KWiA –I–0913/15/2009
|
Opole, 03 września 2009 r.
|
PROTOKÓŁ KONTROLI NR 31/09
|
Jednostka kontrolowana
|
Wydział Informatyki Urzędu Miasta Opola
|
Nazwa organu sprawującego nadzór
|
Prezydent Miasta Opola
|
Termin przeprowadzenia kontroli
|
od 11 do 20 sierpnia 2009 r.
|
Imię i nazwisko przeprowadzającego kontrolę oraz stanowisko
|
Tadeusz Lech- główny specjalista
w Wydziale Kontroli Wewnętrznej i Audytu
Małgorzata Jóźwin-Mazurek – starszy specjalista w Wydziale Kontroli Wewnętrznej i Audytu
|
Upoważnienie do przeprowadzenia kontroli
|
54/2009
55/2009
|
Przedmiot kontroli
|
prawidłowość wydatkowania
środków budżetowych
|
Okres objęty kontrolą
|
2008 r.
|
Imię i nazwisko kierownika kontrolowanej jednostki – stanowisko służbowe
|
Jarosław Starszak – naczelnik wydziału
|
Wyjaśnień w czasie kontroli udzielali:
|
Jarosław Starszak – naczelnik wydziału
|
Podstawy prawne
1. Ustawa z dnia 30 czerwca 2005 r. r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późniejszymi zmianami).
2. Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. Nr 19, poz.177 z późniejszymi zmianami).
3. Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jednolity z 2002 r., Dz. U. Nr 76, poz.694 z późniejszymi zmianami).
4. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 19 sierpnia 2005 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. Nr 170, poz. 1426 z późniejszymi zmianami).
5. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 14 czerwca 2006 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. Nr 107 poz. 726 z późn. zm.).
6. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz. U. Nr 142 poz. 1020).
7. Komunikat Nr 13 Ministra Finansów z dnia 30 czerwca 2006 r. w sprawie standardów kontroli finansowej w jednostkach sektora finansów publicznych (Dz. Urz. MF z 2006 r. Nr 7 poz. 58).
8. Zarządzenie Prezydenta Miasta Opola Nr OR.I-0151- 807/08z dnia20 maja 2008 r. w sprawie zasad udzielania zamówień o wartości nie przekraczającej kwoty 14.000,00 EURO netto w Urzędzie Miasta Opola.
9. Zarządzenie Prezydenta Miasta Opola Nr OR.I-0152- 2/2004z dnia26 stycznia 2004 r. w sprawie wprowadzenia zasad dokumentowania przyjęcia do ewidencji środków trwałych.
10. Zarządzenie Prezydenta Miasta Opola Nr OR.I-0152- 62/2005z dnia26 sierpnia 2005 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji obiegu, kontroli i archiwizowania dokumentów księgowych w Urzędzie Miasta Opola.
Cel kontroli
Celem kontroli było:
- ocena prawidłowości gospodarowania środkami budżetowymi,
- ocena rzetelności sporządzanych sprawozdań,
- sprawdzenie procedur wyłaniania dostawców,
- sprawdzenie prawidłowości ewidencjonowania zakupionego sprzętu.
Metodyka przeprowadzenia kontroli
Dokonano analizy wszystkich wydatków zaewidencjonowanych w 2008 r. w poszczególnych rozdziałach i paragrafach pod kątem prawidłowości ich zaewidencjonowania i zaklasyfikowania. Sprawdzono procedury wyłaniania dostawców i usługobiorców. Porównano przeprowadzone postępowania z obowiązującymi przepisami. Na podstawie faktur ustalono kwoty i rodzaje poszczególnych wydatków oraz wytypowano wydatki do szczegółowej kontroli pod kątem wykorzystania przyznanych środków zgodnie z ich przeznaczeniem oraz ich związku z realizacją poszczególnych zadań. wybranych wydziałach do których zakupiono sprzęt, sprawdzono wyrywkowo czy przekazany sprzęt faktycznie znajduje się w wydziałach wykazanych w sporządzonej dokumentacji.Sprawdzono czy wydatki dokonywane były w wysokościach i terminach wynikających z zawartych umów.Sprawdzono czy zakupione składniki majątkowe zostały ujęte w ewidencji księgowej na podstawie właściwych dokumentów. W
Kryteria
1. Zgodnie z art. 35 ustawy o finansach publicznych wydatki publiczne mogą być ponoszone na cele i w wysokości ustalonej w uchwale budżetowej i planie finansowym oraz powinny być dokonywane:
- w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów,
- w sposób umożliwiający terminową realizację zadań,
- w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
Jednostki sektora finansów publicznych dokonują wydatków zgodnie z przepisami dotyczącymi poszczególnych rodzajów wydatków oraz zawierają umowy, których przedmiotem są usługi, dostawy lub roboty budowlane na zasadach określonych w przepisach o zamówieniach publicznych.
2. Zgodnie z art. 4 pkt 8 ustawy Prawo zamówień publicznych – ustawy nie stosuje się do zamówień i konkursów, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14.000 euro.
3. Zgodnie z zarządzeniem Prezydenta Miasta Opola Nr OR.I-0151- 807/08z dnia20 maja 2008 r. w sprawie zasad udzielania zamówień o wartości nie przekraczającej kwoty 14.000,00 EURO netto w Urzędzie Miasta Opola – jednorazowych zamówień powyżej 3.000 euro netto dokonuje się na podstawie zasad wyboru oferty, określonych w załączniku nr 7.
4. Zgodnie z zarządzeniem Prezydenta Miasta Opola Nr OR.I-0152- 2/2004z dnia26 stycznia 2004 r. w sprawie wprowadzenia zasad dokumentowania przyjęcia do ewidencji środków trwałych – przyjęcie środka trwałego winno być dokonane na podstawie dokumentu księgowego wystawionego przez wydział dokonujący zakupu.
5. Zgodnie z zarządzeniem Prezydenta Miasta Opola Nr OR.I-0152- 62/2005z dnia26 sierpnia 2005 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji obiegu, kontroli i archiwizowania dokumentów księgowych w Urzędzie Miasta Opola:
- pracownicy merytoryczni zobowiązani są do umieszczenia na odwrocie oryginałów faktur dokładnego opisu zdarzenia gospodarczego, daty dokonania czynności, celowości zakupu oraz wskazanie właściwej podziałki klasyfikacji budżetowej,
- naczelnik wydziału merytorycznego dyscyplinarnie odpowiada za wydatkowane w ramach planu budżetu środki przeznaczone na realizację zadania.
