Uchwała nr XL/413/04
Rady Miasta Opola
z dnia 16 grudnia 2004 r.
w sprawie uchwalenia budżetu miasta Opola na 2005 rok. |
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, i, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, zm. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, zm. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203), art. 85 ustawy z dnia 13 października 1998 r. Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz. U. z 1998 r. Nr 133, poz. 872, zm. Nr 162, poz. 1126, z 2000 r. Nr 6, poz. 70, Nr 12, poz. 136, Nr 17, poz. 228, Nr 19, poz. 239, Nr 95, poz. 1041, Nr 122, poz. 1312, zm. z 2001 r. Nr 45, poz. 497, Nr 100, poz. 1084, Nr 111, poz. 1194, Nr 145, poz. 1623), art. 52, 109, 116, 117, 118 i 124 ust. 1, 2 i 3 oraz art. 128 ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 166, poz. 1611, Nr 189, poz. 1851, z 2004 r. Nr 19, poz. 177, Nr 93, poz. 890, Nr 121, poz. 1264, Nr 123, poz. 1291, Nr 210, poz. 2135), art. 51 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592, zm. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 200, poz. 1688, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055) - Rada Miasta Opola uchwala, co następuje:
§ 1
Ustala się dochody prognozowane budżetu miasta Opola na 2005 rok w wysokości 439.788.145 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały, w tym:
- dochody gminy w wysokości 348.532.674 zł;
- dochody powiatu w wysokości 91.255.471 zł.
§ 2
Ustala się wydatki budżetu miasta Opola na 2005 rok w wysokości 554.199.978 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 3
- Dochody ustalone w § 1 obejmują również:
- dotacje na zadania własne w wysokości 4.485.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3;
- dotacje celowe na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej w wysokości 34.896.161 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4;
- dotacje celowe na zadania realizowane na podstawie porozumień z organami administracji rządowej w wysokości 26.500 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5;
- dotacje na zadania wspólne realizowane w drodze umów lub porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 20.936.100 zł, zgodnie z załącznikiem nr 6.
- Wydatki ustalone w § 2 obejmują wyodrębnione kwoty na zadania:
- własne w wysokości 4.485.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3;
- zlecone z zakresu administracji rządowej w wysokości 34.896.161 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4;
- realizowane na podstawie porozumień z organami administracji rządowej w wysokości 26.500 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5;
- wspólne realizowane w drodze umów lub porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 20.936.100 zł, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 4
Ustala się przychody w 2005 roku na kwotę 118.647.833 zł.
§ 5
Ustala się rozchody (spłatę pożyczek i kredytów) w 2005 roku na kwotę 4.236.000 zł spłacane z dochodów budżetu miasta Opola.
§ 6
Deficyt budżetowy w 2005 roku w wysokości 114.411.833 zł, zostanie sfinansowany planowanymi do zaciągnięcia pożyczkami w wysokości 101.292.933 zł, przychodami z emisji obligacji w wysokości 7.800.000 zł oraz prognozowaną na koniec 2004 roku nadwyżką środków na rachunku bankowym w wysokości 5.318.900 zł.
§ 7
Ustala się:
- dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości 2.500.000 zł;
- wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 2.500.000 zł.
§ 8
Ustala się plany:
- inwestycji miasta Opola w 2005 roku, realizowany w ramach Wieloletniego Programu Inwestycyjnego:
- w zakresie Programu ISPA "Poprawa jakości wody w Opolu", zgodnie z załącznikiem nr 7,
- w zakresie pozostałych zadań, zgodnie z załącznikiem nr 8;
- pozostałych inwestycji miasta Opola w 2005 roku, zgodnie z załącznikiem nr 9;
- remontów miasta Opola w 2005 roku, zgodnie z załącznikiem nr 10.
§ 9
Ustala się plany:
- dotacji dla instytucji kultury, zgodnie z załącznikiem nr 11;
- przychodów i wydatków środków specjalnych jednostek budżetowych, zgodnie z załącznikiem nr 12;
- przychodów i wydatków gospodarstwa pomocniczego, zgodnie z załącznikiem nr 13;
- przychodów i wydatków oraz wysokość stawek przedmiotowych dla zakładu budżetowego, zgodnie z załącznikiem nr 14.
§ 10
Ustala się plany przychodów i wydatków:
- Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, zgodnie z załącznikiem nr 15;
- Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, zgodnie z załącznikiem nr 16.
§ 11
Ustala się wykaz inwestycji miasta Opola w 2005 roku realizowany ze środków funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności Unii Europejskiej, zgodnie z załącznikiem nr 17.
§ 12
Ustala się maksymalną wysokość kredytów i pożyczek krótkoterminowych zaciąganych przez Prezydenta Miasta Opola w roku budżetowym do łącznej kwoty 80.000.000 zł oraz poręczeń i gwarancji w roku budżetowym w kwocie 8.000.000 zł.
§ 13
Ustala się maksymalną łączną kwotę, do której Prezydent Miasta Opola może samodzielnie zaciągnąć zobowiązania na 80.000.000 zł.
§ 14
Tworzy się:
- ogólną rezerwę budżetową w wysokości 3.000.000 zł.
- celową rezerwę budżetową w wysokości 5.476.650 zł z przeznaczeniem na:
- poręczenie kredytu dla Opolskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. - kwota 146.650 zł;
- wydatki związane ze zmianami organizacyjnymi jednostek organizacyjnych miasta Opola - kwota 700.000 zł;
- odprawy emerytalne dla pracowników jednostek organizacyjnych miasta Opola - kwota 1.000.000 zł;
- dofinansowanie imprez kulturalnych - kwota 280.000 zł;
- wydatki majątkowe na adaptację pomieszczeń na mieszkania socjalne - kwota 1.000.000 zł;
- wydatki majątkowe na dofinansowanie projektów z programów pomocowych Unii Europejskiej - kwota 1.200.000 zł;
- wydatki na dofinansowanie projektów z programów pomocowych Unii Europejskiej - kwota 300.000 zł;
- wydatki związane z pokryciem zobowiązań wymagalnych likwidowanych SP ZOZ-ów - kwota 250.000 zł;
- wydatki na informator dla mieszkańców - kwota 100.000 zł;
- wydatki niekwalifikowane związane z realizacją Programu Fundusz Spójności/ISPA - "Poprawa jakości wody w Opolu" - kwota 500.000 zł.
§ 15
Upoważnia się Prezydenta Miasta Opola do:
- dokonywania zmian w planie wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach działu;
- przekazania swoich uprawnień dla kierowników jednostek organizacyjnych w zakresie dokonywania zmian w planie finansowym w ramach rozdziału między paragrafami z wyłączeniem zmian w planie wydatków majątkowych oraz zwiększania planu wydatków wynagrodzeń osobowych pracowników;
- lokowania w innych bankach niż w banku obsługującym budżet miasta wolnych środków budżetowych w trakcie realizacji budżetu na 2005 rok.
§ 16
Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Opola.
§ 17
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2005 roku i podlega ogłoszeniu w trybie przewidzianym dla aktów prawa miejscowego.
(-) Przewodniczący
Rady Miasta Opola
Ryszard Ciecierski
Zmiany:
uchwałą nr XLII/436/05 z dnia 27 stycznia 2005 r.
uchwałą nr XLIII/445/05 z dnia 24 lutego 2005 r.
uchwałą nr XLIV/458/05 z dnia 17 marca 2005 r.
uchwałą nr XLVI/468/05 z dnia 28 kwietnia 2005 r.