Publiczne Gimnazjum Nr 3
im. Jana III Sobieskiego
w Opolu
Informacje o jednostce:
- nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum Nr 3 im. Jana III Sobieskiego
- adres: 45-856 Opole, ul. Lelewela 9
- nr telefonu: (077) 4744189
- fax: (077) 4744189
- e-mail: sekretariat@g3.opole.pl
- adres strony www. www.g3opole.pl
- dyrektor: mgr Małgorzata Ludwikowska
- główny księgowy: Irena Rutowicz
- inne stanowiska kierownicze wraz z nazwiskami osób zajmujących je :
kierownik administracyjno- gospodarczy Ewa Działo
- podmiot udostępniający dane: Publiczne Gimnazjum Nr 3
im.Jana III Sobieskiego w Opolu
- odpowiedzialny za treść : mgr Małgorzata Ludwikowska
Majątek:
Publiczne Gimnazjum Nr 3 w Opolu dysponuje :
majątkiem trwałym o wartości 1.844.814,45 zł, w którego skład wchodzą :
-
grunty
-
budynki
-
budowle
-
maszyny
majątkiem trwałym w użytkowaniu o wartości 269.932,72 zł
oprogramowaniem o wartości 13.603,72 zł
zbiory biblioteczne o wartości 39.180,94 zł
Nabór na wolne miejsca pracy:
www.bip.um.opole.pl - Ogłoszenia o wolnych etatach w UM i miejskich jednostkach organizacyjnych
Przyjmowanie i załatwianie spraw:
Dyrektor Publicznego Gimnazjum nr 3 przyjmuje interesantów w swoim gabinecie w czwartek 1500 - 1630 i piątek 1200 -1400.
Korespondencję przyjmuje sekretarka szkoły, rejestrując ją ilościowo w dzienniku korespondencji . Przesyłki specjalnego rodzaju ( telegramy, farsy, pisma procesowe, paczki,listy polecone, ekspresowe, przesyłki wartościowe) wpisywane są do rejestru przesyłek specjalnego rodzaju.
Sekretarka szkoły otwiera wszystkie przesyłki z wyjątkiem:
-
adresowanych imiennie , które przekazuje adresatom
-
stanowiących tajemnicę służbową, które przekazuje dyrektorowi i adresatom
-
wartościowych , które przekazuje właściwej osobie za pokwitowaniem
Jeżeli po otwarciu koperty nie oznaczonej na zewnątrz napisem ?poufne? okaże się , że zawiera wiadomości stanowiące tajemnice służbową, bezzwłocznie przekazuje ją w zamkniętej kopercie właściwej do jej odbioru osobie- z adnotacją o przyczynie otwarcia koperty.
Po otwarciu koperty sprawdza czy nie zawiera ona pisma mylnie skierowanego oraz czy dołączone są wymienione w piśmie załączniki
Koperty z nienaruszonym znaczkiem pocztowym (stemplem pocztowym) dołącza tylko do pism:
-
poufnych, wartościowych, poleconych, ekspresowych , za dowodem doręczenia
-
dla których istotna jest data nadania np. skargi, odwołania itp.
-
w których brak nadawcy lub daty pisma
-
mylnie skierowanych
-
załączników skierowanych bez pisma przewodniego
-
w razie niezgodności zapisów na kopercie z ich zawartością
Potwierdzenie otrzymania pisma sekretariat wydaje na żądanie składającego pismo. Na każdej wpływającej korespondencji umieszcza się w górnym lewym rogu pierwszej strony (na korespondencji przekazywanej bez otwierania- na przedniej stronie koperty) pieczątkę wpływu określającą datę otrzymania.
Po wykonaniu w/w czynności sekretariat segreguje wpływającą korespondencję według jej treści i przekazuje dyrektorowi .
Korespondencję przejrzaną i zwróconą przez dyrektora , sekretarka dzieli zgodnie z dyspozycjami i przekazuje właściwym pracownikom.
W Publicznym Gimnazjum nr 3 obowiązuje bezdziennikowy system kancelaryjny oparty na jednolitym rzeczowym wykazie akt.
Wykaz akt stanowi jednolitą , rzeczową , niezależną od struktury organizacyjnej klasyfikację akt powstających w toku działalności szkoły oraz zawiera klasyfikację archiwalną.
Zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego sprawy można załatwiać ustnie lub pisemnie. W przypadku załatwienia sprawy ustnie, treść i istotne motywy takiego załatwienia sprawy, są odnotowane w aktach i potwierdzone podpisem załatwiającego sprawę.
Przy pisemnym załatwieniu sprawy stosuje się następujące formy:
-
odręczną
-
korespondencyjną
Przy sporządzaniu kopii pisma lub dokumentu umieszcza się pod tekstem z lewej strony klauzulę – "Stwierdzam zgodność z oryginałem" , a także datę, podpis i stanowisko służbowe osoby stwierdzającej zgodność treści.
Pracownicy załatwiają sprawy według kolejności ich wpływu i stopnia pilności. Każdą sprawę załatwia się oddzielnym pismem bez łączenia jej z inną sprawą nie mającą z nią bezpośredniego związku. Pismo załatwiające sprawę zawiera:
-
nagłówek – druk lub podłużną pieczeń nagłówkową
-
znak sprawy
-
powołanie się na znak i datę pisma , którego odpowiedź dotyczy
-
datę podpisania pisma przez osobę upoważnioną
-
określenie odbiorcy
-
treść pisma
-
podpis ( imię nazwisko oraz stanowisko służbowe)
-
terminu i fakt ten odnotowuje w aktach sprawy
-
ewentualne wskazówki dla sekretariatu
Jeżeli załatwienie sprawy w określonym terminie nie jest możliwe odwołuje się do przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego.