logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


 




ZARZĄDZENIE NR OR.I-0151-97/2005

PREZYDENTA MIASTA OPOLA

z dnia 17 lutego 2005 r.




w sprawie ?Trybu postępowania związanego z przygotowaniem i przeprowadzeniem zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi udzielanych przez Prezydenta Miasta Opola w ramach inwestycji realizowanych przez Gminę Opole, które zatwierdzone zostały do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu ISPA a wdrażane są zgodnie z zasadami obowiązującymi dla inwestycji dofinansowywanych z Funduszu Spójności?.



Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) – Prezydent Miasta Opola postanawia:


§ 1


Ustalić ?Tryb postępowania związanego z przygotowaniem i przeprowadzeniem zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi udzielanych przez Prezydenta Miasta Opola w ramach inwestycji realizowanych przez Gminę Opole, które zatwierdzone zostały do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu ISPA, a wdrażane są zgodnie z zasadami obowiązującymi dla inwestycji dofinansowywanych z Funduszu Spójności?, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego Zarządzenia.


§ 2


Wykonanie zarządzenia powierza się Wydziałowi Biuro Projektu ISPA oraz Wydziałowi Inwestycji Miejskich Referat Przetargów i Zamówień Publicznych, a także Wydziałowi Budżetu, Wydziałowi Finansowo-Księgowemu.


§ 3


Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Prezydent Miasta
Ryszard Zembaczyński
 

Załącznik Nr 1

do Zarządzenia Nr OR.I-0151-97/2005

Prezydenta Miasta Opola

z dnia 17 lutego 2005 r.


TRYB

Postępowania związanego z przygotowaniem i przeprowadzeniem zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi udzielanych przez Prezydenta Miasta Opola w ramach inwestycji realizowanych przez Gminę Opole, które zatwierdzone zostały do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu ISPA a są wdrażane zgodnie z zasadami obowiązującymi dla inwestycji dofinansowywanych z Funduszu Spójności.

 


Rozdział 1.Informacje ogólne, przedmiot regulacji


  1. Postanowienia niniejszego trybu postępowania dotyczą wyłącznie realizacji zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi udzielanych przez Prezydenta Miasta Opola – Kierownika Zamawiającego, w ramach inwestycji realizowanych przez Gminę Opole, które zatwierdzone zostały do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu ISPA a są wdrażane zgodnie z zasadami obowiązującymi dla inwestycji dofinansowywanych z Funduszu Spójności, zaliczanych zarówno do wydatków kwalifikowanych jak i niekwalifikowanych.

  2. We wszystkich innych postępowaniach realizujących zamówienia publiczne na roboty budowlane, dostawy i usługi udzielane przez Prezydenta Miasta Opole stosować należy ?Tryb postępowania przygotowującego zamówienia publiczne na roboty budowlane, dostawy i usługi udzielane przez Prezydenta Miasta Opola? stanowiący załącznik Nr 1 do Zarządzenia Prezydenta Miasta Opola Nr OR.I – 0151 – 315/2004 z dnia 31maja 2004 r

  3. Prezydent Miasta Opola powierza koordynację i nadzór nad prawidłowym przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, do których ma zastosowanie niniejszy tryb Pełnomocnikowi Prezydenta Miasta Opola ds. realizacji Projektu, zwanego dalej Pełnomocnikiem.

  4. Dokumenty przetargowe jak również zmiany do nich są podpisywane przez Pełnomocnika. Nie jest nieprawidłowością w stosowaniu niniejszego trybu brak wymaganego podpisu Pełnomocnika na dokumencie, jeżeli został podpisany przez Prezydenta Miasta.

  5. Decyzję o odstąpieniu od procedur opisanych w niniejszym trybie może podjąć Prezydent Miasta Opola w szczególnych okolicznościach na podstawie uzasadnionego wniosku Pełnomocnika, ze względu na rodzaj zamówienia i jego wartość.

  6. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, do którego zastosowanie znajduje niniejszy tryb biorą udział: Biuro Projektu ISPA, Wydział Inwestycji Miejskich Referat Przetargów i Zamówień Publicznych oraz Wydział Finansowo – Księgowy, Wydział Budżetu a także mogą wziąć udział w zależności od potrzeb Zamawiającego WiK Spółka z o.o. w Opolu, Miejski Zarząd Dróg i uczestnicy Porozumienia Międzygminnego z dnia 17 listopada 2003r. w sprawie powierzenia Gminie Opole budowy kanalizacji ściekowych i stacji pomp oraz ich utrzymania i eksploatacji.


