MIEJSKI OŚRODEK SPORTU I REKREACJI W OPOLU
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE KIEROWNICZE STANOWISKO URZĘDNICZE
GŁÓWNY KSIĘGOWY
(pełny etat)
1. Wymagania niezbędne
Wymagania niezbędne
|
Wymagane dokumenty
|
a) ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa polskiego*
|
Oświadczenie
|
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
|
Oświadczenie
|
c) brak prawomocnego skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
e) wykształcenie: spełnienie jednego z powyższych warunków:
- ukończone ekonomiczne studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe, lub
- ukończona średnia, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna i co najmniej 6 – letnia praktyka w księgowości lub
- jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów lub
- posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.
|
Kserokopia dyplomu lub świadectwa
Uchwałą o wpisie do rejestru biegłych rewidentów lub legitymacja biegłego rewidenta
Certyfikat księgowego
|
f) staż pracy:
- co najmniej 3–letnia praktyka w księgowości w przypadku wykształcenia, o którym mowa w pkt. e) i.,
- co najmniej 6 – letnia praktyka w księgowości w przypadku wykształcenia, o którym mowa w pkt. e) ii.,
|
Kserokopia świadectwa pracy i/lub zaświadczenie
o zatrudnieniu w przypadku trwania stosunku pracy
Zaświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej lub wypis
z KRS.
|
g) co najmniej dwuletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym
|
Kserokopia dokumentu respektowanego na podstawie ogólnie przyjętych zasad, potwierdzającego spełnianie wymagania niezbędnego
|
2. Wymagania dodatkowe
Wymagania dodatkowe
|
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
a)
- zagadnień rachunkowości budżetowej i obowiązujących zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych, dyscypliny finansów publicznych,
- planu kont, klasyfikacji, księgowości oraz sprawozdawczości budżetowej,
- bardzo dobra znajomość obowiązujących przepisów prawa w zakresie pełnionych obowiązków
- regulacji prawnych oraz umiejętność właściwej ich interpretacji i stosowania,
- w zakresie prawa pracy (w tym: ustawy o pracownikach samorządowych), ubezpieczeń społecznych, prawa podatkowego
- ustawy o samorządzie gminnym,
- statutu MOSiR,
- regulaminu organizacyjnego MOSiR
|
Zapis w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzający spełnianie wymagania
|
b) bardzo dobra umiejętność obsługi komputera i Internetu,
a w szczególności znajomość pakietu MS Office (Word, Excel), znajomość komputerowych programów finansowo-księgowych
|
Zapis w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzający spełnianie wymagania
|
c) wysokie zdolności analityczne, obowiązkowość, rzetelność, bardzo dobra organizacja czasu pracy swojego jak i podległych pracowników, odporność na stres i wysokie zdolności organizacyjne
|
Zapis w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzający spełnianie wymagania
|
d) odpowiedzialność, komunikatywność
i rzeczowość, sumienność, dokładność
i zaangażowanie w powierzone zadania, wysoka motywacja, dyspozycyjność
|
Zapis w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzający spełnianie wymagania
|
e) umiejętność pisemnego formułowania ustaleń, wniosków, uwag i opinii oraz pism
|
Zapis w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzający spełnianie wymagania
|
f) mile widziana bardzo dobra znajomość języka angielskiego
|
Zapis w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzający spełnianie wymagania
|
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. kierowanie i organizowanie pracy Działu Finansowo - Księgowego oraz nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny pracy;
2. prowadzenie rachunkowości MOSiR;
3. wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi;
4. dokonywania wstępnej kontroli:
- zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
- kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych poprzez złożenie podpisu na dokumencie. Złożenie podpisu oznacza że:
- Główny Księgowy nie zgłasza zastrzeżeń do przedstawionej przez właściwych rzeczowo pracowników oceny;
- prawidłowości dokumentów dotyczących tej operacji i jej zgodności z prawem;
- Główny Księgowy nie zgłasza zastrzeżeń do kompletności oraz formalno-rachunkowej rzetelności
i prawidłowości dokumentów dotyczących tej operacji;
- zobowiązania wynikające z operacji mieszczą się w planie finansowym;
- zatwierdzono dowód księgowy do realizacji;
- zatwierdzono dowód do ujęcia w księgach rachunkowych;
5. przygotowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących zagadnień finansowych,
w szczególności:
a) zasad prowadzenie rachunkowości, w tym:
- zakładowego planu kont;
- instrukcji inwentaryzacyjnej;
- instrukcji kasowej;
- instrukcji w sprawie dochodzenia dochodów budżetowych jednostki;
- gromadzenie, przechowywania i archiwizowania dokumentów księgowych;
b) instrukcji obiegu dokumentów księgowych oraz innych instrukcji wynikających z działalności jednostki, w tym naliczanie i pobór dochodów budżetowych;
6. nadzór nad przeprowadzeniem i rozliczeniem inwentaryzacji wszystkich aktywów MOSiR, szczególnie składników majątkowych;
7. przygotowywanie projektów zakresu czynności dla pracowników Działu Finansowo -Księgowego;
8. przygotowywanie wniosków zakupowych wraz opisem przedmiotu zamówienia, w tym wymagających przeprowadzania postępowania przetargowego według obowiązujących w MOSiR przepisów;
9. zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez MOSiR;
10. kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych;
11. nadzór i kontrola list płac, rachunków za prace zlecone, naliczeń powodujących zobowiązań wobec ZUS, Urzędów Skarbowych i innych instytucji;
12. terminowe ściąganie należności z tytułu dochodów budżetowych, w przypadku braku zapłaty przekazywanie spraw do radcy prawnego w celu dochodzenia zaległości na drodze sądowej;
13. prowadzenie kwartalnej sprawozdawczości wynikającej z działalności Działu Finansowo - Księgowego;
14. analiza godzinowego rozkładu czasu pracy w Dziale Finansowo – Księgowym wraz ze sprawozdaniem - co najmniej raz w roku;
15. niezwłoczne raportowanie przełożonemu o wszelkich nieprawidłowościach związanych
z funkcjonowaniem MOSiR oraz proponowanie optymalnych rozwiązań usunięcia tych nieprawidłowości;
16. zapewnienie odpowiednich warunków BHP i bezpieczeństwa p. poż, zgodnie
z obowiązującymi w tym zakresie przepisami oraz nadzór nad ich przestrzeganiem przez podległych pracowników, jak również współpraca ze służbą BHP i p. poż.;
17. zapewnienie zgodnego z przepisami zabezpieczenia tajemnicy państwowej i służbowej;
18. wnioskowanie do właściwego Działu o zakup sprzętu, narzędzi i materiałów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania Działu oraz realizacja zakupu w zakresie pozostawionym do realizacji Głównego Księgowego;
19. przygotowywanie wniosków zakupowych wraz opisem przedmiotu zamówienia, w tym wymagających przeprowadzania postępowania przetargowego według obowiązujących w MOSiR przepisów;
20. opracowywanie przedmiotu zamówienia na usługi, dostawy, roboty budowlane zgodnie
z ustawą o zamówieniach publicznych i zarządzeniem Dyrektora realizowanych dla potrzeb Działu Finansowo -Księgowego;
21. zapewnienie ochrony danych osobowych;
22. przekazywanie do Dyrektora informacji o przebiegu i wynikach realizacji zadań przez Dział Finansowo – Księgowy;
23. zlecanie kontroli wewnętrznych i koordynacja realizacji zaleceń pokontrolnych w MOSiR
w zakresie przypisanych zadań;
24. przygotowanie schematu organizacyjnego Działu Finansowo – Księgowego;
25. wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
* Osoba nieposiadająca obywatelstwa polskiego może zostać zatrudniona na stanowisku, na którym wykonywana praca nie polega na bezpośrednim lub pośrednim udziale w wykonywaniu władzy publicznej i funkcji mających na celu ochronę generalnych interesów państwa, jeżeli posiada znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej.
4. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej,
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1182) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1202.)” i podpisem,
- list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej www.archiwum.bip.um.opole.pl oraz w Dziale Administracyjno - Gospodarczym Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Opolu ul. Barlickiego 13.
Kompletne aplikacje należy składać w Miejskim Ośrodku Sportu i Rekreacji ul. Barlickiego 13 w Opolu z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko Głównego księgowego w terminie do dnia 26 października 2015 r. (nie mniej niż 10 dni od dnia opublikowania w BIP), decyduje data faktycznego wpływu do jednostki.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Opolu, ul. Barlickiego 13.
Dyrektor
Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Opolu
Przemysław Zych