logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


 

ZARZĄDZENIE NR OR.I-0151-291/2005

PREZYDENTA MIASTA OPOLA

z dnia 7 czerwca 2005 r.

w sprawie wprowadzenia i stosowania regulaminu udzielania zamówień publicznych


Na podstawie art. 33 ust. 3 i ust. 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym zarządzam, co następuje:

§ 1

Wprowadzam Regulamin udzielania zamówień publicznych w brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszego zarządzenia i zobowiązuje się do jego stosowania wydziały Lokalowy, Oświaty oraz Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Opola a także Miejski Zarząd Dróg w Opolu.


§ 2

Za wykonanie zarządzenia odpowiedzialny jest Zespół Nadzoru nad Zamówieniami Publicznymi, który podlega bezpośrednio Naczelnikowi Wydziału Inwestycji Miejskich zwany dalej Zespołem Nadzoru.


§ 3

W stosunku do Wydziału Lokalowego, Ochrony Środowiska, Wydziału Oświaty i MZD traci moc zarządzenie nr OR.I – 0151-316/2004 Prezydenta Miasta Opola z dnia 31 maja 2004 r. w sprawie trybu postępowania przygotowującego zamówienia publiczne na roboty budowlane, dostawy i usługi udzielane przez Prezydenta Miasta Opola.


§ 4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Prezydent Miasta
Ryszard Zembaczyński



Załącznik do

zarządzenia nr OR.I-0151-291/2005

Prezydenta Miasta Opola

z dnia 7 czerwca 2005 r.


REGULAMIN

udzielania zamówień publicznych


§ 1

Regulamin niniejszy określa zasady udzielania zamówień publicznych przez Wydział Oświaty, Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa, Wydział Lokalowy Urzędu Miasta Opola oraz Miejski Zarząd Dróg, zwanych dalej organizatorami postępowania, zasady powoływania i organizacji prac komisji, zasady zatwierdzania protokołów opracowywanych w związku z udzieleniem zamówienia publicznego oraz reguły sporządzania rejestrów zamówień publicznych oraz rocznych sprawozdań z udzielonych zamówień.


§ 2

  1. Wszczynając postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, wydziały, referaty Urzędu Miasta Opola lub miejskie jednostki organizacyjne o których mowa w § 1, zwane dalej organizatorami postępowania winny faktycznie posiadać lub mieć pisemnie zagwarantowane środki przeznaczone na sfinansowanie tego zamówienia.

  2. W przypadku zamówień, których przedmiotem są roboty budowlane, warunkiem koniecznym pozwalającym na wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia jest posiadanie przez podmioty o których mowa w ust. 1 aktualnej i sporządzonej zgodnie z prawem dokumentacji technicznej oraz niezbędnych kosztorysów. Jeżeli przedmiotem zamówienia jest jednorazowe zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych, wymagane jest posiadanie programu funkcjonalno-użytkowego wskazującego przeznaczenie ukończonych robót budowlanych oraz stawiane im wymagania techniczne, ekonomiczne, architektoniczne, materiałowe
    i funkcjonalne.

  3. Przedmiot zamówienia, jego wartość, techniczne warunki udzielenia zamówienia oraz warunki wymagane od wykonawcy określają wydziały i referaty Urzędu Miasta Opola oraz miejskie jednostki organizacyjne.

§ 3

  1. Wydziały i referaty Urzędu Miasta Opola oraz miejskie jednostki organizacyjne zobowiązane są do każdorazowego określenia, z należytą starannością, szacunkowej wartości zamówienia, wyliczanej netto tj.: bez podatku od towarów i usług (VAT) w walucie euro w oparciu o zasady obliczania wartości zamówienia określone w ustawie – Prawo zamówień publicznych.

  2. Przeliczenia wartości, o której mowa w ust. 1 dokonuje się w oparciu o średni kurs złotego
    w stosunku do euro, ogłaszany raz na dwa lata przez Prezesa Rady Ministrów.


