KWiA.I-1712.00003.2013
|
Opole, 11 luty 2013 r.
|
PROTOKÓŁ KONTROLI nr 1/13
|
Jednostka kontrolowana
|
Wydział Gospodarki Nieruchomościami
|
Nazwa organu sprawującego nadzór
|
Prezydent Miasta Opola
|
Termin przeprowadzenia kontroli
|
od 18.01.2013 r. do 11.02.2013 r.
|
Imię i nazwisko przeprowadzającego kontrolę oraz stanowisko
|
Wiesław Pałczyński – inspektor w Wydziale Kontroli Wewnętrznej i Audytu
Tadeusz Lech – główny specjalista w Wydziale Kontroli Wewnętrznej i Audytu
|
Przedmiot kontroli
|
Sprzedaż garaży na rzecz najemcy
w drodze przetargu,
wydawanie zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości gminnych i powiatowych
|
Okres objęty kontrolą
|
2012 r.
|
Imię i nazwisko kierownika kontrolowanej jednostki – stanowisko służbowe
|
Alicja Trychan – Naczelnik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami
|
Wyjaśnień w czasie kontroli udzielali
|
Alicja Trychan – Naczelnik Wydziału
(Wyłączono na podstawie ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.)- Kierownik Referatu Prywatyzacji
(Wyłączono na podstawie ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.)- Kierownik Referatu Gospodarki Gruntami
Pracownicy merytoryczni referatów
|
Podstawy prawne
- Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta Opola.
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2000 r. Nr 46, poz. 543 tekst jednolity z dnia 01.01.2012 r.).
- Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. 01.142.1591 z późniejszymi zmianami).
- Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 71 poz. 838 z późniejszymi zmianami).
- Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz.177 z późniejszymi zmianami).
- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1994 r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późniejszymi zmianami).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 13 stycznia 1998 r. w sprawie określenia szczegółowych zasad i trybu przeprowadzania przetargów na zbycie nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa lub własność gminy (Dz. U. Nr 9, poz. 30 z późniejszymi zmianami).
- Zarządzenie Wewnętrzne Nr GN.2010.1.2012. naczelnika Wydziału Gospodarki Nieruchomościami z dnia 28 maja 2012 r. w sprawie organizacji pracy Wydziału oraz zasad wykonywania kontroli wewnętrznej.
- Upoważnienie nr OR.III.1115/142/10 z dnia 09 grudnia 2010 r. Prezydenta Miasta Opola dla Zastępcy Prezydenta Pana Arkadiusza Wiśniewskiego.
- Cel kontroli
Celem kontroli było sprawdzenie prawidłowości działań wydziału w zakresie objętym kontrolą pod kątem zgodności postępowań z przepisami prawa.
Kryteria
1. Zgodnie z § 25 Regulaminu Organizacyjnego do zakresu działania Wydziału należy między innymi: prowadzenie postępowania w zakresie gospodarowania nieruchomościami gminnymi i powiatowymi, w szczególności zbywanie lub nabywanie nieruchomości, przekazywanie w użytkowanie wieczyste, w użytkowanie, w trwały zarząd, w dzierżawę lub użyczenie.
2. Procedury w sprawie sprzedaży garaży na rzecz najemcy i w drodze przetargu określają załączniki do Zarządzenia Wewnętrznego Nr GN. 2010.1.2012 naczelnika Wydziału Gospodarki Nieruchomościami z dnia 28 maja 2012 r. w sprawie organizacji pracy Wydziału oraz zasad wykonywania kontroli wewnętrznej.
3. Zezwolenia na czasowe zajęcie nieruchomości gminnych i powiatowych wydawane są na wniosek. Wydział nie posiada pisemnych procedur. Poszczególne czynności wykonywane są na podstawie wypracowanej dotychczas praktyki oraz w oparciu o przepisy ustawy o gospodarce nieruchomościami.
4. Zgodnie z art.25 ustawy o gospodarce nieruchomościami - gminnym zasobem nieruchomości gospodaruje wójt, burmistrz albo prezydent miasta.
5. Zgodnie z upoważnieniem nr OR.III.1115/142/10 z dnia 09 grudnia 2010 r. Prezydenta Miasta Opola dla Zastępcy Prezydenta Pana Arkadiusza Wiśniewskiego - wszelkie dokumenty w sprawach wymienionych w upoważnieniu winny być podpisywane z upoważnienia Prezydenta Miasta Opola.
Metodyka przeprowadzenia kontroli
w zakresie sprzedaży garaży na rzecz najemcy i w drodze przetargu
Ustalono, że w 2012 r. dokonano 7 sprzedaży garaży, w tym 1 w drodze przetargu. Sprawy prowadzi Referat Prywatyzacji. Do każdej sprzedaży prowadzona jest odrębna dokumentacja. Kontrolą objęto sprzedaże garaży dokonane w oparciu o procedury zawarte w zarządzeniu naczelnika wydziału z dnia 28.05.2012 r. Przypadków takich było 4, w tym 1 w drodze przetargu. Postępowania w sprawie sprzedaży pozostałych 3 garaży prowadzone były na podstawie Zarządzenia Wewnętrznego Nr GNGiK.0147-1/2006 naczelnika Wydziału Gospodarki Nieruchomościami, Geodezji i Kartografii z dnia 12 czerwca 2006 r. w sprawie organizacji pracy Wydziału.
W każdym przypadku badanych spraw dokonano szczegółowej analizy dokumentacji pod kątem zgodności sprzedaży z ustawą o gospodarce nieruchomościami oraz z procedurami wewnętrznymi. Przyjęto pisemne wyjaśnienia od rzeczoznawcy majątkowego na okoliczność dokonywania wyceny poszczególnych garaży. Wynika z nich, że wyceny nieruchomości dokonywano podejściem porównawczym, metodą średniej ważonej, analizowana była wartość rynkowa, na rynku lokalnym o wartości rynkowej decyduje przede wszystkim lokalizacja, niskie ceny osiągają garaże zblokowane w budynkach wieloboksowych, najwyższe ceny uzyskuje się dla garaży wolnostojących oraz zlokalizowanych w skupiskach domków jednorodzinnych (akta kontroli Nr 13/1/I/3).
w zakresie wydawania zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości gminnych i powiatowych
Sprawy prowadzi Referat Gospodarki Gruntami. Z otrzymanego wydruku komputerowego wynika, że w 2012 r. zarejestrowano 391 wniosków w tych sprawach. W każdej sprawie zebrana jest odrębna dokumentacja. Do szczegółowej kontroli wytypowano 10 postępowań, wybranych drogą losową w poszczególnych miesiącach z całego okresu objętego kontrolą. Zapoznano się ze stosowaną procedurą i sposobem postępowania od momentu wpłynięcia i zarejestrowania wniosku do podjęcia decyzji. Szczególną uwagę zwrócono na terminowość załatwiania spraw, rodzaj i kompletność dokumentacji stanowiącej podstawę wydania zezwolenia oraz zasadność jego wydania.
USTALENIA KONTROLI
I. w zakresie sprzedaży garaży na rzecz najemcy i w drodze przetargu
1.Sprawa nr 1941- (Wyłączono na podstawie ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.)
Umowa najmu garażu została zawarta w dniu 18.03.2010 r. W dniu 24.02.2012 r. do Wydziału Zarządzania Zasobem Komunalnym wpłynął wniosek najemcy o sprzedaż tego garażu. Pismem z dnia 05.04.2012 r. wniosek został przekazany do Wydziału Gospodarki Nieruchomościami celem załatwienia według kompetencji.
