DYREKTOR ZESPOŁU PLACÓWEK OŚWIATOWYCH
45-073 OPOLE, ul. Torowa 7,
ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze:
ds. bhp i ppoż.
w wymiarze 0,25 etatu
1.Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem:
Wymagania niezbędne
|
Dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnienie wymagań
|
a) obywatelstwo polskie
|
Oświadczenie
|
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
|
Oświadczenie
|
c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
e) wykształcenie wyższe o kierunku lub specjalności w zakresie BHP lub studia podyplomowe w zakresie BHP
|
Kserokopia dyplomu lub oryginalne zaświadczenie o ukończeniu studiów (w przypadku obrony pracy dyplomowej do momentu wystawienia dyplomu przez uczelnię, ważność zaświadczenia 1 m-c)
|
f) uprawnienia do wykonywania czynności z zakresu ochrony przeciwpożarowej przewidzianych dla inspektorów ochrony przeciwpożarowej
|
Kserokopia ukończonego szkolenia inspektorów przeciwpożarowych
|
g) doświadczenie zawodowe: 6 miesięcy w służbie BHP
|
Oświadczenie
|
h) znajomość zagadnień z zakresu BHP i ppoż. oraz Kodeksu Pracy
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV potwierdzający spełnianie wymagań
|
i) brak przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na w/w stanowisku
|
Oświadczenie
|
2. Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem:
Wymagania dodatkowe
|
Dokumenty albo oświadczenia potwierdzające spełnienie wymagań
|
a) doświadczenie zawodowe: 1 rok w służbie BHP w jednostkach oświatowych
|
Kserokopia świadectwa pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu
w przypadku trwania stosunku pracy
|
b) wysokie zdolności analityczne, umiejętność pisemnego formułowania ustaleń, uwag i pism, czytania interpretacji i adaptacji do bieżących przepisów prawa, umiejętności, obsługi MS OFICCE
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV potwierdzający spełnianie wymagań
|
c) cechy osobowe i predyspozycje:
komunikatywność; zdolność analitycznego myślenia, sumienność, kreatywność, poczucie obowiązku i zaangażowania
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV potwierdzający spełnianie wymagań
|
3. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
a) Przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy pod kątem BHP i ppoż. w celu zapewnienia przestrzegania obowiązujących przepisów BHP i ppoż.
b) Sporządzanie i przedstawianie pracodawcy, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy w celu zapewnienia bezpiecznego miejsca pracy.
c) Udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków w celu sporządzania dokumentów dot. wypadków przy pracy oraz chorób zawodowych.
d) Udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą w celu weryfikacji warunków pracy i zapoznania z nimi osób objętych ryzykiem.
e) Przeprowadzanie wstępnych szkoleń pracowników w zakres BHP i ppoż. oraz przeprowadzanie wstępnych szkoleń z zakresu BHP i ppoż. dla uczniów realizujących zajęcia praktyczne.
f) Doradztwo w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe, oraz doboru najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej w celu zabezpieczenia pracownikom higienicznych i bezpiecznych warunków pracy.
g) Udział w opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy w celu określenia zgodności z przepisami BHP i ppoż.
h) Udział w planowaniu potrzeb w zakresie wyposażenia pomieszczeń w sprzęt gaśniczy i urządzenia przeciwpożarowe oraz wspieranie działań w zakresie zwalczania pożarów i ewakuacji pracowników oraz zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy w celu zapewnienia prawidłowego działania w zakresie BHP i ppoż.
i) Kontrola przestrzegania przeciwpożarowych wymagań techniczno-budowlanych, instalacyjnych i technologicznych.
j) Współpraca z w zakresie konserwacji oraz napraw urządzeń przeciwpożarowych i gaśnic w sposób gwarantujący ich sprawne i niezawodne funkcjonowanie.
k) Doradztwo w zakresie zapewnienia osobom przebywającym w budynku, obiekcie budowlanym lub na terenie, bezpieczeństwa i możliwość ewakuacji.
l) Doradztwo w zakresie przygotowania budynku, obiektu budowlanego lub terenu do prowadzenia akcji ratowniczej.
m) Aktualizowanie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego dla obiektu budowlanego.
4. Warunki pracy na stanowisku:
Praca administracyjno-biurowa w budynku B ZPO przy ul. Torowej 7, I piętro bez windy, zatrudnienie w wymiarze 0,25 etatu na czas określony. Przewaga pracy siedzącej, z koniecznością przemieszczania się na terenie placówki do innych budynków; praca z przewagą wysiłku umysłowego, odporności na stres, planowania działań i zdolności organizacyjnych, wymagająca obsługi komputera powyżej 4 godzin dziennie a także i innych urządzeń biurowych.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosi/nie wynosi ** co najmniej 6%.
5. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
- dokumenty wymienione powyżej,
- życiorys (CV) uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej i list motywacyjny; opatrzony klauzulą:
„Na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu tych danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych), wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Zespół Placówek Oświatowych w Opolu, w celu wzięcia udziału w ogłoszonym naborze na wolne stanowisko urzędnicze. Zostałem (łam) poinformowany (a) o możliwości wycofania zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody może nastąpić poprzez przesłanie oświadczenia o wycofaniu zgody na adres mailowy: sekretariat@zpo.opole.pl. Mam świadomość, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie tej zgody przed jej wycofaniem” i własnoręcznym podpisem,
- list motywacyjny wskazujący jednoznacznie stanowisko, na które składana jest aplikacja;
- kwestionariusz osobowy dla kandydata – do pobrania ze strony www.zpo.opole.pl
- oświadczenia o niekaralności, o niezachodzeniu konfliktu interesów rozumianego jako naruszenie zasady bezinteresowności i bezstronności.
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych (w przypadku podania danych osobowych wykraczających poza zakres wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze);
- kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
Kompletne aplikacje należy składać w ZPO ul. Torowa 7, budynek C, pokój 115 w dziale kadr lub pod adresem kadry@zpo.opole.pl, w terminie do 20.08.2021 r. Bliższych informacji udziela specjalista ds. kadr tel. 77 4231675.
Klauzula informacyjna dla kandydatów do pracy
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z 27 kwietnia 2016 r. informuję, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zespół Placówek Oświatowych w Opolu, ul. Torowa 7, tel. 77 4231675;
- Inspektorem ochrony danych w ZPO w Opolu jest Pani Joanna Knuter, tel. 77 4231675, e-mail: sekretariat@zpo.opole.pl;
- Okresy przechowywania danych osobowych:
- dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji zostaną dołączone do jego akt osobowych;
- dokumenty aplikacyjne nie więcej niż pięciu najlepszych kandydatów, wymienionych w protokole z przeprowadzonego naboru, będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z kandydatem, który wygrał nabór.
- dokumenty aplikacyjne pozostałych kandydatów, zostaną zniszczone przez Referat Kadr niezwłocznie po ogłoszeniu wyniku końcowego naboru, nie późnej niż po upływie 3 miesięcy od ogłoszenia wyniku końcowego naboru.
- Posiada Pan/i prawo do: żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do cofnięcia zgody.
- Przysługuje Panu/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych.
- Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest obowiązkowe ze względu na przepisy prawa pracy, a w pozostałym zakresie jest dobrowolne.
- Pani/Pana dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie odbywało się na zasadach określonych w regulaminie rekrutacji, konsekwencją takiego przetwarzania będzie kontakt tylko z wybranymi kandydatami.
Dyrektor Zespołu Placówek Oświatowych w Opolu
Urszula Kowalczyk