logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


ZESPÓŁ PLACÓWEK OPIEKUŃCZO – WYCHOWAWCZYCH W OPOLU
 
 
1.         Informacje o jednostce :
-          Nazwa szkoły:        Zespół Placówek Opiekuńczo - Wychowawczych w Opolu
-          Adres:                     ul. Dambonia 3 45-861 Opole
-          Nr telefonu:            77 4744160                       
-          Fax:                        77 4745445
-          E-mail:                    poopole@op.pl
-          Adres strony wwwwww.poopole.republika.pl
-          Dyrektor:                mgr Agnieszka Kasper
-          Wicedyrektor:         mgr Joanna Misiec
-          Główny księgowy:   mgr inż. Jadwiga Galicka
-          Inne stanowiska kierownicze
-          Odpowiedzialny za treść: mgr Agnieszka Kasper
 
2.         Struktura: załącznik


3.         Majątek:
Zestawienie składników majątkowych
Zespołu Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych w Opolu

 

LP
Grupa
Nazwa
Wartość początkowa stan na 31.12.2010 r.
1
0
Grunty
68 600,63
2
01
Budynki i lokale
887 703,80
3
02
Budowle
91 548,60
4
03
 
 
5
04
Maszyny , urządzenia i aparaty
ogólnego zastosowania
 
Zespoły komputerowe
 
5 563,20
 
44 474,02
6
05
 
 
7
06
Urządzenia techniczne
17 383,70
8
07
Środki transportu
39 080,00
9
08
Wyposażenie
29 246,34
 
 
Ogółem
1 183 600,29
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 

 

 

 

Pozostałe środki trwałe:                                    420.695,00

Zbiory biblioteczne:                                             13.918,56

Wartości niematerialne i prawne:                     3.701,01

 

4.         Budżet:

Budżet Zespołu Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych w Opolu
Dochody 2010 r.
Dział 852-                          2.840.800,00
Dział 801-                          909.630,00


5.         Statut:                      załącznik
6.         Wykaz regulaminów:
 
Regulaminy:
1.         Regulamin Zespołu Placówek Opiekuńczo -Wychowawczych w Opolu
2.         Regulamin Pracy .
3.         Regulamin Wynagradzania.
4.         Regulamin Kontroli Wewnętrznej.
5.         Regulamin Rady Pedagogicznej Publicznej Szkoły Podstawowej i Publicznego Gimnazjum .
6.         Regulamin dofinansowania doskonalenia zawodowego kadry pedagogicznej .
7.         Regulamin dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli .
8.         Regulamin Świadczeń Socjalnych.
 
7.         Wybrane regulaminy:
Regulamin Zespołu Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych – załącznik
8.         Rejestry, ewidencje, archiwa:
 
Obowiązujące w jednostce rejestry i ewidencje zamieszczone są w wykazie dokumentów obowiązujących w jednostce, który stanowi załącznik nr 7 do Instrukcji kancelaryjnej.
W archiwum zakładowym przechowywana jest dokumentacja .
Dokumenty przechowywane są w jednostce zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury
z dnia 16 września 2002 r. w sprawie postępowania z dokumentacją, zasad jej klasyfikowania i kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych.
Dokumenty wyszczególnione są w wykazie dokumentów archiwalnych.
 
9.         Zamówienia publiczne: brak


10.      Kontrole :
 
Informacja o kontrolach zewnętrznych i wewnętrznych przeprowadzonych
 w jednostce w roku 2010

 

Lp
Kontrolujący
Data kontroli
Wydane zalecenia
Wykonanie zaleceń
1.
Powiatowy Urząd Pracy -
08.04.2010
Zaleceń nie wydano
-
2.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych
06.05.2010
Zaleceń nie wydano
-
3.
Wojewódzka Stacja Sanit. - Epidemiologiczna
12.05.2010
Zaleceń nie wydano
-
4.
Urząd Miasta Opola
Wydz. Kontroli i Audytu
10.09.2010
do dnia 14.12.10 zaleceń nie wydano
-
5.
Opolski Urząd Wojewódzki
17.11.2010 – 22.11.2010
Do dnia 14.12.10
protokołu nie otrzymano, zaleceń nie wydano
-
6
Kuratorium Oświaty
dokumentacja
22.01.2010
Bez protokołu,
Zaleceń nie wydano
-
7.
Kuratorium Oświaty
 
28.04.2010
Bez protokołu, zaleceń nie wydano
-
8.
Kuratorium Oświaty
17.- 21.06.10
Zaleceń nie wydano
-
9.
Kuratorium Oświaty
20.10.2010
Zaleceń nie wydano
-

 

 
 
            W roku 2010 ( do dnia 14.12.2010 ) w Pogotowiu Opiekuńczym przeprowadzono 47 kontroli wewnętrznych .
       Kontrole dotyczyły m.in. sprawdzenia prawidłowości funkcjonowania placówki, świadczonych usług, przestrzegania obowiązujących procedur, realizacji planów pracy.
Kontrole przeprowadzane były przez Dyrektora Pogotowia Opiekuńczego, Wicedyrektora, Głównego księgowego, Kierownika ds. administracyjno-gospodarczych, Kierownika Zespołu Specjalistów, Kierownika Działu Opiekuńczo - Wychowawczego i pielęgniarki .
 
 
11.      Przyjmowanie i załatwianie spraw:
 
Przyjmowanie i załatwianie spraw:
-                   dyrektor w sprawie skarg i wniosków: czwartek w godz. 10.00 - 12.00
-                   miejsce przyjmowania interesantów: sekretariat szkoły 
-                   jakich dniach i godzinach: od poniedziałku do piątku  8.00 -15.00 
-                   w jaki sposób odbywa się przyjmowanie i załatwianie spraw
Sekretariat przyjmuje korespondencję, umieszcza pieczątkę wpływu i rejestruje w księdze korespondencji.
Sekretarz szkoły przekazuje dyrektorowi do wglądu całą otrzymaną korespondencję.
Dyrektor obok pieczątki wpływu umieszcza dyspozycję co do osoby, terminu i sposobu załatwienia sprawy.
Sprawy mogą być załatwione w formie ustnej lub pisemnej.
 
–        jaki system kancelaryjny obowiązuje w jednostce
 
-         W Publicznej Szkole Podstawowej w Pogotowiu Opiekuńczym w Opolu obowiązuje system kancelaryjny. Wszystkie pisma wpływające rejestrowane są z lewej strony, a pisma wysyłane z prawej dziennika korespondencyjnego.
-         W systemie kancelaryjnym dokonuje się tylko jeden raz rejestracji spraw
w spisach dołączonych do teczek aktowych na podstawie pierwszego otrzymanego pisma lub sporządzonego w komórce organizacyjnej. Każde kolejne pismo w sprawie raz zarejestrowane otrzymuje ten sam znak sprawy.
-         Jednolity wykaz akt jest to rzeczowy podział akt powstający w toku działalności, zawierający archiwalną klasyfikację akt.
-         Jednolity wykaz akt jest oparty na systemie kwalifikacji dziesiętnej.
Z każdym symbolem klasyfikacyjnym związany jest zwięzły opis klasyfikacyjny /hasło/. Symbole klasyfikacyjne podzielone na  IV rzędy ważności uzależnione, podporządkowane są hierarchicznie według zasady, symbol klasyfikacyjny /hasło/. Klasy końcowe odpowiadają rzeczowym teczkom aktowym.
-         Budowa wykazu akt jest niezależna od struktury organizacyjnej, wskutek tego akta jednorodne tematycznie pochodzące z różnych komórek organizacyjnych, będą posiadały to samo hasło kwalifikacyjne i symbol liczbowy hasła.
-         Akta  wytworzone i gromadzone w komórkach organizacyjnych ze względu na wartość archiwalną dzielą się na dwie kategorie :
1.      materiały archiwalne,
2.      dokumentacje nie archiwalną.
 
–      w jaki sposób są załatwiane sprawy pisemne np. w formie odręcznej (skrócona), korespondencyjnej,
1.      Zgodnie z K.p.a sprawy można załatwiać ustnie lub pisemnie. W przypadku załatwienia sprawy ustnie, treść i istotne motywy takiego załatwienia sprawy, powinny być odnotowane w aktach i potwierdzone podpisem załatwiającego sprawę.
2.  Przy pisemnym załatwieniu sprawy stosuje się następujące formy:
a)      odręczną
b)      korespondencyjną
c)      inną ( np. przy użyciu pieczęci z odpowiednim tekstem, na formularzu itd.)
Przy pisemnym załatwianiu sprawy przestrzegane są następujące zasady:
-         każdą sprawę załatwia się odrębnym pismem,
-         w odpowiedziach podaje się datę i znak sprawy, której odpowiedź dotyczy,
-         adresy należy pisać w pierwszym przypadku,
-         tytuł służbowy oraz imię i nazwisko podpisującego się umieszczamy z prawej strony pod treścią pisma.
W zależności od potrzeb pismo może zawierać dodatkowe elementy:
-         pod treścią z lewej strony – liczbę przesyłanych załączników,
-         gdy treść pisma ma być podana do wiadomości innym zainteresowanym umieszcza się z lewej strony pod treścią zwrot: „do wiadomości”  lub „otrzymują” i wymienia adresatów,.
-         przy sporządzaniu kopii pisma lub dokumentu należy umieścić pod tekstem z lewej strony klauzulę – „Stwierdzam zgodność z oryginałem” , a także datę, podpis i stanowisko służbowe osoby stwierdzającej zgodność treści.
 
–      w jakiej kolejności załatwiane są sprawy:
 
1.      Pracownicy załatwiają sprawy według kolejności ich wpływu i stopnia pilności. Każdą sprawę załatwia się oddzielnym pismem bez łączenia jej z inną sprawą nie mającą z nią bezpośredniego związku.
2.      Pismo załatwiające sprawę powinno być pod względem formy zewnętrznej dostosowane do blankietów korespondencyjnych  formatu A-4 lub A-5 w układzie pionowym lub poziomym i zawierać:
a)      nagłówek – druk lub podłużną pieczeń nagłówkową
b)      znak sprawy
c)      powołanie się na znak i datę pisma , którego odpowiedź dotyczy
d)      datę podpisania pisma przez osobę upoważnioną
e)      określenie odbiorcy
f)       treść pisma
g)      podpis ( imię nazwisko oraz stanowisko służbowe)
3.  Kopia pisma załatwiającego powinna zawierać:
a)      parafkę osoby i datę sporządzenia pisma
b)      termin wznowienia sprawy lub oznaczenie dołączenia jej do akt
4.  W razie potrzeby pismo i jego kopia powinny zawierać następujące określenia:
a)      pod adresem z prawej strony – wskazówki dotyczące sposobu wysyłania
czystopisu: „polecony”, „ekspres”, za zwrotnym dowodem doręczenia , „pilne”,
„ poufne”  itp.
b)      pod treścią załatwienia z lewej strony arkusza – liczbę przesyłanych załączników
(zał.) lub wymienia się je  z podaniem liczb porządkowych ;albo na  załączniku wpisuje się w prawym górnym rogu kolejny numer załącznika ( zał. nr ... do pisma znak.....)
c)      adresy tych instytucji lub osób umieszczone pod treścią pisma z lewej strony pod klauzulą: ? otrzymują do wiadomości?- jeżeli treść pisma ma być poza adresatem podania do wiadomości innym instytucjom lub osobom, przez przesłanie kopii pisma
d)      pod treścią pisma z lewej strony – termin wyznaczony do załatwienia sprawy ( termin do dnia ....), określenia tego używa się wyłącznie do jednostek podległych: dla uniknięcia zbędnych ponagleń należy wyznaczyć termin, w którym możliwe jest załatwienie sprawy ; po upływie terminu wyznaczonego do załatwienia sprawy pracownik decyduje o wysłaniu ponaglenia lub przesunięciu terminu i fakt ten odnotowuje w aktach sprawy
e)      ewentualne wskazówki dla sekretariatu
 
 
5.  Przy załatwieniu sprawy należy wykorzystać formularz i druki przewidziane przepisami szczególnymi.
 6. Jeżeli załatwienie sprawy w określonym terminie nie jest możliwe:
a)      należy postąpić ze sprawą zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi terminów załatwienia , ze szczególnym uwzględnieniem przepisów K.p.a
b)      gdy w konkretnej sprawie nie stosuje się przepisów wymienionych w pkt. 1, a sprawa dotyczy organu nadrzędnego , należy zwrócić się do tego organu z wnioskiem o przesunięcie terminu, podając przyczyny uniemożliwiające załatwienie sprawy w wyznaczonym terminie lub zaproponować nowy termin jej załatwienia.
 

 

Załączniki do pobrania: 2011-01-24 01:32:20 - Statut (26.50 kB)
2011-01-24 01:33:52 - Regulamin ZPO-W (41.00 kB)
2011-03-04 07:59:27 - Struktura graficzna ZPO-W (96.00 kB)

Nazwa dokumentu: Zespół Placówek Opiekuńczo - Wychowawczych
Osoba, która wytworzyła informację: Marek Menzfeld
Osoba, która odpowiada za treść: Marek Menzfeld
Osoba, która wprowadzała dane: Marek Menzfeld
Data wytworzenia informacji: 2009-05-24 12:40:00
Data udostępnienia informacji: 2009-05-24 12:40:00
Data ostatniej aktualizacji: 2011-03-04 07:59:43

Wersja do wydruku...

corner   corner