MIEJSKI OŚRODEK POMOCY RODZINIE W OPOLU
45-071 Opole, ul. Armii Krajowej 36
ogłasza nabór na wolne urzędnicze kierownicze stanowisko pracy
Kierownik Zespołu ds. Pomocy Instytucjonalnej
w Dziale Pomocy Środowiskowej
w Opolu, przy ul. Armii krajowej 36
I. Wymagania niezbędne:
1. wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym, mile widziana praca socjalna,
2. co najmniej 5- letnie doświadczenie zawodowe, w tym w pracy o podobnym charakterze,
3. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
4. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
5. nieposzlakowana opinia,
6. wysoki poziom moralności.
Wymagania dodatkowe:
1. mile widziana specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej,
2. dobra znajomość przepisów prawa, zwłaszcza z zakresu ustawy o pomocy społecznej i kodeksu
postępowania administracyjnego, instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt,
3. umiejętność interpretacji przepisów prawa,
4. umiejętności analityczne,
5. umiejętność negocjacji,
6. umiejętność organizacji i planowania pracy,
7. umiejętność pracy w zespole i zarządzania nim,
8. odporność na stres,
9. umiejętność pracy pod presją czasu,
10. dyspozycyjność, samodzielność, rzetelność, odpowiedzialność,
11. aktywność w działaniu, samodzielność, sumienność i rzetelność w wykonywaniu zadań, wysoka kultura
osobista,
12. biegła obsługa komputera (Pakiet Office ).
II. Główne obowiązki na w/w stanowisku:
1. nadzór merytoryczny i formalno – prawny nad przygotowaniem dokumentacji niezbędnej do wydania decyzji, w tym wywiadów środowiskowych w sprawie skierowania, odpłatności i umieszczenia w domach pomocy społecznej o odpowiednich profilach, zgodnie z właściwością, kwalifikowanie i kierowanie do odpowiedniego typu domu pomocy społecznej,
2. występowanie do sądu z wnioskiem o umieszczenie w domu pomocy społecznej bez wymaganej zgody uczestnika,
3. uczestniczenie w posiedzeniach komisji kwalifikującej osoby do umieszczenia w domu pomocy społecznej,
4. współdziałanie z innymi jednostkami w celu jak najpełniejszej realizacji zadań pomocy społecznej,
5. współpraca z organami prowadzącymi domy pomocy społecznej na terenie innych powiatów, województw w celu uzgadniania możliwości umieszczenia mieszkańców miasta w domach pomocy społecznej,
6. kompletowanie dokumentacji, sporządzanie pism przewodnich i kierowanie odwołań zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego do organów odwoławczych,
7. sporządzanie planów pracy, analiz i sprawozdań merytorycznych,
8. przygotowywanie odpowiedzi na złożone skargi, wnioski i interwencje dotyczące pracy Zespołu ds. Pomocy Instytucjonalnej,
9. sporządzenie obowiązkowej sprawozdawczości z zakresu powierzonych zadań,
10. prowadzenie dokumentacji pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami.
III. Warunki pracy na w/w stanowisku
praca w budynku Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu, przy ul. Armii Krajowej 36, do budynku podjazd dla osób niepełnosprawnych, praca na parterze, łazienka dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Praca w wymiarze 1 etatu, wysiłek umysłowy, lekki wysiłek fizyczny. Praca w godzinach od 7.30 do 15.30.
IV. Procentowy wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Opolu:
Procentowy wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Opolu, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w miesiącu grudzień 2014 wynosił powyżej 6%.
V. Wymagane dokumenty:
1. list motywacyjny,
2. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wzór do pobrania w Dziale Organizacyjnym i Kadr pokój nr 20 lub ze strony internetowej Ośrodka www.mopr.opole.pl ),
3. kserokopia dowodu osobistego – dla potwierdzenia obywatelstwa polskiego,
4. dokumenty poświadczające posiadanie wymaganego wykształcenia,
5. dokumenty poświadczające posiadanie stażu zawodowego – świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu itp.,
6. ewentualnie dokumenty poświadczające posiadanie kwalifikacji dodatkowych,
7. oświadczenie, że osoba nie była prawomocnie skazana za przestępstwa popełnione w sposób umyślny, nie figuruje w Krajowym Rejestrze Karnym, korzysta z pełni praw publicznych, (do podpisania we wzorze kwestionariusza, o którym mowa w pkt. 2),
8. oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy, dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych Dz.U. 2002, Nr101, poz. 926 z późn. zm. oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych Dz. U. 2009, Nr 157, poz. 1241 z późn. zm (do podpisania we wzorze kwestionariusza, o którym mowa w pkt. 2).
VI. Sposób i termin składania ofert:
Dokumenty należy składać: w zamkniętej kopercie, opisanej imieniem i nazwiskiem, adresem, telefonem kontaktowym osoby składającej ofertę z adnotacją „Nabór na stanowisko urzędnicze, kierownicze- Kierownik ZPI ”, w sekretariacie w siedzibie MOPR w Opolu (pokój 25) lub przesłać listem na adres ośrodka: 45-071 Opole, ul. Armii krajowej 36, w terminie do dnia 22 stycznia 2015r. O zachowaniu terminu decyduje data wpływu do Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu. Oferty, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
VII. Inne informacje:
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.archiwum.bip.um.opole.pl) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu, I Piętro.
Niewykorzystane oferty zostaną komisyjnie zniszczone.
Za-ca Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu
mgr Małgorzata Kozak