KWiA.I.1712.00008.2011
|
Opole, 08 grudnia 2011 r.
|
PROTOKÓŁ KONTROLI NR 26/11
|
Jednostka kontrolowana
|
Wydział Infrastruktury Technicznej i
i Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Opola
|
Nazwa organu sprawującego nadzór
|
Prezydent Miasta Opola
|
Termin przeprowadzenia kontroli
|
od 18 do 29 lipca 2011 r.
|
Imię i nazwisko przeprowadzającego kontrolę oraz stanowisko
|
Tadeusz Lech - główny specjalista w Wydziale Kontroli Wewnętrznej i Audytu
Wiesław Pałczyński – starszy specjalista w Wydziale Kontroli Wewnętrznej i Audytu
|
Upoważnienie do przeprowadzenia kontroli
|
nr 57/2011
nr 58/2011
|
Przedmiot kontroli
|
weryfikacja danych zawartych w zgłoszeniu (ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.)
w Opolu w sprawie możliwości naruszenia dyscypliny finansów publicznych w związku z realizacją zadań pn.:
„Budowa sieci kanalizacyjnej w miejscowościach Wrzoski - Chróścina, Karczów, Chróścina - Mechnice, Dąbrowa -Ciepielowice, Sławice oraz w dzielnicach Opola: Półwieś i Bierkowice.
„Budowa sieci kanalizacyjnej w miejscowościach: Zawada, Kępa, Luboszyce, Biadacz oraz w dzielnicy Opola Wróblin i Magistrali Wodociągowej „Południe” w Opolu.
|
Okres objęty kontrolą
|
2005-2011 r.
|
Imię i nazwisko kierownika kontrolowanej jednostki – stanowisko służbowe
|
Agnieszka Maślak – naczelnik wydziału
|
Wyjaśnień w czasie kontroli udzielali:
|
Agnieszka Maślak- naczelnik wydziału,
pracownicy merytoryczni Referatu
Realizacji Projektów i Rozwoju
Infrastruktury
|
Podstawy prawne
1. Ustawa z dnia 29 września1994 r. o rachunkowości (tekst jednolity Dz. U. z 2009 r. Nr 152 poz. 1223 z późn. zm.).
2. Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późniejszymi zmianami).
3. Ustawa z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 14, poz. 114 z późniejszymi zmianami).
4. Uchwała nr LVI/634/05 Rady Miasta Opola z dnia 15 grudnia 2005 r. w sprawie uchwalenia budżetu miasta Opola na 2006 r.
5. Uchwała nr IX/90/07 Rady Miasta Opola z dnia 22 marca 2007 r. w sprawie korekty budżetu miasta Opola na 2007 r.
6. Uchwała nr XXIV/248/08 Rady Miasta Opola z dnia 24 stycznia 2008 r. w sprawie uchwalenia budżetu miasta Opola na 2008 r.
Cel kontroli
Celem kontroli była ocena prawidłowości wykonywania zobowiązań wynikających z zawartych umów oraz czy nie doszło do naruszenia dyscypliny finansów publicznych w związku z realizacją zadań pn.:
1. „Budowa sieci kanalizacyjnej w miejscowościach Wrzoski - Chróścina, Karczów, Chróścina - Mechnice, Dąbrowa -Ciepielowice, Sławice oraz w dzielnicach Opola: Półwieś i Bierkowice”.
2. „Budowa sieci kanalizacyjnej w miejscowościach: Zawada, Kępa, Luboszyce, Biadacz oraz w dzielnicy Opola Wróblin i Magistrali Wodociągowej „Południe” w Opolu”.
Wyrokiem Sądu Polubownego-Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej w Warszawie nr SA 196/09 z dnia 26.10.2010 r. Gmina Opole została zobowiązana do zapłaty na rzecz firmy pana(ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.) kwoty 195.99,95 zł wraz z odsetkami ustawowymi od dnia 3.09.2010 r. do dnia zapłaty oraz zwrotu kosztów postępowania w kwocie 15.959,00 zł i kosztów zastępstwa procesowego w kwocie 6.868,50 zł (akta kontroli Nr 11/26/I/7-10). Ponadto wyrokiem Sądu Polubownego-Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej w Warszawie nr SA 303/09 z dnia 26.10.2010 r. Gmina Opole została zobowiązana do zapłaty na rzecz firmy pana(ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.) kwoty 78.844,00 zł wraz z odsetkami ustawowymi od dnia 18.11.2009 r. do dnia zapłaty oraz zwrotu kosztów postępowania w kwocie 8.124,00 zł i kosztów zastępstwa procesowego w kwocie 3.053,50 zł (akta kontroli Nr 11/26/I/4-6).
W związku z powyższymi wyrokami pan(ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.) prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą (ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.)w Opolu ul. (ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.) złożył w dniu 08.02.2011 r. zawiadomienie do Rzecznika dyscypliny finansów publicznych w Opolu o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych przez kierownika Biura ISPA związane z zakresem dyspozycji art.16 ust. 1 ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (akta kontroli Nr 11/26/I/11).
Powyższe pismo Rzecznik dyscypliny finansów publicznych pismem z dnia 01.06.2011 r. przesłał do Prezydenta Miasta Opola celem niezwłocznego podjęcia odpowiednich czynności kontrolnych w zakresie weryfikacji danych zawartych stwierdzeń oraz ustalenia ewentualnych podstaw do złożenia zawiadomienia o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych (akta kontroli Nr 11/26/I/12-13).
Kryteria
Zgodnie z art.16 ust.1 ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych - naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest niewykonanie zobowiązania jednostki sektora finansów publicznych, którego skutkiem jest zapłata odsetek, kar lub opłat.
Metodyka przeprowadzenia kontroli
Zapoznano się z niżej wymienioną dokumentacją dotyczącą realizowanych zadań będących przedmiotem kontroli:
- Wieloletni Plan Inwestycyjny miasta Opola,
- plany budżetu miasta Opola,
- umowy na realizację kontraktów,
- harmonogramy realizacji zadań,
- ewidencja księgowa,
- opinie biegłych rewidentów,
- sprawozdania z rocznych audytów zewnętrznych dotyczących realizowanych zadań.
Przyjęto wyjaśnienia od naczelnika wydziału i pracownika Referatu Realizacji Projektów i Rozwoju Infrastruktury.
USTALENIA KONTROLI
W dniu 20.12.2005r. pomiędzy Gminą Opole a tworzącymi konsorcjum:
- (ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.)w Opolu, (ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.)
- (ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.)
została zawarta umowa (ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.) na realizację zamówienia pn: „Budowa sieci kanalizacyjnej w miejscowościach Wrzoski - Chróścina, Karczów, Chróścina - Mechnice, Dąbrowa -Ciepielowice, Sławice oraz w dzielnicach Opola: Półwieś i Bierkowice” (akta kontroli Nr 11/26/I/30-35). Datę rozpoczęcia kontraktu ustalono na dzień 16.01.2006 r., a termin zakończenia na dzień 15.01.2008 r.W/w zadanie ujęte zostało w Wieloletnim Programie Inwestycyjnym Miasta Opola na lata 2004-2008.
W zawartym kontrakcie wskazano, że liderem konsorcjum jest(ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.) Wartość przedmiotu zamówienia wyniosła 64.527.175,88 zł w tym podatek VAT w kwocie 5.763.269,02 zł. Zgodnie z artykułem 5 ust. 1 umowy konsorcjalnej z dnia 16.09.2005 r. lider konsorcjum upoważniony jest do wystawiania klientowi faktur.
Z przedłożonych do kontroli komputerowych wydruków ewidencji księgowej (Zestawienie zapisów na koncie nr 201-30) wynika, że operacje na tym koncie dotyczące płatności na rzecz w/w firmy dokonywane były w okresie od 31.05.2006 r. do 31.12.2008 r. (akta kontroli Nr 11/26/I/36-44). Łączna kwota zaewidencjonowanych wydatków wyniosła 59.582.144,50 zł. Suma ta obejmuje kwotę 58.276.614,43 zł dotyczącą zapłaconych faktur z kontraktu (ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.) oraz kwotę 1.305.530,07 zł wynikająca z faktur dotyczących umów uzupełniających.
Poniższa tabela zawiera wykaz faktur dla kontraktu (ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.)
L.p.
|
Nr faktury
|
Nr PŚP
|
Data faktury
|
Wartość zł brutto
|
1
|
ISPA/01/04/2006
|
1
|
28-04-2006
|
920 943,79
|
2
|
ISPA/02/04/2006
|
1
|
28-04-2006
|
42 700,00
|
3
|
ISPA/01/05/2006
|
2
|
02-06-2006
|
1 074 250,93
|
4
|
ISPA/02/05/2006
|
2
|
01-06-2006
|
166 927,00
|
5
|
ISPA/01/07/2006
|
3
|
10-07-2006
|
2 491 824,81
|
6
|
ISPA/02/07/2006
|
3
|
10-07-2006
|
255 678,19
|
7
|
ISPA/01/08/2006
|
4
|
03-08-2006
|
3 010 388,12
|
8
|
ISPA/02/08/2006
|
4
|
03-08-2006
|
542 647,68
|
9
|
ISPA/01/09/2016
|
5
|
15-09-2006
|
2 626 143,23
|
10
|
ISPA/02/09/2006
|
5
|
15-09-2006
|
447 194,21
|
11
|
ISPA/01/10/2006
|
6
|
09-10-2006
|
2 337 009,68
|
12
|
ISPA/02/10/2006
|
6
|
09-10-2006
|
1 083 581,88
|
13
|
ISPA/02/11/2006
|
7
|
27-11-2006
|
2 716 385,27
|
14
|
ISPA/03/11/2006
|
7
|
27-11-2006
|
1 295 899,01
|
15
|
K-ISPA/01/11/2006K
|
1
|
09-11-2006
|
-9 217,45
|
16
|
K-ISPA/02/112006K
|
2
|
09-11-2006
|
-3 239,81
|
17
|
ISPA/02/12/2006
|
8
|
29-12-2006
|
2 197 176,78
|
18
|
ISPA/01/12/2006
|
8
|
29-12-2006
|
825 360,37
|
19
|
ISPA/02/01/2007
|
9
|
05-02-2007
|
2 052 694,28
|
20
|
ISPA/01/01/2007
|
9
|
05-02-2007
|
351 708,02
|
21
|
ISPA/02/02/2007
|
10
|
13-02-2007
|
2 934 930,00
|
22
|
ISPA/01/02/2007
|
10
|
13-02-2007
|
914 534,39
|
23
|
ISPA/02/03/2007
|
11
|
08-03-2007
|
1 020 654,29
|
24
|
ISPA/01/03/2007
|
11
|
08-03-2007
|
297 290,42
|
25
|
ISPA/02/04/2007
|
12
|
12-04-2007
|
1 412 118,83
|
26
|
ISPA/01/04/2007
|
12
|
12-04-2007
|
7 198,43
|
27
|
ISPA/02/05/2007
|
13
|
17-05-2007
|
2 306 849,92
|
28
|
ISPA/01/05/2007
|
13
|
17-05-2007
|
923 644,60
|
29
|
ISPA/04/05/2007
|
14
|
31-05-2007
|
2 897 109,60
|
30
|
ISPA/03/05/2007
|
14
|
31-05-2007
|
67 827,02
|
31
|
ISPA/05/05/2007
|
15a
|
31-05-2007
|
322 737,36
|
32
|
ISPA/01/07/2007
|
15b
|
10-07-2007
|
3 539 817,67
|
33
|
ISPA/03/07/2007
|
16
|
25-07-2007
|
226 686,75
|
34
|
ISPA/02/01/2007
|
16
|
27-07-2007
|
5 144 920,83
|
35
|
ISPA/02/07/2007
|
17
|
18-09-2007
|
1 517 241,97
|
36
|
ISPA/01/09/2007
|
17
|
18-09-2007
|
10 751,86
|
37
|
ISPA/01/10/2007
|
18
|
15-10-2007
|
1 366 679,37
|
38
|
ISPA/01/12/2007
|
19
|
03-12-2007
|
1 145 109,76
|
39
|
ISPA/02/12/2007
|
20
|
11-12-2007
|
2 629 781,66
|
40
|
ISPA/03/12/2007
|
21
|
31-12-2007
|
1 042 051,04
|
41
|
ISPA/01/01/2008
|
22
|
04-02-2008
|
2 099 533,82
|
42
|
ISPA/01/04/2008
|
23
|
24-04-2008
|
1 023 088,85
|
R A Z E M
|
58 276 614,43
|
Wśród w/w wydatków nie stwierdzono zapłaty odsetek, kar lub opłat.
W dniu 21.03.2006 r. pomiędzy Gminą Opole a tworzącymi konsorcjum:
- (ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.)
-(ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.)
została zawarta umowa ((ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.) na realizację zamówienia pn: „Budowa sieci kanalizacyjnej w miejscowościach: Zawada, Kępa, Luboszyce, Biadacz oraz w dzielnicy Opola Wróblin i Magistrali Wodociągowej „Południe” w Opolu” (akta kontroli Nr 11/26/I/52-57). Z harmonogramu rzeczowo-finansowego wynika, że termin rozpoczęcia prac ustalono na dzień 10.04.2006 r. a termin zakończenia na dzień 09.04.2008 r. (akta kontroli Nr 11/26/I/58).
W/w zadanie ujęte zostało w Wieloletnim Programie Inwestycyjnym Miasta Opola na lata 2004-2008.
W zawartym kontrakcie wskazano, że liderem konsorcjum jest(ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.) . Wartość przedmiotu zamówienia wyniosła 117.639.960,79 zł w tym podatek VAT w kwocie 9.695.524,57 zł. Zgodnie z artykułem 5 ust. 1 umowy konsorcjalnej z dnia 16.09.2005 r. lider konsorcjum upoważniony jest do wystawiania klientowi faktur.
Z komputerowych wydruków ewidencji księgowej (Zestawienie zapisów na koncie nr 201-34) wynika, że operacje na tym koncie dotyczące płatności na rzecz w/w firmy dokonywane były w okresie od 28.02.2007 r. do 31.12.2008 r. (akta kontroli Nr 11/26/I/36-38, 59-65). Łączna kwota zaewidencjonowanych wydatków wyniosła 102.697.250,35 zł. Suma ta obejmuje kwotę 99.569.800,59 zł dotyczącą zapłaconych faktur z kontraktu (ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.) oraz kwotę 3.127.449,76 zł wynikającą z faktur dotyczących umów uzupełniających.
Poniższa tabela zawiera wykaz faktur dla kontraktu (ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.)
L.p.
|
Nr faktury
|
Nr PŚP
|
Data faktury
|
Wartość zł brutto
|
1
|
ISPA4/01/08/2006
|
1
|
07-08-2006
|
1 694 035,11
|
2
|
ISPA4/01/08/K/2006
|
1
|
18-08-2006
|
-27 046,90
|
3
|
ISPA4/03/08/2006
|
1
|
07-08-2006
|
177 580,25
|
4
|
ISPA4/03/08/2006
|
1
|
07-08-2006
|
34 396,91
|
5
|
ISPA4/04/08/2006
|
2
|
06-09-2006
|
2 486 801,45
|
6
|
ISPA4/05/08/2006
|
2
|
06-09-2006
|
642 803,82
|
7
|
ISPA4/06/08/2006
|
2
|
06-09-2006
|
201 419,55
|
8
|
ISPA4/02/10/K/2006
|
2
|
13-10-2006
|
-102 128,64
|
9
|
ISPA4/03/08/2006
|
3
|
13-10-2006
|
3 682 511,73
|
10
|
ISPA4/08/10/2006
|
3
|
13-10-2006
|
1 108 737,23
|
11
|
ISPA4/09/11/2006
|
4
|
20-11-2006
|
3 955 183,55
|
12
|
ISPA4/10/11/2006
|
4
|
20-11-2006
|
591 447,72
|
13
|
ISPA4/03/08/2006
|
4
|
20-11-2006
|
8 524,27
|
14
|
ISPA4/12/12/2006
|
5
|
05-01-2007
|
5 321 539,40
|
15
|
ISPA4/03/01/K/2007
|
5
|
10-01-2007
|
-7 709,73
|
16
|
ISPA4/05/01/K/2007
|
5
|
24-01-2007
|
-40 713,01
|
17
|
ISPA4/13/12/2006
|
5
|
05-01-2007
|
74 487,86
|
18
|
ISPA4/04/01/K/2006
|
5
|
10-01-2007
|
8 784,00
|
19
|
ISPA4/06/01/K/2007
|
5
|
24-01-2007
|
46 385,97
|
20
|
ISPA4/14/01/2007
|
6
|
02-02-2007
|
3 491 571,88
|
21
|
ISPA4/15/01/2007
|
6
|
02-02-2007
|
164 708,49
|
22
|
ISPA4/16/02/2007
|
7
|
21-02-2007
|
2 882 512,62
|
23
|
ISPA4/17/03/2007
|
8
|
16-03-2007
|
4 931 581,23
|
24
|
ISPA4/18/03/2007
|
8
|
16-03-2007
|
12 144,14
|
25
|
ISPA4/19/04/2007
|
9
|
25-04-2007
|
2 626 436,66
|
26
|
ISPA4/20/04/2007
|
9
|
25-04-2007
|
8 200,75
|
27
|
ISPA4/21/05/2007
|
10
|
31-05-2007
|
2 785 714,32
|
28
|
ISPA4/22/05/2007
|
10
|
31-05-2007
|
58 162,71
|
29
|
ISPA4/23/06/2007
|
11
|
06-07-2007
|
3 978 980,66
|
30
|
ISPA4/24/06/2007
|
11
|
