ZARZĄDZENIE NR OR.I – 0152-116/06
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 15 września 2006 r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w Urzędzie Miasta Opola w 2006 roku.
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami), w związku z art. 26 i art. 27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. Nr 121, poz. 591 z późniejszymi zmianami) – zarządzam:
§ 1
Przeprowadzenie w dniach od 1 października 2006 roku do 15 stycznia 2007 roku inwentaryzacji w Urzędzie Miasta Opola zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszego Zarządzenia.
§ 2
Nakazuję wstrzymanie zakupów inwentaryzowanych składników majątkowych na czas trwania inwentaryzacji.
§ 3
Zobowiązuję Naczelników Wydziałów (równorzędnych komórek) w uzgodnieniu z przewodniczącym Komisji Inwentaryzacyjnej do wyznaczenia członków Zespołów Spisowych w terminie do dnia 10 października 2006 r zgodnie z załącznikiem NR 2 oraz prawidłowego, terminowego przeprowadzenia spisów z natury i wyjaśnienia różnic inwentaryzacyjnych.
§ 4
Zobowiązuję Skarbnika Miasta oraz przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej do przeprowadzenia instruktażu i szkolenia członków Komisji Inwentaryzacyjnej oraz Zespołów Spisowych.
§ 5
Zobowiązuję pracowników Wydziału Finansowo – Księgowego do prawidłowego i terminowego dokonania wyceny inwentaryzowanych składników majątku oraz ustalenia różnic inwentaryzacyjnych.
§ 6
Zobowiązuję przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej do weryfikacji różnic inwentaryzacyjnych, sporządzenia protokołu w sprawie przyczyn powstania różnic inwentaryzacyjnych, przedstawienia wniosków dotyczących ich rozliczenia, a także sporządzenia sprawozdania z przebiegu inwentaryzacji, uzyskanie akceptacji Skarbnika Miasta i przedstawienia ich do zatwierdzenia Prezydentowi Miasta w wyznaczonym terminie.
§ 7
W Zarządzeniu NR OR.I – 0152 – 36/2004 Prezydenta Miasta Opola z dnia 22 września 2004 roku w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w Urzędzie Miasta Opola, w § 2 wprowadzam następujące zmiany:
Pkt. 8 otrzymuje brzmienie:
Grzegorz Mroczek - członek - Kierownik Referatu Utrzymania Systemów i Zarządzania Infrastrukturą w Wydziale Informatyki
§ 8
Szczegółowe zasady i tryb przeprowadzenia inwentaryzacji określa Instrukcja Wewnętrzna w sprawie inwentaryzacji składników majątkowych w Urzędzie Miasta Opola.
§ 9
Zobowiązuję Skarbnika Miasta do ujęcia różnic inwentaryzacyjnych w księgach rachunkowych danego roku.
§ 10
Nadzór nad wykonaniem niniejszego Zarządzenia powierzam Skarbnikowi Miasta Opole i Przewodniczącemu Komisji Inwentaryzacyjnej.
§ 11
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Prezydent Miasta
Ryszard Zembaczyński