Nazwa: Wydział Spraw Obywatelskich
Symbol wydziału: SO
Naczelnik Wydziału: Andrzej Jadczak
Pełniący także obowiązki Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych w Urzędzie Miasta Opola. Kierujący Pionem Ochrony Informacji Niejawnych, w którym funkcjonuje Kancelaria Niejawna
(Opole, Rynek-Ratusz, tel. 77 4511848)
Sekretariat Wydziału - Telefon: (77) 541 13 59 Faks: (77) 541 13 60
Struktura Wydziału:
Referat Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych
Kierownik Referatu: Ewa Morawska - Jerye
Miejsce urzędowania: 45-018 Opole, Pl. Wolności 7-8
Godziny urzędowania: poniedziałek: 7:30-17:30, wtorek-piątek: 7:30-15:30
Referat Działalności Gospodarczej
Kierownik Referatu: Janina Dziadowicz
Miejsce urzędowania: 45-015 Opole, Rynek-Ratusz
Godziny urzędowania: poniedziałek-piątek: 7:30-15:30
Uwaga: W związku ze zmianą organizacyjną w Wydziale informacje dotyczące zakresu działania
Zakres działania Wydziału obejmuje:
- sprawy ewidencji ludności, w szczególności prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach meldunkowych, udostępnianie danych osobowych ze zbiorów meldunkowych i aktualizacja gminnych zbiorów meldunkowych na podstawie danych osobowych zgłoszonych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego oraz zgłoszeń zmian (np. w aktach stanu cywilnego, zmian
w obywatelstwie itp.);
- sprawy dowodów osobistych (w tym m.in. przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego i wydawanie dowodów osobistych, prowadzenie i udostępnianie danych z ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych)
- prowadzenie rejestru wyborców i sporządzanie spisu wyborców oraz wydawanie decyzji administracyjnych w tych sprawach;
W przypadku dalszych wątpliwości, co do sposobu przyjmowania i załatwiania spraw
w Wydziale, można skorzystać z poniższych numerów telefonów.
Informacja na temat:
ewidencji ludności (77) 4511816
dowodów osobistych (77) 5411354 i 5411355
udostępniania danych osobowych (77) 5411359
rejestru wyborców (77) 5411357
postępowań administracyjnych (77) 5411361 i 5411358
w sprawach meldunkowych