W dniu 23.04.2012 r. przez rzeczoznawcę majątkowego został sporządzony operat szacunkowy na łączną kwotę 12.600,00 zł, w tym wartość garażu na kwotę 3.700,00 zł, a wartość gruntu na kwotę 8.900,00 zł. Z załączników do operatu wynika, że stan techniczny garażu jest średni, a wolnorynkowa średnia cena transakcyjna uzyskana na rynku lokalnym za 1m kw. wyniosła 773,40 zł. Jednocześnie ze sporządzonego operatu wynika, że cena za 1m kw. sprzedanego garażu wyniosła 779,59 zł. Zamiar sprzedaży garażu został podany do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie wykazu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Opola na okres od 25.04.2012 r. do 16.05.2012 r. W aktach sprawy znajduje się kompletna dokumentacja niezbędna do dokonania sprzedaży. Czynności techniczne oraz postępowanie przygotowawcze zostały przeprowadzone zgodnie z procedurą wewnętrzną stanowiąca załącznik nr 4 do Zarządzenia Wewnętrznego Naczelnika. W dniu 25.06.2012 r. sporządzono akt notarialny na kwotę zgodną z wyceną.
2.Sprawa nr 1942- (Wyłączono na podstawie ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.)
W dniu 20.12.2011 r. do Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Bytomiu z siedzibą w Opolu wpłynął wniosek najemcy o sprzedaż tego garażu. Z w/w pisma wynika, że wnioskodawca jest najemcą garażu od 30 lat. Pismem z dnia 23.02.2012 r. wniosek został przekazany do Wydziału Gospodarki Nieruchomościami celem załatwienia według kompetencji. W dniu 26.03.2012 r. przez rzeczoznawcę majątkowego został sporządzony operat szacunkowy na łączną kwotę 17.700,00 zł, w tym wartość garażu na kwotę 12.400,00 zł, a wartość gruntu na kwotę 5.300,00 zł. Z załączników do operatu wynika, że stan techniczny garażu jest średni, a wolnorynkowa średnia cena transakcyjna uzyskana na rynku lokalnym za 1m kw. wyniosła 1.066,03 zł. Jednocześnie ze sporządzonego operatu wynika, że cena za 1m kw. sprzedanego garażu wyniosła 1.091,61 zł. Zamiar sprzedaży garażu został podany do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie wykazu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Opola na okres od 05.04.2012 r. do 26.04.2012 r. Z pisma Wydziału Zarządzania Zasobem Komunalnym z dnia 24.07.20012 r. wynika, że wnioskodawca posiada tytuł prawny do zajmowanego garaż u. W dniu 31.07.2012 r. sporządzono akt notarialny na kwotę zgodną z wyceną. W aktach sprawy znajduje się kompletna dokumentacja niezbędna do dokonania sprzedaży. Czynności techniczne oraz postępowanie przygotowawcze zostały przeprowadzone zgodnie z procedurą wewnętrzną stanowiąca załącznik nr 4 do Zarządzenia Wewnętrznego Naczelnika.
3.Sprawa nr 1943- (Wyłączono na podstawie ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.)
W dniu 26.03.2012 r. przez rzeczoznawcę majątkowego został sporządzony operat szacunkowy garażu na kwotę 5.500,00 zł. W aktach sprawy znajduje się komplet dokumentacji niezbędnej do dokonania sprzedaży. Czynności techniczne oraz postępowanie przygotowawcze zostały przeprowadzone zgodnie z procedurą wewnętrzną stanowiąca załącznik nr 4 do Zarządzenia Wewnętrznego Naczelnika. Pismem z dnia 03.07.2012 r. akta sprawy przekazano do Wydziału Inwestycji Miejskich celem sprzedaży w drodze przetargu ustnego nieograniczonego. Zamiar sprzedaży garażu w drodze przetargu został podany do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie wykazu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Opola na okres od 22.05.2012 r. do 12.06.2012 r. W dniu 26.09.2012 r. sporządzono protokół z przeprowadzonego przetargu, z którego wynika, że wylicytowana cena wyniosła 15.000,00 zł, w tym cena garażu 7.240,00 zł. Uzyskana cena za 1m kw. sprzedanego garażu wyniosła 765,69 zł. W dniu 17.10.2012 r. sporządzono akt notarialny na kwotę zgodną z ceną wykazaną w protokole z przetargu.