USTALENIA KONTROLI
I. W zakresie ogólno-organizacyjnym
Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Urzędu Miasta Opola (akta kontroli Nr 09/31/I/8), do zakresu działania Wydziału Informatyki należy:
- utrzymanie ciągłości funkcjonowania systemu,
- zapewnienie bezpieczeństwa systemu informatycznego i poufności danych,
- wdrażanie nowych aplikacji i funkcjonalności.
Naczelnikiem wydziału jest Pan Jarosław Starszak. Zgodnie ze schematem organizacyjnym pracę wydziału koordynuje i nadzoruje Sekretarz Miasta
Z ewidencji księgowej Urzędu Miasta Opola wynika, że w 2008 r. łączne wydatki wydziału wyniosły ogółem 1.193.369,81 zł (akta kontroli Nr 09/31/I/10-14).
Wydatki realizowane były w dwóch rozdziałach i trzech niżej wymienionych paragrafach:
rozdział 75023:
- paragraf 4350- zakup usług dostępu do sieci Internet,
rozdział 75095:
- paragraf 4750-zakup akcesoriów, w tym programów i licencji,
- paragraf 6060-wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych.
II. W zakresie realizacji wydatków w rozdziale 75023, paragraf 4350- zakup usług dostępu do sieci Internet
Z układu wykonawczego wynika, że plan wydatków w tym paragrafie na 2008 r. wynosił 85.000,00 zł (akta kontroli Nr 09/31/9). Z ewidencji księgowej wynika, że faktyczne wydatki wyniosły 63.490,41 zł (akta kontroli Nr 09/31/I/14). Sprawozdanie z realizacji wydatków w tym paragrafie naczelnik Wydziału Informatyki sporządził w dniu 18.02.2009 r. (akta kontroli Nr 09/31/I/22). Dane zawarte w tym sprawozdaniu są zgodne z ewidencją księgową.
Szczegółowe dane dotyczące wydatków w tym zakresie przedstawia poniższa tabela:
Tabela nr 1.
L.p.
|
Nazwa zadania
|
Kwota wydatku
|
Data faktury
|
kontrahent
|
Nr faktury
|
1.
|
Utrzymanie domeny - um.opole.pl
|
61,00 zł
|
04.01.2008
|
(Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198))
|
D54/01/2008/2052
|
2.
|
Dostawa Internetu - MSK/ styczeń 2008
|
4 880,00 zł
|
06.02.2008
|
6/FI/08
|
3.
|
Dostawa Internetu - MSK/ luty 2008
|
4 880,00 zł
|
03.03.2008
|
10/FI/08
|
4.
|
Dostawa Internetu - MSK/ marzec 2008
|
4 880,00 zł
|
31.03.2008
|
23/FI/08
|
5.
|
Dostawa Internetu - MSK/ kwiecień 2008
|
4 880,00 zł
|
30.04.2008
|
35/FI/08
|
6.
|
Dostawa Internetu - MSK/ maj 2008
|
4 880,00 zł
|
05.06.2008
|
47/FI/08
|
7.
|
Utrzymanie domeny - www.opole.pl
|
61,00 zł
|
19.06.2008
|
D18927/06/2008/105570
|
8.
|
Dostawa Internetu - MSK/ czerwiec 2008
|
4 880,00 zł
|
30.06.2008
|
62/FI/08
|
9.
|
Dostawa Internetu - MSK/ lipiec 2008
|
4 880,00 zł
|
31.07.2008
|
74/FI/08
|
10.
|
Dostawa Internetu - MSK/ sierpień 2008
|
4 880,00 zł
|
01.09.2008
|
86/FI/08
|
11.
|
Dzierżawa łącza internetowego
|
1.453,41 zł
|
16.09.2008
|
5028333797/22/0
|
12.
|
Dostawa Internetu - MSK/ wrzesień 2008
|
4 880,00 zł
|
01.10.2008
|
98/FI/08
|
13.
|
Utrzymanie domeny - www.sport.opole.pl
|
61,00 zł
|
09.10.2008
|
D28585/10/2008/105570
|
14.
|
Dzierżawa łącza internetowego - za okres_15.10.2008 - 14.11.2008
|
1 098,00 zł
|
16.10.2008
|
5028833510/22/0
|
15.
|
Dostawa Internetu - MSK/ październik 2008
|
4 880,00 zł
|
03.11.2008
|
110/FI/08
|
16.
|
Dzierżawa łącza internetowego
|
1 098,00 zł
|
17.11.2008
|
5029319778/22/0
|
17.
|
Dostawa Internetu - MSK/ listopad 2008
|
4 880,00 zł
|
01.12.2008
|
123/FI/08
|
18
|
Dostawa Internetu - MSK/ grudzień 2008
|
4 880,00 zł
|
04.12.2008
|
132/FI/08
|
19
|
Dzierżawa łącza internetowego
|
1 098,00 zł
|
16.12.2008
|
5029851185/22/0
|
|
RAZEM:
|
63.490,41 zł.
|
|
|
|
Z powyższej tabeli wynika, że wszystkie wydatki faktycznie dotyczyły usług internetowych. Realizacji wydatków dokonano w ramach 19 przelewów bankowych. Kontrahentami Urzędu Miasta w zakresie tych wydatków były:
- (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198))
Przelewy dla (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)) ( poz.1,7,13)
Ogółem dokonano trzech przelewów na łączną kwotę 183,00 zł. Wszystkie przelewy dotyczyły opłat za utrzymanie domeny internetowej. Podstawą dokonania przelewów były faktury, które są opisane przez naczelnika wydziału pod względem merytorycznym. Opisy poszczególnych faktur wskazują także rozdział i paragraf płatności danego wydatku.
