|
ZARZĄDZENIE NR OR.I-0151- 96/2005
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 17 lutego 2005 r.
w sprawie wprowadzenia do stosowania Regulaminu Pracy Komisji Przetargowej ds. zamówień publicznych
Na podstawie art. 30 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) – Prezydent Miasta Opola postanawia:
§ 1
Wprowadzić do stosowania Regulamin Pracy Komisji Przetargowej ds. zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi udzielanych przez Prezydenta Miasta Opola w ramach inwestycji realizowanych przez Gminę Opole, które zatwierdzone zostały do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu ISPA, a wdrażane są zgodnie z zasadami obowiązującymi dla inwestycji dofinansowanych z Funduszu Spójności, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Wykonanie zarządzenia powierza się Wydziałowi Biuro Projektu ISPA.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Prezydent Miasta Ryszard Zembaczyński
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr OR.I-0151-96/2005
Prezydenta Miasta Opola
z dnia 17 lutego 2005 r.
REGULAMIN PRACY KOMISJI PRZETARGOWEJ
I. Zadanie komisji przetargowej:
-
Komisja przetargowa ma za zadanie pomóc Pełnomocnikowi ds. realizacji Projektu, zwanym dalej Pełnomocnikiem, w przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego o wartości przekraczającej równowartość 6.000 EURO zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (Dz. U. z 2004 r. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.), zwaną dalej Ustawą oraz z zarządzeniem nr OR.I-0151-97/2005 Prezydenta Miasta Opola z dnia 17 lutego 2005 r. w sprawie Trybu postępowania związanego z przygotowaniem i przeprowadzeniem zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi udzielanych przez Prezydenta Miasta Opola w ramach inwestycji realizowanych przez Gminę Opole, które zatwierdzone zostały do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu ISPA a są wdrażane zgodnie z zasadami obowiązującymi dla inwestycji dofinansowywanych z Funduszu Spójności, zwanym dalej Trybem.
-
Zadaniem komisji przetargowej jest ocena spełnienia przez wykonawców warunków udziału w danym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz dokonywanie oceny ofert i proponowanie wyboru oferty najkorzystniejszej.
II. Obowiązki i uprawnienia członków komisji przetargowej.
-
Przewodniczący komisji przetargowej:
-
kieruje pracą komisji,
-
zwołuje i prowadzi posiedzenia komisji przetargowej,
-
informuje Pełnomocnika o treści złożonych oświadczeń członków komisji co do istnienia lub nieistnienia podstaw wyłączenia z postępowania,
-
powołuje sekretarza komisji spośród członków komisji,
-
ustala na piśmie zakres obowiązków poszczególnym członkom komisji, kierując się ich wykształceniem i doświadczeniem,
-
nadzoruje prawidłowe i terminowe dokonywanie czynności przez komisję,
-
nadzoruje prawidłowe prowadzenie dokumentacji z czynności podejmowanych przez komisję w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
-
informuje Pełnomocnika o nie wywiązywaniu się poszczególnych członków z powierzonych im przez przewodniczącego obowiązków (dot. np. przygotowania odpowiednich dokumentów czy stawienie się na posiedzenie komisji),
-
informuje Pełnomocnika o problemach związanych z pracami komisji w toku postępowania o udzielenia zamówienia, a w szczególności:
-
wnioskuje do Pełnomocnika o usunięcie tych członków z komisji przetargowej, którzy budzą uzasadnione wątpliwości co do ich bezstronności,
-
wnioskuje do Pełnomocnika o usunięcie członków komisji przetargowej, którzy nie przestrzegają norm prawnych lub dezorganizują pracę Komisji.
-
wnioskuje o powołanie biegłych (rzeczoznawców) w przypadku, gdy dokonanie oceny ofert wymaga wiadomości specjalnych,
-
w przypadku stwierdzenia odstępstw oceny ofert w stosunku do kryteriów i zasad oceny określonych w SIWZ przez członków komisji, prosi ich o wyjaśnienie i ponowną ocenę ofert zgodnie z zasadami SIWZ,
-
wykonuje pozostałe obowiązki - patrz obowiązki członków komisji (pkt.3),
-
Sekretarz komisji przetargowej:
-
prowadzi dokumentację z postępowania o udzielenie zamówienia, w tym wypełnia i kompletuje wszelkie druki obowiązujące przy prowadzeniu danego postępowania oraz je rejestruje,
-
pisze na polecenia przewodniczącego komisji wnioski i pisma do Pełnomocnika,
-
wysyła korespondencję do wykonawców,
-
wykonuje pozostałe obowiązki - patrz obowiązki członków komisji (pkt.3)
3. Wszyscy członkowie komisji przetargowej:
-
uczestniczą w posiedzeniach zwoływanych przez przewodniczącego komisji,
-
mają obowiązek zapoznać się z treścią SIWZ, Ustawy, Trybu oraz niniejszego Regulaminu,
-
niezwłocznie po otwarciu ofert składają pisemne oświadczenie o zaistnieniu lub braku istnienia okoliczności, o których mowa w art. 17 ust. 2 Ustawy. W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa powyżej w trakcie postępowania osoba, której to dotyczy powinna niezwłocznie złożyć stosowne oświadczenie. W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 17 ust.2 Ustawy następuje wyłączenie członka z dalszego udziału w postępowaniu, oraz powtórzenie czynności dokonanych z udziałem członka wykluczonego, za wyjątkiem czynności otwarcia ofert oraz czynności faktycznych nie wpływających na wynik postępowania,
-
wykonują swoje obowiązki w sposób rzetelny i obiektywny, kierując się wyłącznie przepisami prawa, posiadaną wiedzą i doświadczeniem,
-
w przypadku wystąpienia wątpliwości dot. interpretacji zapisów SIWZ mają obowiązek zwrócić się do Pełnomocnika z wnioskiem o konsultację z osobami biorącymi udział w sporządzeniu specyfikacji np. prawnikiem lub inną osobą posiadającą wiadomości w zakresie objętym wątpliwościami,
4. Po otwarciu ofert, każdy z członków Komicji w przypadkach uzasadnionych zakresem przydzielonych mu obowiązków w celu przygotowania się do pracy w Komisji, ma prawo do badania ofert złożonych w odpisie przez wykonawców w danym postępowaniu, poza posiedzeniem komisji, zachowując zasadę bezstronności i obiektywizmu.
