logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


 

ZARZĄDZENIE NR OR.I-0151- 591/2004

PREZYDENTA MIASTA OPOLA

     z dnia 13 września 2004r. 

w sprawie trybu przyznania środków finansowych jednostkom organizacyjnym podległym Urzędowi Miasta Opola, przeznaczonych na realizację zadań w ramach Miejskiego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, sposobu ich rozliczania oraz sposobu kontroli wykonania zadania.

         Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, zm. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 117, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055) – postanawiam:

§ 1

Postanowienia ogólne

1.   O dotację ubiegać mogą się podległe jednostki lub nadzorowane , realizujące zadania z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, narkotykowych i przeciwdziałania przemocy w rodzinie.

2.   Jednostki, które nie wykonały zadania lub wykorzystały środki finansowe  niezgodnie z przeznaczeniem i nie rozliczyły się z wcześniej podjętych zobowiązań, nie mogą otrzymać środków finansowych  przez okres 3 lat od daty stwierdzenia zdarzenia.

§ 2

Środki finansowe nie mogą być przeznaczone na:

1)   zakupy inwestycyjne, których realizacja nie jest integralną częścią zgłoszonego projektu,

2)   na realizację zadań już finansowanych z budżetu miasta,

3)   obsługę administracyjno-finansową i koordynację projektu.

§ 3 

Środki finansowe przeznaczone będą na zadania z zakresu:

1)     zwiększenia dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu,

2)     prowadzenia profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomani, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenia pozalekcyjnych zajęć sportowych, a także działań na rzecz dożywiania.

3)     udzielania rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychologicznej, socjoterapeutycznej, resocjalizacyjnej oraz prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie,

4)     podejmowania interwencji w związku z naruszeniem przepisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

5)     wspierania zatrudnienia socjalnego poprzez organizowanie i finansowanie centrów integracji społecznej,

§ 4 

Wnioski na realizację zadań z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych składa się do 30 października roku poprzedzającego realizację zadania według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 1 do niniejszego Zarządzenia.

§ 5

Rozpatrywanie wniosków i przyznanie środków finansowych

1.   Wnioski, pod względem formalnym, weryfikuje Wydział Polityki Społecznej, który w razie stwierdzenia ewentualnych braków wzywa do ich usunięcia w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

2.   Wydział Polityki Społecznej kieruje wnioski do Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych celem zaopiniowania.

3.   Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych opiniując przedłożone wnioski kieruje się następującymi kryteriami:

a)   możliwość realizacji zadania przez podmiot,

b)   wymierne korzyści dla mieszkańców miasta,

c)   koszt realizacji zadania, w tym wysokość wkładu własnego wnioskodawcy, udział innych źródeł finansowania,

d)   dotychczasowe doświadczenia podmiotu,

e)   zgodność z rekomendacjami Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dotyczącymi realizowania i finansowania gminnych programów profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych,

f)  zgodność z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

4.   Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za pośrednictwem Wydziału Polityki Społecznej przekazuje do akceptacji Prezydentowi Miasta Opola protokół wraz dokumentacją w terminie do 7 dni od odbycia posiedzenia.

5.   Wydział Polityki Społecznej sporządza projekt uchwały Rady Miasta Opola w sprawie Miejskiego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, w którym ujmuje rekomendowane wnioski.

6.   Po przyjęciu przez Radę Miasta Opola ww. uchwały, Wydział Polityki Społecznej sporządza projekt zarządzenia Prezydenta Miasta Opola w sprawie planu finansowo-rzeczowego w układzie zadaniowym do Miejskiego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, który przedkłada do konsultacji Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, a następnie do akceptacji Prezydentowi Miasta Opola.

7.   Jednostkom, które otrzymały dotację na realizację zadania wysyłane jest pismo zawierające informacje o wysokości przyznanych środków finansowych, nazwę zadania, zakwalifikowanych kosztach, terminach przekazywania i sposobie rozliczania środków.

8.   Środki finansowe przekazywane są na konto specjalne jednostki.

§ 6 

Rozliczenie przyznanych środków finansowych

1.   Podmiot, który otrzymał środki finansowe na realizację zadań zobowiązany jest do rozliczenia ich w nieprzekraczalnym terminie do dnia 10 grudnia danego roku.

2.   Rozliczenie przyznanych środków finansowych winno zawierać sprawozdanie merytoryczne i finansowe.

a)   sprawozdanie merytoryczne z realizacji każdego dotowanego zadania winno zawierać szczegółową informację o zrealizowanych działaniach zgodnie z przedłożoną ofertą, uwzględniać wszystkie planowane działania, zakres w jakim zostały zrealizowane, informacje o adresatach zadania, realizatorach oraz wymiernych rezultatach realizacji zadania – według Załącznika Nr 2 do niniejszego Zarządzenia,

b)   sprawozdanie finansowe z realizacji każdego dotowanego zadania winno zawierać zestawienie wszystkich dokumentów finansowych  – według załącznika Nr 3 do niniejszego Zarządzenia.

3.   Do sprawozdania finansowego nie załącza się faktur ( rachunków), które należy ująć w księgach rachunkowych jednostki, przechowywać zgodnie obowiązującymi przepisami i udostępniać podczas przeprowadzanych czynności kontrolnych.

Każdy dokument finansowy opłacony ze środków z otrzymanej dotacji  powinien zawierać:

- merytoryczne potwierdzenie wykonania zadania przez upoważnioną w instrukcji obiegu dokumentów osobę poprzez opis operacji gospodarczej, której dokonano.

- potwierdzenie za zgodność formalno-rachunkową dokumentu przez osobę upoważnioną w instrukcji obiegu dokumentów.

- podpis dyrektora jednostki i podpis głównego księgowego zatwierdzający rachunek lub fakturę do wypłaty.

Ponadto dokumenty finansowe powinny zawierać:

- szczegółowy  symbol klasyfikacji budżetowej wydatku,

- adnotacje, że zakupu dokonano zgodnie z artykułem ustawy Prawo zamówień publicznych,

- stwierdzenie, że wydatek nastąpił ze środków Miejskiego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych,

- dokumenty typu umowa o dzieło, umowa zlecenie – powinny zawierać dokładną ilość godzin, stawkę godzinową i zakres wykonywanej pracy oraz w jakim terminie zostało wykonanie zadanie.

Do sprawozdania należy dołączyć inne dodatkowe materiały mogące dokumentować działania faktycznie podjęte przy realizacji zadania (np. listy uczestników projektu, publikacje wydane w ramach projektu, raporty, wyniki prowadzonych ewaluacji).

4.   Sprawozdanie z realizacji zadań składa się w Wydziale Polityki Społecznej, Urzędu Miasta Opola, celem sprawdzenia efektywności i prawidłowości wykonania zadania.

5.   Sprawozdanie zatwierdza Prezydent Miasta Opola po uprzedniej akceptacji   Skarbnika Miasta i ocenie dokonanej przez Wydział Polityki Społecznej.

6.   W przypadku wykorzystania na realizację zadania tylko części przekazanych środków finansowych, niewykorzystana część podlega zwrotowi na rachunek bankowy Urzędu Miasta Opola, w terminie do 10 dni od zakończenia realizacji zadania. 

§ 7 

Zasady kontroli 

1.   Prezydent Miasta Opola sprawuje kontrolę nad prawidłową realizację zadania i wykorzystaniem środków finansowych na realizację zadania.

2.   Kontrolę przeprowadzają imiennie upoważnieni przez Prezydenta Miasta Opola pracownicy Urzędu Miasta Opola.

3.   Podmiot, któremu przyznano środki finansowe, zobowiązany jest do poddania się kontroli oraz udostępnienia dokumentów dotyczących zleconego zadania.

4.   Kontrola wykonania zadania winna dotyczyć:

a)   stanu realizacji zadania,

b)   kompletności wykonania zakresu rzeczowego zadania,

c)   efektywności, rzetelności i jakości wykonania zadania,

d)   zakresu i celowości poniesionych wydatków,

e)   prawidłowości wykorzystania środków publicznych otrzymanych na reali-zację zadania,

f)    prowadzenia dokumentacji określonej w przepisach prawa,

g)   przestrzegania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych (o ile podmiot jest zobowiązany do stosowania ustawy).

5.   Z czynności kontrolnych sporządza się protokół.

6.   Na podstawie protokołu Prezydent Miasta Opola – w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w realizacji zadania i wykorzystania przyznanych środków finansowych – kieruje do podmiotu kontrolowanego stosowne wnioski i zalecenia, wyznaczając termin usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości.

7.   W przypadku, gdy podmiot kontrolowany nie usunie stwierdzonych nieprawidłowości lub nie doprowadzi do ich usunięcia w wyznaczonym terminie, środki finansowe przyznane na realizację zadania podlegają zwrotowi na rachunek bankowy Urzędu Miasta Opola w terminie ustalonym przez Prezydenta Miasta Opola.

§ 8 

Wykonanie Zarządzenia powierzam Wydziałowi Polityki Społecznej Urzędu Miasta Opola.

§ 9

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Prezydent Miasta
Ryszard Zembaczyński

Nazwa dokumentu: z dnia 13 września 2004r.
Skrócony opis: w sprawie trybu przyznania środków finansowych jednostkom organizacyjnym podległym Urzędowi Miasta Opola, przeznaczonych na realizację zadań w ramach Miejskiego programu profilaktyki i rozwiązywania p
Podmiot udostępniający: Wydział Polityki Społecznej
Osoba, która wprowadzała dane: Grzegorz Marcjasz
Data wytworzenia informacji: 2004-08-27 12:43:49
Data udostępnienia informacji: 2004-08-27 12:43:49
Data ostatniej aktualizacji: 2004-09-22 08:29:29

Wersja do wydruku...

corner   corner