MIEJSKI OŚRODEK POMOCY RODZINIE W OPOLU
45-071 Opole, ul. Armii Krajowej 36
ogłasza nabór na wolne urzędnicze stanowisko pracy
inspektor
w Zespole ds. Kontroli Wewnętrznej i Windykacji
w Opolu, przy ul. Armii krajowej 36
I. Wymagania niezbędne:
1. wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym o kierunku: prawo, administracja lub ekonomia,
2. co najmniej 2- letnie doświadczenie zawodowe,
3. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
4. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
5. nieposzlakowana opinia,
6. wysoki poziom moralności.
Wymagania dodatkowe:
1. preferowany staż pracy w jednostce administracji publicznej,
2. preferowane doświadczenie zawodowe w zakresie windykacji należności,
3. dobra znajomość przepisów prawa, zwłaszcza z zakresu: ustawy o finansach publicznych, ustawy
postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz aktów wykonawczych, kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o pomocy społecznej, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt,
4. umiejętność interpretacji przepisów prawa,
5. umiejętności analityczne,
6. umiejętność pracy w zespole,
7. odporność na stres,
8. umiejętność pracy pod presją czasu,
9. dyspozycyjność, samodzielność, rzetelność, odpowiedzialność,
10. aktywność w działaniu, samodzielność, sumienność i rzetelność w wykonywaniu zadań, wysoka kultura
osobista,
11. biegła obsługa komputera (Pakiet Office ).
II. Główne obowiązki na w/w stanowisku:
1. Prowadzenie postępowań zmierzających do zaspokojenia wierzytelności MOPR;
2. Kontrolowanie stanu zaległości;
3. Terminowe podejmowanie czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych:
- Wystawianie upomnień w związku z brakiem terminowych wpłat,
- Kierowanie tytułów wykonawczych wraz z ich ewidencją do właściwych organów egzekucyjnych;
4. Poszukiwanie informacji o dłużniku i jego majątku;
5. Niezwłoczne zawiadamianie organu egzekucyjnego o:
- zmianie wysokości należności pieniężnych objętych tytułem wykonawczym,
- zdarzeniu mającym wpływ na postępowanie egzekucyjne,
- uzyskanej informacji o zobowiązanym i jego majątku;
6. Wysyłanie zapytań o stan przebiegu postępowania egzekucyjnego;
7. Przygotowywanie i przekazywanie do biura informacji gospodarczej informacji o powstaniu zaległości z tytułu ponoszenia opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej przez rodziców biologicznych;
8. Aktualizacja danych przekazanych do biura informacji gospodarczej;
9. Prowadzenie wymagalnych ewidencji i rejestrów;
10. Prowadzenie teczek windykacyjnych zawierających dokumenty dotyczące przebiegu prowadzonego postępowania o przymusowe wyegzekwowanie należności wobec poszczególnych dłużników;
11. Korespondencja i obsługa informacyjna dłużników w zakresie prowadzonych spraw.
III. Warunki pracy na w/w stanowisku
praca w budynku Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu, przy ul. Armii Krajowej 36, do budynku podjazd dla osób niepełnosprawnych, praca na parterze, łazienka dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Praca w wymiarze 1 etatu, wysiłek umysłowy, lekki wysiłek fizyczny. Praca w godzinach od 7.30 do 15.30.
IV. Procentowy wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Opolu:
Procentowy wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Opolu, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w miesiącu grudzień 2014 wynosił powyżej 6%.
V. Wymagane dokumenty:
1. list motywacyjny,
2. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wzór do pobrania w Dziale Organizacyjnym i Kadr pokój nr 20 lub ze strony internetowej Ośrodka www.mopr.opole.pl ),
3. kserokopia dowodu osobistego – dla potwierdzenia obywatelstwa polskiego,
4. dokumenty poświadczające posiadanie wymaganego wykształcenia,
5. dokumenty poświadczające posiadanie stażu zawodowego – świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu itp.,
6. ewentualnie dokumenty poświadczające posiadanie kwalifikacji dodatkowych,
7. oświadczenie, że osoba nie była prawomocnie skazana za przestępstwa popełnione w sposób umyślny, nie figuruje w Krajowym Rejestrze Karnym, korzysta z pełni praw publicznych, (do podpisania we wzorze kwestionariusza, o którym mowa w pkt. 2),
8. oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy, dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych Dz.U. 2002, Nr101, poz. 926 z późn. zm. oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych Dz. U. 2009, Nr 157, poz. 1241 z późn. zm (do podpisania we wzorze kwestionariusza, o którym mowa w pkt. 2),
9. dla kandydatów posiadających orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, chcących skorzystać z uprawnienia o którym mowa w art. 13a ust.2 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. 2014.1202), kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
VI. Sposób i termin składania ofert:
Dokumenty należy składać: w zamkniętej kopercie, opisanej imieniem i nazwiskiem, adresem, telefonem kontaktowym osoby składającej ofertę z adnotacją „Nabór na stanowisko urzędnicze- inspektor ”, w sekretariacie w siedzibie MOPR w Opolu (pokój 25) lub przesłać listem na adres ośrodka: 45-071 Opole, ul. Armii krajowej 36, w terminie do dnia 30 stycznia 2015r. O zachowaniu terminu decyduje data wpływu do Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu. Oferty, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
VII. Inne informacje:
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.archiwum.bip.um.opole.pl) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu, I Piętro.
Niewykorzystane oferty zostaną komisyjnie zniszczone.
Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu
mgr Zdzisław Markiewicz