|
WYDZIAŁ SPRAW OBYWATELSKICH
Naczelnik Wydziału: Andrzej Jadczak
Pełnomocnik ds.Ochrony Informacji Niejawnych
adres : 45-018 Opole ul. Plac Wolności 7-8
pokój: 9-10
tel. 77/5411359
tel/fax 77/5411360
e-mail: Andrzej.Jadczak@um.opole.pl
Referat Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych
Kierownik: Ewa Morawska- Jerye
adres : 45-018 Opole ul. Plac Wolności 7-8
pokój: 13
tel. 77/5411361
tel/fax 77/5411360.
e-mail Ewa.Morawska@um.opole.pl
77/5411350 -356, 774511816,
Referat Działalności Gospodarczej
Kierownik : Janina Dziadowicz
adres: Opole ul. Rynek-Ratusz
pokój nr 429, 428
tel.774511836, 835, 862
e-mail: Janina.Dziadowicz@um.opole.pl
MERYTORYCZNE AKTY PRAWNE OBEJMUJĄCE ZAKRES DZIAŁAŃ WYDZIAŁU SPRAW OBYWATELSKICH
- Ustawa z dn. 29.07.2005 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze zmianami w podziale zadań i kompetencji administracji terenowej (Dz. U. nr 175, poz. 1462 )
- Ustawa z dnia 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (j.t. Dz. U. z 2000 r. nr 98, poz. 1071 z późn. zm. )
- Ustawa z dn. 10.04.1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (j.t. Dz. U. z 2006 r. nr 139,poz.993, ze zmianami )
-
Ustawa z dnia 14 lipca 2006r o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobycie oraz wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin (Dz. U. nr 144, poz.1043)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dn. 06.02.2009 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich unieważniania, wymiany,zwrotu lub utraty. (Dz.U. nr 47, poz. 384)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dn. 19.11.2008 r. w sprawie wysokości opłat za udostępnienie danych ze zbiorów meldunkowych, ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych,zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i i unieważnionych dowodów osobistych oraz sposobu ich wnoszenia tych opłat (Dz. U. nr 207, poz. 1298 )
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19 listopada 2008r w sprawie wysokości opłat za udostępnienie danych ze zbiorów meldunkowych, ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych,zbioru Pesel, ogólnokrajowej ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych oraz sposobu wnoszenia tych opłat (Dz. U Nr 1298, poz.11272)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 listopada 2008r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z ewidencji ludności, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U. Nr 214,poz.1353)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2010r zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z ewidencji ludności, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U Nr 105, poz. 667)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 20.12.2002 r. w sprawie terminów i trybu przekazywania przez gminy danych z ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U. nr 236, poz. 1644 )
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 20.12.2002 r. w sprawie trybu przekazywania danych pomiędzy organami prowadzącymi ewidencję ludności oraz powiadamiania o nadaniu numeru PESEL (Dz. U. nr 236, poz. 1996 )
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 24.12.2002 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. nr 236, poz. 1999 z późn. zm. )
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 30.06.2003 r. w sprawie obowiązku meldunkowego żołnierzy w czynnej służbie wojskowej (Dz. U. nr 138, poz. 132 )
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 01.06.2004r. w sprawie wojskowego obowiązku meldunkowego, obowiązku powiadamiania wojskowego komendanta uzupełnień oraz uzyskiwania zezwolenia na wyjazd i pobyt za granicą (Dz. U. nr 140, poz. 1480 )
- Ustawa z dn. 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (j.t. Dz. U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 z późn. zm. )
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 29.04.2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz. U. nr 100, poz. 1024 )
- Ustawa z dn. 09.09.2000 r. o opłacie skarbowej (j. t. Dz. U. z 2004 r. nr 253, poz. 2532 z późn. zm. )
- Rozporządzenie Ministra Finansów 05.12.2000 r. w sprawie sposobu pobierania zapłaty i zwrotu opłaty skarbowej oraz sposobu prowadzenia rejestrów tej opłaty (Dz. U. nr 110, poz. 1176 z późn. zm. )
- Ustawa z dnia 5 stycznia 2011r Kodeks wyborczy (Dz.U nr 21, poz.112 z późn.zm)
- Ustawa z dn. 14.03.2003 r. o referendum ogólnokrajowym (Dz. U. nr 57, poz. 507 )
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 30.04.2003 r. w sprawie sposobu sporządzania spisu osób uprawnionych do udziału w referendum ogólnokrajowym (Dz. U. nr 74, poz. 670)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 lipca 2011 w sprawie sporządzenia aktu pełnomocnictwa do głosowania w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej do organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego oraz wójtów, burmistrzów, prezydentów miast (Dz. U nr 157, poz.936)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011 w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze(Dz. U nr 15, poz.941)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011r . w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze (Dz. U. Nr 158, poz.941)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011r. w sprawie spisu wyborców (Dz. U. Nr 158, poz.942 z późn.zm.)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011r w sprawie spisu wyborców (Dz. U. nr 158, poz.942)
- Zarządzenie nr 49 Prezesa Rady Ministrów z dn. 10.08.1965 r. w sprawie zasad korespondencji organów administracji państwowej i instytucji państwowych z urzędami konsularnymi państw obcych w Polsce (Urząd Rady Ministrów nr P-130/59/65 – nie publikowane )
- Ustawa z dn. 13.02.1984 r. o funkcjach konsulów Rzeczypospolitej Polskiej (j. t. Dz. U. z 2002 r., nr 215, poz. 1823 z późn. zm. )
- Zarządzenie Ministra Spraw Zagranicznych z dn. 04.11.1985 r. w sprawie szczegółowego trybu postępowania przed konsulem (M.P., nr 35, poz. 233 ) PROWADZONE REJESTRY, EWIDENCJE I ARCHIWA
I. Rejestry
1. Rejestr wyborców zawiera:
-osoby zameldowane na pobyt stały w Opolu posiadające czynne prawo wyborcze,
- osoby zameldowane w innych miejscowościach lub nigdzie nie zameldowane wpisane decyzją administracyjną do rejestru na własny wniosek.
-osoby zameldowane na pobyt stały w Opolu nie posiadające czynnego prawa wyborczego. (ubezwłasnowolnione, pozbawione praw publicznych)
II. Ewidencje
1. Ewidencja ludności dotyczy:
- aktualnych mieszkańców miasta Opola zameldowanych na pobyt stały (karty KOM) i pobyt czasowy,
- byłych, mieszkańców miasta Opola.
2. Ewidencja wydanych i unieważnionych dowodów osobistych:
- zawiera dokumenty gromadzone przy składaniu wniosków o wydanie dowodów osobistych.
II. Archiwa
Archiwum kopert dowodowych (w tym osób zmarłych).
Nazwa dokumentu: | Wydział Spraw Obywatelskich | Osoba, która wytworzyła informację: | Izabela Chorzewska-Leutner | Osoba, która odpowiada za treść: | Izabela Chorzewska-Leutner | Osoba, która wprowadzała dane: | Izabela Chorzewska-Leutner | Data wytworzenia informacji: | 2004-07-15 12:02:22 | Data udostępnienia informacji: | 2004-07-15 12:02:22 | Data ostatniej aktualizacji: | 2012-04-03 13:18:26 |
Wersja do wydruku...
|