Podstawy prawne
1. Ustawa z dnia 30 czerwca 2005 r. r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późniejszymi zmianami).
2. Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jednolity z 2002 r., Dz. U. Nr 76, poz.694 z późniejszymi zmianami).
- Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity z 2004 r., Dz. U. Nr 256, poz. 2572 z późniejszymi zmianami).
4. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (tekst jednolity z 2003 r., Dz. U. Nr 118, poz. 1112 z późniejszymi zmianami).
5. Ustawa z dnia 04 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (tekst jednolity z 1996 r., Dz. U. Nr 70, poz. 335 z późn. zm.).
- Rozporządzenie z dnia 14 czerwca 2006 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. 107 poz. 726 z późn. zm.).
7. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 19 sierpnia 2005 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. Nr 170, poz. 1426 z późniejszymi zmianami).
8. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz. U. Nr 142, poz. 1020).
9. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 146 poz. 1222 z późn. zm.)
- Uchwała Nr XLIV/456/05 Rady Miasta Opola z dnia 17 marca 2005 r. w sprawie tworzenia i gospodarowania dochodami własnymi w jednostkach budżetowych miasta Opola.
- Uchwała Nr LXIX/798/06 Rady Miasta Opola z dnia 31 sierpnia 2006 r. w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w pierwszej kategorii zaszeregowania w tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników niepedagogicznych zatrudnionych w jednostkach oświatowych oraz uzgodnienia wartości jednego punktu.
- Komunikat Nr 13 Ministra Finansów z dnia 30 czerwca 2006 r. w sprawie standardów kontroli finansowej w jednostkach sektora finansów publicznych (Dz. Urz. MF z 2006 r. Nr 7 poz. 58).
Ustalenia kontroli
Postępowanie kontrolne przeprowadzone zostało na podstawie przedłożonego przez Dyrektora Publicznego Przedszkola nr 24 Urszulę Kowalewską sprawozdania pokontrolnego z dnia 5 czerwca 2008 r. dotyczącego wykonania zaleceń wydanych po kontroli przeprowadzonej w 2008 r. (akta kontroli tom I s. 1).
W okresie od 25.05.2010 r. do 26.05.2010 r. Wydział Kontroli Wewnętrznej i Audytu przeprowadził postępowanie kontrolne w Publicznym Przedszkolu nr 24 w Opolu.
Przeprowadzona kontrola obejmowała następujący zakres tematyczny:
ü gospodarka finansowa,
ü zamówienia publiczne,
ü prowadzeni ksiąg rachunkowych,
ü system kontroli wewnętrznej.
Prawidłowość i rzetelność wydanych przez Prezydenta miasta Opola zaleceń pokontrolnych obrazuje tabela nr 1:
Lp.
|
Zalecenia
|
Termin
Wykonania
|
Data
wykonania
|
Wykonanie
|
1.
|
Dla prawidłowego przeprowadzania spisów inwentaryzacyjnych każdorazowo stosować zapisy Instrukcji Inwentaryzacyjnej wprowadzonej zarządzeniem wewnętrznym nr 10 z dnia 02.01.1997 r. dyrektora jednostki.
|
na bieżąco
|
05.06.2008r.
|
Zgodnie z wydanym zaleceniem Prezydenta Miasta Opola z dnia 26 maja 2008 r. na terenie skontrolowanej jednostki w oparciu o zarządzenie wewnętrzne dyrektora placówki nr 10 z dnia 02.01.1997r.,
przeprowadzono w okresie od 2008 r. do 2009 r. dwa spisy inwentaryzacyjne zakończone sporządzeniem odpowiedniego protokołu. (akta kontroli tom s. 2-13).
|
2.
|
Procedurę wyłaniania wykonawcy przeprowadzać zgodnie z przepisami Regulaminu Zamówień Publicznych do 14.000 euro zgodnie z zarządzeniem wewnętrznym nr 7 z dnia 15.06.2007 r. dyrektora jednostki.
|
Na bieżąco
|
05.06.2008r.
|
Na podstawie dokumentów przetargowych stwierdzono, że procedura wyłaniania wykonawcy przeprowadzana jest zgodnie z obowiązującymi przepisami Regulaminu Zamówień Publicznych do 14.000 euro
obowiązującego na terenie placówki (akta kontroli tom I s. 14-105)
|
3.
|
Zaprowadzić rejestr zamówień publicznych zgodnie z § 6 ww. Regulaminu, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14.000 euro.
|
bezzwłocznie
|
05.06.2008r.
|
W oparciu o wydane zalecenie Prezydenta Miasta Opola, dyrektor jednostki zaprowadził rejestr zamówień publicznych, których wartość nie przekracza kwoty w 14.000 euro (akta kontroli tom I s. 106-110)
|
4.
|
Uzupełnić rejestr zamówień publicznych o postępowania przeprowadzone w 2007 r.
|
bezzwłocznie
|
05.06.2008r.
|
Rejestr zamówień publicznych za 2007 r. został uzupełniony o brakujące zapisy. Natomiast za lata 2008-2010 prowadzony jest na bieżąco (akta kontroli tom I s. 106-110).
|
5.
|
Wzmóc nadzór nad prawidłowym realizowaniem zadań wynikających z zarządzeń, regulaminów oraz instrukcji obowiązujących na terenie placówki.
|
Na bieżąco
|
05.06.2008r.
|
W trakcie kontroli sprawdzającej wykonanie zaleceń pokontrolnych po kontroli przeprowadzonej w 2008 r. Kontrolujący dokonali przeglądu dokumentacji jednostki zapewniającej prawidłowe jej funkcjonowanie . W jej wyniku ustalono, że sprawowany nadzór nad realizacją zadań wynikających z zarządzeń, regulaminów oraz instrukcji obowiązujących na terenie placówki wykonywany jest w sposób prawidłowy.
|
Ustalenia końcowe
Przeprowadzona analiza wykonania zaleceń pokontrolnych w oparciu o złożone sprawozdanie Nr DN-0811-2/08 z dnia 5 czerwca 2008 r. dyrektora przedszkola wykazała ich skuteczną i terminową realizację co w obecnej sytuacji pozwala na prawidłowe funkcjonowanie skontrolowanej placówki.
Zgodnie z § 39 ust.1 Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola stanowiącego załącznik do zarządzenia nr OR.II-0152/18/2003 Prezydenta Miasta Opola z dnia 9 czerwca 2003 r. w sprawie Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola zmienionego zarządzeniem nr OR.I-152-32/2004 Prezydenta Miasta Opola z dnia 24.08.2004 r., zarządzeniem nr OR.I-0152-42/2004 Prezydenta Miasta Opola z dnia 29.10.2004 r. oraz zarządzeniem nr OR.I-0152/218/08 z dnia 16 kwietnia 2008r. kierownik jednostki kontrolowanej ma prawo pisemnie, w terminie 7 dni roboczych od daty doręczenia protokołu kontroli, zgłosić kierownikowi zespołu kontrolnego umotywowane zastrzeżenia do ustaleń zawartych w protokole.
Jednostka kontrolowana
W dniu dzisiejszym otrzymałem/am egzemplarz protokołu.
(podpisy)
Data: Opole,......
|
Zespół kontrolny
(podpisy)
Data: Opole, .......
|
Podpis Głównego Specjalisty: (na ostatecznej wersji roboczej)
Podpis Naczelnika Wydziału: (na ostatecznej wersji roboczej)
Ewentualne przyczyny odmowy podpisania protokołu:
.................................................................................................................
.................................................................................................................
.................................................................................................................
|
Zmiany w protokole
|
"Ustalenia na str. ... skreśla się"
"Uzupełnienie do str. ... protokołu kontroli"
"Treść ustaleń na str. ... otrzymuje brzmienie:"
|