5. Biegli (rzeczoznawcy):
-
składają pisemne oświadczenie o którym mowa w art. 17 ust.2 Ustawy: jeżeli zaistnieją przesłanki z powyższego artykułu następuje wyłączenie z prac komisji podobnie jak w przypadku członków komisji,
-
przedstawiają opinię na piśmie, a na żądanie komisji biorą udział w jej pracach z głosem doradczym w zakresie udzielania dodatkowych wyjaśnień. Odpowiedzi udzielane ustnie powinny być zaprotokołowane.
6. Inne osoby biorące udział w postępowaniu tj.:
-
Kierownik Zamawiającego udzielający danego zamówienia,
-
osoby, którym powierzone zostały czynności zastrzeżone dla kierownika jednostki,
-
osoby wykonujące czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, które nie zostały powołane do komisji przetargowej składają pisemne oświadczenie, o którym mowa w art. 17 ust.2 Ustawy.
III. Współpraca komisji przetargowej z osobami powołanymi do przygotowania danego postępowania o zamówienie publiczne
-
Wszelkie dokumenty opracowane przez komisję i wychodzące na zewnątrz, a związane z Ustawą, muszą być podpisane przez Pełnomocnika.
-
Komisja przetargowa współpracuje z osobami przygotowującymi dane postępowanie między innymi w zakresie:
-
przygotowania informacji i ogłoszeń dotyczących wyniku postępowania do publikacji w Biuletynie Zamówień Publicznych, prasie, na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej Urzędu Miasta Opola,
-
udzielania wyjaśnień wykonawcom biorącym udział w postępowaniu dotyczącym udzielenia zamówienia publicznego,
-
przygotowania wniosków do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych,
-
zgodności wykonywanych czynności formalnych przy prowadzeniu procedur z przepisami Ustawy,
-
powiadamiania obserwatora UZP o terminie i miejscu pracy komisji przetargowej.
IV. Zasady działania komisji przetargowej:
-
Komisja przetargowa zobowiązana jest do bezwzględnego przestrzegania przepisów obowiązującego prawa.
-
Pracami komisji przetargowej kieruje przewodniczący komisji, a w przypadku jego nieobecności wskazany pisemnie przez Pełnomocnika członek komisji.
-
W przypadku nieobecności sekretarza komisji przewodniczący komisji powierza na czas tej nieobecności obowiązki sekretarza innemu członkowi komisji.
-
Przewodniczący zwołuje komisję w ustalonych terminach oraz czuwa nad przeprowadzeniem i zakończeniem prac komisji w odpowiednich, zgodnych z wymogami ustawowymi terminach.
-
Ustalenia komisja podejmuje na posiedzeniach. W trakcie posiedzenia w celu przeprowadzenia oceny spełnienia przez wykonawców poszczególnych warunków udziału w postępowaniu, członkowie komisji mogą być łączeni w podzespoły. Pobranie ofert do badania każdorazowo winno być potwierdzone pisemnie przez członka komisji.
-
Posiedzenia komisji winny się odbywać w pomieszczeniu wydzielonym, jeżeli jest to potrzebne z dostępem do komputerów. Komisja obradując może zajmować jednocześnie więcej jak jedno pomieszczenie o ile to nie zagraża obowiązkowi zachowania tajemnicy służbowej i nieuniemożliwia pracy obserwatorowi UZP.
-
Głosowania komisji, w sprawach wymagających podjęcia decyzji, są jawne.
-
Decyzje komisji zapadają bezwzględną większością głosów.
-
Członek komisji, który głosował przeciw decyzji i nie godzi się z jej treścią, może zamieścić zdanie odrębne. Zdanie odrębne wymaga uzasadnienia.
-
Ustalenia komisji, w tym podejmowanie decyzji, są ważne, jeżeli w posiedzeniu bierze udział bezwzględna większość członków z tym, że nie może to być mniej niż trzy osoby, w tym przewodniczący lub zastępujący go członek komisji. Nieobecność członka na posiedzeniu musi być uzasadniona, a powody nieobecności należy odnotować w protokole.