§ 4

  1. Każdorazowo wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, wymaga opinii
    w sprawie wyboru trybu udzielenia zamówienia, wydanej przez Zespół Nadzoru nad Zamówieniami Publicznymi. Opinia w sprawie wyboru trybu udzielenia zamówienia publicznego nie jest wymagana w przypadkach zastrzeżonych do kompetencji Prezesa UZP.

  2. O opinię w sprawie wyboru trybu udzielenia zamówienia publicznego zwraca się organizator postępowania.

  3. Wniosek o opinię w sprawie wyboru trybu udzielenia zamówienia winien być dodatkowo zaopatrzony w podpis Naczelnika wydziału, kierownika referatu lub dyrektora jednostki
    w dyspozycji której pozostają środki na realizację zamówienia.

  4. Opinia w sprawie wyboru trybu zamówienia publicznego oraz pozostałe dokumenty niezbędne do udzielenia zamówienia, winny być opatrzone pieczęcią wydziału, referatu lub miejskiej jednostki organizacyjnej w dyspozycji których pozostają środki przeznaczone na realizację zamówienia. Zasada powyższa dotyczy również protokołu z postępowania o udzielenie zamówienia, dokumentacji podstawowych czynności oraz ich załączników. Ponadto opinia musi być parafowana przez radcę prawnego.

  5. W przypadku unieważnienia postępowania, wszczęcie nowej procedury wymaga uzyskania ponownej opinii w sprawie wyboru trybu udzielenia zamówienia publicznego.

  6. Warunkiem uzyskania opinii Zespołu Nadzoru w sprawie wyboru trybu udzielenia zamówienia publicznego jest złożenie wniosku do zatwierdzenia w sprawie wyboru trybu i sporządzonych dokumentów, które stanowią:

    1. dla przetargu ograniczonego i nieograniczonego:

      • ogłoszenie o przetargu;

      • specyfikacja istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami/ zaproszenie do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w przetargu ograniczonym/ zaproszenia do składania ofert oraz specyfikacja istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami;

      • wzór umowy;

      • projekt zarządzenia powołującego komisję przetargową;


    1. dla negocjacji:

      • ogłoszenie o negocjacjach;

      • zaproszenie do udziału w negocjacjach;

      • specyfikacja istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami;

      • wzór umowy;

      • zaproszenie do składania ofert;

      • projekt zarządzenia powołującego komisję przetargową;


    1. dla zapytania o cenę:

      • zaproszenie do składania ofert wraz ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia oraz z załącznikami;

      • wzór umowy;

      • zarządzenie powołujące komisje przetargową;


    1. dla zamówienia z wolnej ręki:

      • zaproszenie do udziału w negocjacjach;

      • wzór umowy;

      • zarządzenie powołujące komisję przetargową.


W przypadku stwierdzenia w formularzu w sprawie wyboru trybu zamówienia publicznego braków, błędów lub nieścisłości wniosek ten zostanie zwrócony organizatorowi postępowania przez wyznaczonego do współpracy pracownika Zespołu Nadzoru.

  1. W przypadku stwierdzenia uchybień w dokumentach o których mowa w ust. 6 zostaną one zwrócone organizatorowi postępowania. Po poprawieniu, uzupełnieniu, lub uściśleniu dokumentów organizator postępowania powinien niezwłocznie złożyć te dokumenty w Zespole Nadzoru, celem uzyskania ponownej opinii.

  2. Zespół Nadzoru udzieli negatywnej opinii w sprawie wyboru trybu udzielenia zamówienia publicznego w następujących przypadkach:

  1. gdy z przedstawionych w uzasadnieniu okoliczności wynikać będzie, że nie są spełnione przesłanki dopuszczające możliwość zastosowania proponowanego trybu,

  2. zaproponowany tryb jest ustawowo zakazany dla danego rodzaju zamówienia,

  3. organizator postępowania nie dysponuje lub nie ma zagwarantowanych środków na sfinansowanie zamówienia.

  4. organizator postępowania nie dysponuje, sporządzoną zgodnie z prawem aktualną dokumentacją techniczną, kosztorysami lub programem funkcjonalno-użytkowym niezbędnym do przeprowadzenia postępowania.