Przelewy dla (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)) ( poz.2-6, 8-10,12,15,17-18)
Ogółem dokonano 12 przelewów na łączną kwotę 58.560,00 zł. Wszystkie przelewy dotyczyły zapłaty za usługi dostępu do sieci Miejskiej Sieci Komputerowej MSK świadczone na podstawie umowy nr RB/97/2008 z dnia 01.01.2008 r. (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198))jest jednostką wiodącą budowy MSK, natomiast administratorem jest(Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)) Wszystkie faktury, na podstawie których dokonano przelewów, są opisane przez naczelnika wydziału pod względem merytorycznym. Opis poszczególnej faktury zawiera ponadto numer umowy oraz wskazuje rozdział i paragraf płatności danego wydatku. Kwoty wydatków są zgodne z kwotą wynikającą z zawartej umowy.
Przelewy dla (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)) ( poz.11,14,16,19)
Ogółem dokonano czterech przelewów na łączna kwotę 4.747,41 zł. Wszystkie przelewy na rzecz w/w firmy dotyczyły opłat za usługi telekomunikacyjne świadczone na podstawie umowy nr RB/1032/2008 z dnia 05.08.2008 r. Wszystkie faktury są opisane przez naczelnika wydziału pod względem merytorycznym. Opis poszczególnej faktury zawiera ponadto numer umowy oraz wskazuje rozdział i paragraf płatności danego wydatku.
III. W zakresie realizacji wydatków w rozdziale 75095, paragraf 4750-zakup akcesoriów, w tym programów i licencji
Z układu wykonawczego wynika, że plan wydatków w tym paragrafie na 2008 r. wynosił 265.000,00 zł (akta kontroli Nr 09/31/I/9). Z ewidencji księgowej wynika, że faktyczne wydatki wyniosły 238.018,94 zł (akta kontroli Nr 09/31/I/11). Sprawozdanie z realizacji wydatków w tym paragrafie naczelnik Wydziału Informatyki sporządził w dniu 18.02.2009 r. (akta kontroli Nr 09/31/I/23). Dane zawarte w tym sprawozdaniu są zgodne z ewidencją księgową.
Szczegółowe dane dotyczące wydatków w tym zakresie przedstawia poniższa tabela:
Tabela nr 2
L.p.
|
Nazwa zadania
|
Kwota przelewu
|
Data faktury
|
kontrahent
|
Nr faktury
|
1.
|
Utrzymanie SIT - grudzień 2007
|
2 000,00 zł
|
31.12.2007
|
(Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198))
|
71466
|
2.
|
Aktualizacja oprogramowania ARISCO
|
317,20 zł
|
12.01.2008
|
FV/A/626/2008
|
3.
|
Media konwerter RJ45/SC_2 szt.
|
1 499,99 zł
|
29.01.2008
|
FA/00306/01/2008
|
4.
|
Akcesoria komp.: dysk + obudowa
|
710,70 zł
|
01.02.2008
|
FA/00016/02/2008
|
5.
|
Akcesoria komp.: zasilacz ATX
|
251,00 zł
|
28.01.2008
|
FA/00298/01/2008
|
6.
|
Utrzymanie systemu ARAM - styczeń 2008
|
854,00 zł
|
31.01.2008
|
8100062
|
7.
|
Program do przeglądów technicznych budynków
|
490,00 zł
|
14.02.2008
|
3/02/2008
|
8.
|
Akcesoria komputerowe: Karta graf + Ram (eUrząd)
|
469,00 zł
|
16.02.2008
|
HMS/392/2/2008
|
9.
|
Akcesoria komputerowe: torba na notebooka (Sekretarz)
|
85,00 zł
|
19.02.2008
|
FV 08/02/81
|
10.
|
Akcesoria komputerowe: klawatura, myszka, podkładka
|
700,00 zł
|
15.02.2008
|
54/200/2008
|
11.
|
Zakup abonamentu: LEX Polonica (12 m-cy) wersja na ONLINE 3 użyt.
|
5 917,00 zł
|
29.02.2008
|
FA/00004335/2008
|
12.
|
Zakup abonamentu: LEX Polonica (12 m-cy) wersja SIECIOWA LAN 10 użyt.
|
15 189,00 zł
|
29.02.2008
|
FA/00004334/2008
|
13.
|
Zakup abonamentu: LEX dla Samorządu Teryt. - 9 szt. mobilne
|
10 870,20 zł
|
22.02.2008
|
2508007025
|
14.
|
Zakup abonamentu: LEX dla Samorządu Teryt. - wer. LAN 10 użyt.
|
21 338,53 zł
|
22.02.2008
|
2508007036
|
15.
|
Utrzymanie systemu ARAM - luty 2008
|
854,00 zł
|
28.02.2008
|
8100151
|
16.
|
Utrzymanie systemu SIGID - za I półrocze
|
7 649,40 zł
|
06.03.2008
|
000044/08/KONPR
|
17.
|
Aktualizacja oprogramowania AS (WGiPM)
|
1 403,00 zł
|
11.03.2008
|
76/08
|
18.
|
Zakup abonamentu: LEX VGK + Prawo Oświatowe
|
5 270,40 zł
|
07.03.2008
|
2508009213
|
19.
|
Zakup prawa do użytkowania KADRY-OPTIVUM na rok 2008 (umowa na 3Lata)
|
594,99 zł
|
13.03.2008
|
8435/08V
|
20.
|
Utrzymanie systemu ARAM - marzec 2008
|
854,00 zł
|
27.03.2008
|
8100264
|
21.
|
System TETA - opieka I kw. 2008 r.
|
1 750,70 zł
|
31.03.2008
|
WD 00575
|
22.
|
Akcesoriia sieciowe: Pachcordy światłowodowe, przejściówki
|
1 616,00 zł
|
26.02.2008
|
00170/08
|
23.
|
Akcesoriia komputerowe: Ram + karta graf.
|
284,00 zł
|
31.03.2008
|
HMS/725/3/2008
|
24.
|
Akcesoriia komputerowe: Skaner, zasilacz ATX, Wtyki RJ45, kabelki + program
|
2 335,00 zł
|
20.03.2008
|
84/200/2008
|
25.
|
Karta sieciowa do serwera IPU (eUrząd)
|
43,00 zł
|
26.03.2008
|
08-FVS/0050
|
26.
|
Utrzymanie systemu ARAM - kwiecień 2008
|
854,00 zł
|
29.04.2008
|
8100504
|
27.
|
Akcesoria komputerowe: Klawiatury, myszki, nagryw. DVD, zasilacz ATX, wtyki RJ45
|
905,00 zł
|
07.05.2008
|
130/200/2008
|
28.
|
Akcesoria komputerowe: dysk twardy HDD IBM
|
841,80 zł
|
14.05.2008
|
FA/00147/05/2008
|
29.
|
Akcesoria komputerowe
|
6 842,00 zł
|
19.05.2008
|
HMS/1037/5/2008
|
30.
|
Utrzymanie systemu ARAM - maj 2008
|
854,00 zł
|
30.05.2008
|
8100614
|
31.
|
Akcesoria komputerowe: napęd DVD-RW
|
191,54 zł
|
03.06.2008
|
FA/00019/06/2008
|
32.
|
Program Delegacje krajowe i zagraniczne
|
66,90 zł
|
06.06.2008
|
F/004944/08/SP
|
33.
|
Akcesoria komputerowe: taśmy do streamera HP C4435A
|
727,12 zł
|
09.06.2008
|
FA/00102/06/2008
|
34.
|
Akcesoria komputerowe: taśmy do streamera HP C8010A
|
451,52 zł
|
13.06.2008
|
FA/00155/06/2008
|
35.
|
Akcesoria komputerowe: klawiatury, myszki, pen drive, nagrywarka
|
909,00 zł
|
11.06.2008
|
163/200/2008
|
36.
|
System TETA - opieka II kw. 2008 r.
|
1 750,70 zł
|
23.06.2008
|
WD 01006
|
37.
|
Zakup sprzętu wizyjnego: oprogramowanie + kamera
|
1 586,00 zł
|
26.06.2008
|
FA/00297/06/2008
|
38.
|
Utrzymanie systemu ARAM - czerwiec 2008
|
854,00 zł
|
27.06.2008
|
8100728
|
39.
|
Wykonanie szyfrowego połączenia VPN Rynek/Ratusz-Budowlanych
|
11 356,76 zł
|
30.06.2008
|
00592/08
|
40.
|
Akcesoria komputerowe: zasilacze, mysz
|
403,00 zł
|
01.07.2008
|
HMS/1323/7/2008
|
41.
|
Akcesoria komputerowe: kabel FTP, zasilacze
|
486,50 zł
|
10.07.2008
|
HMS/1395/7/2008
|
42.
|
Utrzymanie strony BIP- abonament roczny
|
1 952,00 zł
|
24.06.2008
|
FV/SIS/72/06/2008
|
43.
|
Zakup oprogramowania umożliwiającego eksport i import danych z PKD
|
1 520,00 zł
|
07.07.2008
|
117/08
|
44.
|
Zakup programu SIGID "Dyskietka dla Banku"
|
488,00 zł
|
29.07.2008
|
001101/08/INSPR
|
45.
|
Zakup zestawu z certyfikatem kwalifikowanym + scr3310 + aplikacja SZAFIR
|
6 491,62 zł
|
31.07.2008
|
412/2008
|
46.
|
Utrzymanie systemu ARAM - lipiec 2008
|
854,00 zł
|
31.07.2008
|
8100971
|
47.
|
Zakup kamery internetowej FD7131 VIVO
|
923,66 zł
|
05.08.2008
|
FA/00041/08/2008
|
48.
|
Akcesoria komputerowe: pamięci USB 8GB
|
177,00 zł
|
05.08.2008
|
HMS/1574/8/2008
|
49.
|
Zakup telewizora + uchwyt + kabel DVI-D
|
3 944,00 zł
|
07.08.2008
|
FA/00073/08/2008
|
50.
|
Zakup części komputerowych: zasilacze DVD, sprężone powietrze
|
419,00 zł
|
11.08.2008
|
HMS/1626/8/2008
|
51.
|
Akcesoria komputerowe: myszki, nagrywarki DVD, zasilacze
|
725,00 zł
|
11.08.2008
|
209/200/2008
|
52.
|
Akcesoria komputerowe: myszki, klawiatura
|
130,00 zł
|
18.08.2008
|
218/200/2008
|
53.
|
Akcesoria komputerowe: zasilacze
|
214,00 zł
|
18.08.2008
|
HMS/1659/8/2008
|
54.
|
Akcesoria komputerowe: karta graficzna
|
79,00 zł
|
19.08.2008
|
HMS/1674/8/2008
|
55.
|
Akcesoria komputerowe: pamięć RAM 1GB
|
95,00 zł
|
19.08.2008
|
HMS/1675/8/2008
|
56.
|
Akcesoria komputerowe: pamięć RAM 1GB
|
89,00 zł
|
20.08.2008
|
HMS/1690/8/2008
|
57.
|
Akcesoria komputerowe: dysk twardy zewnętrzny
|
623,00 zł
|
20.08.2008
|
HMS/1689/8/2008
|
58.
|
Akcesoria komputerowe: głośniki komputerowe
|
138,00 zł
|
28.08.2008
|
F35/08/339
|
59.
|
Zakup urządzenia umożliwiajacego podłączenie do sieci LAN budynku przy Sienkiewicza
|
2 074,00 zł
|
28.08.2008
|
153/WAR/2008
|
60.
|
Akcesoria komputerowe: kabel USB 4,8m
|
19,00 zł
|
29.08.2008
|
HMS/1765/8/2008
|
61.
|
Akcesoria komputerowe: wentylator
|
15,00 zł
|
05.09.2008
|
HMS/1831/9/2008
|
62.
|
Akcesoria komputerowe: wentylatory, RJ45, HUB USB
|
134,00 zł
|
09.09.2008
|
HMS/1849/9/2008
|
63.
|
Akcesoria komputerowe: taśma do streamera
|
230,58 zł
|
16.09.2008
|
FA/00205/09/2008
|
64.
|
System TETA - opieka III kw. 2008 r.
|
1 750,70 zł
|
17.09.2008
|
WD 01497
|
65.
|
Akcesoria komputerowe: pamięć USB 4GB, pasta termoprzewodowa
|
45,00 zł
|
22.09.2008
|
HMS/1960/9/2008
|
66.
|
Zakup zestawu z certyfikatem kwalifikowanym + scr3310 + aplikacja SZAFIR
|
1 527,44 zł
|
25.09.2008
|
507/2008
|
67.
|
Akcesoria komputerowe: klawiatura, myszki, podkładki pod myszki, zasilacz, pamięć
|
395,00 zł
|
03.10.2008
|
273/200/2008
|
68.
