wypłaty i podpisane przez upoważnione osoby. Wydatki dot. świadczeń zostały poniesione zgodnie z Regulaminem ZFŚS i stosownymi w tym zakresie przepisami.
Szczegółowe dane dotyczące poszczególnych rodzajów świadczeń przedstawiają się następująco:
dofinansowania do wypoczynku w kwocie 34.800,00 zł
Dofinansowanie przyznawane jest raz w roku w związku z urlopem wypoczynkowym. W 2013 r. dofinansowanie przyznano 44 osobom, w kwotach od 600,00 zł do 1.000,00 zł. W tym 14 osób po 600,00 zł, 18 osób po 800,00 zł oraz 12 osób po 1.000,00 zł. W każdym przypadku wysokość przyznanego dofinansowania uzależniona była od dochodu osoby uprawnionej ( do 1600,00 zł, od 1601,00 zł do 2500,00 zł i powyżej 2500,00 zł). Podstawą ich przyznania był wniosek pracownika, z potwierdzeniem okresu urlopu wypoczynkowego oraz oświadczenie o dochodach. Wypłaty świadczeń dokonano w okresie od maja do grudnia 2013 r. na podstawie czternastu list zbiorczych zatwierdzonych przez dyrektora jednostki. Kwoty wypłaconych świadczeń są zgodne z w/w listami. Wyrywkową kontrolą objęto wszystkie świadczenia przyznane w najwyższych kwotach tj. po 1.000,00 zł. Ustalono, że w każdym przypadku świadczenia te przyznano zgodnie z regulaminem tj. osobom o najniższym dochodzie na osobę w rodzinie.
bilety na imprezy kulturalno - oświatowe w kwocie 3.929,00 zł
Zgodnie z regulaminem tego rodzaju świadczenia pieniężne przyznawane są zarówno pracownikom jak i emerytom. W 2013 r. świadczenia przyznano 31 pracownikom. Wysokość świadczeń pracownikom uzależniona była od ich dochodu na członka rodziny i wynosiła od 20,00 zł do 200,00 zł. W badanej dokumentacji znajdują się wnioski o świadczenia wraz z oryginałami biletów lub fakturami, decyzje dyrektora oraz listy wypłat. Szczegółowe dane dotyczące wypłaconych świadczeń przedstawia poniższa tabela:
L.p
|
Data przelewu
|
Ilość świadczeń
|
Nr WB
|
Kwota brutto świadczeń w zł.
|
1.
|
27.08.2013 r.
|
8
|
39
|
1.000,00
|
2.
|
07.09.2013 r.
|
3
|
44
|
450,00
|
3.
|
30.09.2013 r.
|
6
|
47
|
721,00
|
4.
|
17.10.2013 r.
|
1
|
51
|
100,00
|
5.
|
05.11.2013 r.
|
1
|
54
|
200,00
|
6.
|
29.11.2013 r.
|
6
|
57
|
800,00
|
7.
|
19.12.2013 r.
|
6
|
9*-+62
|
658,00
|
|
Ogółem
|
31
|
|
3.929,00
|
Przelewów świadczeń dokonano zgodnie z listami wypłat nr 53, 61, 65, 70, 78, 83 i 91 oraz z wyciągami bankowymi.
bilety na imprezy sportowo - rekreacyjne w kwocie 1.020,00 zł
Zgodnie z regulaminem tego rodzaju świadczenia pieniężne przyznawane są zarówno pracownikom jak i emerytom. Wysokość świadczeń uzależniona jest od dochodu na członka rodziny. W 2013 r. limit roczny wynosił od 100,00 zł do 200,00 zł na osobę. Świadczenia przyznano 8 pracownikom w kwotach po 50,00 zł, 60,00 zł, 80,00 zł, 100,00 zł, 150,00 zł, 180,00 zł oraz dla dwóch osób po 200,00 zł. W badanej dokumentacji znajdują się wnioski o świadczenia wraz z oryginałami biletów lub fakturami, decyzje dyrektora oraz listy wypłat. Wypłaty świadczeń dokonano przelewami w dniach:
- 09.09.2013 r. (WB nr 44 na kwotę 533,00 zł, w tym 1 świadczenie na kwotę 200,00 zł),
- 30.09.2013 r. (WB nr 47 na kwotę 839,00 zł, w tym 2 świadczenia na kwotę 280,00 zł),
- 17.10.2013 r. (WB nr 51 na kwotę 205,00 zł, w tym 1 świadczenie na kwotę 150,00 zł),
- 05.11.2013 r. (WB nr 54 na kwotę 347,00 zł, w tym 1 świadczenie na kwotę 200,00 zł),
- 29.11.2013 r. (WB nr 57 na kwotę 697,00 zł, w tym 1 świadczenie na kwotę 50,00 zł),
- 19.12.2013 r. (WB nr 62 na kwotę 655,00 zł, w tym 2 świadczenia na kwotę 140,00 zł).
Przelewów powyższych świadczeń dokonano zgodnie z listami wypłat nr 61, 65, 70, 78, 83 oraz 91.
imprezy zakładowe sportowo –rekreacyjne w kwocie 2.800,00 zł
W 2013 r. świadczenia przyznano 30 osobom, w kwotach po 90,00 zł i 95,00 zł. Wysokość świadczeń pracownikom uzależniona była od dochodu na 1 osobę. Kwoty wypłaconych świadczeń są zgodne z wnioskami i decyzjami dyrektora.