Rozdział 2. Odpowiedzialność


  1. Pracownicy oraz inne osoby wdrażające niniejszy tryb ponoszą odpowiedzialność w zakresie w jakim powierzono im czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania.

  2. Powierzenie czynności związanych z przygotowaniem lub przeprowadzeniem postępowania pracownikowi lub innej osobie odbywa się poprzez powołanie do Komisji Przetargowej lub w przypadku pracowników Zamawiającego także przez wydanie indywidualnie adresowanego pisemnego polecenia służbowego.

  3. Naruszenie prawa w związku z udzieleniem zamówień publicznych może spowodować odpowiedzialność karną, dyscyplinarną, służbową, skarbową lub inną zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.



Rozdział 3.Przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia


  1. Wydział Inwestycji Miejskich Referat Przetargów i Zamówień Publicznych oraz Biuro Projektu ISPA współpracują ze sobą w następujących sprawach:

  1. przygotowania informacji i ogłoszeń do publikacji w Biuletynie Zamówień Publicznych, Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, na stronie internetowej Urzędu Miasta Opola, na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Opola ewentualnie w prasie ogólnokrajowej, na stronach internetowych Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Ministerstwa Środowiska,

  2. przygotowania dokumentów przetargowych dla poszczególnych trybów udzielania zamówień publicznych,

  3. udzielania wyjaśnień wykonawcom biorącym udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,

  4. interpretacji przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004r. (Dz . U. z 2004 r. Nr 19,poz.177 z późn.zm.), zwanej dalej Ustawą,

  5. przygotowania wniosków do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w przypadkach przewidzianych Ustawą,

  6. zgodności wykonywanych czynności formalnych przy prowadzeniu procedur z przepisami Ustawy.

  1. W ramach w/w współpracy niezwłocznie po sporządzeniu planu finansowego(nie później niż do końca lutego każdego roku) Biuro Projektów ISPA składa do Referatu Przetargów i Zamówień Publicznych informację o planowanych zamówieniach, których wartość dla:

  1. robót budowlanych przekracza wyrażoną w złotych równowartość kwoty 5 000 000 euro,

  2. dostaw – zsumowana w ramach danej grupy określonej we ?Wspólnym Słowniku Zamówień? przekracza wyrażoną w złotych równowartość kwoty 750 000 euro,

  3. usług – zsumowana w ramach danej kategorii Centralnej Klasyfikacji Produktów określonej w załączniku nr 3 do ?Wspólnego Słownika Zamówień? przekracza wyrażoną w złotych równowartość kwoty 750 000 euro.

Na podstawie otrzymanych informacji Wydział Inwestycji Miejskich – Referat Przetargów i Zamówień Publicznych przekazuje wstępne ogłoszenie informacyjne Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich a następnie Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych.

  1. Biuro Projektu ISPA przedkłada Prezydentowi Miasta wniosek w sprawie zamówienia publicznego na roboty budowlane, dostawy i usługi w ramach inwestycji, o których mowa w punkcie 1 niniejszego dokumentu z propozycją zastosowania trybu zgodnie z przepisami Ustawy i uzasadnieniem faktycznym.

  2. Wniosek, o którym mowa w punkcie 3 rozdziału 3 niniejszego trybu podpisuje Naczelnik Biura Projektu ISPA oraz Skarbnik Miasta.

  3. Po uwzględnieniu wniosku w sprawie zamówienia publicznego Prezydent Miasta Opola wydaje decyzję w sprawie zamówienia publicznego w ramach inwestycji, które zatwierdzone zostały do dofinansowania z Funduszu ISPA a są wdrażane zgodnie z zasadami obowiązującymi dla inwestycji dofinansowywanych z Funduszu Spójności.

  4. Decyzja w sprawie zamówienia publicznego powinna zawierać:

  1. opis przedmiotu zamówienia określony w sposób jednoznaczny i wyczerpujący,

  2. wartość zamówienia ustaloną zgodnie z art.32 – 35 Ustawy,

  3. rodzaj trybu udzielania zamówień,

  4. kwotę jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia

  5. źródło finansowania,

  6. istotne informacje dotyczące realizacji zamówienia (m.in. termin, podział na części, zamówienia uzupełniające).

  1. Po wydaniu przez Prezydenta Miasta Opola decyzji w sprawie zamówienia publicznego Biuro Projektu ISPA, które prowadzi rejestr zamówień, do których zastosowanie ma niniejszy tryb, nadaje numer postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.

  2. Biuro Projektu ISPA przygotowuje projekty dokumentów niezbędnych do wszczęcia danego trybu postępowania.

  3. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia w zależności od rodzaju zamówienia i jego wartości a także uwarunkowań obowiązujących dla inwestycji dofinansowywanych z Funduszu Spójności, jest opracowywana przez pracowników Biura Projektu ISPA lub na zlecenie Gminy Opole przez inne osoby fizyczne bądź prawne.

  4. Wzór umowy, na podstawie którego zostanie zawarta umowa należy zamieścić w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

  5. Osobami odpowiedzialnymi za nadzór nad prawidłowym opracowaniem dokumentacji przetargowej są Pełnomocnik oraz Z-ca Kierownika Jednostki Realizującej Projekt.

  6. Specyfikacje istotnych warunków zamówienia na roboty budowlane realizowane w ramach inwestycji ?Poprawa jakości wody w Opolu? wymagają opinii Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Ministerstwa Środowiska.

  7. Po podpisaniu specyfikacji istotnych warunków zamówienia przez Pełnomocnika Biuro Projektu ISPA przygotowuje treść ogłoszenia o przetargu lub zaproszeniu do składania ofert, które przekazuje w celu publikacji Wydziałowi Inwestycji Miejskich – Referatowi Przetargów i Zamówień Publicznych.

  8. Wydział Inwestycji Miejskich Referat Zamówień Publicznych zamieszcza ogłoszenie o przetargu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej na stronie internetowej Urzędu Miasta i na tablicy ogłoszeń ewentualnie również w prasie ogólnokrajowej.

  9. Biuro Projektu ISPA przekazuje informację o wszczęciu postępowania o zamówienie publiczne na roboty budowlane oraz treść ogłoszenia o przetargu lub zaproszeniu do składania ofert również NFOŚiGW oraz Ministerstwu Środowiska w celu umieszczenia ogłoszenia przez te instytucje na ich stronach www.

  10. Biuro Projektu ISPA udziela pisemnych wyjaśnień wykonawcom biorącym udział w danym postępowaniu.

  11. Pełnomocnik - w celu dokonania oceny spełnienia przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz do badania i oceny ofert powołuje Komisję Przetargową.

  12. Członków Komisji Przetargowej powołuje i odwołuje Pełnomocnik.

  13. Komisja Przetargowa prowadzi prace zgodnie z przepisami Ustawy oraz regulaminem pracy Komisji Przetargowej.

  14. Osoby powołane do Komisji Przetargowej na czas trwania procedury podlegają merytorycznie Pełnomocnikowi. Dlatego też wszelkie planowane w czasie trwania postępowania urlopy czy delegacje powinny być zgłaszane przez członków Komisji do zaakceptowania Pełnomocnikowi.

  15. W przypadku nie wywiązywania się członków Komisji ze swoich obowiązków Przewodniczący Komisji Przetargowej ma prawo wnioskować do Pełnomocnika o pociągnięcie danego członka do odpowiedzialności. Wniosek taki powinien zawierać odpowiednie uzasadnienie.

  16. Pełnomocnik występuje do Prezydenta Miasta z wnioskiem o pociągnięcie danego członka Komisji do odpowiedzialności, jeżeli w ramach pełnienia nadzoru nad prawidłowym przebiegiem procedur zamówień publicznych jak i współpracy z Komisją Przetargową stwierdzi nieprzestrzeganie Ustawy lub Regulaminu pracy Komisji Przetargowej.

  17. Z przeprowadzonego postępowania o zamówienie publiczne Komisja Przetargowa sporządza protokół, który po podpisaniu przez pozostałych członków przedkłada do zatwierdzenia Pełnomocnikowi.