-
Wszyscy członkowie komisji przetargowej w oparciu o kryteria oceny ofert i ich znaczenie dokonują oceny złożonych ofert i ich wyniki wpisują na załączniku wg druku ZP – 17 karta indywidualnej oceny ofert.
-
Członków komisji przetargowej oraz osoby uczestniczące w pracach komisji obowiązuje tajemnica służbowa przez cały czas postępowania przetargowego aż do jego zakończenia i traktowanie wszelkich materiałów i informacji otrzymanych w związku z postępowaniem przetargowym jako poufne z zastrzeżeniem pkt. 13. W szczególności zabronione jest ujawnianie:
-
informacji związanych z przebiegiem badania, oceny i porównania treści złożonych ofert za wyjątkiem informacji zamieszczonych w protokole postępowania (protokół postępowania jest jawny na zasadach i terminach określonych w art.96 ust.3 Ustawy),
-
informacji z ofert, zastrzeżonych przez wykonawcę zgodnie z Ustawą.
-
Załączniki do protokołu udostępnia się po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z tym że oferty są jawne od chwili ich otwarcia.
-
Po otwarciu ofert, oryginały ofert mogą być udostępniane jedynie przez przewodniczącego komisji, natomiast kopie ofert mogą być udostępniane przez wyznaczonego do tego pracownika Biura Projektu ISPA. Udostępnianie ofert podlega ewidencji.
-
Wszyscy członkowie komisji podpisują każdą stronę protokołów sporządzonych z posiedzeń komisji.
-
W sprawach organizacyjnych nie uregulowanych Ustawą, Trybem oraz niniejszym Regulaminem komisja podejmuje decyzje większością głosów.
V. Przebieg pracy komisji przetargowej:
-
Przewodniczący zwołuje komisję w ustalonych terminach oraz czuwa nad przeprowadzeniem i zakończeniem prac komisji w odpowiednich, zgodnych z wymogami ustawowymi terminach.
-
Komisja przetargowa rozpoczyna pracę po otrzymaniu przez przewodniczącego od Pełnomocnika pisemnego polecania rozpoczęcia pracy wydanego nie później niż na 3 dni przed upływem terminu do złożenia ofert.
-
Przewodniczący zobowiązany jest do zwołania pierwszego posiedzenia komisji nie później niż na 1 dzień przed upływem terminu do złożenia ofert.
-
Komisja w powierzonym jej zakresie prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w szczególności:
-
dokonuje otwarcia ofert w miejscu i terminie wskazanym w SIWZ,
-
prowadzi negocjacje albo rokowania z dostawcami lub wykonawcami, w przypadku gdy ustawa przewiduje prowadzenie takich negocjacji lub rokowań,
-
ocenia spełnienie warunków stawianych wykonawcom,
-
wnioskuje do Pełnomocnika o wykluczenie wykonawców w przypadkach określonych Ustawą,
-
wnioskuje do Pełnomocnika o odrzucenie oferty w przypadkach określonych Ustawą,
-
wnioskuje do Pełnomocnika o unieważnienie postępowania o zamówienie publiczne,
-
przedstawia propozycję wyboru oferty najkorzystniejszej,
-
w przypadku wpłynięcia protestu w postępowaniu komisja przetargowa uczestniczy w jego rozpatrywaniu. Z rozpatrzenia protestu komisja przetargowa sporządza protokół, którego treść podlega zatwierdzeniu przez Pełnomocnika.
-
Wszystkie dokumenty (m.in. pisma, odpowiedzi do Wykonawców) rejestrowane są w dokumentacji przetargowej przez Komisję przetargową.
-
Komisja przetargowa odpowiada także za rozesłanie wyników postępowania do Wykonawców biorących udział w postępowaniu, a także emisję wyników postępowania w miejscach wskazanych przez Ustawę.
VI. Dokumenty sporządzane przez komisję przetargową w toku postępowania o zamówienie publiczne
-
Każde posiedzenie komisji przetargowej jest protokołowane przez sekretarza komisji.
-
Komisja przetargowa sporządza protokół z postępowania o zamówienie publiczne - na odpowiednich drukach ZP.
VII. Zakończenie postępowania
-
Po uprawomocnieniu się wyników postępowania kończy się praca danej komisji przetargowej.
Prezydent Miasta Ryszard Zembaczyński
Ilość odwiedzin: | 1761 | Nazwa dokumentu: | z dnia 17 lutego 2005 r. | Skrócony opis: | w sprawie wprowadzenia do stosowania Regulaminu Pracy Komisji Przetargowej ds. zamówień publicznych
| Podmiot udostępniający: | Biuro Projektu ISPA | Osoba, która wprowadzała dane: | Grzegorz Marcjasz | Data wytworzenia informacji: | 2005-02-08 14:30:49 | Data udostępnienia informacji: | 2005-02-08 14:30:49 | Data ostatniej aktualizacji: | 2005-02-24 10:32:54 |
Wersja do wydruku... Rejestr zmian...
|