|
PREZYDENT MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
W URZĘDZIE MIASTA OPOLA
Rynek-Ratusz, 45-015 Opole
ds. ewidencji księgowej należności budżetowych
Wydział Finansowo-Księgowy, Referat księgowości Dochodów Budżetowych
(określenie stanowiska)
-
Wymagania niezbędne
|
Dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnienie wymagań
|
a) obywatelstwo polskie
|
Oświadczenie
|
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
|
Oświadczenie
|
c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
e) wykształcenie wyższe,
preferowane ekonomiczne
|
Kserokopia dyplomu lub świadectwa lub oryginalne zaświadczenie o ukończeniu studiów (w przypadku obrony pracy dyplomowej do momentu wystawienia dyplomu przez uczelnię, ważność zaświadczenia 1 m-c)
|
f) staż pracy (przebieg dotychczasowego zatrudnienia)
|
niewymagany
|
g) kwalifikacje zawodowe
|
niewymagane
|
-
Wymagania dodatkowe
|
Dokumenty albo oświadczenia potwierdzające spełnienie wymagań
|
a) znajomość ustawy o samorządzie gminnym
|
Zapis w liście motywacyjnym
|
b) znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
|
Zapis w liście motywacyjnym
|
c) znajomość Statutu Miasta Opola
|
Zapis w liście motywacyjnym
|
d) znajomość Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola
|
Zapis w liście motywacyjnym
|
e) znajomość przepisów: ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych
|
Zapis w liście motywacyjnym
|
f) umiejętność obsługi komputera oraz znajomość aplikacji biurowych (Word, Excel)
|
Zapis w liście motywacyjnym
|
g) dyspozycyjność, zdolność analitycznego myślenia, rzetelność, systematyczność, staranność, operatywność, samodzielność, odpowiedzialność, zdyscyplinowanie, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole
|
Zapis w liście motywacyjnym
|
- Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- Przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami, a w szczególności ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych, ustawy o samorządzie gminnym, itp.
- Przestrzeganie Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
- Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
- Obsługa systemu księgowego oraz obsługa innych programów komputerowych w związku
z wykonywanymi zadaniami.
- Obsługa dowodów księgowych:
- przygotowywanie i segregowanie dokumentów księgowych dotyczących dochodów budżetowych do zaewidencjonowania,
- ewidencjonowanie i dekretowanie dowodów księgowych ( tj. raportów kasowych, poleceń przelewu, wyciągów bankowych dotyczących dochodów budżetowych zgodnie z obowiązującą klasyfikacją budżetową oraz przyjętym zakładowym planem kont dla należności z tytułu: mandatów karnych kredytowych i gotówkowych, wpływów za odholowanie pojazdów z dróg publicznych (opłata za usuwanie pojazdów z drogi, opłata za przechowywanie pojazdów na parkingu, opłata za odwołanie holownika), kosztów upomnień i odsetek za nieterminowe wpłaty,
- prawidłowe i terminowe przesyłanie dokumentów księgowych z modułu NZ (należności zobowiązania) do księgi głównej w celu prawidłowego i terminowego sporządzania sprawozdań finansowych,
- bieżąca kontrola poprawności formalnej i kompletności ewidencjonowanych dokumentów księgowych.
- Przeprowadzenie prawidłowej i terminowej inwentaryzacji w zakresie realizowanych zadań.
- Terminowa i prawidłowa windykacja należności wymienionych w punkcie 5.
- Dokonywanie odpisów aktualizujących w zakresie ewidencjonowanych należności zgodnie
z obowiązującą w tym zakresie procedurą.
- Sporządzanie półrocznych i rocznych sprawozdań opisowych z wykonania dochodów, udzielonych ulg w spłacie należności, przeprowadzonej windykacji, zaległościach przedsiębiorców oraz sprawozdań cząstkowych Rb-N w zakresie księgowanych dochodów i ich ujęcia w układzie przedmiotowym.
- Prowadzenie ewidencji księgowej na koncie 976 w zakresie ewidencjonowanych należności.
- Monitorowanie i zgłaszanie wszelkich zmian w systemie księgowym programu KSAT niezbędnych w prawidłowym wykonywaniu zadań referatu.
- Współpraca z wydziałami merytorycznymi Urzędu Miasta Opola w zakresie realizowanych zadań oraz z pracownikami Straż Miejskiej w Opolu.
- Współpraca z radcami prawnymi w zakresie prowadzenia egzekucji przez komorników.
- Przygotowywanie dokumentów do zdjęcia z ewidencji należności zgodnie z obwiązującą w tym zakresie procedurą.
- Analiza i weryfikacja nadpłat w celu prawidłowego i terminowego ich zwrotu.
- Przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków w sprawie udzielania ulg w spłacie należności z tytułu wymienionych w punkcie 5.
- Miesięczne sporządzanie informacji dla Urzędu Wojewódzkiego o ilości zapłaconych mandatów karnych kredytowych i gotówkowych.
- Prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania związanych z wydawaniem
i rozliczaniem kontokwitariuszy odbieranych przez Straż Miejską.
- Znajomość przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami.
- Obsługa petentów w zakresie należności Gminy Opole i Skarbu Państwa.
- Współpraca z wydziałami merytorycznymi Urzędu Miasta Opola w zakresie realizowanych zadań.
- Terminowe załatwianie spraw.
- Doskonalenie zawodowe, uczestnictwo w szkoleniach i kursach.
- Dbałość o mienie znajdujące się na wyposażeniu, ład i estetykę miejsca pracy.
- Obsługa dokumentów w obiegu elektronicznym programu SOD.
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika i/lub wynikających z przepisów prawa.
- Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
Praca w budynku Urzędu Miasta Opola, Plac Wolności 7-8,
I piętro, w pełnym wymiarze czasu pracy, w godz. 7.30 – 15.30 od poniedziałku do środy,
w godz. 7.30-17.00 w czwartki, w godz. 7.30 – 14.00 w piątki z przewagą wysiłku umysłowego, lekka, siedząca z obsługą komputera i innych urządzeń biurowych
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta Opola, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
wynosi/nie wynosi ** co najmniej 6%.
- Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
- list motywacyjny;
- dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt 1 ogłoszenia;
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych (w przypadku podania danych osobowych wykraczających poza zakres wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze);
- kserokopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (w przypadku osób niepełnosprawnych, które zamierzają skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych).
Kwestionariusz osobowy oraz oświadczenia należy opatrzyć własnoręcznym podpisem.
Wzór kwestionariusza osobowego oraz oświadczeń - dostępne są na stronie internetowej (www.archiwum.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Wydziału Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
- Termin i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
Dokumenty aplikacyjne można składać w zamkniętej kopercie w Kancelarii Ogólnej (Biurze Podawczym) Urzędu Miasta Opola, Rynek-Ratusz, 45-015 Opole lub przesłać pocztą na wskazany adres z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko ds. ewidencji księgowej należności budżetowych” w terminie do dnia 14 maja 2021 r. (nie mniej niż 10 dni od dnia opublikowania w Biuletynie Informacji Publicznej).
Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do Urzędu Miasta Opola po terminie, nie będą rozpatrywane (decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu).
Osoby spełniające wymagania formalne zostaną powiadomione indywidualnie co do dalszych czynności związanych z procesem naboru.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.archiwum.bip.um.opole.pl ) oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola.
KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych oraz o przysługujących Państwu prawach:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miasta Opola jest Urząd Miasta Opola, ul. Rynek-Ratusz, kod pocztowy 45-015 Opole.
- We wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania
z przysługujących Pani/Panu praw związanych z przetwarzaniem udostępnionych danych osobowych może się Pani/Pan kontaktować z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych
w Urzędzie Miasta Opola za pomocą adresu iod@um.opole.pl lub telefonicznie: 77 54 11 328 oraz 77 54 11 378.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji obecnego procesu rekrutacyjnego na podstawie ustawy z dnia 26.06.1974 r. Kodeks pracy oraz ustawy z dnia 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO). W przypadku podania danych osobowych wykraczających poza zakres wymagań określonych w ogłoszeniu
o naborze, Pani/Pana dane będą przetwarzane na podstawie wyrażonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać cofnięta pisemnie w dowolnym czasie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Brak zgody lub jej wycofanie nie stanowi podstawy niekorzystnego traktowania, a także nie powoduje wobec Pani/Pana jakichkolwiek negatywnych konsekwencji, zwłaszcza nie może stanowić przyczyny uzasadniającej odmowę zatrudnienia.
- Okresy przechowywania danych osobowych:
- dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji zostaną dołączone do jego akt osobowych;
- dokumenty aplikacyjne nie więcej niż pięciu najlepszych kandydatów, wymienionych w protokole z przeprowadzonego naboru, będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z kandydatem, który wygrał nabór. Po tym okresie zostaną komisyjnie zniszczone przez Referat Kadr;
- dokumenty aplikacyjne pozostałych kandydatów, zostaną zniszczone przez Referat Kadr niezwłocznie po ogłoszeniu wyniku końcowego naboru, nie późnej niż po upływie 3 miesięcy od ogłoszenia wyniku końcowego naboru.
- Ma Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
- W przypadku stwierdzenia naruszenia przepisów RODO podczas przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie danych wynikających z przepisów prawa jest niezbędne, aby uczestniczyć w obecnym postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie pozostałych danych jest dobrowolne.
- Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane i udostępniane wyłącznie podmiotom uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku wygrania naboru dane osobowe wybranego kandydata w zakresie imienia i nazwiska oraz miejsca zamieszkania w myśl przepisów Kodeksu cywilnego zostaną umieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej, na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której jest prowadzony nabór na okres co najmniej 3 miesięcy.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane poza obszar Unii Europejskiej.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
* osoba nieposiadająca obywatelstwa polskiego może zostać zatrudniona na stanowisku, na którym wykonywana praca nie polega na bezpośrednim lub pośrednim udziale w wykonywaniu władzy publicznej i funkcji mających na celu ochronę generalnych interesów państwa, jeżeli posiada znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej;
** niewłaściwe skreślić.
Ilość odwiedzin: | 2127 | Nazwa dokumentu: | Wydział Finansowo-Księgowy | Skrócony opis: | stanowisko ds. ewidencji księgowej należności budżetowych | Osoba, która wytworzyła informację: | Jolanta Początko | Osoba, która odpowiada za treść: | Aleksander Sienkiewicz | Osoba, która wprowadzała dane: | Jolanta Początko | Data wytworzenia informacji: | 2021-05-04 12:59:37 | Data udostępnienia informacji: | 2021-05-04 12:59:37 | Data ostatniej aktualizacji: | 2021-05-19 10:18:22 |
Wersja do wydruku... Rejestr zmian...
|