4.Sprawa nr 1944- (Wyłączono na podstawie ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.)
Umowa najmu garażu została zawarta w dniu 23.01.1996 r. W dniu 04.07.2011 r. do Wydziału Zarządzania Zasobem Komunalnym wpłynął wniosek najemcy o sprzedaż tego garażu, który następnie został przekazany do Wydziału Gospodarki Nieruchomościami celem załatwienia według kompetencji. W dniu 26.03.2012 r. przez rzeczoznawcę majątkowego został sporządzony operat szacunkowy na łączną kwotę 19.100,00 zł, w tym wartość garażu na kwotę 13.200,00 zł, a wartość gruntu na kwotę 5.900,00 zł. Z załączników do operatu wynika, że stan techniczny garażu jest średni, a wolnorynkowa średnia cena transakcyjna uzyskana na rynku lokalnym za 1m kw. wyniosła 1.066,03 zł. Jednocześnie ze sporządzonego operatu wynika, że cena za 1m kw. sprzedanego garażu wyniosła 1.283,50 zł. Zamiar sprzedaży garażu został podany do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie wykazu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Opola na okres od 22.05.2012 r. do 12.06.2012 r. W aktach sprawy znajduje się kompletna dokumentacja niezbędna do dokonania sprzedaży. Czynności techniczne oraz postępowanie przygotowawcze zostały przeprowadzone zgodnie z procedurą wewnętrzną stanowiąca załącznik nr 4 do Zarządzenia Wewnętrznego Naczelnika. W dniu 25.06.2012 r. sporządzono akt notarialny na kwotę zgodną z wyceną.
II. w zakresie wydawania zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości gminnych i powiatowych
1. Sprawa nr 7 dot. czasowego zajęcia terenu przy ul. Tęczowej.
W dniu 10.01.2012 r. do Wydziału Gospodarki Nieruchomościami wpłynął wniosek od podmiotu gospodarczego o wydanie zgody na zajęcie terenu położonego w Opolu ul. Tęczowa pod inwestycję związaną z budową przyłączy. Do wniosku dołączono plan trasy przyłączy do budynku. W aktach sprawy znajduje się również pismo z dnia 19.01.2012 r. dyrektora MZD w Opolu w sprawie wyrażenia zgody w powyższej sprawie. Zastępca Prezydenta Miasta Opola Pan Arkadiusz Wiśniewski pismem nr GN-GG.6852.7.2012.HO z dnia 01.02.2012 r. poinformował wnioskodawcę o wydaniu zezwolenia na zajęcie nieruchomości na okres od 06.02.2012 r. do 17.06.2012 r.
2. Sprawa nr.40 dot. przyłącza energetycznego do budynku przy ul. Białej 3.
W dniu 09.02.2012 r. do Wydziału Gospodarki Nieruchomościami wpłynął wniosek od osoby fizycznej o wydanie zgody na ułożenie przyłącza elektroenergetycznego dla zasilania budynku mieszkalnego przy ul. Białej 3 Do wniosku dołączono plan trasy przyłącza do budynku. Zastępca Prezydenta Miasta Opola Pan Arkadiusz Wiśniewski pismem nr GN-GG.6852.00040.2012.HO z dnia 27.02.2012 r. poinformował wnioskodawcę o wydaniu zezwolenia na zajęcie nieruchomości na okres od 15.04.2012 r. do 15.09.2012 r.
3. Sprawa nr 70 dot. czasowego zajęcia terenu w rejonie Alei Przyjaźni.
W dniu 12.03.2012 r. do Wydziału Gospodarki Nieruchomościami wpłynął wniosek od podmiotu gospodarczego o wydanie zgody na zajęcie terenu położonego w Opolu w rejonie Alei Przyjaźni pod inwestycję związaną z budową telekomunikacyjnej kanalizacji kablowej. Do wniosku dołączono plan trasy przyłączy. W aktach sprawy znajduje się również pismo z dnia 22.02.2012 r. dyrektora MZD w Opolu w sprawie wyrażenia zgody w powyższej sprawie. Zastępca Prezydenta Miasta Opola Pan Arkadiusz Wiśniewski pismem nr GN-GG.6852.00070.2012.HO z dnia 22.03.2012 r. poinformował wnioskodawcę o wydaniu zezwolenia na zajęcie nieruchomości na okres od 01.04.2012 r. do 31.07.2012 r.
