Zespół Szkół Zawodowych Nr 4
im. Bronisława Koraszewskiego
w Opolu
Informacje o jednostce
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Zawodowych Nr 4 im. Bronisława Koraszewskiego
Nazwa zespołu
|
Typy szkół wchodzące w skład zespołu
|
Zawody
|
Zespół Szkół
Zawodowych Nr 4 im. Bronisława Koraszewskiego w Opolu
|
Publiczne Technikum Nr 2
|
Technik hotelarstwa
Technik organizacji usług gastronomicznych
Technik obsługi turystycznej
Technik żywienia i gospodarstwa domowego
Technik żywienia i usług gastronomicznych
Technik technologii żywności
Technik handlowiec
|
Publiczna Zasadnicza Szkoła Zawodowa Nr 1
|
Sprzedawca
Kucharz
Piekarz
Cukiernik
|
Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych Nr V
|
Technik żywienia i gospodarstwa domowego
* po przekształceniu z Uzupełniającego Technikum Zawodowego dla Dorosłych (wygasa w 2015 roku)
|
.
Adres: 45-867 Opole, ul. Hallera 4
Nr tel. 77/4745-359, 77/4745-360
e-mail: szkola@zsz4.opole.pl dyrektor@zsz4.opole.pl
- Dyrektor: mgr inż. Bożena Czapska – Czoch
- Wicedyrektorzy:
- mgr Joanna Kwaśniewska - Poliwoda
- mgr Violetta Polak,
- mgr inż. Magdalena Zacharewicz
- Główny księgowy:
- mgr Danuta Gaweł
- Inne kierownicze stanowiska:
- mgr Izabela Kolańska – sekretarz szkoły
- mgr Witold Strzała – kierownik gospodarczy
Podmiot udostępniający dane: Zespół Szkół Zawodowych Nr 4 im. Bronisława Koraszewskiego w Opolu
Odpowiedzialny za treść: mgr inż. Bożena Czapska – Czoch
Majątek
Lp.
|
Określenie środka trwałego
|
Wartość brutto
|
-
|
Grunty
|
70 889,35
|
-
|
Budynek szkoły
|
1 457 445,06
|
-
|
Boisko szkolne
|
30 295,47
|
-
|
Monitor
|
150,00
|
-
|
Maszyny i urządzenia
|
21 182,55
|
-
|
Kserokopiarka
|
11 000,00
|
|
Razem
|
1 590 962,43
|
-
|
Pozostałe środki trwałe w
użytkowaniu
|
696 936,74
|
8. |
Zbiory biblioteczne
|
63 146,79 |
9. |
Wartości niematerialne i prawne
|
86 627,25 |
Budżet:
Nazwa
|
Wydatki bieżące ogółem
|
w tym
|
wynagrodzenia i składki od nich naliczane
|
wydatki związane z realizacją zadań statutowych
|
Świadczenia na rzecz osób fizycznych
|
Dział 801, rozdział 80120
|
236 900
|
192 500
|
43 800
|
-
|
Dział 801, rozdział 80130
|
5 234 900
|
4 675 300
|
554 900
|
4 700
|
Ogółem
|
5 471 800
|
4 867 800
|
598 700
|
5 300
|
Wykaz regulaminów i instrukcji:
- Regulamin Rady Pedagogicznej;
- Regulamin Pracy;
- Regulamin Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
- Regulamin Zakładowego Funduszu Mieszkaniowego;
- Regulamin w sprawie udzielania pomocy zdrowotnej dla nauczycieli oraz nauczycieli emerytów i rencistów;
- Standardy kontroli zarządczej;
- Regulamin wynagradzania pracowników samorządowych;
- Regulamin Rady Rodziców;
- Regulamin biblioteki szkolnej;
- Regulamin udzielania zamówień publicznych, o wartości szacunkowej nie przekraczającej równowartości kwoty 30 000 euro;
- Regulamin udzielania zamówień publicznych, o wartości szacunkowej przekraczającej równowartości kwoty 30 000 euro
- Instrukcja magazynowa;
- Instrukcja zarządzania systemami informatycznymi służącymi do przetwarzania danych osobowych;
- Instrukcja ryzyka zawodowego na stanowiskach nauczycieli, pracowników administracji i obsługi;
- Instrukcja bezpieczeństwa pożarowa;
- Instrukcja kancelaryjna;
- Instrukcja w sprawie gospodarki kasowej i obowiązków kasjera;
- Instrukcja inwentaryzacyjna;
- Instrukcja klasyfikowania wydatków strukturalnych;
- Polityka bezpieczeństwa w zakresie zarządzania systemami informatycznymi służącymi do przetwarzania danych osobowych,
- Procedura sprawdzenia kompletności, poprawności i zgodności ze stanem faktycznym danych gromadzonych przez ZSZ Nr 4 w bazach danych oświatowych,
- Zasady (polityka) rachunkowości w Zespole Szkół Zawodowych Nr 4 im. Bronisława Koraszewskiego w Opolu.
Wszystkie wyżej wymienione regulaminy, instrukcje obowiązujące w ZSZ Nr 4 udostępnione są u dyrektora szkoły, wicedyrektorów, sekretariacie szkoły, księgowości.
Rejestry, ewidencje, archiwa
- Rejestr wydanych legitymacji szkolnych
- Rejestr wydanych delegacji
- Rejestr zwolnień z WF
- Rejestr wydanych indeksów
- Rejestr wydanych świadectw
- Rejestr druków ścisłego zarachowania
- Ewidencja uczniów i słuchaczy
- Księga uczniów wg typów szkół
- Księga absolwentów
- Dziennik korespondencji
- Dziennik zarządzeń dyrektora szkoły
- Arkusze ocen
- Rejestr realizacji obowiązku nauki.
- Rejestr wniosków o dofinansowanie doskonalenia zawodowego n-li
- Rejestr wydanych duplikatów świadectw szkolnych
- Rejestr wydanych kart rowerowych
- Rejestr przekazu dokumentów do archiwum szkolnego
- Rejestr zamówień publicznych.
Zamówienia publiczne
Jednostka obecnie nie prowadzi postępowań o zamówieniach publicznych.
Kontrole
Termin kontroli
|
Instytucja kontrolująca
|
Cel kontroli
|
02.01.- 11.01.2013 r.
|
-
|
- Prawidłowość i rzetelność obliczania składek na ubezpieczenia społeczne oraz innych składek, do których pobierania zobowiązany jest Zakład oraz zgłaszanie do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego.
- Ustalanie uprawnień do świadczeń pieniężnych z ubezpieczeń społecznych i wypłacanie tych świadczeń oraz dokonywanie rozliczeń z tego tytułu.
- Prawidłowość i terminowość opracowania wniosków o świadczenia emerytalne i rentowe.
- Wystawianie zaświadczeń lub zgłaszanie danych dla celów ubezpieczeń społecznych.
(2009 i 2011 rok)
|
27.03 – 28.03.2013 r.
|
Wydział Oświaty
Urzędu Miasta Opola
|
Kontrola tematyczna dotycząca umów najmu, dzierżawy i użyczenia nieruchomości oraz robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę (2011 i 2012 rok)
|
27.05 -24.06.2013
|
Wydział Kontroli Wewnętrznej i Audytu Urzędu Miasta Opola
|
Dokonanie oceny prawidłowości prowadzonej gospodarki finansowej, sprawdzenie rzetelności prowadzonej ewidencji dochodów i wydatków, sprawdzenie zgodności sporządzanych sprawozdań z ewidencją księgową.
(W zakresie gospodarki finansowej za I kw. 2013 r. oraz ZFŚS za 2012 r.)
|
24.06.2013 r.
|
Wydział Budżetu
Referat Sprawozdawczości
Urzędu Miasta Opola
|
Prawidłowość gospodarowania środkami ZFŚS oraz PKZP w lach 2010 r. – 2012 r.
|
11.09.2013 r.
|
-
|
Kontrola przestrzegania przepisów prawa pracy ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dot. Bhp.
|
28.10.2013 r.
|
-
|
|
26.11.2013 r.
|
Kuratorium Oświaty w Opolu
|
Zgodność szkolnych planów nauczania dla Technikum z ramowym planem nauczania dla Technikum
|
29.11.2013 r.
|
-
|
|
16.01.2014 r.
|
WSSE Opole
|
Kontrola stanu sanitarno – higienicznego szkoły
|
03.03 -11.03.2014 r.
|
Kuratorium Oświaty w Opolu
|
Ewaluacja problemowa w szkole
|
20.03.2014 r.
|
Kuratorium Oświaty w Opolu
|
Podsumowanie kontroli ewaluacji problemowej
|
16.05.2014 r.
|
Kuratorium Oświaty w Opolu
|
Obserwacja części ustnej egzaminu maturalnego z języka polskiego
|
14.01.2015 r.
|
Kuratorium Oświaty w Opolu
|
Monitoring – szkoła zawodowa
|
15.01.2015 r.
|
Wydział Oświaty
Urzędu Miasta Opola
|
Monitorowanie pracy doradcy zawodowego
|
Przyjmowanie i załatwianie spraw:
Miejsce przyjmowania interesantów
|
Dni godziny pracy
|
- Sekretariat
- Kadry
- Księgowość
|
poniedziałek – piątek : 08:00 – 16:00
poniedziałek – piątek : 07:30 – 15:30
poniedziałek – piątek : 07:30 – 15:30
|
- Dyrektor szkoły
- Wicedyrektorzy
|
poniedziałek – piątek: 08:10 – 15:00
poniedziałek – środa: 08.10 - 14.00 oraz
14.00 - 19.00 wg harmonogramu dyżurów
|
Sposób przyjmowania i załatwiania spraw:
Sprawy uczniów, pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych załatwiane są na bieżąco wg kolejności zgłoszeń. Sprawy pilne załatwiane są niezwłocznie. Załatwiane są w formie pisemnej i ustnej. Z rozmów z rodzicami uczniów sporządzane są notatki w zeszytach wychowawczych, w których określa się dzień, przedmiot sprawy i podjęte działania. W dzienniku lekcyjnym zapisuje się terminy przeprowadzonych konsultacji. W przypadku pisemnego załatwiania spraw cała wpływająca i wysyłana korespondencja notowana jest w dzienniku korespondencyjnym. Korespondencja może być przekazywana odbiorcy w postaci pisma wysłanego: przesyłką listową, faksem, nośnikiem informatycznym wysłanym pocztą elektroniczną.
Dla pism otrzymanych do wysyłki sekretariat przygotowuje koperty, na których w prawej dolnej części zaznacza adres odbiorcy. Pisma adresowane do tego samego adresata wysyła się w jednej kopercie. Sprawy załatwione wysyła się w dniu ich podpisania. Pismo wysyła się zgodnie z dyspozycją zamieszczoną nad adresem.