Ustalono, że świadczenia przyznano w związku z organizacją przez zakład pracy imprezy sportowo-rekreacyjnej w dniu 25.05.2013 r. Na podstawie faktur ustalono, że łączny koszt imprezy wyniósł 3.000,00 zł w tym catering 2.400,00 zł oraz transport 600,00 zł. Pracownicy dopłacili 200,00 zł.
dofinansowanie do wyprawek szkolnych w kwocie 3.300,00 zł
W 2013 r. świadczenia przyznano 15 pracownikom dla 22 dzieci. Wysokość świadczeń uzależniona była od ich dochodu i wynosiła od 100,00 zł do 540,00 zł w zależności od liczby dzieci, w tym;
- 1 po 100,00 zł,
- 2 po 130,00 zł,
- 6 po 180,00 zł,
- 3 po 200,00 zł,
- 2 po 360,00 zł,
- 1 po 540,00 zł.
dofinansowanie do wyprawek przedszkolnych w kwocie 1.890,00 zł
W 2013 r. świadczenia przyznano 12 pracownikom, dla 15 dzieci, w kwotach po 110,00 zł i 140,00 zł na 1 dziecko. Wypłaty świadczeń dokonano w dniu 17.10.2013 r. na podstawie zbiorczej listy wypłat nr 71, wyciąg bankowy nr 51. Wysokość świadczeń poszczególnym pracownikom uzależniona była od ich dochodu i wynosiła od 110,00 zł do 280,00 zł. W tym: 5 po 110,00 zł, 4 po 140,00 zł, 1 po 220,00 zł, 2 po 280,00 zł.
Wypłaty obu rodzajów wyprawek netto w łącznej kwocie 4.402,00 zł (wyprawki szkolne i przedszkolne, zbiorcza lista wypłat nr 71) oraz podatku od wypłaconych świadczeń w łącznej kwocie 788,00 zł dokonano w dniu 17.10.2013 r. (wyciąg bankowy nr 51).
Podstawą wypłaty obu rodzajów wyprawek był wniosek pracownika, wykaz liczby dzieci sporządzony przez pracownika ds. kadr oraz zaświadczenie lub umowa zawarta z przedszkolem. W wyniku kontroli ustalono, ze powyższy wykaz liczby dzieci został sporządzony na podstawie danych zawartych w kwestionariuszach osobowych, aktów urodzenia oraz zgłoszeń do ubezpieczenia zdrowotnego, legitymacji lub zaświadczeń ze szkoły albo uczelni.
pożyczki mieszkaniowe w kwocie 29.500,00 zł.
Udzielono 8 pożyczek pracownikom, w tym:
- 5 pożyczek po 3.500,00 zł, (wyciągi bankowe nr 23 z dnia 20.06.2013 r., nr 49 z dnia 07.10.2013 r., nr 54 z dnia 05.11.2013 r., nr 60 z dnia 11.12.2013 r.)
- 3 pożyczki po 4.000,00 zł (wyciągi bankowe nr 7 z dnia 05.03.2013 r., nr 8 z dnia 08.03.2013 r. i nr 12 z dnia 02.04.2013 r.).
Pożyczki w odpowiednich kwotach każdorazowo zatwierdza dyrektor jednostki i parafuje przedstawiciel załogi ( Komisja Socjalna nie działa w jednostce).
Podstawą przyznania pożyczek były wnioski złożone przez pracowników. W sprawie przyznanych pożyczek każdorazowo sporządzono umowy. Kwoty wypłaconych pożyczek są zgodne z wnioskami, regulaminem i decyzjami dyrektora. Na podstawie konta 234 –rozrachunki z pracownikami (akta kontroli Nr 14/14/I/10) oraz list płac ustalono, że wszystkie pożyczki spłacane są na bieżąco, natomiast odsetki potrącane jednorazowo przy wypłacie.
zapomogi w kwocie 1.500,00 zł
Udzielono (Wyłączono na podstawie ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.) (akta kontroli Nr 14/14/I/13).
Na podstawie wyciągów bankowych nr. 16,28,34,42,48,54,59,62,64 ustalono, że łącznie w 2013 r. podatek od osób fizycznych wyniósł 5.209,00 zł. i został w całości przekazany do Urzędu Skarbowego.
Gospodarka kasowa i druki ścisłego zarachowania
Z wyjaśnień głównej księgowej, opracowanych zasad Polityki Rachunkowości oraz z Zakładowego Planu Kont i ewidencji księgowej (zestawienie obrotów i sald) wynika, że jednostka nie prowadzi operacji gotówkowych i nie posiada druków ścisłego zarachowania.
Protokół niniejszy sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden egzemplarz obustronnie podpisany doręczono dyrektorowi kontrolowanej jednostki.
Zgodnie z § 20 ust.1-2 Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola stanowiącego załącznik do zarządzenia nr OR.I-0120.1.77.2012 z dnia 25 maja 2012 r. kierownik jednostki kontrolowanej ma prawo przedstawić umotywowane zastrzeżenia do ustaleń zawartych w protokole. Zastrzeżenia składane są w formie pisemnej w terminie 7 dni roboczych od dnia potwierdzenia odbioru protokołu.
Jednostka kontrolowana
W dniu dzisiejszym otrzymałem/am egzemplarz protokołu.
(podpisy)
Data: ........................ |
Zespół kontrolny
(podpisy)
Data:....................
|