Rozdział 4. Umowy w sprawie zamówień publicznych.


  1. Zgodnie z art. 94 Ustawy po dokonaniu wyboru oferty Gmina Opole jako Zamawiający zobowiązana jest do zawarcia umowy z wybranym wykonawcą.

  2. Wzór umowy na podstawie którego zostanie zawarta umowa, stanowi integralną część specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

  3. Pełnomocnik odpowiada za przygotowanie do podpisu umowy zgodnie ze wzorem zamieszczonym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia z zachowaniem terminów i warunków wynikających z Ustawy oraz materiałów przetargowych a także za wniesienie przez Wykonawcę zabezpieczenia należytego wykonania zamówienia.

  4. Rejestr umów zawartych w wyniku realizacji zamówienia publicznego, do którego zastosowanie ma niniejszy tryb, prowadzi Biuro Projektu ISPA.

  5. Pełnomocnik sporządza roczne sprawozdanie o udzielonych zamówieniach, które przekazuje za pośrednictwem Wydziału Inwestycji Miejskich Referat Przetargów i Zamówień Publicznych Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych, w terminie do dnia 31 stycznia każdego roku następującego po roku, którego sprawozdanie dotyczy.


Rozdział 5. Przechowywanie papierów wartościowych i dokumentów z postępowania o zamówienie publiczne.


  1. Oferty przetargowe, które wpłyną do Urzędu Miasta powinny być opatrzone pieczęcią z datą i godziną wpływu oraz numerem rejestracyjnym korespondencji. Jeżeli Wykonawca dostarczy osobiście ofertę powinien otrzymać potwierdzenie. Potwierdzenie wpływu powinno zostać odnotowane.

  2. Oferty przetargowe, które wpłyną do Urzędu Miasta są przechowywane w odrębnej szafie w Biurze Projektu ISPA w sposób zapewniający ich nienaruszalność.

  3. Wadia i zabezpieczenia należytego wykonania umowy wniesione przez wykonawców w innej formie niż pieniężna należy przechowywać w kasie Urzędu Miasta Opola.

  4. Za zwrot wadium wykonawcom odpowiadają:

a) Pełnomocnik – poprzez wydanie dyspozycji w sprawie zwrotu wadium niezwłocznie po zaistnieniu ku temu przesłanek wynikających z Ustawy;

b) Naczelnik Wydziału Finansowo - Księgowego – poprzez niezwłoczne dokonanie odpowiedniego przelewu, w przypadku wadium pieniężnego, korygując kwotę wadium zgodnie z Ustawą.

  1. Za terminowy zwrot zabezpieczenia należytego wykonania zamówienia odpowiadają:

a) Pełnomocnik – poprzez wydanie dyspozycji w sprawie zwrotu lub zwolnienia zabezpieczenia po zaistnieniu ku temu przesłanek wynikających z umowy. Dyspozycja powinna zawierać informację na temat wielkości kwoty, jaką należy zwrócić;

b) Naczelnik Wydziału Finansowo – Księgowego - poprzez dokonanie odpowiedniego przelewu w przypadku zabezpieczenia wniesionego w formie pieniężnej, korygując kwotę zabezpieczenia zgodnie z Ustawą.

  1. Dokumenty z postępowań o udzielenie zamówienia do których zastosowanie ma niniejszy

tryb powinny być przechowywane w Biurze Projektu ISPA do upływu okresu 5 lat licząc od daty całkowitego zakończenia realizacji Projektu ?Poprawa jakości wody w Opolu?, w sposób gwarantujący ich nienaruszalność.

Prezydent Miasta
Ryszard Zembaczyński

Ilość odwiedzin: 2274
Nazwa dokumentu: z dnia 17 lutego 2005 r.
Skrócony opis: w sprawie ?Trybu postępowania związanego z przygotowaniem i przeprowadzeniem zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi udzielanych przez Prezydenta Miasta Opola w ramach inwestyc
Podmiot udostępniający: Biuro Projektu ISPA
Osoba, która wprowadzała dane: Magdalena Guła
Data wytworzenia informacji: 2005-02-08 14:30:49
Data udostępnienia informacji: 2005-02-08 14:30:49
Data ostatniej aktualizacji: 2008-06-30 13:09:55

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner