Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Karola Musioła
w Opolu, 45-267 Opole, ul. Mjr. Hubala 2
Dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Karola Musioła w Opolu,
- Ogłasza nabór na stanowisko – inspektor ds. bezpieczeństwa i higieny pracy
Adres jednostki: Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Karola Musioła w Opolu, 45-267 Opole, ul. Mjr. Hubala 2
2. Określenie stanowiska :
inspektor ds. bezpieczeństwa i higieny pracy
3. Wymiar etatu:
niepełny wymiar czasu pracy tj. ½ etatu
4. Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem:
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie w pełni z praw publicznych,
- posiadanie kwalifikacji zawodowych wymaganych do wykonywania pracy na określonym stanowisku tj. wykształcenie: wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
- nieposzlakowana opinia,
- brak przeciwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na określonym stanowisku,
- osoba kandydująca nie może być prawomocnie skazana za przestępstwo popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne przestępstwo skarbowe.
5. Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem:
- Umiejętność pracy w zespole i kompetencje interpersonalne.
- Biegła obsługa komputera pozwalająca na poprawne wykonywanie zadań na stanowisku inspektora ds. bhp.
- Znajomość przepisów z zakresu bhp, ochrony przeciwpożarowej, kodeksu pracy, karty nauczyciela, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o ochronie danych osobowych
- Umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawa.
- Rzetelność, terminowość, odpowiedzialność.
6. Ogólny zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.
- Bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń.
- Sporządzanie i przedstawianie pracodawcy, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycję przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy.
- Udział w opracowywaniu planów modernizacji i rozwoju zakładu pracy oraz przedstawienie propozycji dotyczących uwzględnienia w tych planach rozwiązań techniczno-organizacyjnych zapewniających poprawę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy.
- Przedstawianie pracodawcy wniosków dotyczących zachowania ergonomii na stanowiskach pracy.
- Opracowywanie wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy. Opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy.
- Udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków uczniów i pracowników przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków.
- Prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków uczniów i pracowników przy pracy.
- Doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.
- Dokonywanie oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą.
- Współpraca z właściwymi osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników.
- Współdziałanie ze społeczną inspekcją pracy oraz z zakładowymi organizacjami związkowymi przy:
- podejmowaniu przez nie działań mających na celu przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, w trybie i w zakresie ustalonym w odrębnych przepisach,
- podejmowanych przez pracodawcę przedsięwzięciach mających na celu poprawę warunków pracy.
- Inicjowanie i rozwijanie na terenie zakładu pracy różnych form popularyzacji problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii.
- Przeprowadzanie wymaganych prawem szkoleń bhp dla nowo zatrudnionych pracowników oraz zmieniających stanowiska pracy.
- Przeprowadzanie kontroli warunków pracy i przestrzegania przepisów z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy i przeciwpożarowych.
- Sporządzanie sprawozdań dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz z czynności przeciwpożarowych.
- Bieżące zapoznawanie się z aktualnymi przepisami dotyczącymi zagrożeń bhp.
- Przestrzeganie tajemnicy służbowej oraz ustawy o ochronie danych osobowych.
- Nadzór nad prawidłowością i terminowością szkoleń w dziedzinie bhp i p.poż.
- Opracowanie programu szkoleń w zakresie bhp i p.poż.
- Przeprowadzanie próbnej ewakuacji szkoły.
- Prowadzenie wszystkich zagadnień związanych z oceną ryzyka zawodowego.
7. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny,
- CV wraz z oświadczeniem wyrażającym zgodę na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych – Dz.U. z 2016 r. poz.23),
- oryginał kwestionariusza osobowego dla osób ubiegających się o zatrudnienie,
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),
- kserokopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),
- kserokopie świadectw pracy i ewentualne opinie o dotychczasowej pracy zawodowej (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),
- oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do pracy na określonym stanowisku,
- oświadczenie o niekaralności.
8. Informacja o warunkach pracy na stanowisku :
Praca w budynku (brak windy) Publicznej Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi im. Karola Musioła w Opolu w pełnym wymiarze czasu pracy, samodzielna, z przewagą wysiłku umysłowego, wymagająca dobrego wzroku (praca przy komputerze) w ustalonym czasie pracy.
9. Procentowy wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych
W Publicznej Szkole Podstawowej nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Karola Musioła w Opolu, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz o zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w lutym 2018 r. wynosił 0%.
10. Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty należy złożyć w sekretariacie Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Karola Musioła w Opolu, ul. Mjr. Hubala 2, w zamkniętej kopercie opatrzonej napisem „Nabór na stanowisko urzędnicze – inspektor ds. bhp” w terminie do dnia 13 kwietnia 2018. do godz. 15.30.
Dokumenty niekompletne nie będą rozpatrywane. Kandydaci spełniający formalne wymagania zostaną telefonicznie poinformowani o terminie rozmowy kwalifikacyjnej. Oferty niekompletne lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane. O zachowaniu terminu decyduje data faktycznego wpływu do sekretariatu Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Karola Musioła w Opolu.
Z wybranymi kandydatami zostaną przeprowadzone rozmowy kwalifikacyjne. O terminie i miejscu przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni telefonicznie.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Opola (www.archiwum.bip.um.opole.pl) oraz na tablicy informacyjnej Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Karola Musioła w Opolu.
mgr Alicja Mielniczuk
Dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 5
z Oddziałami Integracyjnymi im. Karola Musioła w Opolu