  5. gdy właściwym do udzielenia zgody jest Prezes Urzędu Zamówień Publicznych.

  6. przemawiają za tym inne, szczególne okoliczności sprawy.


§ 5

        1. Dokumenty niezbędne do przeprowadzenia procedury udzielenia zamówienia publicznego przygotowuje organizator postępowania w oparciu o wzory opracowane i udostępnione przez Zespół Nadzoru.

        2. Wszelkie zmiany i modyfikacje wspomnianych dokumentów wymagają uzgodnienia
          z Zespołem Nadzoru.

        3. Zespół Nadzoru zapewni wydziałom i referatom Urzędu Miasta Opola oraz jednostkom organizacyjnym dostęp do wzorów dokumentów (dostępnych w wersji elektronicznej w intranecie) wymienionych w § 4 ust. 6 niniejszego regulaminu oraz wzorów druków i formularzy, których obowiązek stosowania nakładają stosowne przepisy.

§ 6

  1. Ogłoszenie o postępowaniu organizator postępowania zamieszcza na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Opola.

  2. Ogłoszenie o postępowaniu i o udzieleniu zamówienia organizator postępowania zamieszcza w Biuletynie Zamówień Publicznych.

  3. Organizator postępowania ponadto zobowiązany jest zamieścić ogłoszenie o postępowaniu w Opolskim Biuletynie Informacji Publicznej.

  4. W przypadkach o których mowa w ustawie Prawo Zamówień Publicznych organizator postępowania zobowiązany jest poprzez Zespół Nadzoru zamieścić ogłoszenie w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich za pośrednictwem Urzędu Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich a także w dzienniku lub czasopiśmie o zasięgu ogólnopolskim gdy zachodzi obowiązek publikacji.

§ 7

Na wydziale i referacie Urzędu Miasta Opola lub jednostce organizacyjnej w dyspozycji której pozostają środki przeznaczone na sfinansowanie zamówienia spoczywa obowiązek należytego przechowania i zabezpieczenia złożonych ofert oraz protokołu z postępowania wraz

z załącznikami w sposób uniemożliwiający dostęp osób niepowołanych.


§ 8

W przypadku wszystkich trybów postępowania, których wartość przekracza 60 000 Euro wyboru wykonawców dokonuje się komisyjnie. W pozostałych przypadkach można powołać komisję przetargową.

§ 9

Komisję przetargową powołuje i określa jej regulamin Prezydent Miasta lub upoważniona przez niego osoba w drodze zarządzenia, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.


§ 10

Komisję powołuje się niezwłocznie po spełnieniu wszystkich przesłanek pozwalających na wszczęcie procedury udzielenia zamówienia publicznego, zgodnie z §§ 2 i 3 niniejszego regulaminu.


§ 11

Projekt zarządzenia o którym mowa w § 9 przygotowuje wydział/referat Urzędu Miasta Opola lub jednostka organizacyjna w dyspozycji której pozostają środki na sfinansowanie zamówienia.


§ 12

  1. W skład komisji wchodzą minimum trzy osoby, które reprezentują:

    • organizatora postępowania;

    • Zespól Nadzoru nad Zamówieniami Publicznymi,

  2. Komisja pracuje zgodnie z regulaminem o którym mowa w § 9.


§ 13

  1. Wybór oferty najkorzystniejszej lub propozycję unieważnienia postępowania zatwierdza Prezydent Miasta lub upoważniona przez niego osoba.

  2. Protokół i załączniki do protokołu podpisują członkowie komisji i Naczelnik Wydziału/Kierownik Referatu/ Dyrektor Jednostki.


§ 14

  1. Wydziały i Referaty Urzędu Miasta oraz miejskie jednostki organizacyjne prowadzą bieżący rejestr wszystkich zamówień publicznych dokonywanych przez nie w ciągu roku budżetowego.

  2. Rejestr o którym mowa w ust. 1 winien być przechowywany w wydziale, referacie lub miejskiej jednostce organizacyjnej przez okres 4 lat.

  3. Rejestr należy prowadzić według schematu przedstawionego w załączniku nr 2 do niniejszego regulaminu w wersji papierowej i elektronicznej (w arkuszu kalkulacyjnym) umożliwiającej przenoszenie danych w celu archiwizacji na CD-ROM-ach.


§ 15

  1. Naczelnicy wydziałów, kierownicy referatów oraz dyrektorzy miejskich jednostek organizacyjnych w terminie do 1 lutego przekazują do Referatu PZP rejestr o którym mowa w § 14 za rok poprzedni.

  2. Zespół Nadzoru sporządza terminie do 1 marca przekazuje Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych roczne sprawozdanie o udzielonych zamówieniach publicznych na podstawie informacji uzyskanych od referatów/wydziałów/jednostek organizacyjnych.

  3. Wzór sprawozdania o którym mowa w ust. 2 określa załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie zakresu informacji zawartych w rocznym sprawozdaniu o udzielanych zamówieniach publicznych oraz jego wzoru.


§ 16

  1. Kierując się potrzebą zapewnienia ciągłości dostaw i usług Naczelnicy wydziałów, kierownicy referatów oraz Dyrektorzy miejskich jednostek organizacyjnych zobowiązani są podjąć niezbędne kroki zapewniające kontynuację realizacji zadań stanowiących przedmiot rzeczonej umowy w następujących terminach:

    • nie później niż na 12 tygodni przed upływem terminu na który została zawarta umowa w przypadku, gdy wartość przedmiotu zamówienia przekracza 60 000 Euro,

    • nie później niż na 6 tygodni w przypadku gdy wartość przedmiotu zamówienia nie przekracza 60 000 Euro.

  2. Naczelnicy wydziałów i kierownicy referatów Urzędu Miasta Opola oraz Dyrektorzy miejskich jednostek organizacyjnych zobowiązani są w terminie dwóch tygodni od zatwierdzenia przez Radę Miasta planów rzeczowo-finansowych na następny rok przekazać do Zespołu Nadzoru PLAN ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH na następny rok zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszego regulaminu.

  3. Na podstawie otrzymanych PLANÓW ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH Zespół Nadzoru przekazuje ogłoszenie informacyjne na temat planowanych zamówień w ciągu następnych 12 miesięcy na zasadach i w terminach przewidzianych w ustawie Prawo zamówień publicznych.

  4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie stosuje się przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych oraz wydanych do niej aktów wykonawczych.



Załącznik nr 1 do Regulaminu udzielania zamówień


ZARZĄDZENIE NR OR.                    /2005

PREZYDENTA MIASTA OPOLA

z dnia

w sprawie powołania i regulaminu komisji przetargowej na zadanie pn.

.......................................................................................................................


Na podstawie art. 19, art. 20 oraz art. 21 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych postanawiam:


§ 1

Powołuję Komisję Przetargową w składzie :

w celu przygotowania i przeprowadzenia przedmiotowego postępowania

w tym dokonania oceny czy wykonawcy spełniają wymagane warunki,

- oceny złożonych ofert

  • przedstawienia propozycji wyboru najkorzystniejszej oferty.


§ 2


  1. Komisja działa w oparciu o niniejsze Zarządzenie.


    1. Komisja rozpoczyna działalność z dniem powołania ......................................

1.2. Komisją obowiązują przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo Zamówień

Publicznych ( Dz. U. Nr 19, poz. 177 ) zwane dalej ,,ustawą

Ilość odwiedzin: 1899
Nazwa dokumentu: z dnia 7 czerwca 2005 r.
Skrócony opis: w sprawie wprowadzenia i stosowania regulaminu udzielania zamówień publicznych
Podmiot udostępniający: Wydział Inwestycji Miejskich
Osoba, która wprowadzała dane: Grzegorz Marcjasz
Data wytworzenia informacji: 2005-05-18 10:54:49
Data udostępnienia informacji: 2005-05-18 10:54:49
Data ostatniej aktualizacji: 2005-06-21 11:46:09

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner