Techniki zastosowane podczas postępowania
Kontrola akt nadzoru nad placówkami oświatowymi w zakresie BHP i P.Poż.
Kontrola analiz pracownika sprawującego nadzór.
Kryteria
1. Zarządzenie Nr OR.I-0151-24/2005 Prezydenta Miasta Opola z dnia 18 stycznia 2005 r. w sprawie regulaminu kontroli jednostek oświatowych realizowanej w ramach nadzoru sprawowanego przez organ prowadzący
2. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. 04.256.2572)
3. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela ( Dz. U. 06.97.674)
4. Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U.98.21.94)
5. Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.00.106.1126)
6. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U.02.75.690)
7. Ustawa z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz.U.02.147.1229)
8. Rozporządzenie w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz.U.10.109.719), zwanym dalej rozporządzeniem w sprawie ochrony przeciwpożarowej
9. Ustawa z dnia 30.10.2002 r. o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych (Dz.U.199.1673)
10. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U.97.109.704)
11. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 lipca 1998 r. w sprawie ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz sposobu ich dokumentowania, a także zakresu informacji zamieszczanych w rejestrze wypadków przy pracy (Dz.U.98.115.744)
12. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz.U.03.6.69), zwane dalej rozporządzeniem w sprawie bezpieczeństwa w szkołach
13. Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U.03.169.1650)
14. Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004 r. w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U.04.180.1860)
15. Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 kwietnia 2006 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U .06.80.563)
16. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U.02.75.690)
Cel kontroli
Prawidłowość sprawowania nadzoru przez pracownika na stanowisku BHP.
USTALENIA SZCZEGÓŁOWE KONTROLI
Do 2009r. funkcje kontrolne w zakresie przestrzegania przez jednostki oświatowe przepisów dot. bezpieczeństwa i higieny pracy uczniów i pracowników szkoły prowadził Wydział Oświaty wspólnie z Referatem BHP. Funkcje tę pełniło troje inspektorów ds. bhp. Po likwidacji Referatu czynności z zakresu nadzoru nad placówkami oświatowymi wykonuje 1 pracownik zatrudniony w UM Opola w niepełnym wymiarze czasu prac (3/4 etatu).
1. Ustalenie w jakim zakresie prowadzony jest faktyczny nadzór
Dyrektor co najmniej raz w roku dokonuje kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły lub placówki, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki oraz określa kierunki ich poprawy a z ustaleń kontroli sporządza się protokół, który podpisują osoby biorące udział, natomiast kopie przekazuje się organowi prowadzącemu (art. 3 rozporządzenia w sprawie bezpieczeństwa w szkołach).
Prezydent Miasta Opola prowadzi nadzór nad wykonywaniem obowiązków z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy w placówkach oświatowych w Opolu.
Kopie protokołów przekazywane są na stanowisko realizujące te zadania w imieniu Prezydenta Miasta Opola – stanowisko ds. bezpieczeństwa i higieny pracy w placówkach oświatowych.
Tab. 1. Przegląd stanu bezpieczeństwa i higieny w jednostkach podległych
Lp.
|
Data kontroli
|
Podmiot kontrolowany
|
Zakres kontroli
|
Skład zespołu kontrolnego
|
Podpisy protokołu
|
Ocena
|
Uczestnictwo inspektora BHP – p. Andrzeja Strzelczyka
|
Zalecenia
|
Kontrola wykonania zaleceń
|
1
|
12.02.2010
|
PSP nr 21
|
Przegląd pomieszczeń szkolnych pod kątem bhp
|
3
|
3
|
pozytywna
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
nd
|
2
|
1-14.02.2010
|
ZSO
ul. Duboisa
|
BHP warunków korzystania z obiektów placówki
|
3
|
3
|
pozytywna
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
nd
|
3
|
14.02.2010
|
PSP nr 1
|
Przegląd pomieszczeń szkolnych pod kątem bhp
|
2
|
2
|
pozytywna
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
nd
|
4
|
15.02.2010
|
PSP nr 20
|
Ocena zagrożeń
|
2
|
1
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Przekazano do wiadomości
|
8
|
Pismo wzywające do udzielenia informacji o wykonanych zaleceniach
|
5
|
15.02.2010
|
PG nr 8
|
Ocena zagrożeń
|
3
|
1
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Przekazano do wiadomości
|
4
|
6
|
13.04.2010
|
PP nr 5
|
Ocena zagrożeń
|
2
|
1
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Przekazano do wiadomości
|
1
|
7
|
29.03.2010
|
PP nr 21
|
Ocena zagrożeń
|
2
|
2
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Przekazano do wiadomości
|
2
|
8
|
8.04.2010
|
PP nr 42
|
Ocena zagrożeń
|
2
|
2
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Przekazano do wiadomości
|
3
|
9
|
29.03.2010
|
PP nr 37
|
Ocena zagrożeń
|
2
|
2
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Przekazano do wiadomości
|
3
|
10
|
29.03.2010
|
PP nr 25
|
Ocena zagrożeń
|
2
|
1
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Przekazano do wiadomości
|
1
|
11
|
29.03.2010
|
PP nr 14
|
Ocena zagrożeń
|
2
|
1
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Przekazano do wiadomości
|
1
|
12
|
29.03.2010
|
PP nr 55
|
Ocena zagrożeń
|
2
|
1
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Przekazano do wiadomości
|
4
|
13
|
29.03.2010
|
PP nr 21
|
Ocena zagrożeń
|
2
|
2
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Przekazano do wiadomości
|
1
|
14
|
29.03.2010
|
PP nr 44
|
Ocena zagrożeń
|
2
|
2
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Przekazano do wiadomości
|
1
|
15
|
8.04.2010
|
PP nr 38
|
Ocena zagrożeń
|
2
|
2
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Przekazano do wiadomości
|
1
|
16
|
10.05.2010
|
PP nr 56
|
Ocena zagrożeń
|
2
|
2
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Przekazano do wiadomości
|
1
|
17
|
30.07.2010
|
PP nr 6
|
Ocena zagrożeń
|
2
|
2
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
nd
|
18
|
30.07.2010
|
PP nr 51
|
Ocena zagrożeń
|
2
|
2
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
nd
|
19
|
3.08.2010
|
PP nr 37
|
Ocena zagrożeń
|
2
|
2
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Przekazano do wiadomości
|
1
|
Pismo wzywające do udzielenia informacji o wykonanych zaleceniach
|
20
|
5.08.2010
|
PP nr 56
|
Ocena zagrożeń
|
2
|
2
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
nd
|
21
|
2.08.2010
|
PP nr 2
|
Ocena zagrożeń
|
2
|
2
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
nd
|
22
|
30.07.2010
|
PP nr 42
|
Ocena zagrożeń
|
2
|
2
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
nd
|
23
|
5.08.2010
|
PP nr 23
|
Ocena zagrożeń
|
2
|
2
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Przekazano do wiadomości
|
2
|
Pismo wzywające do udzielenia informacji o wykonanych zaleceniach
|
24
|
2.08.2010
|
PP nr 55
|
Ocena zagrożeń
|
2
|
2
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
nd
|
25
|
3.08.2010
|
PP nr 44
|
Ocena zagrożeń
|
2
|
2
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
nd
|
26
|
30.07.2010
|
PP nr 3
|
Ocena zagrożeń
|
2
|
2
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
nd
|
27
|
24.08.2010
|
Zespół Państwowych placówek Kształcenia Plastycznego
|
Stan sprawności technicznej i wartości użytkowej całego obiektu
|
3
|
3
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
nd
|
28
|
29.08.2010
|
PO
|
Kontrola pomieszczeń
|
3
|
3
|
pozytywna
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
nd
|
29
|
28.06.2010 – 31.08.2010
|
ZSO
Ul. Duboisa
|
Kontrola zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów szkoły
|
3
|
3
|
pozytywna
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
nd
|
30
|
2.08.2010
|
PP
Chatka Puchatka
|
Ocena zagrożeń
|
2
|
2
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
nd
|
31
|
31.08.2010
|
PSP nr 11
|
Kontrola obiektu po przerwie feryjnej
|
4
|
1
|
pozytywna
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
nd
|
32
|
30.08.2010
|
PG nr 7
|
Ocena zagrożeń
|
2
|
3
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
-
|
0
|
nd
|
33
|
31.08.2010
|
PSP nr 8
|
Ocena zagrożeń
|
3
|
4
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Członek zespołu kontrolnego
|
0
|
nd
|
34
|
31.08.2010
|
Zespół Placówek Oświatowych
|
Informacja o przygotowaniu obiektu do nauki
|
Bd
|
Podpis dyrektora
|
pozytywna
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
nd
|
35
|
30.08.2010
|
PSP nr 21
|
Przegląd pomieszczeń szkolnych pod kątem BHP
|
3
|
3
|
pozytywna
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
nd
|
36
|
31.08.2010
|
Zespół Szkół Ekonomicznych
|
Przegląd pomieszczeń szkolnych pod kątem BHP
|
3
|
3
|
pozytywna
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
nd
|
37
|
31.08.2010
|
Zespół Szkół Specjalnych
|
Stan techniczny budynków
|
3
|
3
|
pozytywna
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
nd
|
38
|
31.08.2010
|
PP nr 20
|
Ocena zagrożeń
|
2
|
2
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
nd
|
39
|
30.08.2010
|
PP nr 29
|
Kontrola obiektu pod kątem BHP po przerwie feryjnej
|
3
|
3
|
pozytywna
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
nd
|
40
|
31.08.2010
|
LO nr I
|
Kontrola obiektów pod kątem BHP
|
3
|
3
|
pozytywna
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
nd
|
41
|
30.08.2010
|
PSP nr 14
|
Kontrola obiektu pod kątem BHP po przerwie feryjnej
|
3
|
3
|
pozytywna
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
nd
|
42
|
31.08.2010
|
PSP nr 7
|
Ocena zagrożeń
|
2
|
2
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
nd
|
43
|
31.08.2010
|
PSP nr 14
|
Kontrola obiektu pod kątem BHP po przerwie feryjnej
|
3
|
3
|
pozytywna
|
Przekazano do wiadomości
|
1
|
Pismo wzywające do udzielenia informacji o wykonanych zaleceniach
|
44
|
30.08.2010
|
PSP nr 14
|
Kontrola obiektu pod kątem BHP po przerwie feryjnej
|
5
|
5
|
pozytywna
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
nd
|
45
|
1.09.2010
|
ZSZ nr 4
|
Kontrola obiektu pod kątem BHP po przerwie feryjnej
|
3
|
3
|
negatywna
|
Przekazano do wiadomości
|
2
|
Zaplanowana kontrola
|
46
|
1.09.2010
|
PSP nr 20
|
Ocena zagrożeń
|
3
|
2
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
nd
|
47
|
2.09.2010
|
PP nr 14
|
Ocena zagrożeń
|
2
|
2
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Przekazano do wiadomości
|
1
|
Pismo wzywające do udzielenia informacji o wykonanych zaleceniach
|
48
|
1.09.2010
|
PP nr 38
|
Ocena zagrożeń
|
2
|
1
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
nd
|
49
|
3.09.2010
|
PP nr 4
|
Kontrola obiektu pod kątem BHP po przerwie feryjnej
|
2
|
2
|
negatywna
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
Zaplanowana kontrola
|
50
|
27.08.2010
|
ZSZ im. K.Wyszyńskiego
|
Kontrola obiektu pod kątem BHP po przerwie feryjnej
|
3
|
3
|
pozytywna
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
nd
|
51
|
31.09.2010
|
PP nr 46
|
Ocena zagrożeń
|
2
|
2
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
nd
|
52
|
8.09.2010
|
PG nr 4
|
Ocena zagrożeń
|
2
|
1
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Kontrolujący
|
1
|
Pismo wzywające do udzielenia informacji o wykonanych zaleceniach
|
53
|
30.08.2010
|
PP nr 26
|
Kontrola obiektu pod kątem BHP po przerwie feryjnej
|
1
|
1
|
pozytywna
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
nd
|
54
|
30.08.2010
|
ZST i O im. K. Gzowskiego
|
Kontrola obiektu pod kątem BHP po przerwie feryjnej
|
6
|
1
|
pozytywna
|
Przekazano do wiadomości
|
1
|
Pismo wzywające do udzielenia informacji o wykonanych zaleceniach
|
55
|
1.09.2010
|
PSP nr 29
|
Kontrola obiektu pod kątem BHP po przerwie feryjnej
|
3
|
3
|
Występowanie zagrożeń
|
Przekazano do wiadomości
|
9
|
Wizja lokalna i zamknięcie placu
|
56
|
31.08.2010
|
PG nr 4
|
Ocena zagrożeń
|
2
|
2
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Członek zespołu kontrolnego
|
0
|
nd
|
57
|
8.09.2010
|
PP nr 25
|
Ocena zagrożeń
|
2
|
2
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Przekazano do wiadomości
|
1
|
Pismo wzywające do udzielenia informacji o wykonanych zaleceniach
|
58
|
31.08.2010
|
PP nr 16
|
Ocena zagrożeń
|
2
|
2
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
nd
|
59
|
1.09.2010
|
PG nr 8
|
Ocena zagrożeń
|
5
|
5
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Przekazano do wiadomości
|
4
|
Pismo wzywające do udzielenia informacji o wykonanych zaleceniach
|
60
|
9.09.2010
|
PG nr 25
|
Ocena zagrożeń
|
2
|
2
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Przekazano do wiadomości
|
1
|
61
|
31.08.2010
|
PLO nr 6
|
Kontrola obiektu pod kątem BHP
|
3
|
3
|
Obiekt bezpieczny z wyjątkiem placu wejściowego
|
Przekazano do wiadomości
|
7
|
Zaplanowana kontrola
|
62
|
15.09.2010
|
ZSP nr 1
|
Ocena zagrożeń
|
2
|
2
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
nd
|
63
|
1.09.2010
|
ZSB
|
Kontrola obiektu pod kątem BHP
|
3
|
3
|
Obiekt bezpieczny
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
nd
|
64
|
16.09.2010
|
ZSP nr 1
|
Ocena zagrożeń
|
3
|
3
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Członek zespołu kontrolnego
|
1
|
Pismo wzywające do udzielenia informacji o wykonanych zaleceniach
|
65
|
31.08.2010
|
PSP nr 53
|
Ocena zagrożeń
|
2
|
2
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
nd
|
67
|
27.08.2010
|
ZSO nr II
|
Kontrola obiektu pod kątem BHP
|
3
|
3
|
Obiekt bezpieczny
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
nd
|
68
|
30.08.2010
|
PSP nr 53
|
Ocena zagrożeń
|
2
|
2
|
Nie stwierdzono zagrożeń
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
nd
|
69
|
27.08.2010
|
PG nr 6
|
Kontrola obiektu pod kątem BHP
|
3
|
3
|
Obiekt bezpieczny
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
nd
|
70
|
27.08.2010
|
ZSO nr II
|
Kontrola obiektu pod kątem BHP
|
4
|
4
|
Obiekt bezpieczny
|
Przekazano do wiadomości
|
0
|
nd
|
bd – brak danych
nd – nie dotyczy
W wyniku analizy przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Oświaty stwierdzono, że:
- w 11 przypadkach protokołu nie podpisał cały skład komisji,
- w 1 przypadku brak danych dot. składu kontrolującego.
W powyższych kwestiach pracownik nadzoru wystosował do właściwych jednostek stosowne pismo informujące o brakach wyznaczając im termin ich usunięcia. (Akta kontroli 10/58/i/s.1)
W 3 przypadkach stwierdzono, że wyniki kontroli były negatywne, w związku z czym poinformowano dyrektorów jednostek, o konieczności przedłożenia protokołu kontroli po usunięciu usterek powodujących występowanie zagrożeń z zakresu BHP.
W pozostałych przypadkach, w których mimo stwierdzenia bezpiecznych warunków wydano zalecenia, pracownik wykonujący zadania nadzoru poinformował dyrektorów jednostek o obowiązku przedłożenia informacji o realizacji zaleceń. (Akta kontroli 10/58/i/s.2)
Na dokonanie wszystkich zalecanych czynności ustalono termin.
Jednostki, które nie wykonają ww. zaleceń lub stwierdzą, że nie wykonały zaleceń komisji kontrolującej poddane zostaną kontroli w ramach prowadzonego nadzoru.
O każdym wypadku w placówce oświatowej zawiadamia się niezwłocznie organ prowadzący. Zawiadomień dokonuje dyrektor lub upoważniony przez niego pracownik placówki oświatowej. W składzie zespołu powypadkowego może uczestniczyć przedstawiciel organu prowadzącego. Organowi prowadzącemu doręcza się protokół powypadkowy na wniosek. Zastrzeżenia do protokołu powypadkowego rozpatruje organ prowadzący.
Wydział Oświaty zaplanował w 2011r. kontrolę wykonania zaleceń w wybranych jednostkach, po uprzedniej jednak analizie sprawozdawczej w zakresie wykonania zaleceń.
Tab. 2. Rejestr zgłoszeń o wypadkach w placówkach oświatowych
|
Placówka oświatowa
|
Data zdarzenia
|
Data zgłoszenia
|
Czy poinformowano o sporządzeniu protokołu
|
Podpis
dyrektora
|
Czas od wypadku do zgłoszenia
|
1
|
PSP 1
|
2010-11-25
|
2010-11-25
|
tak
|
tak
|
0
|
2
|
PG 7
|
2010-11-10
|
2010-11-23
|
tak
|
tak
|
13
|
3
|
PG 7
|
2010-11-16
|
2010-11-22
|
tak
|
tak
|
6
|
4
|
PG 8
|
2010-10-27
|
2010-11-08
|
tak
|
tak
|
12
|
5
|
PSP 20
|
2010-10-22
|
2010-11-17
|
tak
|
tak
|
26
|
6
|
PSP 16
|
2010-11-17
|
2010-11-19
|
tak
|
tak
|
2
|
7
|
PSP 16
|
2010-11-17
|
2010-11-19
|
tak
|
tak
|
2
|
8
|
PSP 16
|
2010-11-03
|
2010-11-19
|
tak
|
tak
|
16
|
9
|
PSP 16
|
2010-10-01
|
2010-11-19
|
tak
|
tak
|
49
|
10
|
PSP 16
|
2010-11-05
|
2010-11-19
|
tak
|
tak
|
14
|
11
|
PSP 16
|
2010-11-15
|
2010-11-19
|
tak
|
tak
|
4
|
12
|
PG 6
|
2010-09-08
|
2010-09-09
|
tak
|
tak
|
1
|
13
|
PSP 1
|
2010-09-08
|
2010-09-10
|
tak
|
tak
|
2
|
14
|
ZSB
|
2010-03-16
|
2010-09-15
|
tak
|
tak
|
183
|
15
|
ZSB
|
2010-03-02
|
2010-09-15
|
tak
|
tak
|
197
|
16
|
PSP 7
|
2010-11-17
|
2010-11-18
|
tak
|
tak
|
1
|
17
|
PSP 20
|
2010-10-18
|
2010-11-10
|
tak
|
tak
|
23
|
18
|
PG 7
|
2010-10-18
|
2010-11-09
|
tak
|
tak
|
22
|
19
|
PG 4
|
2010-11-04
|
2010-11-08
|
tak
|
tak
|
4
|
20
|
PSP 29
|
2010-11-02
|
2010-11-03
|
tak
|
tak
|
1
|
21
|
ZSZ
|
2010-09-30
|
2010-11-02
|
tak
|
tak
|
33
|
22
|
PG 8
|
2010-10-12
|
2010-10-12
|
tak
|
tak
|
0
|
23
|
PG 8
|
2010-10-01
|
2010-10-29
|
tak
|
tak
|
28
|
24
|
PG 8
|
2010-10-15
|
2010-10-18
|
tak
|
tak
|
3
|
25
|
PG 8
|
2010-10-11
|
2010-10-29
|
tak
|
tak
|
18
|
26
|
PSP 29
|
2010-10-21
|
2010-10-29
|
tak
|
tak
|
8
|
27
|
PSP 11
|
2010-09-13
|
2010-09-28
|
tak
|
tak
|
15
|
28
|
PSP 11
|
2010-09-14
|
2010-09-28
|
tak
|
tak
|
14
|
29
|
PSP 11
|
2010-09-16
|
2010-09-28
|
tak
|
tak
|
12
|
30
|
PSP 11
|
2010-10-20
|
2010-10-26
|
tak
|
tak
|
6
|
31
|
PG 2
|
2010-10-18
|
2010-10-25
|
tak
|
tak
|
7
|
32
|
PG 7
|
2010-10-07
|
2010-10-25
|
tak
|
tak
|
18
|
33
|
PG 8
|
2010-09-07
|
2010-09-23
|
tak
|
tak
|
16
|
34
|
PG 6
|
2010-10-13
|
2010-10-20
|
tak
|
tak
|
7
|
35
|
PG 6
|
2010-10-19
|
2010-10-20
|
tak
|
tak
|
1
|
36
|
PG 11
|
2010-10-18
|
2010-10-20
|
tak
|
tak
|
2
|
37
|
MOS
|
2010-09-13
|
2010-09-22
|
tak
|
tak
|
9
|
38
|
PSP 11
|
2010-10-06
|
2010-10-22
|
tak
|
tak
|
16
|
39
|
PSP 11
|
2010-10-12
|
2010-10-22
|
tak
|
tak
|
10
|
40
|
PG 2
|
2010-09-15
|
2010-09-21
|
tak
|
tak
|
6
|
41
|
PSP 16
|
2010-10-01
|
2010-10-18
|
tak
|
tak
|
17
|
42
|
PSP 16
|
2010-10-01
|
2010-10-18
|
tak
|
tak
|
17
|
43
|
PSP 29
|
2010-10-08
|
2010-10-18
|
tak
|
tak
|
10
|
44
|
PSP 16
|
2010-10-18
|
2010-10-18
|
tak
|
tak
|
0
|
45
|
PG 7
|
2010-09-16
|
2010-10-18
|
tak
|
tak
|
32
|
46
|
PSP 25
|
2010-09-29
|
2010-10-15
|
tak
|
tak
|
16
|
47
|
ZSZ
|
2010-09-06
|
2010-10-19
|
tak
|
tak
|
43
|
48
|
ZSZ
|
2010-09-23
|
2010-10-19
|
tak
|
tak
|
26
|
49
|
PG 8
|
2010-10-01
|
2010-10-15
|
tak
|
tak
|
14
|
50
|
PG 8
|
2010-10-04
|
2010-10-15
|
tak
|
tak
|
11
|
51
|
PG 42
|
2010-10-08
|
2010-10-08
|
tak
|
tak
|
0
|
52
|
PG 2
|
2010-10-04
|
2010-10-13
|
tak
|
tak
|
9
|
53
|
PG 2
|
2010-10-06
|
2010-10-13
|
tak
|
tak
|
7
|
54
|
PG 2
|
2010-10-04
|
2010-10-13
|
tak
|
tak
|
9
|
55
|
PSP 11
|
2010-10-08
|
2010-10-12
|
tak
|
tak
|
4
|
56
|
PSP 11
|
2010-09-22
|
2010-10-08
|
tak
|
tak
|
16
|
57
|
PG 5
|
2010-06-22
|
2010-10-05
|
tak
|
tak
|
105
|
58
|
PG 5
|
2010-09-29
|
2010-10-05
|
tak
|
tak
|
6
|
59
|
PG 7
|
2010-09-30
|
2010-10-04
|
tak
|
tak
|
4
|
60
|
PG 4
|
2010-09-28
|
2010-10-01
|
tak
|
tak
|
3
|
61
|
PG 28
|
2010-08-04
|
2010-10-01
|
tak
|
tak
|
58
|
62
|
PG 2
|
2010-09-14
|
2010-09-17
|
tak
|
tak
|
3
|
63
|
ZSS
|
2010-09-13
|
2010-09-17
|
tak
|
tak
|
4
|
64
|
PG 2
|
2010-09-14
|
2010-09-14
|
tak
|
tak
|
0
|
65
|
PG 6
|
2010-09-03
|
2010-09-08
|
tak
|
tak
|
5
|
66
|
ZSM
|
2010-02-25
|
2010-07-13
|
tak
|
tak
|
138
|
67
|
ZSM
|
2010-03-22
|
2010-07-13
|
tak
|
tak
|
113
|
68
|
PSP 1
|
2010-06-16
|
2010-07-01
|
tak
|
tak
|
15
|
69
|
PSP 1
|
2010-06-16
|
2010-07-01
|
tak
|
tak
|
15
|
70
|
PSP 1
|
2010-06-16
|
2010-07-01
|
tak
|
tak
|
15
|
71
|
PSP 26
|
2010-04-13
|
2010-07-01
|
tak
|
tak
|
79
|
72
|
PSP 26
|
2010-06-22
|
2010-07-01
|
tak
|
tak
|
9
|
73
|
PSP 21
|
2010-04-14
|
2010-06-30
|
tak
|
tak
|
77
|
74
|
PSP 21
|
2010-04-14
|
2010-06-30
|
tak
|
tak
|
77
|
75
|
PSP 21
|
2010-04-30
|
2010-06-30
|
tak
|
tak
|
61
|
76
|
PSP 21
|
2010-06-01
|
2010-06-30
|
tak
|
tak
|
29
|
77
|
PSP 21
|
2010-06-09
|
2010-06-30
|
tak
|
tak
|
21
|
78
|
PSP 21
|
2010-06-11
|
2010-06-30
|
tak
|
tak
|
19
|
79
|
PSP 21
|
2010-06-17
|
2010-06-30
|
tak
|
tak
|
13
|
80
|
PG 5
|
2010-06-23
|
2010-06-29
|
tak
|
tak
|
6
|
81
|
PG 5
|
2010-06-24
|
2010-06-29
|
tak
|
tak
|
5
|
82
|
PG 7
|
2009-10-29
|
2010-06-29
|
tak
|
tak
|
243
|
83
|
PG 5
|
2010-06-08
|
2010-06-25
|
tak
|
tak
|
17
|
84
|
PG 5
|
2010-06-16
|
2010-06-25
|
tak
|
tak
|
9
|
85
|
PSP 29
|
2010-06-21
|
2010-06-22
|
tak
|
tak
|
1
|
86
|
PSP 9
|
2010-06-22
|
2010-06-23
|
tak
|
tak
|
1
|
87
|
PG 8
|
2010-05-28
|
2010-06-22
|
tak
|
tak
|
25
|
88
|
PG 8
|
2010-05-25
|
2010-06-22
|
tak
|
tak
|
28
|
89
|
PG 8
|
2010-06-10
|
2010-06-22
|
tak
|
tak
|
12
|
90
|
PSP 2
|
2010-06-14
|
2010-06-21
|
tak
|
tak
|
7
|
91
|
PG 8
|
2010-05-14
|
2010-06-22
|
tak
|
tak
|
39
|
92
|
PG 8
|
2010-05-14
|
2010-06-22
|
tak
|
tak
|
39
|
93
|
PG 8
|
2010-04-09
|
2010-06-21
|
tak
|
tak
|
73
|
94
|
PG 8
|
2010-04-15
|
2010-06-21
|
tak
|
tak
|
67
|
95
|
PG 8
|
2010-04-22
|
2010-06-21
|
tak
|
tak
|
60
|
96
|
PG 8
|
2010-05-25
|
2010-06-21
|
tak
|
tak
|
27
|
97
|
PG 8
|
2010-05-17
|
2010-06-21
|
tak
|
tak
|
35
|
98
|
PG 5
|
2010-06-21
|
2010-06-21
|
tak
|
tak
|
0
|
99
|
PG 5
|
2010-05-25
|
2010-06-21
|
tak
|
tak
|
27
|
100
|
PG 5
|
2010-06-08
|
2010-06-21
|
tak
|
tak
|
13
|
101
|
PG 5
|
2010-06-02
|
2010-06-21
|
tak
|
tak
|
19
|
102
|
PG 5
|
2010-06-03
|
2010-06-21
|
tak
|
tak
|
18
|
103
|
PSP 29
|
2010-06-16
|
2010-06-18
|
tak
|
tak
|
2
|
104
|
PSP 29
|
2010-06-17
|
2010-06-18
|
tak
|
tak
|
1
|
105
|
PSP 29
|
2010-06-08
|
2010-06-18
|
tak
|
tak
|
10
|
106
|
PG 5
|
2010-03-02
|
2010-03-16
|
tak
|
tak
|
14
|
107
|
PG 5
|
2010-03-02
|
2010-03-16
|
tak
|
tak
|
14
|
108
|
PG 5
|
2010-03-10
|
2010-03-16
|
tak
|
tak
|
6
|
109
|
PG 6
|
2010-05-11
|
2010-06-15
|
tak
|
tak
|
35
|
110
|
PG 6
|
2010-05-31
|
2010-06-15
|
tak
|
tak
|
15
|
111
|
PG 5
|
2010-05-05
|
2010-06-10
|
tak
|
tak
|
36
|
112
|
PG 5
|
2010-05-10
|
2010-06-10
|
tak
|
tak
|
31
|
113
|
PG 5
|
2010-05-27
|
2010-06-10
|
tak
|
tak
|
14
|
114
|
PSP 1
|
2010-05-13
|
2010-06-09
|
tak
|
tak
|
27
|
115
|
PSP 1
|
2010-05-14
|
2010-06-09
|
tak
|
tak
|
26
|
116
|
PSP 1
|
2010-05-20
|
2010-06-09
|
tak
|
tak
|
20
|
117
|
PG 7
|
2010-05-26
|
2010-06-08
|
tak
|
tak
|
13
|
118
|
PG 7
|
2010-05-10
|
2010-06-08
|
tak
|
tak
|
29
|
119
|
PSP 29
|
2010-05-26
|
2010-06-01
|
tak
|
tak
|
6
|
120
|
PP 51
|
2010-05-27
|
2010-06-01
|
tak
|
tak
|
5
|
121
|
ZSS
|
2010-05-05
|
2010-05-28
|
tak
|
tak
|
23
|
122
|
MOS
|
2010-05-06
|
2010-05-28
|
tak
|
tak
|
22
|
123
|
PSP 11
|
2010-05-18
|
2010-05-27
|
tak
|
tak
|
9
|
124
|
PSP 11
|
2010-05-20
|
2010-05-27
|
tak
|
tak
|
7
|
125
|
ZSE
|
2010-03-24
|
2010-05-26
|
tak
|
tak
|
63
|
126
|
ZSE
|
2010-04-15
|
2010-05-26
|
tak
|
tak
|
41
|
127
|
ZSE
|
2010-04-29
|
2010-05-26
|
tak
|
tak
|
27
|
128
|
ZSE
|
2010-05-24
|
2010-05-26
|
tak
|
tak
|
2
|
129
|
ZSE
|
2010-05-25
|
2010-05-26
|
tak
|
tak
|
1
|
130
|
PG 7
|
2010-04-20
|
2010-05-18
|
tak
|
tak
|
28
|
131
|
PG 6
|
2010-05-11
|
2010-05-20
|
tak
|
tak
|
9
|
132
|
PSP 2
|
2010-05-17
|
2010-05-31
|
tak
|
tak
|
14
|
133
|
PSP 2
|
2010-05-21
|
2010-05-31
|
tak
|
tak
|
10
|
134
|
PSP 2
|
2010-05-18
|
2010-05-31
|
tak
|
tak
|
13
|
135
|
PSP 11
|
2010-05-10
|
2010-05-13
|
tak
|
tak
|
3
|
136
|
PSP 1
|
2010-04-21
|
2010-05-13
|
tak
|
tak
|
22
|
137
|
PSP 29
|
2010-05-05
|
2010-05-12
|
tak
|
tak
|
7
|
138
|
PG 7
|
2010-04-09
|
2010-05-11
|
tak
|
tak
|
32
|
139
|
PSP 11
|
2010-05-04
|
2010-05-10
|
tak
|
tak
|
6
|
140
|
PSP 11
|
2010-05-05
|
2010-05-10
|
tak
|
tak
|
5
|
141
|
PG 5
|
2010-03-08
|
2010-05-10
|
tak
|
tak
|
63
|
142
|
PG 5
|
2010-04-20
|
2010-05-10
|
tak
|
tak
|
20
|
143
|
PG 5
|
2010-04-15
|
2010-05-10
|
tak
|
tak
|
25
|
144
|
PSP 1
|
2010-04-15
|
2010-05-05
|
tak
|
tak
|
20
|
145
|
PSP 1
|
2010-04-16
|
2010-05-05
|
tak
|
tak
|
19
|
146
|
PG 6
|
2010-04-12
|
2010-05-05
|
tak
|
tak
|
23
|
147
|
PSP 11
|
2010-04-16
|
2010-05-04
|
tak
|
tak
|
18
|
148
|
PSP 11
|
2010-04-22
|
2010-05-04
|
tak
|
tak
|
12
|
149
|
PG 3
|
2010-04-30
|
2010-05-04
|
tak
|
tak
|
4
|
150
|
PSP 2
|
2010-04-13
|
2010-04-27
|
tak
|
tak
|
14
|
151
|
PSP 2
|
2010-04-19
|
2010-04-30
|
tak
|
tak
|
11
|
152
|
PSP 2
|
2010-03-05
|
2010-04-30
|
tak
|
tak
|
56
|
153
|
PG 8
|
2010-04-13
|
2010-04-16
|
tak
|
tak
|
3
|
154
|
PG 2
|
2010-04-08
|
2010-04-16
|
tak
|
tak
|
8
|
155
|
PG 7
|
2010-03-18
|
2010-04-15
|
tak
|
tak
|
28
|
156
|
LO II
|
2010-04-13
|
2010-04-13
|
tak
|
tak
|
0
|
157
|
PG 2
|
2010-04-21
|
2010-04-21
|
tak
|
tak
|
0
|
158
|
PSP 26
|
2010-03-16
|
2010-04-19
|
tak
|
tak
|
34
|
159
|
PSP 14
|
2010-03-01
|
2010-04-16
|
tak
|
tak
|
46
|
160
|
PSP 14
|
2010-03-12
|
2010-04-16
|
tak
|
tak
|
35
|
161
|
ZSB
|
2010-02-25
|
2010-03-08
|
tak
|
tak
|
11
|
162
|
PSP 2
|
2010-03-23
|
2010-04-13
|
tak
|
tak
|
21
|
163
|
PG 4
|
2010-04-08
|
2010-04-13
|
tak
|
tak
|
5
|
164
|
PSP 15
|
2010-03-10
|
2010-04-12
|
tak
|
tak
|
33
|
165
|
PG 8
|
2010-02-17
|
2010-04-08
|
tak
|
tak
|
50
|
166
|
PG 8
|
2010-03-19
|
2010-04-08
|
tak
|
tak
|
20
|
167
|
PSP 29
|
2010-03-31
|
2010-04-07
|
tak
|
tak
|
7
|
168
|
PSP 1
|
2010-03-19
|
2010-04-08
|
tak
|
tak
|
20
|
169
|
PG 7
|
2010-03-19
|
2010-04-01
|
tak
|
tak
|
13
|
170
|
PG 7
|
2010-03-24
|
2010-04-01
|
tak
|
tak
|
8
|
171
|
PSP 11
|
2010-03-18
|
2010-03-31
|
tak
|
tak
|
13
|
172
|
ZSS
|
2010-02-26
|
2010-03-29
|
tak
|
tak
|
31
|
173
|
PSP 2
|
2010-03-15
|
2010-03-29
|
tak
|
tak
|
14
|
174
|
PSP 2
|
2010-03-10
|
2010-03-29
|
tak
|
tak
|
19
|
175
|
PSP 2
|
2010-03-09
|
2010-03-29
|
tak
|
tak
|
20
|
176
|
PG 4
|
2010-03-20
|
2010-03-23
|
tak
|
tak
|
3
|
177
|
PSP 2
|
2009-12-04
|
2010-03-24
|
tak
|
tak
|
110
|
178
|
PSP 2
|
2010-03-09
|
2010-03-24
|
tak
|
tak
|
15
|
179
|
PSP 2
|
2010-03-09
|
2010-03-24
|
tak
|
tak
|
15
|
180
|
PSP 2
|
2010-03-05
|
2010-03-24
|
tak
|
tak
|
19
|
181
|
PSP 2
|
2010-03-02
|
2010-03-24
|
tak
|
tak
|
22
|
182
|
PG 2
|
2010-03-16
|
2010-03-19
|
tak
|
tak
|
3
|
183
|
PSP 9
|
2010-02-24
|
2010-03-18
|
tak
|
tak
|
22
|
184
|
PSP 1
|
2010-02-17
|
2010-03-16
|
tak
|
tak
|
27
|
185
|
PG 2
|
2010-03-01
|
2010-03-15
|
tak
|
tak
|
14
|
186
|
PSP 2
|
2010-03-02
|
2010-03-12
|
tak
|
tak
|
10
|
187
|
PG 4
|
2010-02-18
|
2010-03-12
|
tak
|
tak
|
22
|
188
|
PSP 29
|
2010-03-09
|
2010-03-12
|
tak
|
tak
|
3
|
189
|
PSP 10
|
2010-03-05
|
2010-03-12
|
tak
|
tak
|
7
|
190
|
PSP 28
|
2010-03-15
|
2010-03-19
|
tak
|
tak
|
4
|
191
|
PG 7
|
2010-02-26
|
2010-03-09
|
tak
|
tak
|
11
|
192
|
PG 7
|
2010-02-25
|
2010-03-09
|
tak
|
tak
|
12
|
193
|
PSP 2
|
2010-02-26
|
2010-03-08
|
tak
|
tak
|
10
|
194
|
PSP 2
|
2010-02-23
|
2010-03-08
|
tak
|
tak
|
13
|
195
|
PG 7
|
2010-03-01
|
2010-03-08
|
tak
|
tak
|
7
|
196
|
PG 7
|
2010-03-05
|
2010-03-08
|
tak
|
tak
|
3
|
197
|
PSP 11
|
2010-02-25
|
2010-03-05
|
tak
|
tak
|
8
|
198
|
PSP 2
|
2010-02-17
|
2010-03-05
|
tak
|
tak
|
16
|
199
|
PSP 2
|
2010-02-15
|
2010-03-05
|
tak
|
tak
|
18
|
200
|
PSP 7
|
2010-03-02
|
2010-03-04
|
tak
|
tak
|
2
|
201
|
PSP 11
|
2010-03-02
|
2010-03-02
|
tak
|
tak
|
0
|
202
|
PSP 11
|
2010-02-19
|
2010-03-02
|
tak
|
tak
|
11
|
203
|
PG 4
|
2010-02-25
|
2010-03-01
|
tak
|
tak
|
4
|
204
|
PG 6
|
2010-02-19
|
2010-02-26
|
tak
|
tak
|
7
|
205
|
PG 7
|
2010-01-15
|
2010-02-26
|
tak
|
tak
|
42
|
206
|
PSP 16
|
2010-02-23
|
2010-02-25
|
tak
|
tak
|
2
|
207
|
PG 8
|
2010-01-26
|
2010-02-23
|
tak
|
tak
|
28
|
208
|
PG 5
|
2010-01-21
|
2010-02-18
|
tak
|
tak
|
28
|
209
|
PG 5
|
2010-01-25
|
2010-02-18
|
tak
|
tak
|
24
|
210
|
PG 5
|
2010-01-07
|
2010-02-18
|
tak
|
tak
|
42
|
211
|
PSP 1
|
2010-01-07
|
2010-02-17
|
tak
|
tak
|
41
|
212
|
PSP 1
|
2010-01-14
|
2010-02-17
|
tak
|
tak
|
34
|
213
|
PSP 1
|
2010-01-25
|
2010-02-17
|
tak
|
tak
|
23
|
214
|
PG 7
|
2010-02-15
|
2010-02-16
|
tak
|
tak
|
1
|
215
|
PSP 2
|
2010-01-28
|
2010-02-16
|
tak
|
tak
|
19
|
216
|
PSP 2
|
2010-01-22
|
2010-02-16
|
tak
|
tak
|
25
|
217
|
PSP 2
|
2009-12-22
|
2010-02-11
|
tak
|
tak
|
51
|
218
|
PSP 2
|
2009-12-22
|
2010-02-11
|
tak
|
tak
|
51
|
219
|
PSP 2
|
2010-01-05
|
2010-02-11
|
tak
|
tak
|
37
|
220
|
PSP 26
|
2010-01-26
|
2010-02-10
|
tak
|
tak
|
15
|
221
|
PSP 26
|
2010-01-15
|
2010-02-10
|
tak
|
tak
|
26
|
222
|
PSP 11
|
2010-01-28
|
2010-02-09
|
tak
|
tak
|
12
|
223
|
ZSE
|
2009-10-15
|
2010-02-01
|
tak
|
tak
|
109
|
224
|
ZSE
|
2009-11-09
|
2010-02-01
|
tak
|
tak
|
84
|
225
|
ZSE
|
2009-11-16
|
2010-02-01
|
tak
|
tak
|
77
|
226
|
ZSE
|
2009-12-02
|
2010-02-01
|
tak
|
tak
|
61
|
227
|
ZSE
|
2009-12-14
|
2010-02-01
|
tak
|
tak
|
49
|
228
|
ZSE
|
2010-01-25
|
2010-02-01
|
tak
|
tak
|
7
|
229
|
PG 4
|
2010-01-26
|
2010-01-29
|
tak
|
tak
|
3
|
230
|
PG 7
|
2010-01-17
|
2010-01-26
|
tak
|
tak
|
9
|
231
|
PG 7
|
2010-01-19
|
2010-01-26
|
tak
|
tak
|
7
|
232
|
PG 7
|
2010-01-13
|
2010-01-26
|
tak
|
tak
|
13
|
233
|
PG 5
|
2009-12-11
|
2010-01-25
|
tak
|
tak
|
45
|
234
|
PG 5
|
2010-01-11
|
2010-01-25
|
tak
|
tak
|
14
|
235
|
PG 5
|
2009-11-06
|
2010-01-25
|
tak
|
tak
|
80
|
236
|
PG 5
|
2010-01-15
|
2010-01-25
|
tak
|
tak
|
10
|
237
|
PSP 2
|
2010-01-08
|
2010-01-25
|
tak
|
tak
|
17
|
238
|
PSP 2
|
2010-01-20
|
2010-01-25
|
tak
|
tak
|
5
|
239
|
PSP 2
|
2010-01-15
|
2010-01-25
|
tak
|
tak
|
10
|
240
|
PG 4
|
2010-01-21
|
2010-01-21
|
tak
|
tak
|
0
|
241
|
PG 8
|
2010-01-04
|
2010-01-21
|
tak
|
tak
|
17
|
242
|
PG 8
|
2010-01-08
|
2010-01-21
|
tak
|
tak
|
13
|
243
|
PSP 29
|
2010-01-15
|
2010-01-20
|
tak
|
tak
|
5
|
244
|
PSP 29
|
2010-01-15
|
2010-01-20
|
tak
|
tak
|
5
|
245
|
PG 7
|
2010-01-07
|
2010-01-20
|
tak
|
tak
|
13
|
246
|
PSP 1
|
2009-11-25
|
2010-01-19
|
tak
|
tak
|
55
|
247
|
PG 4
|
2010-01-18
|
2010-01-19
|
tak
|
tak
|
1
|
248
|
PG 4
|
2010-01-14
|
2010-01-18
|
tak
|
tak
|
4
|
249
|
PSP 29
|
2010-01-11
|
2010-01-15
|
tak
|
tak
|
4
|
250
|
PSP 10
|
2010-01-13
|
2010-01-14
|
tak
|
tak
|
1
|
251
|
PG 8
|
2009-12-21
|
2010-01-11
|
tak
|
tak
|
21
|
252
|
PG 8
|
2009-12-14
|
2010-01-07
|
tak
|
tak
|
24
|
253
|
PG 8
|
2009-12-08
|
2010-01-07
|
tak
|
tak
|
30
|
254
|
PSP 14
|
2009-12-03
|
2010-01-05
|
tak
|
tak
|
33
|
255
|
PSP 14
|
2009-12-10
|
2010-01-05
|
tak
|
tak
|
26
|
256
|
PSP 14
|
2009-12-10
|
2010-01-05
|
tak
|
tak
|
26
|
257
|
PG 7
|
2009-12-15
|
2010-01-04
|
tak
|
tak
|
20
|
258
|
PG 7
|
2009-12-21
|
2010-01-14
|
tak
|
tak
|
24
|
Kontroli poddano wszystkie zgłoszenia wypadków oraz analizę w tym zakresie organu nadzorującego. Stwierdzono, że dyrektorzy szkół nie realizują ww. obowiązku niezwłocznie, choć taki obowiązek został im nałożony w § 41 rozporządzenia w sprawie bezpieczeństwa w szkołach. Na kwestie te zwrócił także uwagę pracownik wykonujący nadzór (analiza), który w następstwie powiadomił wszystkich dyrektorów o obowiązkach wymienionym w § 41 ww. rozporządzenia. (Akta kontroli 10/58/i/s.3)
We wszystkich przypadkach zawiadomienie zostało dokonane przez właściwą osobę. W składzie zespołów powypadkowych nie uczestniczył pracownik organu prowadzącego. W związku z zaistniałymi wypadkami nie wniesiono zastrzeżeń do protokołów powypadkowych.
Pracownik wykonujący nadzór dokonał analizy sytuacji dot. wypadków. Ustalił, w których szkołach zdarzenia tego typu występują najczęściej.
Tab. 3. Analiza wypadków w opolskich szkołach
Lp.
|
Typ szkoły
|
Liczba wypadkow
|
Liczba uczniów
|
Wskaźnik wypadków
|
1
|
MOS
|
2
|
bd
|
bd
|
x
|
Razem MOS
|
2
|
x
|
x
|
2
|
PG 2
|
11
|
273
|
4,03%
|
3
|
PG 4
|
9
|
227
|
3,96%
|
4
|
PG 5
|
27
|
512
|
5,27%
|
5
|
PG 6
|
9
|
216
|
4,17%
|
6
|
PG 7
|
26
|
513
|
5,07%
|
7
|
PG 8
|
26
|
470
|
5,53%
|
x
|
Razem PG
|
108
|
2.211
|
4,88 %
|
8
|
PP 28
|
1
|
95
|
1,05%
|
9
|
PP 42
|
1
|
100
|
1,00%
|
10
|
PP 51
|
1
|
175
|
0,57%
|
x
|
Razem PP
|
3
|
370
|
0,81 %
|
11
|
PSP 1
|
19
|
413
|
4,60%
|
12
|
PSP 2
|
30
|
456
|
6,58%
|
13
|
PSP 7
|
2
|
94
|
2,13%
|
14
|
PSP 9
|
2
|
171
|
1,17%
|
15
|
PSP 10
|
2
|
92
|
2,17%
|
16
|
PSP 11
|
19
|
387
|
4,91%
|
17
|
PSP 14
|
5
|
565
|
0,88%
|
18
|
PSP 15
|
1
|
576
|
0,17%
|
19
|
PSP 16
|
10
|
212
|
4,72%
|
20
|
PSP 20
|
1
|
282
|
0,35%
|
21
|
PSP 21
|
7
|
429
|
1,63%
|
22
|
PSP 25
|
1
|
88
|
1,14%
|
23
|
PSP 26
|
5
|
118
|
4,24%
|
24
|
PSP 28
|
1
|
144
|
0,69%
|
25
|
PSP 29
|
14
|
268
|
5,22%
|
x
|
Razem PSP
|
119
|
4.295
|
2,77%
|
26
|
ZSB
|
3
|
619
|
0,48%
|
27
|
ZSE
|
11
|
649
|
1,69%
|
28
|
ZSM
|
2
|
813
|
0,25%
|
29
|
ZSS
|
3
|
212
|
1,42%
|
30
|
ZSZ
|
3
|
1422
|
0,21%
|
31
|
LO II
|
1
|
631
|
0,16%
|
x
|
Razem ponad.
|
23
|
4.346
|
0,53 %
|
bd – brak danych
Pracownik po analizie zgłoszeń zestawił liczbę wypadków w poszczególnych szkołach, w poszczególnych typach szkół oraz ustalił wskaźnik wypadków biorąc za podstawę stosunek liczby wypadków do liczby uczniów w szkole, bowiem liczba nominalna wypadków nie daje właściwego obrazu. Pracownik porównał wskaźniki wypadków w poszczególnych szkołach i ustalił, że w 2011r. pod szczególnym nadzorem znajdą się szkoły, w których wskaźnik ten przekroczył 2,5 %. Łącznie 31 szkół zgłosiło wypadki. Spośród otrzymanych danych wynika, że w 18 placówkach wskaźnik ten nie przekroczył 2,5%, natomiast w 5 szkołach kształtował się na poziomie do 4,6, za to najwyższy wskaźnik pow. 4,6 dotyczył 7 szkół. W szkołach ponadgimnazjalnych wskaźnik wypadków jest najmniejszy. W MOS brak danych nie pozwolił wyliczyć wskaźnika.
Co kilka lat wykonywane są analizy wypadków pod kątem analizy miejsca zdarzeń oraz doznanych uszkodzeń. Ostatnia taka analiza miała miejsce w 2008r. (Akta kontroli 10/58/i/s.4-9).
Szkoły, w których wystąpił najwyższy wskaźnik zostaną poddane szczególnej kontroli w ramach sprawowanego nadzoru, by zmniejszyć liczbę wypadków. Także podczas kontroli osoba nadzorująca zwróci uwagę na miejsca, w których doszło do wypadków i dokona analizy możliwości zmniejszenia zagrożeń. W tej sprawie opracowywany jest plan kontroli dodatkowej na 2011r.
Rejestr wypadków (wg wzoru w Załączniku nr 2 zarządzenia o bezpieczeństwie w szkołach) prowadzi dyrektor. Protokół powypadkowy sporządza się wg wzoru określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia w sprawie bezpieczeństwa w szkołach.
Pracownik sprawujący nadzór zaplanował na 2011r. w ramach prowadzonych kontroli sprawdzenie, czy dokumentacja powypadkowa, w tym rejestry są prowadzone przez dyrektorów szkół zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Pracownik wykonujący nadzór nad placówkami oświatowymi realizuje obowiązki zgodnie z obowiązującym prawem.
2. Ustalenie ile przeprowadzono w 2010r. kontroli w jednostkach nadzorowanych
Zmiana rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach w 2009r. zmniejszyła liczbę obligatoryjnych kontroli dyrektorów zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do placówki oświatowej , w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, oraz określania kierunków ich poprawy. Po zmianie dyrektor jest zobowiązany do 1 kontroli rocznie.
Ponadto od 2007 roku punkt ciężkości został przeniesiony z działań kontrolnych i władczych na działania w zakresie doradztwa i szkoleń.
Prowadzone są doraźne kontrole wg bieżącego zapotrzebowania. Dotyczą nie tylko bezpieczeństwa i higieny, ale także ochrony przeciwpożarowej (np. próbne ewakuacje). Czasem kontrole obejmują zagadnienia wynikające z bieżącego funkcjonowania jednostki. Mają zatem charakter doraźnych działań.
Ponadto opracowano harmonogram kontroli bhp w podległych jednostkach oświatowych na rok szkolny 2010/2011. Podstawę prawną stanowiło Zarządzenie Prezydenta Miasta Opola ( § 3 pkt 3). Przedmiotem kontroli są;
§ zagrożenia wynikające ze złego stanu technicznego pomieszczeń
§ zagrożenia występujące na skutek niesprawnych instalacji elektrycznych, gazowych, wodno-kanalizacyjnych, grzewczych i wentylacyjnych,
§ zagrożenia wynikające z niebezpiecznych wyjść z obiektu, terenu szkoły
§ certyfikaty zgodności mebli, urządzeń, pomocy szkolnych, materiałów użytych do remontu i modernizacji pomieszczeń,
§ stan oświetlenia pracowni,
§ rejestry wypadków oraz zawiadomienia o wypadkach,
§ dokumentacja związana z próbnymi ewakuacjami,
§ dokumentacja związana z badaniami:
o oporności (rezystencji) instalacji elektrycznej (badanie co 5 lat),
o skuteczności zerowania instalacji i urządzeń (badanie co 5 lat),
o drożność instalacji kominowej i wentylacyjnej (1 raz na rok),
o instalacji odgromowej (piorunochronnej) (badanie co 5 lat).
Kontrolę zaplanowano w 25 placówkach. W 2010r. skontrolowano 14 jednostek. (Akta kontroli 10/58/i/s.10-11)
Prowadzone są ponadto kontrole realizacji obowiązków utrzymania obiektów budowlanych w związku z panującymi warunkami zimowymi i występowaniem niekorzystnych warunków atmosferycznych, spowodowanych intensywnymi opadami śniegu. Poinformowano dyrektorów placówek oświatowych o konieczności szczególnej dbałości o należyty stan techniczny budynków i niedopuszczanie do przeciążenia konstrukcji. Wymaga się od dyrektorów, aby kontrolowali grubość pokrywy śnieżnej zalegającej na dachu oraz zapewnili bezpieczne usunięcia nadmiaru śniegu, strącenia sopli lodowych i nawisów śnieżnych oraz utrzymywania przejezdnych i bezpiecznych dróg komunikacyjnych, schodów zewnętrznych i chodników. Przypomniano, by wszystkie prace na wysokościach były wykonywane przez pracowników posiadających uprawnienia do pracy na wysokościach lub wyspecjalizowanym firmom. Przypomniano także, że zgodnie z przepisami Prawa budowlanego administratorzy budynków o powierzchni przekraczającej 2 tys. m kw. oraz innych obiektów budowlanych o powierzchni dachu przekraczającej 1 tys. m kw. mają obowiązek przeprowadzenia dwa razy w ciągu roku kontroli stanu technicznego swoich obiektów. Obowiązki zarządcy w tym zakresie regulują przepisy ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U.06.156.1118). Zgodnie z art. 61 pkt 2 Prawa budowlanego – w razie wystąpienia czynników, które mogą mieć wpływ na uszkodzenie obiektu budowlanego lub bezpośrednie zagrożenie takim uszkodzeniem, mogącym spowodować zagrożenie życia lub zdrowia ludzi, bezpieczeństwa mienia lub środowiska, właściciele i zarządcy zobowiązani są do zapewnienia bezpiecznego użytkowania obiektu budowlanego.
Kontroli udostępniono wykaz 14 placówek oświatowych, których dyrektorzy są zobowiązani do zapewnienia odśnieżenia dachów obiektów, którymi zarządzają w związku z trudnymi warunkami atmosferycznymi. (Akta kontroli 10/58/i/s.12-16).
3. Ustalenie jakie inne - poza kontrolnymi – prowadzone są czynności nadzorcze
1) Doradztwo
Pracownik na stanowisku nadzoru nad bezpieczeństwem w placówkach oświatowych w ramach sprawowanego nadzoru realizuje zadania doradcze.
Pracownik przedstawił do kontroli wykaz placówek oświatowych objętych bezpośrednią opieką BHP wg stanu na dzień 10.09.2010r. (11 placówek). Zadanie to realizowane jest w ramach prowadzonego doradztwa. Wydział Oświaty świadczy nieodpłatnie usługi w kilkunastu placówkach, w których nie ma stanowiska inspektora BHP. (Akta kontroli 10/58/i/s.17-19)
W dniu 10.09.2010r. w wyniku zmian w Kodeksie pracy przekazał dyrektorom placówek oświatowych informator dot. spraw wyznaczania pracowników do udzielania pierwszej pomocy, wykonywania czynności w zakresie ochrony przeciwpożarowej i ewakuacji osób. Przedstawiono i skomentowano zmiany w Kodeksie pracy, poinformowano o obowiązku przestrzegania standardowej procedury „Ewakuacja z zagrożonych obiektów Urzędu Miasta Opola, o konieczności zapoznania wszystkich pracowników z instrukcjami BHP i p.poż. Wskazano źródła regulacji. (Akta kontroli 10/58/i/s.20-26)
W dniu 29.09.2010r. przekazano dyrektorom placówek oświatowych informator dot. spraw BHP. Problem dotyczył aktualizacji systemowego programu bezpieczeństwa i identyfikacji zagrożeń. Ponadto poinformowano o zmianach w przepisach dot. ochrony p.poż. w zakresie umieszczania i przechowywania instrukcji bezpieczeństwa pożarowego. Ponadto informowano o konieczności prowadzenia przynajmniej raz w roku próbnej ewakuacji w terminie nie dłuższym niż 3 miesiące od dnia rozpoczęcia korzystania z obiektu (§ 17 rozporządzenia w sprawie ochrony przeciwpożarowej). Załączono akt prawny oraz wizualizację skrzynki na instrukcję bezpieczeństwa pożarowego. (Akta kontroli 10/58/i/s.27-28)
Wydawane są opinie inspektora ds. ochrony p.poż. w sprawach dotyczących ochrony przeciwpożarowej w placówkach oświatowych. (Akta kontroli 10/58/i/s.29-32)
Poinformowano dyrektorów w dniu 19.10.2010r. o I ogólnopolskich Targach BHP i P.Poż., które były zaplanowane w Opolu w dniach 21-22.10.2010r. w Okrąglaku. Wystawa dotyczyła prezentacji systemów wykrywania i sygnalizacji pożaru, dźwiękowych systemów ostrzegawczych, systemów zarządzania bezpieczeństwem budynków itp. (Akta kontroli 10/58/i/s.33-34)
W dniu 20.10.2010r. poinformowano wszystkich dyrektorów placówek oświatowych o konferencji pn. Edukacja dla bezpieczeństwa w programach nauczania w szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, pod patronatem Ministerstwa Obrony Narodowej. Przekazano program konferencji. Zwrócono uwagę na cel konferencji, tj. diagnozowanie stanu przygotowania szkół do wprowadzenia nowego przedmiotu, zapoznanie z ofertą i możliwościami zdobycia kwalifikacji oraz doskonalenia umiejętności. Przekazano zgłoszenie na konferencje i i program konferencji. (Akta kontroli 10/58/i/s.35-37).
2) Szkolenia
Pracownik na stanowisku nadzoru nad BHP w placówkach oświatowych prowadzi szkolenia pracowników tych jednostek w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy. Szkolenia są ewidencjonowane od 2007r. W 2010r. przeszkolono 60 osób. Szkolenia odbyły się w dniach: 13.01, 20.01, 1.04, 15.04, 20.04, 4.05, 19.05, 28.05, 1.06, 14.06, 15.06, 21.06, 1.07, 19.07, 26.07, 2.08, 9.08, 1.09, 3.09, 6.09, 19.10, 7.10, 18.10, 2.11. Od 2007r. przeprowadzono szkolenia dla 289 osób.
3) Uczestnictwo w ewakuacjach
Nowe przepisy z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów nakładają na dyrektorów jednostek oświatowych obowiązek przeprowadzenia przynajmniej raz w roku próbnej ewakuacji. Dyrektorzy nie mają obowiązku zawiadamiania organu prowadzącego o terminie przeprowadzania ewakuacji. Zwyczajowo zawiadamiają telefonicznie lub pisemnie. Po przeprowadzonej ewakuacji sporządza się dokumentację i omówienie przebiegu akcji. Dokumentacja z ewakuacji pozostaje w szkole. Odpowiedni zapis kontrolny zostaje dokonany w książce kontroli placówki. W 2011r. planuje się prowadzenie rejestru ewakuacji w placówkach oświatowych. (Akta kontroli 10/58/i/s.38).
Pracownik realizujący zadania z zakresu nadzoru posiada stosowne uprawnienia w zakresie BHP i P.Poż. stwierdzone licznymi certyfikatami:
§ Zaświadczenie uzyskania kompetencji audytora wewnętrznego systemu zarządzania bezpieczeństwem i higiena pracy,
§ Świadectwo ukończenia podyplomowych Studiów Bezpieczeństwa i Higieny Pracy,
§ Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia inspektorów ochrony przeciwpożarowej,
§ Zaświadczenie o ukończeniu kursu pierwszej pomocy,
§ Zaświadczenie o ukończeniu kursu pierwszej pomocy i obsługi defibrylatorów. (Akta kontroli 10/58/i/s.39-43).
4. Kontrola sposobu prowadzenia dokumentacji sprawowanego nadzoru
Nie jest prowadzona ewidencja kontroli placówek oświatowych. Przeprowadza się wiele kontroli doraźnych w celu rozwiązania problemów bieżących. Nie sporządza się protokołów. Fakt przeprowadzenia kontroli potwierdzany jest w księgach kontroli zewnętrznej jednostek. W Wydziale priorytetem nadzoru jest natychmiastowe reagowanie i niezwłoczna pomoc. Jednakże ze względów statystycznych w planach na 2011r. pracownik postanowił prowadzić dziennik wyjść kontrolnych, w których będzie odnotowywana data kontroli i podpis dyrektora jednostki kontrolowanej.
Protokół został sporządzony podczas wizji lokalnej w dniu 27.10.2010r. dot. oceny występowania zagrożeń w PSP nr 29 i LO VI w Opolu pod kątem oceny nawierzchni placu wejściowego do szkoły. W wizji wzięło udział 6 osób, w tym pracownik prowadzący nadzór BHP nad placówkami oświatowymi. Ustalono przyczyny tak znacznego zniszczenia nawierzchni. Stwierdzono także, że prowizoryczne bieżące naprawy nie rozwiązują problemu. Wymagana jest odbudowa placu. Zespół kontrolny działając na podstawie § 7 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia w sprawie bezpieczeństwa w szkołach postanowił plac wyłączyć z użytkowania. Wyznaczono do korzystania dwa inne ciągi komunikacyjne piesze dla uczniów, nauczycieli i innych użytkowników. Protokół podpisały wszystkie strony uczestniczące w wizji lokalnej. (Akta kontroli 10/58/i/s.44-47).
5. Kontrola wydawanych zaleceń organu nadzorującego
Nie wydano w 2010r. żadnych zaleceń placówkom oświatowym w zakresie bezpieczeństwa. Działania te zostaną podjęte w 2011r. na podstawie dokonanych analiz stanu bezpieczeństwa za 2010r.
Zgodnie z § 39 ust.1 Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola stanowiącego załącznik do zarządzenia nr OR.II-0152/18/2003 Prezydenta Miasta Opola z dnia 9 czerwca 2003 r. w sprawie Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola zmienionego zarządzeniem Prezydenta Miasta Opola nr OR.I-152-32/2004 z dnia 24.08.2004 r., nr OR.I-0152-42/2004 z dnia 29.10.2004 r., nr OR.I-0152-218/2008 z dnia 16.04.2008r. kierownik jednostki kontrolowanej ma prawo pisemnie, w terminie 7 dni roboczych od daty doręczenia protokołu kontroli, zgłosić kierownikowi zespołu kontrolnego umotywowane zastrzeżenia do ustaleń zawartych w protokole.
Jednostka kontrolowana
W dniu dzisiejszym otrzymałem/am egzemplarz protokołu.
(podpisy)
Data: Opole,......
|
Zespół kontrolny
(podpisy)
Data: Opole, .......
|
Podpis Głównego Specjalisty: (na ostatecznej wersji roboczej)
Podpis Naczelnika Wydziału: (na ostatecznej wersji roboczej)