logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


Zarządzenia:
120.1/OR-I.120.1.121.2012-CZASOWE-zmienione zarządzeniem Nr OR-I.120.1.18.2014 z dnia 18.02.2014 r., Nr OR-I.120.1.70.2014 z dnia 04.07.2014 r./12 z dnia 2012-10-03
w sprawie inwentaryzacji budynków i budowli będących własnością Gminy Opole

ZARZĄDZENIE Nr OR-I.120.1. 121 .2012
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 03 października  2012 r.
 
w sprawie inwentaryzacji budynków i budowli będących własnością Gminy Opole
 
 
            Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 1996r. nr 13, poz. 74 z późn. zm.) w związku z art. 26 i 27 ustawy z 29 września 1994r. o rachunkowości (tj. Dz. U. z 2009 r. nr 152, poz. 1223 z późn. zm.) – ustalam co następuje:
 
§ 1               
 
Zarządzam przeprowadzenie pełnej inwentaryzacji budynków i budowli w Urzędzie Miasta Opola  w okresie przypadającym na lata 2012-2015 w ramach inwentaryzacji ciągłej przeprowadzonej i rozliczanej cząstkowo w poszczególnych latach w terminach określonych wg harmonogramów inwentaryzacji budynków i budowli, stanowiących załączniki nr 1 i 2 do niniejszego zarządzenia
 
§ 2               
 
Zobowiązuję Naczelnika Wydziału Gospodarki Nieruchomościami w uzgodnieniu z Przewodniczącym Komisji Inwentaryzacyjnej do ustalenia składu osobowego Zespołu Spisowego budynków oraz przestrzegania prawidłowego i terminowego przeprowadzenia spisów z natury.
 
§ 3               
 
W zakresie inwentaryzacji budowli zobowiązuję, wymienionych w załączniku nr 5, Naczelników Wydziałów w uzgodnieniu z Przewodniczącym Komisji Inwentaryzacyjnej do  ustalenia składu osobowego Zespołów Spisowych oraz przestrzegania prawidłowego i terminowego przeprowadzenia spisów z natury.
 
§ 4               
 
Zobowiązuję powołane w powyższym trybie Zespoły Spisowe do przeprowadzenia spisu z natury budynków i budowli w trybie przewidzianym Instrukcją Wewnętrzną w sprawie inwentaryzacji składników majątkowych w Urzędzie Miasta Opola zgodnie z przyjętymi terminami ustalonymi w harmonogramach stanowiących załączniki nr 1 i 2 do niniejszego zarządzenia
 
§ 5               
 
Zobowiązuję Naczelnika Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych oraz Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej do przeprowadzenia instruktażu i szkolenia członków Komisji Inwentaryzacyjnej oraz Zespołów Spisowych.
 
§ 6               
 
Zobowiązuję członków Komisji Inwentaryzacyjnej do prawidłowego i terminowego dokonania wyceny inwentaryzowanych składników majątku oraz ustalenia różnic inwentaryzacyjnych, sporządzenia protokołu z rozliczenia, przy współudziale Wydziałów odpowiedzialnych merytorycznie zgodnie z ich kompetencjami.
 
§ 7               
 
Wyznaczam członków Komisji Inwentaryzacyjnej wymienionych w załącznikach nr 3 i 4 jako osoby odpowiedzialne za prawidłowe i terminowe udokumentowanie merytorycznej części protokołu dotyczącej inwentaryzowanych budynków i budowli
 
§ 8               
 
Zobowiązuję Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej do
1) doprowadzenia do zatwierdzania przez Prezydenta Miasta wniosków o powołanie Zespołów Spisowych,
2) prawidłowej weryfikacji różnic inwentaryzacyjnych,
3) prawidłowego i terminowego sporządzenia protokołów z rozliczenia inwentaryzacji.
4) przedstawienia zaakceptowanych przez Skarbnika Miasta protokołów do zatwierdzenia Prezydentowi w wyznaczonych terminach określonych szczegółowo w załączniku nr 3 i 4,
5) sporządzenia sprawozdania z przebiegu inwentaryzacji.
 
§ 9                
 
Zobowiązuję wiceprzewodniczących Komisji Inwentaryzacyjnej wymienionych w części zmiennej składu Komisji do:
1) nadzoru nad prawidłowym i terminowym przeprowadzeniem spisów z natury,
2) udokumentowania wyjaśnień i informacji dotyczących inwentaryzowanych środków.
3) przedstawienia wniosków i propozycji dotyczących rozliczenia różnic,
4) przeprowadzenia wyceny różnic inwentaryzacyjnych,
 
§ 10           
 
Ustalenia i wnioski Komisji uznaje się za wiążące jeżeli zostały zatwierdzone przez co najmniej czterech członków stałego składu Komisji i jednego członka Komisji z części zmiennej.
 
§ 11           
 
Szczegółowe zasady, tryb przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji budynków i budowli  określa Instrukcja Wewnętrzna w sprawie inwentaryzacji składników majątkowych w Urzędzie Miasta Opola. 
 
 
§ 12           
 
Skład   Komisji Inwentaryzacyjnej określa odrębne zarządzenie Prezydenta Miasta Opola w sprawie powołania  Komisji Inwentaryzacyjnej w Urzędzie Miasta Opola.
 
 
§ 13           
 
Zobowiązuję Zastępcę Skarbnika Miasta do ujęcia różnic inwentaryzacyjnych w księgach rachunkowych danego roku.
 
§ 14            
 
Wykonanie niniejszego zarządzenia powierzam Przewodniczącemu Komisji Inwentaryzacyjnej, Naczelnikowi Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych , Zastępcy Skarbnika Miasta.  
 
§ 15           
 
Nadzór nad całością prac powierzam Skarbnikowi Miasta.  
 
§ 16           
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
 
z up. PREZYDENTA  MIASTA
Krzysztof Kawałko
Z-ca Prezydenta Miasta

Nazwa dokumentu: w sprawie inwentaryzacji budynków i budowli będących własnością Gminy Opole
Podmiot udostępniający: Wydział Organizacyjny
Osoba, która wytworzyła informację: Tomasz Filipkowski-Naczelnik Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych
Osoba, która odpowiada za treść: Tomasz Filipkowski-Naczelnik Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych
Osoba, która wprowadzała dane: Renata Odelska
Data wytworzenia informacji: 2012-10-03 09:15:00
Data udostępnienia informacji: 2012-10-03 09:15:00
Data ostatniej aktualizacji: 2012-10-08 09:32:42

Wersja do wydruku...

corner   corner