logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


 

ZARZĄDZENIE NR OR.II-0155-280/2003

PREZYDENTA MIASTA OPOLA

z dnia 30 czerwca 2003 r.

w sprawie procedury postępowania przy udzielaniu ulg i zwolnień podatkowych.

Na podstawie art. 13 § 1 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, póz. 137 z późn. zm.) zarządzam wprowadzenie niniejszej procedury w postępowaniu przy stosowaniu ulg i zwolnień podatkowych.

§1

Wprowadzam następujący zakres przedmiotowy zarządzenia:

1. podatek od nieruchomości dla przedsiębiorców i osób fizycznych,

2. podatek od środków transportowych dla przedsiębiorców i osób fizycznych,

3. podatek od posiadania psów dla osób fizycznych,

4. opłata targowa dla przedsiębiorców i osób fizycznych,

5. podatek rolny dla osób przedsiębiorców i osób fizycznych,

6. podatek leśny dla przedsiębiorców i osób fizycznych,

7. opłata skarbowa dla przedsiębiorców i osób fizycznych,

8. podatek z tytułu karty podatkowej dla osób fizycznych,

9. podatek od spadków i darowizn dla osób fizycznych, 10. podatek od czynności cywilnoprawnych,

Procedurą są objęte czynności umarzania należności głównych oraz odsetek od nieterminowych płatności podatków, odraczania terminu płatności, rozkładania na raty płatności i ustalania opłaty prolongacyjnej na podstawie art. 57 ustawy Ordynacja podatkowa.

§2

Ustala się następujący tryb postępowania przy udzielaniu ulg podatkowych w formie umorzeń, odraczania terminów płatności oraz rozkładania na raty zobowiązań podatkowych:

1) dla przedsiębiorców - tj. osób fizycznych, osób prawnych oraz niemających osobowości prawnej spółek prawa handlowego, które zawodowo, we własnym imieniu podejmują i wykonują działalność gospodarczą a także wspólników spółki cywilnej w zakresie wykonywanej przez nich działalności gospodarczej:

a) wszczęcie postępowania podatkowego następuje:

- na wniosek podatnika

- z urzędu

b) wniosek podatnika kierowany jest do Wydziału Budżetu - Referatu Wymiaru Podatków w celu zebrania dokumentacji o sytuacji finansowej podatnika,

c) Referat Wymiaru Podatków informuje podatnika o wszczęciu postępowania podatkowego,

d) w toku postępowania są gromadzone i analizowane następujące dowody: sprawozdania finansowe za ostatnie dwa lata działalności poprzedzające rok w którym podatnik zwraca się z wnioskiem, sprawozdania F - 01 lub F - 02 za miesiące bezpośrednio poprzedzające złożenie wniosku, podstawą do oceny sytuacji ekonomicznej podatnika może być również przedłożony program naprawczy, opracowany dla potrzeb sądów, banków lub deklaracje z uzyskanych dochodów składane w Urzędzie Skarbowym,

e) zgodnie z art. 44 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o warunkach dopuszczalności i nadzorowania pomocy publicznej dla przedsiębiorców (Dz. U. Nr 141, póz. 1177 z późn. zm.), przedsiębiorcy ubiegający się o pomoc są zobowiązani do przedstawienia organowi udzielającemu pomocy informacji o pomocy udzielonej im w okresie trzech kolejnych lat poprzedzających dzień złożenia wniosku według ustalonego w ustawie wzoru,

f) Referat Wymiaru Podatków sporządza notatkę służbową z przeprowadzonej analizy ekonomicznej wraz z opinią potwierdzającą słuszność lub niesłuszność wniosku,

g) wniosek wraz z pełną dokumentację opiniuje Naczelnik Wydziału Budżetu lub

Skarbnik Miasta, h) ostateczną decyzje podejmuje Prezydent Miasta.

2) dla osób fizycznych:

a) wszczęcie postępowania podatkowego następuje

- na wniosek podatnika

- z urzędu,

b) wniosek podatnika kierowany jest do Wydziału Budżetu - Referatu Wymiaru Podatków w celu zebrania dokumentacji określającej sytuację społeczno - ekonomiczną podatnika,

c) Referat Wymiaru Podatków informuje podatnika o wszczęciu postępowania podatkowego, w toku postępowania są gromadzone i analizowane następujące dowody: zaświadczenia, dokumenty potwierdzające ten stan, informację o stanie majątkowym podatnika według wzoru stanowiącego załącznik NR 1 zarządzenia,

d) Referat Wymiaru Podatków sporządza notatkę służbową z przeprowadzonej analizy ekonomicznej wraz z opinią potwierdzającą słuszność lub niesłuszność wniosku,

e) wniosek wraz z pełną dokumentacją opiniuje Naczelnik Wydziału Budżetu lub Skarbnik Miasta,

f) ostateczną decyzję podejmuje Prezydent Miasta.

§3

Realizację zarządzenia powierza się Wydziałowi Budżetu.

§4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Prezydent Miasta
Ryszard Zembaczyński

Ilość odwiedzin: 1765
Nazwa dokumentu: z dnia 30 czerwca 2003 r.
Skrócony opis: w sprawie procedury postępowania przy udzielaniu ulg i zwolnień podatkowych.
Podmiot udostępniający: Wydział Budżetu
Osoba, która wprowadzała dane: Grzegorz Marcjasz
Data wytworzenia informacji: 2004-07-02 09:34:10
Data udostępnienia informacji: 2004-07-02 09:34:10
Data ostatniej aktualizacji: 2004-07-02 09:40:30

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner