KWiA –I–0913/14/10
|
Opole, 6 września 2010 r.
|
PROTOKÓŁ KONTROLI NR 45/10
|
Jednostka kontrolowana
|
Wydział Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miasta Opola
|
Nazwa organu sprawującego nadzór
|
Prezydent Miasta Opola
|
Termin przeprowadzenia kontroli
|
od 10 do 17 sierpnia 2010 r.
|
Imię i nazwisko przeprowadzającego kontrolę oraz stanowisko
|
Agnieszka Lisiecka - inspektor w Wydziale
Kontroli Wewnętrznej i Audytu
Małgorzata Jóźwin-Mazurek – starszy
specjalista w Wydziale Kontroli Wewnętrznej i Audytu
|
Upoważnienie do przeprowadzenia kontroli
|
95/10
96/10
|
Przedmiot kontroli
|
Prawidłowość dokonywania wydatków bieżących w zakresie prowadzenia spraw związanych z funkcjonowaniem i wyposażeniem OSP w mieście Opolu.
|
Okres objęty kontrolą
|
2009 r.
|
Imię i nazwisko kierownika kontrolowanej jednostki – stanowisko służbowe
|
Rajmund Dorotnik – naczelnik wydziału
|
Wyjaśnień w czasie kontroli udzielali:
|
(Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198))– Z-ca naczelnika wydziału
(Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198))- inspektor w Wydziale Zarządzania Kryzysowego
|
Podstawy prawne
1. Ustawa z dnia 30 czerwca 2005 r. r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późniejszymi zmianami).
2. Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. Nr 19, poz.177 z późniejszymi zmianami).
3. Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jednolity z 2002 r., Dz. U. Nr 76, poz.694 z późniejszymi zmianami).
4. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 19 sierpnia 2005 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. Nr 170, poz. 1426 z późniejszymi zmianami).
5. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 14 czerwca 2006 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. Nr 107 poz. 726 z późn. zm.).
6. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz. U. Nr 142 poz. 1020).
7. Komunikat Nr 13 Ministra Finansów z dnia 30 czerwca 2006 r. w sprawie standardów kontroli finansowej w jednostkach sektora finansów publicznych (Dz. Urz. MF z 2006 r. Nr 7 poz. 58).
8. Zarządzenie Prezydenta Miasta Opola Nr OR.I-0152- 2/2004z dnia26 stycznia 2004 r. w sprawie wprowadzenia zasad dokumentowania przyjęcia do ewidencji środków trwałych.
9. Zarządzenie Prezydenta Miasta Opola Nr OR.I-0152- 62/2005z dnia26 sierpnia 2005 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji obiegu, kontroli i archiwizowania dokumentów księgowych w Urzędzie Miasta Opola.
10. Zarządzenie nr OR.I-0151-807/08 Prezydenta Miasta Opola z dnia 20 maja 2008 r.w sprawie zasad udzielania zamówień o wartości nie przekraczającej kwoty 14000 EURO netto w Urzędzie Miasta Opola.
Cel kontroli
Celem kontroli było:
- ocena prawidłowości gospodarowania środkami budżetowymi,
- ocena rzetelności sporządzanych sprawozdań,
- sprawdzenie prawidłowości ewidencjonowania zakupionego sprzętu.
Metodyka przeprowadzenia kontroli
Dokonano analizy wszystkich wydatków zaewidencjonowanych w 2009 r. w poszczególnych rozdziałach i paragrafach pod kątem prawidłowości ich zaewidencjonowania i zaklasyfikowania. Na podstawie faktur ustalono kwoty i rodzaje poszczególnych wydatków oraz wytypowano wydatki do szczegółowej kontroli pod kątem wykorzystania przyznanych środków zgodnie z ich przeznaczeniem oraz ich związku z realizacją poszczególnych zadań. Sprawdzono czy zakupione składniki majątkowe zostały ujęte w ewidencji księgowej na podstawie właściwych dokumentów.
Kryteria
1. Zgodnie z art. 35 ustawy o finansach publicznych wydatki publiczne mogą być ponoszone na cele i w wysokości ustalonej w uchwale budżetowej i planie finansowym oraz powinny być dokonywane:
§ w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów,
§ w sposób umożliwiający terminową realizację zadań,
§ w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
- Jednostki sektora finansów publicznych dokonują wydatków zgodnie z przepisami dotyczącymi poszczególnych rodzajów wydatków oraz zawierają umowy, których przedmiotem są usługi, dostawy lub roboty budowlane na zasadach określonych w przepisach o zamówieniach publicznych.
- Zgodnie z zarządzeniem Prezydenta Miasta Opola Nr OR.I-0152- 62/2005z dnia26 sierpnia 2005 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji obiegu, kontroli i archiwizowania dokumentów księgowych w Urzędzie Miasta Opola:
- pracownicy merytoryczni zobowiązani są do umieszczenia na odwrocie oryginałów faktur dokładnego opisu zdarzenia gospodarczego, daty dokonania czynności, celowości zakupu oraz wskazanie właściwej podziałki klasyfikacji budżetowej,
- naczelnik wydziału merytorycznego dyscyplinarnie odpowiada za wydatkowane w ramach planu budżetu środki przeznaczone na realizację zadania.
USTALENIA KONTROLI
I. W zakresie ogólno-organizacyjnym
Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Urzędu Miasta Opola do zakresu działania Wydziału Zarządzania Kryzysowego należy:
1) realizacja zadań na rzecz Sił Zbrojnych RP i obrony cywilnej,
2) kierowanie i koordynacja współpracy z Policją, Państwową Strażą Pożarną i Strażą Miejską w zakresie ochrony ludności,
3) organizacja systemu zarządzania kryzysowego,
4) współpraca z powiatową administracją zespoloną i instytucjami realizującymi zadania związane z monitoringiem środowiska,
5) wyposażenie i utrzymanie powiatowego magazynu przeciwpowodziowego,
6) planowanie zadań obronnych i gotowości obronnej Urzędu,
7) prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem i wyposażeniem Ochotniczych Straży Pożarnych w mieście Opolu,
8) prowadzenie dokumentacji Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w mieście Opolu.
Naczelnikiem wydziału jest Pan Rajmund Dorotnik. Zgodnie ze schematem organizacyjnym pracę wydziału koordynuje i nadzoruje Prezydent Miasta Opola.
Ochotnicze Straże Pożarne funkcjonują w oparciu o przepisy ustawy Prawo o stowarzyszeniach. Zgodnie z art. 12 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991r. o ochronie przeciwpożarowej koszty wyposażenia, utrzymania i zapewnienia gotowości bojowej OSP ponosi gmina. Gmina ma również obowiązek bezpłatnego umundurowania członków OSP oraz ubezpieczenia w instytucji ubezpieczeniowej członków OSP i młodzieżowych drużyn pożarniczych.
Na terenie miasta Opola działa 5 jednostek OSP:
- OSP – Bierkowice,
- OSP – Gosławice,
- OSP – Grudzice,
- OSP – Szczepanowice,
- OSP – Oddział Ratownictwa Wodnego.
Z ewidencji księgowej Urzędu Miasta Opola wynika, że w 2009 r. łączne wydatki na Ochotnicze Straże Pożarne wyniosły ogółem 401.174,49 zł (akta kontroli Nr 10/45/I/6).
Wydatki realizowane były w rozdziale 75412 i jedenastu niżej wymienionych paragrafach:
- paragraf 3030- różne wydatki na rzecz osób fizycznych – 22.140,36 zł,
- paragraf 4110- składki na ubezpieczenia społeczne – 1.531,18 zł,
- paragraf 4170- wynagrodzenia bezosobowe – 62.050,00 zł,
- paragraf 4210- zakup materiałów i wyposażenia – 93.380,49 zł,
- paragraf 4260- zakup energii – 72.967,93 zł,
- paragraf 4270- zakup usług remontowych – 40.207,67 zł,
- paragraf 4300- zakup usług pozostałych – 12.532,56 zł,
- paragraf 4370- opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej – 4.879,73 zł,
- paragraf 4430- różne opłaty i składki – 39.280,57 zł,
- paragraf 4480- podatek od nieruchomości- 13.204,00 zł,
- paragraf 6060-wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych – 39.000,00 zł.
Sprawozdanie z realizacji wydatków naczelnik Wydziału Zarządzania Kryzysowego sporządził w dniu 25.01.2010 r. (akta kontroli Nr 10/45/I/1).
II. Kontrolą objęto wydatki w następujących paragrafach:
1. W zakresie realizacji wydatków w paragrafie 4170 – wynagrodzenia bezosobowe.
Z układu wykonawczego wynika, że plan wydatków w tym paragrafie na 2009 r. wynosił 63.950,00 zł (akta kontroli Nr 10/45/I/47). Z ewidencji księgowej wynika, że faktyczne wydatki wyniosły 62.050,00 zł (akta kontroli Nr 10/45/I/8).
Dane zawarte w tym sprawozdaniu są zgodne z ewidencją księgową.
Wszystkie poniesione wydatki dotyczyły wynagrodzeń z tytułu umów zleceń z gospodarzami strażnic i mechanikami samochodowymi.
Szczegółowe dane dotyczące poszczególnych umów zleceń przedstawia poniższa tabela:
Tabela nr 1.
L.p.
|
Nr i data umowy zlecenia
|
Zleceniobiorca
|
Przedmiot umowy
|
Kwota umowy
|
1.
|
(Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198))
|
620,00
(x 12)
|
2.
|
600,00
(x 12)
|
3.
|
600,00
(x 12)
|
4.
|
400,00
(x 12)
|
5.
|
420,00
(x 12)
|
6.
|
420,00
(x 12)
|
7.
|
600,00
(x 12)
|
8.
|
600,00
(x 12)
|
9.
|
420,00
(x 12)
|
10.
|
420,00
(x 12)
|
11.
|
850,00
|
SUMA
|
X
|
X
|
X
|
62.050,00
|
Umowy od poz. 1 do poz. 10 były zawarte na okres 12 miesięcy. Natomiast za wykonanie prac określonych w umowie znajdującej się w tabeli w poz. 11 zleceniobiorca otrzymał jednorazową płatność. Wyboru mechaników samochodowych i gospodarzy strażnic dokonują poszczególne OSP.
Zgodnie z zarządzeniem Prezydenta Miasta Opola Nr OR.I-0152- 62/2005z dnia26 sierpnia 2005 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji obiegu, kontroli i archiwizowania dokumentów księgowych w Urzędzie Miasta Opola z póżn. zm. umowę o pracę zleconą podpisuje naczelnik właściwego wydziału merytorycznego. Skarbnik Miasta Opola składa kontrasygnatę, zatwierdza Prezydent. Umowy są rejestrowane i rozliczane przez pracownika Referatu Płac.
Wszystkie zawarte umowy zlecenia spełniały ww. zapisy.
2. W zakresie realizacji wydatków w paragrafie 4270 – zakup usług remontowych.
Z układu wykonawczego wynika, że plan wydatków w tym paragrafie na 2009 r. wynosił 41.000,00 zł (akta kontroli Nr 10/45/I/47). Z ewidencji księgowej wynika, że faktyczne wydatki wyniosły 40.207,67 zł (akta kontroli Nr 10/45/I/31). Dane zawarte w sprawozdaniu są zgodne z ewidencją księgową.
Szczegółowe dane dotyczące poszczególnych wydatków przedstawia poniższa tabela:
Tabela nr 2
L.p.
|
Nazwa zadania
|
Kwota
|
Data faktury
|
Nr faktury
|
1.
|
Ładowanie gaśnic
|
122,99
|
06.01.2009
|
0004/09
|
2.
|
Naprawa silnika
|
338,18
|
28.01.2009
|
30/01/2009
|
3
|
Konserwacja OSP Bierkowice
|
122
|
22.01.2009
|
0100/09/FVS
|
4.
|
Naprawa silnika
|
1159
|
19.02.2009
|
19/02/2009
|
4.
|
Konserwacja dźwigu
|
122
|
18.12.2009
|
1896/09/FVS
|
5.
|
Przegląd i konserwacja łodzi
|
887,02
|
10.03.2009
|
00150/09/2009
|
6.
|
Konserwacja stała
|
122
|
27.03.2009
|
0465/09/FVS
|
7.
|
Konserwacja OSP Bierkowice
|
122
|
25.02.2009
|
0276/09/FVS
|
8.
|
Przegląd sprzętu ratowniczego
|
952,82
|
07.05.2009
|
0735/09/MAG
|
9.
|
Przegląd techniczny samochodu
|
1512,62
|
20.04.2009
|
210202585
|
10.
|
Przegląd i konserwacja gaśnic
|
350,75
|
18.05.2009
|
0466/09
|
11.
|
Przegląd i konserwacja gaśnic
|
60,39
|
18.05.2009
|
0462/09
|
12.
|
Przegląd i konserwacja gaśnic
|
114,68
|
18.05.2009
|
0463/09
|
13.
|
Przegląd i konserwacja gaśnic
|
292,73
|
18.05.2009
|
0465/09
|
14.
|
Konserwacja OSP Bierkowice
|
122
|
22.04.2009
|
0555/09/FVS
|
15.
|
Naprawa masztu oświetleniowego na samochodzie gaśniczym
|
1952
|
20.06.2009
|
FAS/22/2009
|
16.
|
Konserwacja OSP Bierkowice
|
122
|
20.05.2009
|
0721/09/FVS
|
17.
|
Remont autopomy w samochodzie gaśniczym
|
6222
|
21.07.2009
|
FAS/63/2009
|
18.
|
Naprawa pojazdu
|
327,16
|
04.08.2009
|
AF/2219/8/2009
|
19.
|
Przeglądy techniczne
|
1143,14
|
30.07.2009
|
052/07/09
|
20.
|
Konserwacja OSP Bierkowice
|
122
|
23.06.2009
|
0889/09/FVS
|
21.
|
Naprawa samochodu pożarniczego
|
2333,01
|
27.08.2009
|
AF/2404/8/2009
|
22.
|
Przegląd i legalizacja sprzętu hydraulicznego
|
1323,7
|
20.08.2009
|
029/08/09
|
23.
|
Przegląd techniczny sprzętu pożarniczego
|
854
|
20.08.2009
|
030/08/09
|
24.
|
Legalizacja butli powietrznych
|
158,6
|
20.08.2009
|
031/08/09
|
25.
|
Wymiana cylinderka hamulcowego
|
271,04
|
28.08.2009
|
AF/2430/8/2009
|
26.
|
Konserwacja OSP Bierkowice
|
122
|
29.07.2009
|
1134/09/FVS
|
27.
|
Naprawa samochodu pożarniczego
|
170,8
|
19.09.2009
|
STF/19/9/2009
|
28.
|
Wymiana
|
121,95
|
29.09.2009
|
AF/2732/9/2009
|
29.
|
Naprawa hamulców
|
150
|
21.09.2009
|
221/09/2009
|
30.
|
Konserwacja OSP Bierkowice
|
122
|
24.08.2009
|
1230/09/FVS
|
31.
|
Usługa budowlana, położenie posadzki w budynku OSP
|
4988,58
|
30.09.2009
|
39/09/2009
|
32.
|
Przegląd i konserwacja kotła gazowego OSP Gosławice
|
207,4
|
23.10.2009
|
423/10/2009
|
33.
|
Wymiana cylinderka hamulcowego
|
108,58
|
04.11.2009
|
244/11/2009
|
34.
|
Konserwacja OSP Bierkowice
|
122
|
21.09.2009
|
1351/09/FVS
|
35.
|
Serwis kotła gazowego
|
122
|
16.11.2009
|
462/11/2009
|
36.
|
Naprawa silnika
|
321,59
|
24.11.2009
|
32/11/2009
|
37.
|
Naprawa układu wydechowego
|
320,01
|
26.11.2009
|
252/11/2009
|
38.
|
Legalizacja butli powietrznych
|
439,2
|
12.11.2009
|
009/11/09
|
39.
|
Przegląd i legalizacja sprzętu
|
939,4
|
12.11.2009
|
939,4
|
40.
|
Przegląd techniczny, legalizacja butli
|
6475,76
|
08.12.2009
|
027/12/09
|
41.
|
Przegląd techniczny i konserwacja aparatów powietrznych
|
1903,2
|
08.12.2009
|
028/12/09
|
42.
|
Naprawa układu hamulcowego
|
1977,37
|
07.12.2009
|
AF/3577/12/2009
|
43.
|
Konserwacja dźwigu
|
122
|
30.11.2009
|
1788/09/FVS
|
44.
|
Pomiary elektryczne dźwigów
|
122
|
30.11.2009
|
1789/09/FVS
|
45.
|
Konserwacja OSP Bierkowice
|
122
|
30.10.2009
|
1604/09/FVS
|
RAZEM
|
-------------
|
40207,67
|
-------
|
---------
|
Ustalono, że wszystkie sprawdzone faktury są opisane przez naczelnika oraz pracownika Wydziału Zarządzania Kryzysowego pod względem merytorycznym, formalnym i rachunkowym. Opis faktury zawiera ponadto prawidłowy rozdział i paragraf płatności wydatku. Kwota wynikająca z ewidencji jest zgodna z fakturą.
3. W zakresie realizacji wydatków w paragrafie 6060 - wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych.
Z układu wykonawczego wynika, że plan wydatków w tym paragrafie na 2009 r. wynosił 39.000,00 zł (akta kontroli Nr 10/45/I/47). Z ewidencji księgowej wynika, że faktyczne wydatki wyniosły 39.000,00 zł (akta kontroli Nr 10/45/I/37). Dane zawarte w tym sprawozdaniu są zgodne z ewidencją księgową.
Poniesiony wydatek dotyczył zakupu zestawu pływającego FALCON Sport z silnikiem zaburtowym Honda BF – 50D (f- ra VAT nr 00903/09/2009 z 09.06.2009r.). Na fakturze znajduje się dokładny opis zdarzenia gospodarczego, data dokonania czynności, celowość zakupu oraz wskazanie właściwej podziałki klasyfikacji budżetowej.
Przyjęcie środka trwałego dokonano na podstawie dokumentu księgowego - OT nr 1/OSP/09 z 12.06.2009r wystawionego przez Wydział Zarządzania Kryzysowego.
Wyboru oferty dokonano zgodnie z zarządzeniem nr OR.I-0151-807/08 Prezydenta Miasta Opola z dnia 20 maja 2008 r. w sprawie zasad udzielania zamówień o wartości nie przekraczającej kwoty 14000 EURO netto w Urzędzie Miasta Opola. Osobą przeprowadzającą postępowanie był pracownik Wydziału pan(Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)) . Spośród trzech złożonych ofert wybrano ofertę nr 1. Kryterium wyboru była cena: 39.000,00 zł. Pozostałe firmy zaproponowały wyższe kwoty, przekraczające środki przeznaczone na zakupy inwestycyjne.
III. Dokumenty księgowe
Zespół kontrolny dokonał sprawdzenia sposobu opisywania 18 kolejnych faktur oraz rachunków pod względem formalnym, rachunkowym, merytorycznym oraz zatwierdzania do wypłaty.
W tabeli nr 3 przedstawiono dokumenty poddane szczegółowej kontroli.
Tabela nr 3
L.p.
|
Nazwa
|
Kwota wydatku
|
Data faktury
|
Nr faktury
|
Paragraf
|
1.
|
Wąż poliestrowy
|
8.560,00
|
16.12.2009
|
OPO/0770/12/09/FVS
|
4210
|
2.
|
Przegląd techniczny, konserwacja, pokrętło zaworu
|
6.475,76
|
08.12.2009
|
027/12/09
|
4270
|
3.
|
Przegląd techniczny i konserwacja aparatów powietrznych
|
1.903,20
|
08.12.2009
|
028/12/09
|
4270
|
4.
|
Szkolenie na kursie nr 170 okresowym BHP dla strażaków
|
1.250,00
|
16.12.2009
|
1123/12
|
4300
|
5.
|
Szkolenie na kursie nr 163 okresowym BHP dla strażaków
|
1.250,00
|
16.12.2009
|
1122/12
|
4300
|
6.
|
Opłata za gaz
|
1.239,08
|
02.12.2009
|
9612101/149
|
4260
|
7.
|
Sprężarka
|
2.800,00
|
10.12.2009
|
23298/09
|
4210
|
8.
|
Mundury strażackie
|
3.477,50
|
07.12.2009
|
172/2009
|
4210
|
9.
|
Opłata za gaz
|
1.397,46
|
02.12.2009
|
9615041/121
|
4260
|
10.
|
Olej napędowy, benzyna bezołowiowa
|
821,87
|
21.12.2009
|
301/2009
|
4210
|
11.
|
Olej napędowy, benzyna bezołowiowa
|
429,12
|
28.12.2009
|
8859
|
4210
|
12.
|
Olej napędowy, benzyna bezołowiowa
|
834,62
|
19.12.2009
|
4F/9047/12/2009
|
4210
|
13.
|
Olej napędowy
|
231,88
|
14.12.2009
|
290/2009
|
4210
|
14.
|
ADD Diesel
|
201,24
|
14.12.2009
|
289/2009
|
4210
|
15.
|
Sprzęt do łodzi
|
2.387,50
|
08.12.2009
|
02066/09/2009
|
4210
|
16.
|
Naprawa hamulców, przetoczenie bębna, wymiana okładzin
|
984,29
|
07.12.2009
|
AF/3577/12/2009
|
4270
|
17.
|
Benzyna bezołowiowa
|
306,60
|
02.12.2009
|
FWZ/286/2009
|
4210
|
18
|
Olej napędowy
|
135,86
|
02.12.2009
|
FWZ/287/2009
|
4210
|
Ustalono, że wszystkie sprawdzone faktury są opisane przez naczelnika oraz pracownika Wydziału Zarządzania Kryzysowego pod względem merytorycznym, formalnym i rachunkowym. Opis faktury zawiera ponadto prawidłowy rozdział i paragraf płatności wydatku. Kwota wynikająca z ewidencji jest zgodna z fakturą.
Protokół niniejszy sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden egzemplarz obustronnie podpisany doręczono naczelnikowi kontrolowanego wydziału.
Zgodnie z § 39 ust.1 Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola stanowiącego załącznik do zarządzenia nr OR.II-0152/18/2003 Prezydenta Miasta Opola z dnia 9 czerwca 2003 r. w sprawie Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola zmienionego zarządzeniem nr OR.I-152-32/2004 Prezydenta Miasta Opola z dnia 24.08.2004 r. w sprawie zmiany Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola oraz zarządzeniem nr OR.I-0152-42/2004 Prezydenta Miasta Opola z dnia 29.10.2004 r. oraz zarządzeniem nr OR.I-0152/218/08 z dnia 16 kwietnia 2008r. w sprawie zmiany Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola kierownik jednostki kontrolowanej ma prawo pisemnie, w terminie 7 dni roboczych od daty doręczenia protokołu kontroli, zgłosić kierownikowi zespołu kontrolnego umotywowane zastrzeżenia do ustaleń zawartych w protokole.
Jednostka kontrolowana
W dniu dzisiejszym otrzymałem/am egzemplarz protokołu.
(podpis)
Data: .......................
|
Zespół kontrolny
(podpisy)
Data:................
|
Podpis Głównego Specjalisty:
Podpis Naczelnika Wydziału:
Ewentualne przyczyny odmowy podpisania protokołu:
.........................................................................................................................
.........................................................................................................................
.........................................................................................................................
.........................................................................................................................
.........................................................................................................................
|