06-07-2007
|
9 712,57
|
31
|
ISPA4/25/08/2007
|
12
|
20-08-2007
|
5 436 834,84
|
32
|
ISPA4/26/08/2007
|
12
|
20-08-2007
|
10 499,92
|
33
|
ISPA4/27/09/2007
|
13
|
07-09-2007
|
3 431 412,28
|
34
|
ISPA4/28/09/2007
|
13
|
07-09-2007
|
29 552,24
|
35
|
ISPA4/29/2/09/2007
|
14
|
25-09-2007
|
5 777 824,38
|
36
|
ISPA4/30/2/09/2007
|
14
|
25-09-2007
|
2 278,23
|
37
|
ISPA4/31/10/2007
|
15
|
29-10-2007
|
5 310 829,83
|
38
|
ISPA4/32/10/2007
|
15
|
29-10-2007
|
89 982,25
|
39
|
ISPA4/33/11/2007
|
16
|
06-12-2007
|
3 981 256,16
|
40
|
ISPA4/34/11/2007
|
16
|
06-12-2007
|
151 973,28
|
41
|
ISPA4/35/12/2007
|
17
|
31-12-2007
|
5 773 380,99
|
42
|
K-ISPA4/01/01/2008/K
|
17
|
21-01-2008
|
-40 281,98
|
43
|
ISPA4/36/01/2008
|
18
|
30-01-2008
|
6 319 666,27
|
44
|
ISPA4/37/02/2008
|
19
|
26-02-2008
|
2 719 589,38
|
45
|
ISPA4/38/03/2008
|
20
|
31-03-2008
|
2 996 850,97
|
46
|
ISPA4/39/05/2008
|
21
|
23-05-2008
|
4 177 309,12
|
47
|
ISPA4/40/06/2008
|
22
|
24-06-2008
|
7 161 983,88
|
48
|
ISPA4/41/07/2008
|
23
|
31-07-2008
|
4 596 126,96
|
49
|
ISPA4/42/09/2008
|
24
|
15-09-2008
|
751 761,41
|
50
|
ISPA4/43/10/2008
|
|
31-10-2008
|
84 203,61
|
R A Z E M
|
99 569 800,59
|
Wśród w/w wydatków nie stwierdzono zapłaty odsetek, kar lub opłat.
Łączna wartość obu kontraktów wynikająca z zawartych umów wyniosła 182.167.136,67 zł. Natomiast faktyczny koszt realizacji obu kontraktów wyniósł 157.846.415,02 zł. tj. o 24.320.721,65 zł mniejszą od kwot wynikających z obu zawartych kontraktów. Z wydruków komputerowych kont księgowych 201-30 i 201-34 wynika, że ogółem na rzecz lidera konsorcjum realizującego kontrakty w latach 2006-2008 przekazano kwotę 162.279.394,85 zł, w tym:
- 157.846.415,02 zł z tytułu realizacji obu kontraktów,
- 4.432.979,83 zł z tytułu realizacji zadań wynikających z zawarcia umów uzupełniających.
Powyższe kontrakty realizowane były w ramach projektu „Poprawa jakości wody w Opolu”. Porozumienie w tej sprawie Gmina Opole zawarła z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w dniu 24.12.2003 r. Projekt ten był współfinansowany ze środków pomocowych z Unii Europejskiej ISPA (Fundusz Spójności) i składał się z czterech kontraktów wykonawczych, w tym będących przedmiotem niniejszej kontroli kontraktów nr 3 i 4.
Z dokumentacji przedłożonej przez pracowników Referatu Realizacji Projektów i Rozwoju Infrastruktury wynika, że wydatki kwalifikowane poniesione w ramach realizacji tego projektu były przedmiotem corocznego badania przez(ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.) w Opolu. Opinie w tych sprawach zostały wydane w dniach:09.05.2005 r., 20.04.2006 r., 15.04.2007 r., 18.04.2008 r. oraz 24.04.2009 r. Z treści sporządzonych opinii wynika, że nie stwierdzono nieprawidłowości w zakresie poniesionych wydatków oraz ich ewidencjonowania.
Z przedłożonej dokumentacji wynika również, że w okresie od 15 do 26 kwietnia 2010 r. przez firmę(ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.) i (ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.)
z Opola został przeprowadzony audyt finansowy za 2009 r. projektu pn. „Poprawa jakości wody w Opolu”. W dniu 27.04.2010 r. została wydana pozytywna opinia w zakresie realizacji tego projektu. Ze sporządzonej opinii wynika między innymi, że projekt realizowany był zgodnie z zapisami umowy, wydatki zostały faktycznie poniesione na jego realizację były one celowe oraz właściwie zakwalifikowane i sklasyfikowane, ewidencja finansowo-księgowa jest kompletna i rzetelna, księgi rachunkowe prawidłowo i rzetelnie przedstawiają stan finansowy (akta kontroli Nr 11/26/I/87).
W związku z wyrokami Sądu Polubownego z 26.10.2010 r. pan(ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.) pismem z dnia 14.11.2010 r. wezwał Gminę Opole do zapłaty kwot orzeczonych powyższymi wyrokami (akta kontroli Nr 11/26/I/19-20).
Realizując wyrok nr SA 303/09w dniu 18.11.2010 r. sporządzono polecenie przelewu kwoty 100.411,63 zł, które zostało podpisane przez naczelnika Wydziału Infrastruktury Technicznej i Gospodarki Komunalnej, Skarbnika Miasta Opola oraz Zastępcę Prezydenta Miasta Opola Pana Arkadiusza Karbowiaka Przelewu tej kwoty dokonano w dniu 19.11.2010 r. (akta kontroli Nr 11/26/I/20).
Realizując wyrok nr SA 196/09w dniu 08.12.2010 r. sporządzono polecenie przelewu kwoty 225.730,18 zł, które zostało podpisane przez naczelnika Wydziału Infrastruktury Technicznej i Gospodarki Komunalnej, Skarbnika Miasta Opola oraz Zastępcę Prezydenta Miasta Opola Pana(ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.). Przelewu tej kwoty dokonano w dniu 10.12.2010 r. (akta kontroli Nr 11/26/I/19).
W związku z powyższymi wyrokami pan(ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.) pismem z dnia 09.12.2010 r. wezwał Gminę Opole do zapłaty kwoty 36.649,83 zł z tytułu odszkodowania (akta kontroli Nr 11/26/I/18). Urząd Miasta Opola odmówił zapłaty powyższej kwoty, o czym (ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.)poinformowano pismem nr ITGK.JRP/7023-4/122/10 z dnia 20.12.2010 r. (akta kontroli Nr 11/26/I/88). Z wyjaśnień naczelnika kontrolowanego wydziału wynika, że obecnie sprawa znajduje się na etapie postępowania sądowego.
Ponadto pismem z dnia 03.02.2011 r. (ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.) wezwał Gminę Opole do zapłaty zaległych odsetek od kwoty orzeczonej wyrokiem Sądu Polubownego nr SA 196/09 w kwocie 139,61 zł (akta kontroli Nr 11/26/I/14-15). Przelewu tej kwoty dokonano w dniu 09.03.2011 r. (akta kontroli Nr 11/26/I/69)
Protokół niniejszy sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden egzemplarz obustronnie podpisany doręczono kierownikowi jednostki kontrolowanej.
Zgodnie z § 39 ust.1 Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola stanowiącego załącznik do zarządzenia nr OR.II-0152/18/2003 Prezydenta Miasta Opola z dnia 9 czerwca 2003 r. w sprawie Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola zmienionego zarządzeniem nr OR.I-152-32/2004 Prezydenta Miasta Opola z dnia 24.08.2004 r., zarządzeniem nr OR.I-0152-42/2004 Prezydenta Miasta Opola z dnia 29.10.2004 r. oraz zarządzeniem nr OR.I-0152/218/08 z dnia 16 kwietnia 2008 r. kierownik jednostki kontrolowanej ma prawo pisemnie, w terminie 7 dni roboczych od daty doręczenia protokołu kontroli, zgłosić kierownikowi zespołu kontrolnego umotywowane zastrzeżenia do ustaleń zawartych w protokole.
Jednostka kontrolowana
W dniu dzisiejszym otrzymałem/am egzemplarz protokołu.
(podpisy)
Data: ........................
|
Zespół kontrolny
(podpisy)
Data:................
|
Podpis Głównego Specjalisty:
Podpis Naczelnika Wydziału:
Ewentualne przyczyny odmowy podpisania protokołu:
..............................................................................................................
..............................................................................................................
..............................................................................................................
..............................................................................................................
..............................................................................................................
..............................................................................................................
|