|
Zakup modułu SFP do podłączenia Sienkiewicza z Ratuszem
|
3 901,56 zł
|
06.10.2008
|
FA/00056/10/2008
|
69.
|
Akcesoria komputerowe: kable podłączeniowe- patchcord
|
724,68 zł
|
07.10.2008
|
00904/08
|
70.
|
Akcesoria komputerowe: kabel sieciowy, pamięci, switch
|
680,00 zł
|
07.10.2008
|
274/200/2008
|
71.
|
Zakup oprogramowania umożliwiającego zamieszczanie danych w PKD
|
700,00 zł
|
09.10.2008
|
134/08
|
72.
|
Zakup licencji GOMIG- Moduł Selektywnej Zbiórki Odpadów
|
439,20 zł
|
20.10.2008
|
FV/A//3128/2008
|
73.
|
Zakup konwertera do podłączenia Żeromskiego do sieci wewnętrznej
|
860,10 zł
|
23.10.2008
|
00971/08
|
74.
|
Akcesoria komputerowe: klawiatury, myszki, nagrywaraka, pendrive, switch, zasilacza, progr. CorelDraw
|
2 180,00 zł
|
31.10.2008
|
294/200/2008
|
75.
|
Zakup kamery internetowej 3 AXIS FD7131
|
4 873,90 zł
|
12.11.2008
|
FA/00080/11/2008
|
76.
|
Zakup programu LICENCJA- Nadzór autorski dla Wydziału Komunikacji
|
671,00 zł
|
05.11.2008
|
00052/2008
|
77.
|
Zakup programu Serwis Budowlany dla Wydziału UAIB
|
1 701,90 zł
|
14.11.2008
|
1508057209
|
78.
|
Zakup cyrkulatora optycznego dla połączenia ul. Żeromskiego do sieci LAN urzędu
|
2 181,36 zł
|
26.11.2008
|
233/WAR/2008
|
79.
|
Akcesoria komputerowe
|
3 280,20 zł
|
28.11.2008
|
FA/00284/11/2008
|
80.
|
Akcesoria komputerowe (ŚS)
|
3,79 zł
|
09.12.2008
|
60010013
|
81.
|
System SIGID
|
2 607,75 zł
|
06.12.2008
|
002048/08/KONPR
|
82.
|
System SIGID
|
-2 607,75 zł
|
10.12.2008
|
002184/08/KONPR
|
83.
|
Asysta techniczna zintegrowanego systemu informatycznego "KSAT" (listopad)
|
10 418,80 zł
|
28.11.2008
|
F04/2700/591/08/01205
|
84.
|
Asysta techniczna zintegrowanego systemu informatycznego "KSAT" (listopad)
|
-1 878,80 zł
|
11.12.2008
|
F04/2700/591K/08/00001
|
85.
|
Asysta techniczna zintegrowanego systemu informatycznego "KSAT" (grudzień)
|
8 540,00 zł
|
11.12.2008
|
F04/2700/591/08/01216
|
86.
|
System TETA - opieka IV kw. 2008 r.
|
1 750,70 zł
|
10.12.2008
|
WD 02064
|
87.
|
Zakup oprogramowania bazodanowego "Oracle"
|
59 511,60 zł
|
23.12.2008
|
FA/000017/12/2008
|
Z powyższej tabeli wynika, że wydatki zrealizowano przelewami bankowymi dokonanymi na rzecz 26 kontrahentów. Wysokość poszczególnych kwot przelewów wynosiła od 43 zł (poz.25) do 59.511,60 zł (poz.87). Niniejszą kontrolą objęto wszystkie 16 przelewów dokonane na kwoty powyżej 3.000,00 zł.
Zakup dostępu do serwisu (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)) (poz.11-12)
Wydatku na łączną kwotę 21.106,00 zł dokonano na podstawie umowy nr RB 247/2008 z dnia 20.02.2008 r. Kwota wydatku jest zgodna z zawartą umową. Faktury są opisane przez naczelnika wydziału pod względem merytorycznym. Opis faktur zawiera ponadto numer umowy oraz wskazuje rozdział i paragraf płatności wydatku. Na podstawie dokumentów OT Nr I-28/2008 i OT Nr I-30/2008 z dnia 29.02.2008 r., zakupione serwisy ujęto w ewidencji środków trwałych w dniu 31.12.2008 r. pod numerami inwentarzowymi 2/01/287, 2/01/289 oraz 2/01/290. Pieczę nad przyjętym środkiem trwałym sprawuje naczelnik Wydziału Informatyki.
Zakup kolejnej wersji programu komputerowego (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)) (poz.13-14)
Wydatku na łączną kwotę 32.208,73 zł dokonano na podstawie umowy nr RB 233/2008 z dnia 01.02.2008 r. Kwota wydatku jest zgodna z zawartą umową. Faktury są opisane przez naczelnika wydziału pod względem merytorycznym. Opis faktur zawiera ponadto numer umowy oraz wskazuje rozdział i paragraf płatności wydatku.
Oplata za korzystanie (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)) w I półroczu 2008 r.(poz.16)
Wydatku na kwotę 7.649,40 zł dokonano na podstawie umowy nr RB 46/2008 z dnia 25.01.2008 r. Kwota wydatku jest zgodna z zawartą umową. Faktura jest opisana przez naczelnika wydziału pod względem merytorycznym. Opis faktury zawiera ponadto numer umowy oraz wskazuje rozdział i paragraf płatności wydatku.
Opłata za przedłużenie abonamentu na korzystanie z programu głównego księgowego i prawa oświatowego (poz.18)
Wydatku na kwotę 5.270,40 zł dokonano na podstawie pisemnego zamówienia z dnia 21.01.2008 r. Kwota wydatku jest zgodna z tym zamówieniem. Faktura jest opisana przez naczelnika wydziału pod względem merytorycznym. Opis faktury zawiera ponadto informację o zgodności z zamówieniem oraz wskazuje rozdział i paragraf płatności wydatku.
Zakup akcesoriów komputerowych dla czterech wydziałów (poz.29)
Wydatku na kwotę 6.842,00 zł dokonano na podstawie pisemnych wniosków złożonych przez naczelników wydziałów. Faktura zawiera 9 pozycji na kwoty od 33,00 zł do 232,00 zł i jest opisana przez naczelnika Wydziału Informatyki pod względem merytorycznym. Opis faktury zawiera ponadto nazwy wydziałów dla których zakupiono akcesoria oraz wskazuje rozdział i paragraf płatności wydatku.
Opłata za wykonanie szyfrowego połączenia VPM (poz.39)
Wydatku na kwotę 11.356,76 zł dokonano na podstawie zamówienia z dnia 2.06.2008 r. Faktura jest opisana przez naczelnika Wydziału Informatyki pod względem merytorycznym. Opis faktury zawiera ponadto rozdział i paragraf płatności wydatku. Kwota zapłaty jest zgodna z zamówieniem.
Zakup 17 zestawów z certyfikatem kwalifikowanym na dwa lata (poz.45)
Wydatku na kwotę 6.491,62 zł dokonano na podstawie umowy nr RB 974 z dnia 15.07.2008 r. na zakup 17 podpisów elektronicznych (czytnik+ karta) o wartości 381,86 zł każdy. Faktura jest opisana przez naczelnika Wydziału Informatyki pod względem merytorycznym. Opis faktury zawiera ponadto rozdział i paragraf płatności wydatku oraz wskazuje numer umowy. Kwota zapłaty jest zgodna z umową.
Zakup telewizora wraz z uchwytem montażowym i kablem DVI-D z funkcją podłączenia do komputera w celu budowy systemu monitorowania pomieszczeń (poz.49)
Wydatku na kwotę 3.944,00 zł dokonano na podstawie faktury nr FA/00073/08/2008 z dnia 7.08.2008 r. Faktura jest opisana przez naczelnika Wydziału Informatyki pod względem merytorycznym. Opis faktury zawiera ponadto rozdział i paragraf płatności wydatku. Kwota zapłaty jest zgodna z fakturą. Na podstawie dokumentu OT Nr I-39/2008 z dnia 12.11.2008 r., zakupiony sprzęt ujęto w ewidencji środków trwałych w dniu 31.12.2008 r. pod numerem inwentarzowym 1/491/1780. Pieczę nad przyjętym środkiem trwałym sprawuje naczelnik Wydziału Informatyki.
Zakup modułu SFP do podłączenia światłowodu (poz.68)
Wydatku na kwotę 3.901,56 zł dokonano na podstawie faktury nr FA/00056/10/2008 z dnia 6.10.2008 r. Faktura jest opisana przez naczelnika Wydziału Informatyki pod względem merytorycznym. Opis faktury zawiera ponadto rozdział i paragraf płatności wydatku. Kwota zapłaty jest zgodna z fakturą.
Zakup kamery internetowej dla potrzeb budowy systemu monitoringu pomieszczeń (poz.75)
Wydatku na kwotę 4.873,90 zł dokonano na podstawie faktury nr FA/00080/11/2008 z dnia 12.11.2008 r. Faktura jest opisana przez naczelnika Wydziału Informatyki pod względem merytorycznym. Opis faktury zawiera ponadto rozdział i paragraf płatności wydatku. Kwota zapłaty jest zgodna z fakturą. Na podstawie dokumentu OT Nr I-39/2008 z dnia 12.11.2008 r., zakupiony sprzęt ujęto w ewidencji środków trwałych w dniu 31.12.2008 r. pod numerem inwentarzowym 1/491/1780. Pieczę nad przyjętym środkiem trwałym sprawuje naczelnik Wydziału Informatyki.
Zakup akcesoriów komputerowych (poz.79)
Wydatku na kwotę 3.280,20 zł dokonano na podstawie faktury nr FA/00284/11/2008 z dnia 28.11.2008 r. Faktura zawiera 19 pozycji na kwoty od 4,43 zł do 95,70 zł. Faktura jest opisana przez naczelnika Wydziału Informatyki pod względem merytorycznym. Opis faktury zawiera ponadto rozdział i paragraf płatności wydatku oraz wydziały dla których zakupiono poszczególne akcesoria. Kwota zapłaty jest zgodna z fakturą.
Opłata za świadczenie usług asysty technicznej (poz.83 i 85)
Przelewów na łączną kwotę 18.958,80 zł dokonano na podstawie faktury nr F04/2700/591K/08/00001 z dnia 28.11.2008 r. Faktura jest opisana przez naczelnika Wydziału Informatyki pod względem merytorycznym. Opis faktury zawiera ponadto rozdział i paragraf płatności wydatku. Kwota zapłaty jest zgodna z fakturą.
Opłata za zakup licencji (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)) (poz.87)
Przelewu na kwotę 59.511,60 zł dokonano na podstawie faktury nr FA/000017/12/2008 z dnia 23.12.2008 r. Zakupu dokonano na podstawie umowy nr RB 1597/2008 z dnia 15.12.2008 r. zawartej w wyniku rozstrzygnięcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego. Łączna wartość zamówienia wynosi 132.248,00 zł. Zgodnie z w/w umową do 31.12.2008 r. należało zapłacić 45% tej kwoty tj. 59.511,60 zł. Kwota zapłaty jest zgodna z fakturą i z umową. Faktura jest opisana przez naczelnika Wydziału Informatyki pod względem merytorycznym. Opis faktury zawiera ponadto rozdział i paragraf płatności wydatku oraz wskazuje numer umowy. Na podstawie dokumentu OT Nr I-20/2008 z dnia 23.12.2008 r., zakupioną licencję ujęto w ewidencji środków trwałych w dniu 31.12.2008 r. pod numerem inwentarzowym 2/01/304. Pieczę nad przyjętym środkiem trwałym sprawuje naczelnik Wydziału Informatyki.
IV. W zakresie realizacji wydatków w rozdziale 75095, paragraf 6060-wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych
Z układu wykonawczego wynika, że plan wydatków w tym paragrafie na 2008 r. wynosił 1.525.000,00 zł (akta kontroli Nr 09/31/I/9). Z ewidencji księgowej wynika, że faktyczne wydatki wyniosły 891.860,46 zł (akta kontroli Nr 09/31/I/10). Sprawozdanie z realizacji wydatków inwestycyjnych naczelnik Wydziału Informatyki przekazał do Wydziału Inwestycji Miejskich w dniu 30.01.2009 r. (akta kontroli Nr 09/31/I/21). Dane zawarte w tym sprawozdaniu są zgodne z ewidencją księgową.
Szczegółowe dane dotyczące poszczególnych wydatków przedstawia poniższa tabela:
Tabela nr 3
L.p.
|
Nazwa zadania
|
Kwota przelewu
|
Data faktury
|
kontrahent
|
Nr faktury
|
1.
|
Zakup macierzy dyskowej MSA 1000
|
64 646,58 zł
|
25.04.2008
|
(Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198))
|
FV/2008/0339
|
2.
|
Zakup sprzętu komputerowego: stacje robocze, drukarki, monitory
|
251.635,92 zł
|
02.07.2008
|
00847/08
|
3.
|
Zakup serwera - usunięcie awarii
|
45.451,10 zł
|
14.07.2008
|
FV/2008/1563
|
4.
|
Zakup sprzętu komputerowego: stacje robocze, drukarki, monitory, notebooki, skanery
|
102.612,98 zł
|
23.09.2008
|
FA/00265/09/2008
|
5.
|
Zakup zestawów komputerowych (ŚS)
|
513,88 zł
|
23.09.2008
|
FA/00178/09/2008
|
6.
|
Zakup macierzy dyskowej
|
427.000,00 zł
|
28.11.2008
|
FV/2008/3451
|
----
|
RAZEM:
|
891.860,46 zł.
|
-------
|
---------
|
Z powyższej tabeli wynika, że realizacji wydatków dokonano w ramach 6 przelewów bankowych dla trzech niżej wymienionych kontrahentów:
-(Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)).
Zakupy w (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)) ( poz.1,3,6)
W wyniku kontroli ustalono, że przelewy na rzecz w/w firmy dotyczyły zakupów dokonanych na podstawie trzech niżej wymienionych umów:
1. Wydatku na kwotę 64.646,58 zł (poz.1) dokonano na podstawie umowy nr RB 534/2008 z dnia 15.04.2008 r. zawartej z firmą (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198))na. Zamówienia udzielono w trybie z wolnej ręki. Spośród trzech ofert wybrano ofertę z najniższą ceną. Dostawa sprzętu do Urzędu Miasta nastąpiła w terminie określonym w umowie. Protokół odbioru sprzętu sporządzono w dniu 18.04.2008 r. Przelewu dokonano w terminie określonym w umowie tj. w dniu 14.05.2008 r. Kwota wydatku jest zgodna z zawartą umową. Faktura na podstawie której dokonano przelewu, jest opisana przez naczelnika wydziału pod względem merytorycznym. Opis faktury zawiera ponadto numer umowy, wniosek o ujęcie w ewidencji środków trwałych oraz wskazuje rozdział i paragraf płatności wydatku. Na podstawie dokumentu OT Nr I-24/2008 z dnia 25.04.2008 r., zakupioną macierz dyskową ujęto w ewidencji środków trwałych w dniu 31.12.2008 r. pod numerem inwentarzowym 1/491/1777. Pieczę nad przyjętym środkiem trwałym sprawuje naczelnik Wydziału Informatyki.
2. Wydatku na kwotę 45.451,10 zł (poz.3) dokonano na podstawie umowy nr RB 814/2008 z dnia 12.06.2008 r. zawartej na(Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)). Zamówienia udzielono w trybie z wolnej ręki w związku z awarią sprzętową serwera pocztowego. Z uzasadnienia naczelnika Wydziału Informatyki zawartego we wniosku o zakup wynika, że naprawa istniejącej maszyny (serwera) jest niemożliwa ze względu na brak części zamiennych. W dokumentacji brak jest ofert od innych dostawców. Z wyjaśnień naczelnika wydziału wynika, że zakupu dokonano w tej samej firmie ponieważ chodziło o integrację zakupionego sprzętu z wcześniej zakupionym i zainstalowanym. Dostawa sprzętu do Urzędu Miasta nastąpiła w terminie wskazanym w umowie. Protokół odbioru sprzętu sporządzono w dniu 02.07.2008 r. Przelewu dokonano w terminie określonym w umowie tj. w dniu 31.07.2008 r. Kwota wydatku jest zgodna z zawartą umową. Faktura na podstawie której dokonano przelewu, jest opisana przez naczelnika wydziału pod względem merytorycznym. Opis faktury zawiera ponadto numer umowy, wniosek o ujęcie w ewidencji środków trwałych oraz wskazuje rozdział i paragraf płatności wydatku. Na podstawie dokumentów OT Nr I-35/2008 i OT Nr I-36/2008 z dnia 14.07.2008 r., zakupiony sprzęt ujęto w ewidencji środków trwałych w dniu 31.12.2008 r. pod numerami inwentarzowymi 1/491/1779 i 2/01/303. Pieczę nad przyjętymi środkami trwałymi sprawuje naczelnik Wydziału Informatyki.
3. Wydatku na kwotę 427.000,00 zł (poz.6) dokonano na podstawie umowy nr RB 1314/2008 z dnia 17.10.2008 r. zawartej na: (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)). Zamówienia udzielono w trybie przetargu nieograniczonego przeprowadzonego przez Wydział Inwestycji Miejskichna podstawiewniosku naczelnika Wydziału Informatyki z dnia 11.08.2008 r. (akta kontroli Nr 09/31/I/15). Dostawa sprzętu do Urzędu Miasta nastąpiła w terminie wskazanym w umowie – nie później niż do 25.11.2008 r. Protokół odbioru sprzętu sporządzono w dniu 18.11.2008 r. Przelewu dokonano w dniu 15.12.2008 r. i nie przekroczono terminu zapłaty wskazanego w umowie. Kwota dokonanego wydatku jest zgodna z zawartą umową. Faktura na podstawie której dokonano przelewu, jest opisana przez naczelnika wydziału pod względem merytorycznym. Opis faktury zawiera ponadto numer umowy, wniosek o ujęcie w ewidencji środków trwałych oraz wskazuje rozdział i paragraf płatności wydatku. Na podstawie dokumentów OT Nr I-11/2008, OT Nr I-12/2008, OT Nr I-13/2008 i OT Nr I-13/2008 z dnia 15.12.2008 r., zakupiony sprzęt ujęto w ewidencji środków trwałych w dniu 15.12.2008 r. pod numerami inwentarzowymi 1/808/30, 1/491/1772, 1/491/1773, 1/491/1774, 1/491/1775 oraz 1/491/1776. Pieczę nad przyjętymi środkami trwałymi sprawuje naczelnik Wydziału Informatyki.
Zakupy w (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)) (poz.2)
Wydatku dokonano na podstawie umowy nr RB 796/2008 z dnia 16.06.2008 r. zawartej na dostawę sprzętu komputerowego. Dla różnych wydziałów urzędu zakupiono: zestawy komputerowe, drukarki sieciowe, kamery ,moduły pamięci do komputerów, licencje, oprogramowanie, serwery, skanery oraz monitory. Zamówienia udzielono w trybie przetargu nieograniczonego przeprowadzonego przez Wydział Inwestycji Miejskichna podstawiewniosku naczelnika Wydziału Informatyki. Kwota dokonanego wydatku jest zgodna z zawartą umową oraz ofertą przetargową. Dostawa sprzętu do Urzędu Miasta nastąpiła w terminie wskazanym w umowie – 21 dni od podpisania umowy. Protokół odbioru sprzętu sporządzono w dniu 02.07.2008 r. Przelewu dokonano w dniu 15.07.2008 r. i nie przekroczono terminu zapłaty wskazanego w umowie. Faktura na podstawie której dokonano przelewu, jest opisana przez naczelnika wydziału pod względem merytorycznym. Opis faktury zawiera ponadto numer umowy, wniosek o ujęcie w ewidencji środków trwałych oraz wskazuje rozdział i paragraf płatności wydatku. Na zakupiony sprzęt sporządzono dokumenty przyjęcia środka trwałego OT Nr: 2, 3, 4, 5, 15, 16, 17, 18, 27 i 38. Pieczę nad przyjętymi środkami trwałymi sprawuje naczelnik Wydziału Informatyki. Sprzęt przeznaczony był do różnych wydziałów Urzędu Miasta. W obecności pracownika merytorycznego Wydziału Informatyki w wybranych wydziałach dokonano wyrywkowej kontroli stanu posiadania przekazanego sprzętu figurującego w dokumencie OT Nr 2 (akta kontroli Nr 09/31/I/29-32). Kontrolą objęto sprzęt przekazany do Wydziału Gospodarki i Promocji Miasta, Wydziału Organizacyjnego, Biura Spraw Międzynarodowych, Biura Rady Miasta oraz Urzędu Stanu Cywilnego. Stwierdzono, że przekazany sprzęt faktycznie znajduje się w pokojach wskazanych w prowadzonej ewidencji.
Zakupy w (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)) (poz.4, 5)
W wyniku kontroli ustalono, że obydwa przelewy na rzecz w/w firmy dotyczyły zakupu sprzętu komputerowego dokonanego na podstawie umowy nr RB/1136/2008 z dnia 11.09.2008 r. Zgodnie z ofertą wartość zamówienia wynosiła 117.867,86 zł i taką kwotę ujęto w umowie. Zamówienia udzielono w trybie przetargu nieograniczonego przeprowadzonego przez Wydział Inwestycji Miejskichna podstawiewniosku naczelnika Wydziału Informatyki. Zapłaty dokonano na podstawie dwóch faktur. Obu przelewów dokonano w dniu 23.09.2008 r. i nie przekroczono terminu zapłaty wskazanego w umowie. Faktury na podstawie których dokonano przelewów, są opisane przez naczelnika wydziału pod względem merytorycznym. Opis poszczególnej faktury zawiera ponadto numer umowy oraz wskazuje rozdział i paragraf płatności danego wydatku. Wykazana w pozycji 5 tabeli faktura nr FA/00178/09/2008 opiewa na kwotę 22.513,88 zł. Ze środków Wydziału Informatyki wydatkowano kwotę 513,88 zł. Pozostała kwota została uregulowana ze środków pomocy społecznej. Na zakupiony sprzęt sporządzono dokumenty przyjęcia środka trwałego OT Nr 6, 9 i 10 z dnia 23.09.2008 r. Pieczę na przyjętymi środkami trwałymi sprawuje naczelnik Wydziału Informatyki. Sprzęt przeznaczony był do różnych wydziałów Urzędu Miasta. W obecności pracownika merytorycznego Wydziału Informatyki w wybranych wydziałach dokonano wyrywkowej kontroli stanu posiadania przekazanego sprzętu figurującego w dokumencie OT Nr 9 (akta kontroli Nr 09/31/I/28). Kontrolą objęto sprzęt przekazany do Wydziału Gospodarki i Promocji Miasta, Urzędu Stanu Cywilnego oraz sekretariatu Skarbnika Miasta Opola. Stwierdzono, że przekazany sprzęt faktycznie znajduje się w pokojach wskazanych w prowadzonej ewidencji.
Protokół niniejszy sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden egzemplarz obustronnie podpisany doręczono naczelnikowi kontrolowanego wydziału
Zgodnie z § 39 ust.1 Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola stanowiącego załącznik do zarządzenia nr OR.II-0152/18/2003 Prezydenta Miasta Opola z dnia 9 czerwca 2003 r. w sprawie Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola zmienionego zarządzeniem nr OR.I-152-32/2004 Prezydenta Miasta Opola z dnia 24.08.2004 r. w sprawie zmiany Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola oraz zarządzeniem nr OR.I-0152-42/2004 Prezydenta Miasta Opola z dnia 29.10.2004 r. oraz zarządzeniem nr OR.I-0152/218/08 z dnia 16 kwietnia 2008r. w sprawie zmiany Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola kierownik jednostki kontrolowanej ma prawo pisemnie, w terminie 7 dni roboczych od daty doręczenia protokołu kontroli, zgłosić kierownikowi zespołu kontrolnego umotywowane zastrzeżenia do ustaleń zawartych w protokole.
Jednostka kontrolowana
W dniu dzisiejszym otrzymałem/am egzemplarz protokołu.
(podpis)
Data: .......................
|
Zespół kontrolny
(podpisy)
Data:................
|
Podpis Głównego Specjalisty:
Podpis Naczelnika Wydziału:
Ewentualne przyczyny odmowy podpisania protokołu:
.........................................................................................................................
.........................................................................................................................
.........................................................................................................................
.........................................................................................................................
.........................................................................................................................
|