ZARZĄDZENIE Nr OR-I.120.1. 121 .2012
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 03 października 2012 r.
w sprawie inwentaryzacji budynków i budowli będących własnością Gminy Opole
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 1996r. nr 13, poz. 74 z późn. zm.) w związku z art. 26 i 27 ustawy z 29 września 1994r. o rachunkowości (tj. Dz. U. z 2009 r. nr 152, poz. 1223 z późn. zm.) – ustalam co następuje:
§ 1
Zarządzam przeprowadzenie pełnej inwentaryzacji budynków i budowli w Urzędzie Miasta Opola w okresie przypadającym na lata 2012-2015 w ramach inwentaryzacji ciągłej przeprowadzonej i rozliczanej cząstkowo w poszczególnych latach w terminach określonych wg harmonogramów inwentaryzacji budynków i budowli, stanowiących załączniki nr 1 i 2 do niniejszego zarządzenia
§ 2
Zobowiązuję Naczelnika Wydziału Gospodarki Nieruchomościami w uzgodnieniu z Przewodniczącym Komisji Inwentaryzacyjnej do ustalenia składu osobowego Zespołu Spisowego budynków oraz przestrzegania prawidłowego i terminowego przeprowadzenia spisów z natury.
§ 3
W zakresie inwentaryzacji budowli zobowiązuję, wymienionych w załączniku nr 5, Naczelników Wydziałów w uzgodnieniu z Przewodniczącym Komisji Inwentaryzacyjnej do ustalenia składu osobowego Zespołów Spisowych oraz przestrzegania prawidłowego i terminowego przeprowadzenia spisów z natury.
§ 4
Zobowiązuję powołane w powyższym trybie Zespoły Spisowe do przeprowadzenia spisu z natury budynków i budowli w trybie przewidzianym Instrukcją Wewnętrzną w sprawie inwentaryzacji składników majątkowych w Urzędzie Miasta Opola zgodnie z przyjętymi terminami ustalonymi w harmonogramach stanowiących załączniki nr 1 i 2 do niniejszego zarządzenia
§ 5
Zobowiązuję Naczelnika Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych oraz Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej do przeprowadzenia instruktażu i szkolenia członków Komisji Inwentaryzacyjnej oraz Zespołów Spisowych.
§ 6
Zobowiązuję członków Komisji Inwentaryzacyjnej do prawidłowego i terminowego dokonania wyceny inwentaryzowanych składników majątku oraz ustalenia różnic inwentaryzacyjnych, sporządzenia protokołu z rozliczenia, przy współudziale Wydziałów odpowiedzialnych merytorycznie zgodnie z ich kompetencjami.
§ 7
Wyznaczam członków Komisji Inwentaryzacyjnej wymienionych w załącznikach nr 3 i 4 jako osoby odpowiedzialne za prawidłowe i terminowe udokumentowanie merytorycznej części protokołu dotyczącej inwentaryzowanych budynków i budowli
§ 8
Zobowiązuję Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej do
1) doprowadzenia do zatwierdzania przez Prezydenta Miasta wniosków o powołanie Zespołów Spisowych,
2) prawidłowej weryfikacji różnic inwentaryzacyjnych,
3) prawidłowego i terminowego sporządzenia protokołów z rozliczenia inwentaryzacji.
4) przedstawienia zaakceptowanych przez Skarbnika Miasta protokołów do zatwierdzenia Prezydentowi w wyznaczonych terminach określonych szczegółowo w załączniku nr 3 i 4,
5) sporządzenia sprawozdania z przebiegu inwentaryzacji.
§ 9
Zobowiązuję wiceprzewodniczących Komisji Inwentaryzacyjnej wymienionych w części zmiennej składu Komisji do:
1) nadzoru nad prawidłowym i terminowym przeprowadzeniem spisów z natury,
2) udokumentowania wyjaśnień i informacji dotyczących inwentaryzowanych środków.
3) przedstawienia wniosków i propozycji dotyczących rozliczenia różnic,
4) przeprowadzenia wyceny różnic inwentaryzacyjnych,
§ 10
Ustalenia i wnioski Komisji uznaje się za wiążące jeżeli zostały zatwierdzone przez co najmniej czterech członków stałego składu Komisji i jednego członka Komisji z części zmiennej.
§ 11
Szczegółowe zasady, tryb przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji budynków i budowli określa Instrukcja Wewnętrzna w sprawie inwentaryzacji składników majątkowych w Urzędzie Miasta Opola.
§ 12
Skład Komisji Inwentaryzacyjnej określa odrębne zarządzenie Prezydenta Miasta Opola w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej w Urzędzie Miasta Opola.
§ 13
Zobowiązuję Zastępcę Skarbnika Miasta do ujęcia różnic inwentaryzacyjnych w księgach rachunkowych danego roku.
§ 14
Wykonanie niniejszego zarządzenia powierzam Przewodniczącemu Komisji Inwentaryzacyjnej, Naczelnikowi Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych , Zastępcy Skarbnika Miasta.
§ 15
Nadzór nad całością prac powierzam Skarbnikowi Miasta.
§ 16
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
z up. PREZYDENTA MIASTA
Krzysztof Kawałko
Z-ca Prezydenta Miasta