4. Sprawa nr 98 dot. czasowego zajęcia terenu przy ul. Wyspiańskiego
W dniu 12.04.12 r. do Wydziału Gospodarki Nieruchomościami wpłynął wniosek od osób fizycznych o wydanie zgody na zajęcie terenu położonego w Opolu ul. Wyspiańskiego pod inwestycję związaną z budową przyłącza energetycznego do budynku mieszkalnego. Do wniosku dołączono plan trasy przyłączy do budynku. W aktach sprawy znajduje się również pismo z dnia 04.04.2012 r. dyrektora MZD w Opolu w sprawie wyrażenia zgody w powyższej sprawie. Zastępca Prezydenta Miasta Opola Pan Arkadiusz Wiśniewski pismem nr GN-GG.6852.00098.2012.HO z dnia 19.04.2012 r. poinformował wnioskodawcę o wydaniu zezwolenia na zajęcie nieruchomości na okres od 23.04.2012 r. do 23.09.2012 r.
5. Sprawa nr 120 dot. czasowego zajęcia terenu przy ul. Strzeleckiej i Cybisa.
W dniu 24.04.2012 r. do Wydziału Gospodarki Nieruchomościami wpłynął wniosek od podmiotu gospodarczego o wydanie zgody na zajęcie terenu położonego w Opolu ul. Strzelecka i Cybisa pod inwestycję związaną z budową przyłącza. Do wniosku dołączono plan trasy przyłączy do budynku. W aktach sprawy znajduje się również pismo z dnia 19.04.2012 r. dyrektora MZD w Opolu w sprawie wyrażenia zgody w powyższej sprawie. Zastępca Prezydenta Miasta Opola Pan Arkadiusz Wiśniewski pismem nr GN-GG.6852.00120.2012.HO z dnia 08.05.2012 r. poinformował wnioskodawcę o wydaniu zezwolenia na zajęcie nieruchomości na okres od 01.06.2012 r. do 30.10.2012 r.
6. Sprawa nr 186 dot. czasowego zajęcia terenu przy ul. Jasnej.
W dniu 13.06.2012 r. do Wydziału Gospodarki Nieruchomościami wpłynął wniosek od podmiotu gospodarczego o wydanie zgody na zajęcie terenu położonego w Opolu ul. Jasnej pod inwestycję związaną z budową sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowe w pasie drogowym. Do wniosku dołączono plan lokalizacji trasy przyłączy. W aktach sprawy znajduje się również pismo z dnia 31.05.2012 r. dyrektora MZD w Opolu w sprawie wyrażenia zgody w powyższej sprawie. Zastępca Prezydenta Miasta Opola Pan Arkadiusz Wiśniewski pismem nr GN-GG.6852.00186.2012.HO z dnia 21.06.2012 r. poinformował wnioskodawcę o wydaniu zezwolenia na zajęcie nieruchomości na okres od 25.06.2012 r. do 31.12.2012 r.
7. Sprawa nr 217 dot. czasowego zajęcia terenu przy ul. Stefanii Mazurek.
W dniu 10.07.2012 r. do Wydziału Gospodarki Nieruchomościami wpłynął wniosek od osoby fizycznej o wydanie zgody na zajęcie terenu położonego w Opolu ul. Stefanii Mazurek pod budowę kablowego przyłącza elektroenergetycznego niskiego napięcia do budynku mieszkalnego. Do wniosku dołączono plan trasy przyłącza do budynku. W aktach sprawy znajduje się również pismo z dnia 27.06.2012 r. dyrektora MZD w Opolu w sprawie wyrażenia zgody w powyższej sprawie. Zastępca Prezydenta Miasta Opola Pan Arkadiusz Wiśniewski pismem nr GN-GG.6852.00217.2012.HO z dnia 13.07.2012 r. poinformował wnioskodawcę o wydaniu zezwolenia na zajęcie nieruchomości na okres od 01.08.2012 r. do 30.11.2012 r.
8. Sprawa nr 264 dot. czasowego zajęcia terenu przy ul. Buhla 21.
W dniu 27.08.2012 r. do Wydziału Gospodarki Nieruchomościami wpłynął wniosek od osoby fizycznej o wydanie zgody na zajęcie terenu położonego w Opolu ul. Buhla 21 pod inwestycję związaną z budową przyłącza energetycznego do budynku mieszkalnego. Do wniosku dołączono plan trasy przyłącza do budynku. W aktach sprawy znajduje się również pismo z dnia 01.08.2012 r. dyrektora MZD w Opolu w sprawie wyrażenia zgody w powyższej sprawie. Zastępca Prezydenta Miasta Opola Pan Arkadiusz Wiśniewski pismem nr GN-GG.6852.00264.2012.HO z dnia 10.09.2012 r. poinformował wnioskodawcę o wydaniu zezwolenia na zajęcie nieruchomości na okres od 17.09.2012 r. do 31.12.2012 r.
9. Sprawa nr 302 dot. czasowego zajęcia terenu przy ul. Barlickiego.
W dniu 26.09.2012 r. do Wydziału Gospodarki Nieruchomościami wpłynął wniosek od podmiotu gospodarczego o wydanie zgody na zajęcie terenu położonego w Opolu ul. Barlickiego pod inwestycję związaną z budową przyłącza sieci energetycznej niskiego napięcia oraz szafek pomiarowych do zasilania parkometrów. Do wniosku dołączono plan trasy przyłączy. W aktach sprawy znajduje się również pismo z dnia 20.09.2012 r. dyrektora MZD w Opolu w sprawie wyrażenia zgody w powyższej sprawie. Zastępca Prezydenta Miasta Opola Pan Arkadiusz Wiśniewski pismem nr GN-GG.6852.00302.2012.HO z dnia 08.10.2012 r. poinformował wnioskodawcę o wydaniu zezwolenia na zajęcie nieruchomości na okres od 01.04.2013 r. do 30.04.2013 r.
10. Sprawa nr 373 dot. czasowego zajęcia terenu przy ul. Zabłocie.
W dniu 26.11.2012 r. do Wydziału Gospodarki Nieruchomościami wpłynął wniosek od osoby fizycznej o wydanie zgody na zajęcie terenu położonego w Opolu ul. Zabłocie pod inwestycję związaną z budową przyłącza kablowego do budynku mieszkalnego. Do wniosku dołączono plan trasy przyłączy do budynku. W aktach sprawy znajduje się również pismo z dnia 16.11.2012 r. dyrektora MZD w Opolu w sprawie wyrażenia zgody w powyższej sprawie. Zastępca Prezydenta Miasta Opola Pan Arkadiusz Wiśniewski pismem nr GN-GG.6852.00373.2012.HO z dnia 03.12.2012 r. poinformował wnioskodawcę o wydaniu zezwolenia na zajęcie nieruchomości na okres od 06.02.2012 r. do 31.03.2012 r.
Zgodnie z § 20 ust.1-2 Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola stanowiącego załącznik do zarządzenia nr OR.I-0120.1.77.2012 z dnia 25 maja 2012 r. kierownik jednostki kontrolowanej ma prawo przedstawić umotywowane zastrzeżenia do ustaleń zawartych w protokole. Zastrzeżenia składane są w formie pisemnej w terminie 7 dni roboczych od dnia potwierdzenia odbioru protokołu.
Jednostka kontrolowana
W dniu dzisiejszym otrzymałem/am egzemplarz protokołu.
(podpisy)
Data: ........................
|
Zespół kontrolny
(podpisy)
Data: ……………………………….
|
Ewentualne przyczyny odmowy podpisania protokołu:
.................................................................................................
.................................................................................................
|