ZARZĄDZENIE NR OR.I - 0151 -552/2005
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 23 września 2005 r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w Urzędzie Miasta Opola w 2005 roku.
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, póz. 1591 z późniejszymi zmianami), w związku z art. 26 i art. 27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. Nr 121, póz. 591 z późniejszymi zmianami) - zarządzam:
§1
Przeprowadzenie w dniach od l października 2005 roku do 15 stycznia 2006 roku inwentaryzacji w Urzędzie Miasta Opola zgodnie z załącznikiem nr l do niniejszego Zarządzenia.
§2
Nakazuję wstrzymanie zakupów inwentaryzowanych składników majątkowych na czas trwania inwentaryzacji.
§3
Zobowiązuję Naczelników Wydziałów (równorzędnych komórek) do ścisłej współpracy z przewodniczącym Komisji Inwentaryzacyjnej przy ustalaniu zespołów spisowych w poszczególnych polach objętych inwentaryzacją.
§4
Zobowiązuję Skarbnika Miasta oraz przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej do przeprowadzenia instruktażu i szkolenia członków Komisji Inwentaryzacyjnej oraz Zespołów Spisowych.
§5
Zobowiązuję pracowników Wydziału Finansowo - Księgowego do prawidłowego i terminowego dokonania wyceny inwentaryzowanych składników majątku oraz ustalenia różnic inwentaryzacyjnych.
§6
Zobowiązuję przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej do weryfikacji różnic inwentaryzacyjnych, sporządzenia protokołu w sprawie przyczyn powstania różnic inwentaryzacyjnych, przedstawienia wniosków dotyczących ich rozliczenia, a także sporządzenia sprawozdania z przebiegu inwentaryzacji, uzyskanie akceptacji Skarbnika Miasta i przedstawienia ich do zatwierdzenia Prezydentowi Miasta w wyznaczonym terminie.
§7
W Zarządzeniu NR OR.I - 0152 - 36/2004 Prezydenta Miasta Opola z dnia 22 września 2004 roku w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w Urzędzie Miasta Opola, w § 2 wprowadzam następujące zmiany:
Pkt. 1 otrzymuje brzmienie:
Jacek Rogasik - przewodniczący - Kierownik Referatu Kontroli Finansowej,Egzekucji i Sprawozdawczości
Pkt. 10 otrzymuje brzmienie: Grzegorz Bartecki - członek - Podinspektor w Referacie Księgowości Wydatków Budżetowych
Pkt. 11 otrzymuje brzmienie: Brygida Manhart - Gołyga - członek - Główna Księgowa Biura Projektu ISPA.
§8
Szczegółowe zasady i tryb przeprowadzenia inwentaryzacji określa Instrukcja Wewnętrzna w sprawie inwentaryzacji składników majątkowych w Urzędzie Miasta Opola.
§9
Zobowiązuję Skarbnika Miasta do ujęcia różnic inwentaryzacyjnych w księgach rachunkowych danego roku.
§10
Nadzór nad wykonaniem niniejszego Zarządzenia powierzam Skarbnikowi Miasta Opole i Przewodniczącemu Komisji Inwentaryzacyjnej.
§11
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Prezydent Miasta
Ryszard Zembaczyński
Załącznik do Zarządzenia
Nr OR. I-0151-552 /2005
Prezydenta Miasta, Opola
z dnia 23 września 2005 r.
Plan inwentaryzacji w Urzędzie Miasta Opola na 2005 rok
Zgodnie z § 13 Rozdz. IV Instrukcji Wewnętrznej w sprawie inwentaryzacji składników majątkowych w Urzędzie Miasta Opola planuje się przeprowadzenie inwentaryzacji w następującym terminie:
Lp. |
Rodzaj składnika majątkowego |
Metoda inwentaryzacji |
Moment spisu według stanu na |
Planowany termin |
1. |
Licencje na programy komputerowe |
weryfikacja |
31.12.2005 r. |
|
2. |
Grunty |
weryfikacja |
31.12.2005 r. |
|
3. |
Budynki w OSP |
weryfikacja |
30.11.2005 r. |
|
4. |
Budowle w OSP |
weryfikacja |
30.11. 2005 r. |
|
5. |
Maszyny i urządzenia w OSP |
spis z natury |
30.11.2005 r. |
|
6. |
Środki transportu w OSP |
spis z natury |
30.11.2005 r. |
|
7. |
Sprzęt komputerowy |
spis z natury |
30.11.2005 r. |
|
8. |
Sprzęt podlegający indywidualnemu rozliczeniu |
spis z natury |
31.10.2005 r. |
|
9. |
Akcje i udziały w innych jednostkach |
potwierdzenie sald |
30.11.2005 r. |
|
10. |
Środki pieniężne w kasie |
spis z natury |
31.12.2005 r. |
|
11. |
Środki pieniężne na rachunkach bankowych |
potwierdzenie sald |
31.12.2005 r. |
|
12. |
Papiery wartościowe |
spis z natury |
31.12.2005 r. |
|
13. |
Należności od kontrahentów |
potwierdzenie sald |
31.10.2005 r. |
|
14. |
Należności z tytułu udzielonych pożyczek |
potwierdzenie sald |
31.12.2005 r. |
|
15. |
Należności publiczno-prawne |
weryfikacja |
31.12.2005 r. |
|
16. |
Należności pozostałe |
weryfikacja |
30.11. 2005 r. |
|
17. |
Materiały w magazynie |
spis z natury |
31.12.2005 r. |
|
18. |
Paliwo w bakach w pojazdach UM |
spis z natury |
31.12.2005 r. |
|
19. |
Paliwo w bakach i sprzęcie OSP |
spis z natury |
31. 12. 2005 r. |
|
20. |
Środki trwałe w budowie |
spis z natury lub weryfikacja |
31.12.2005 r. |
|