logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


 

 

SPRAWOZDANIE Z AUDYTU

 

 

Nazwa zadania audytowego: Przestrzeganie w Urzędzie Miasta norm i przepisów BHP, wynikających z Kodeksu pracy.

Nr zadania audytowego: 6/5

Nazwa i adres jednostki audytowanej: Wydział Administracyjno – Gospodarczy, Referat Bezpieczeństwa i Higieny Pracy

Zespół audytorów i nr up.:

Piotr Wąsaty – Kierownik Referatu Audytu Wewnętrznego, nr up. 12/2005

Marek Żywicki – audytor wewnętrzny, koordynator zadania, nr up. 13/2005

 

 

Wykonał: Marek Żywicki

 

Zatwierdził: Piotr Wąsaty

 

 

Data i podpis:  08.02.2006r.

 

Data i podpis:  08.02.2006r.

 

 

 

 

STRESZCZENIE

 

 

         W Urzędzie Miasta Opola obowiązki bezpieczeństwa i higieny pracy powierzone zostały Referatowi Bezpieczeństwa i Higieny Pracy (BHP). Referat zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym wchodzi w skład Wydziału Administracyjno – Gospodarczego (AG) oraz podlega Prezydentowi Miasta. Referatem kieruje kierownik (1 etat), któremu podlega dwóch pracowników (zatrudnionych łącznie na 1,75 etatu).

         Zadanie audytowe zostało przeprowadzone poprzez wnikliwe badanie dokumentacji, rozmowy z pracownikami dokumentowane w kwestionariuszu kontroli wewnętrznej oraz testy rzeczywiste. Testy zostały przeprowadzone w obecności przedstawiciela audytowanych. Badanie dotyczące prawidłowości postępowania przy wypadkach przy pracy obejmowało całość spraw z lat 2004 i 2005, a w przypadku pozostałych badań zastosowano metodę próbkowania statystycznego.

         Zgodnie zakresem przedmiotowym audytu, zespół audytorów dokonał analizy konstrukcji systemu BHP w Urzędzie. Analiza opierała się na porównaniu organizacji BHP w Urzędzie Miasta z wymogami określonymi w ustawie z dnia 27 czerwca 1974r. Kodeks pracy (Dz.U.98.21.94 ze zmianami) oraz aktami wykonawczymi, do których odwołuje cytowana ustawa. W wyniku przeprowadzonych analiz i testów, zespół audytorów stwierdził uchybienia, które negatywnie wpływają na ocenę badanego obszaru. Do największych uchybień audytorzy zaliczyli niedostosowanie organizacji systemu BHP w Urzędzie Miasta do obowiązujących przepisów. Referat BHP, stanowiący jednocześnie służbę BHP, wchodzi w skład Wydziału AG. Mimo zapisu w Regulaminie Organizacyjnym o podległości Prezydentowi Miasta, nadzór nad Referatem BHP faktycznie wykonuje Naczelnik AG. Pracownicy pełniący służbę BHP obciążani są innymi zadaniami, co w efekcie może powodować konflikt interesów oraz nie zapewnia o niezależności służby BHP.

Audytorzy zwrócili uwagę na nieskuteczny nadzór w zakresie monitorowania zmian w przepisach, które powinny skutkować aktualizacją organizacji BHP w Urzędzie Miasta. Zmiany, które wprowadzono w organizacji BHP wynikały z realizacji zaleceń stwierdzonych uchybień przez inspektora Państwowej Inspekcji Pracy. Badania wykazały niedoskonałość w nadzorze aktualizowania badań lekarskich. Audytorzy zwrócili uwagę na uchybienia proceduralne w postępowaniu w przypadkach zaistnienia wypadku przy pracy.

 

 

I.    CEL

Celem niniejszego audytu była ocena realizacji ustawowych obowiązków pracodawcy z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy.

 

 

II. ZAKRES

 

Podmiotowy:

audyt został przeprowadzony w Referacie BHP Wydziału AG.

 

Przedmiotowy:

ustawowe zadania i obowiązki wynikające z Kodeksu pracy.

 

 

III.            OBIEKTY AUDYTU

 

1.                  Analiza organizacji systemu BHP w Urzędzie Miasta;

2.                  Ocena realizacji wymogów Kodeksu pracy.

3.                  Analiza i ocena funkcjonowania służby bezpieczeństwa i higieny pracy.

 

IV.             ANALIZA RYZYKA

 

         Zgodnie z zakresem tematycznym przedmiotowego zadania audytowego, zespół audytorów wyodrębnił obszary ryzyka, na podstawie których ustalono wyżej wymienione obiekty audytu. Przyjmując taki zakres ryzyk zespół audytowy zwrócił szczególną uwagę na ryzyka związane z:

  1. niewydolnością systemu z przyczyn organizacyjnych, skutkującą niezgodnym z przepisami funkcjonowaniem systemu BHP w Urzędzie - OBIEKT 1;
  2. niewykonywaniem narzuconych ustawą norm i przepisów, szczególnie w zakresie następujących obowiązków:
  • profilaktyki w ochronie zdrowia,
  • wypadków przy pracy
  • przeprowadzania szkoleń – OBIEKT 2;
  1. brakiem realizacji zadań przypisanych służbie BHP (zgodnie z art.237¹¹ ustawy Kodeks pracy)  - OBIEKT 3;

 

 

Obiekty audytu

Jednostka Audyto-wana

Kategorie ryzyk

 

Istotność

Jakość zarządza– nia

Kontrola wew.

Czynniki zewn.

Opera- cyjne

 

 

0,20

0,20

0,25

0,15

0,20

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

 

Obiekt 1

 

 

 

 

 

2

4

4

  

 

 

2

 

 

 

2

72,50 %

 

Obiekt 2

 

 

 

 

2

3

4

3

2

 

 

71,25 %

 

Obiekt 3

 

 

 

 

2

3

3

2

2

 

 

61,25%

 

 

 

         W wyniku przeprowadzonej analizy zespół audytorów stwierdził, że najwyższym ryzykiem charakteryzuje się obiekt 1 (72,5%), nieco niższym obiekt 2 (-1,25%), a najniższym obiekt 3 (-11,25%). Analiza wskazuje, że zarówno konstrukcja  systemu BHP w Urzędzie (OBIEKT – 1), jak i realizacja ustawowych obowiązków (OBIEKT – 2) posiadają zbliżone wartościowo oceny końcowe ryzyk. Wszystkie badane obiekty uzyskały wysoką punktację w kategorii kontrola wewnętrzna, której skuteczność w audytowanym systemie jest podstawą prawidłowego funkcjonowania. Wysoka punktacja w kategorii ryzyka jakość zarządzania wynika z ustawowego obowiązku zapewnienia przez pracodawcę warunków zgodnych z przepisami BHP. Analizując badany system i dostępne zasoby Referatu Audytu Wewnętrznego, audytorzy postanowili poddać audytowi wszystkie ww. obiekty.

W ramach poszczególnych obiektów audytu zidentyfikowano następujące ryzyka związane z:

1.   organizacją BHP w Urzędzie, utrudniającą wykonywanie ustawowych zadań;

2.   brakiem lub niezgodnym z przepisami wykonywaniem norm i przepisów Kodeksu pracy;

3.   nierealizowaniem ogółu zadań przypisanych służbie bezpieczeństwa i higieny pracy.

 

 

METODYKA

 

1.    testy przeglądowe – identyfikacja zasad funkcjonowania badanego systemu i jego podsystemów oraz potwierdzenie istnienia (lub nie) kontroli poprzez użycie niżej wymienionych technik:

  • zapoznanie się z dokumentami służbowymi,
  • samoocenę poprzez zastosowanie kwestionariuszy samooceny,
  • uzyskiwania wyjaśnień od pracowników audytowanej jednostki, dokumentowane w kwestionariuszach kontroli wewnętrznej,
  • obserwację wykonywanych działań,

2.   testy zgodności – analiza wszystkich zidentyfikowanych procedur w celu oceny stopnia i zakresu ich stosowania poprzez użycie niżej wymienionych technik:

  •  porównanie określonych zbiorów danych z kryteriami ustalonymi przez audytorów (na podstawie przepisów prawa);
  • sprawdzenie rzetelności informacji oraz jej porównanie z informacją zewnętrzną;
  1. testy rzeczywiste wydajności (efektywności).

 

 

VI.TERMIN

 

Zadanie audytowe przeprowadzono w okresie od 4.01. - 19.01.2006r.

 

VII.          KRYTERIA OGÓLNE

 

         Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP) zostały określone w ustawie z dnia 27 czerwca 1974r. Kodeks pracy (Dz.U.98.21.94 ze zmianami). Szczegółowo zostały one opisane w dziale X cytowanej ustawy. Dla potrzeb przedmiotowego audytu za kryteria przyjęto przepisy określone w następujących rozdziałach ustawy:

a)     rozdział I - podstawowe obowiązki pracodawcy (art.207 – 209),

b)     rozdział II – prawa i obowiązki pracownika (art. 210 – 212),

c)     rozdział VI – profilaktyczna ochrona zdrowia (art. 226 – 233),

d)     rozdział VII – wypadki przy pracy i choroby zawodowe (art. 234 – 2371),

e)     rozdział VIII – szkolenie (art. 2372 – 2375),

f)       rozdział X – służba bezpieczeństwa i higieny pracy (art. 23711),

g)     rozdział XI – konsultacje w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz komisja bezpieczeństwa i higieny pracy (art. 23711A – 23713a).

Z uwagi na to, że ustawa Kodeks pracy odwołuje się do przepisów wykonawczych, zespół audytorów przyjął do kryteriów zadania audytowego następujące przepisy:

  1. rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26.09.1997r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U.03.169.1650);
  2. rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 2 września 1997r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U.97.109.704, ze zmianami);
  3. rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004r. w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U.04.180.1860);
  4. rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 lipca 1998r. w sprawie ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz sposobu ich dokumentowania, a także zakresu informacji zamieszczanych w rejestrze wypadków przy pracy (Dz.U.98.115.744);
  5. rozporządzenie Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 30 maja 1996r. w sprawie przeprowadzania badań lekarskich pracowników, zakresu profilaktyki opieki zdrowotnej nad pracownikami oraz orzeczeń lekarskich wydawanych do celów przewidzianych w Kodeksie pracy (Dz.U.96.69.332).

W toku audytu zespół audytorów za kryterium w przedmiotowym audycie uznał także regulacje Regulaminu Organizacyjnego dotyczące Referatu BHP.

        

 

 

 

VIII. USTALENIA

 

 

1.     Obiekt 1

 

 

Analiza organizacji systemu BHP w Urzędzie Miasta;

 

 

1.1. Kryteria szczegółowe

 

1.1.1.                                                         Zasady organizacji bezpieczeństwa i higieny pracy zostały określone w ustawie Kodeks pracy. W Dziale X – bezpieczeństwo i higiena pracy – pracodawcy powierzono odpowiedzialność za stan bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładzie pracy.

Pracodawcą, w myśl przepisów cytowanej ustawy, jest każda jednostka organizacyjna, zatrudniająca pracowników (art. 3). Zgodnie z art. 207, pracodawca obowiązany w szczególności:

i.        organizować pracę w sposób zapewniający bezpieczne i higieniczne warunki pracy,

ii.       zapewniać przestrzeganie w zakładzie pracy przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, wydawać polecenia usunięcia uchybień w tym zakresie oraz kontrolować wykonanie tych poleceń,

iii.     zapewniać wykonanie nakazów, wystąpień, decyzji i zarządzeń wydawanych przez organy nadzoru nad warunkami pracy.

1.1.2.                                                         W art. 210 i 211 ustawodawca określił prawa i obowiązki pracowników. Pracownik ma prawo powstrzymać się od pracy z zachowaniem prawa do wynagrodzenia,

w sytuacjach gdy warunki pracy nie odpowiadają przepisom BHP i stwarzają bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia lub życia. Obowiązkiem każdego pracownika jest przestrzegania zasad i przepisów BHP. Pracownik został zobowiązany przez ustawodawcę:

  1. znać przepisy i zasady bezpieczeństwa i higieny pracy, brać udział w szkoleniu i instruktażu z tego zakresu oraz poddawać się wymaganym egzaminom sprawdzającym,
  2. wykonywać pracę w sposób zgodny z przepisami i zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy oraz stosować się do wydawanych w tym zakresie poleceń i wskazówek przełożonych,
  3. dbać o należyty stan maszyn, urządzeń, narzędzi i sprzętu oraz o porządek i ład w miejscu pracy,
  4. stosować środki ochrony zbiorowej, a także używać przydzielonych środków ochrony indywidualnej oraz odzieży i obuwia roboczego, zgodnie z ich przeznaczeniem,
  5. poddawać się wstępnym, okresowym i kontrolnym oraz innym zaleconym badaniom lekarskim i stosować się do wskazań lekarskich,
  6. niezwłocznie zawiadomić przełożonego o zauważonym w zakładzie pracy wypadku albo zagrożeniu życia lub zdrowia ludzkiego oraz ostrzec współpracowników, a także inne osoby znajdujące się w rejonie zagrożenia, o grożącym im niebezpieczeństwie,
  7. współdziałać z pracodawcą i przełożonymi w wypełnianiu obowiązków dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy.

1.2.3.                                                         Zgodnie z art. 212 osobę kierującą pracownikami zobowiązano do:

  1. organizowania stanowiska pracy zgodnie z przepisami i zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy,
  2. dbania o sprawność środków ochrony indywidualnej oraz ich stosowanie zgodnie z przeznaczeniem,
  3. organizowania, przygotowywania i prowadzenia prac, uwzględniając zabezpieczenie pracowników przed wypadkami przy pracy, chorobami zawodowymi i innymi chorobami związanymi z warunkami środowiska pracy,
  4. dbania o bezpieczny i higieniczny stan pomieszczeń pracy i wyposażenia technicznego, a także o sprawność środków ochrony zbiorowej i ich stosowanie zgodnie z przeznaczeniem,
  5. egzekwowania przestrzegania przez pracowników przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
  6. zapewniania wykonania zaleceń lekarza sprawującego opiekę zdrowotną nad pracownikami.

W celu wypełniania ww. obowiązków pracodawcy, pracowników i kierujących pracownikami, ustawodawca określił zasady postępowania, kolejno w następujących rozdziałach Kodeksu pracy w zakresie: profilaktyki w ochronie zdrowia (rozdział VI, art. 226 – 233), zasad postępowania w przypadku zaistnienia wypadku przy pracy i choroby zawodowej (rozdział VII, art. 234 – 2371), wymaganych szkoleń z zakresu BHP (rozdział VIII, art. 2372 – 23710).

W zakresie wymienionych rozdziałów zobowiązano Radę Ministrów oraz właściwe ministerstwa do wydania aktów wykonawczych.

Zgodnie z art. 237 11 pracodawca zatrudniający więcej niż 100 pracowników tworzy służbę bezpieczeństwa i higieny pracy, pełniącą funkcje doradcze i kontrolne w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.  Pracownik służby BHP oraz pracownik zatrudniony przy innej pracy, któremu powierzono wykonywanie zadań tej służby, nie mogą ponosić jakichkolwiek niekorzystnych dla nich następstw z powodu wykonywania zadań i uprawnień służby BHP. Szczegółowy zakres działania, uprawnienia, organizację i liczebność i podporządkowanie służby BHP określono w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 2 września 1997r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U.97.109.704). Służbę BHP stanowią wyodrębnione komórki organizacyjne, jedno- lub wieloosobowe (§ 1 ust.1). Pracodawca zatrudniający od 100 do 600 pracowników tworzy wieloosobową lub jednoosobową komórkę albo zatrudnia w tej komórce pracownika służby BHP w niepełnym wymiarze czasu pracy (§ 1 ust.3). Służba BHP podlega bezpośrednio pracodawcy. U pracodawcy będącego jednostką organizacyjną służba BHP podlega bezpośrednio osobie zarządzającej tą jednostką lub osobie wchodzącej w skład organu zarządzającego, upoważnionej przez ten organ do sprawowania nadzoru w sprawach z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy (§ 1 ust. 4).

Służba BHP nie może być obciążana innymi zadaniami niż wyżej wymienionymi, z wyjątkiem pracowników zatrudnionych także przy innej pracy. Organizacja i rozkład czasu pracy pracownika służby BHP (i pracownika służby, któremu powierzono inne obowiązki) powinny zapewniać pełną realizację zadań (§ 2 ust. 2 i 3). Zakres uprawnień służby został określony w  § 3 rozporządzenia.

         Pracodawca zatrudniający powyżej 250 pracowników, zgodnie z art.23712 Kodeksu pracy powołuje komisję bezpieczeństwa i higieny pracy, jako swój organ doradczy i opiniodawczy. W skład komisji BHP wchodzą w równej liczbie przedstawiciele pracodawcy, w tym pracownicy służby BHP i lekarz sprawujący profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami, oraz przedstawiciele pracowników, w tym społeczny inspektor pracy ( o ile został powołany). Przewodniczącym komisji BHP jest pracodawca lub osoba przez niego upoważniona, a wiceprzewodniczącym - społeczny inspektor pracy lub przedstawiciel pracowników. Zadaniem komisji BHP jest dokonywanie przeglądu warunków pracy, okresowej oceny stanu bezpieczeństwa i higieny pracy, opiniowanie podejmowanych przez pracodawcę środków zapobiegających wypadkom przy pracy i chorobom zawodowym, formułowanie wniosków dotyczących poprawy warunków pracy oraz współdziałanie z pracodawcą w realizacji jego obowiązków w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy. (art. 23713 § 1). Posiedzenia komisji BHP odbywają się w godzinach pracy, nie rzadziej niż raz na kwartał. Za czas nieprzepracowany w związku z udziałem w posiedzeniach komisji BHP pracownik zachowuje prawo do wynagrodzenia (§ 2). Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Urzędu Miasta Opola zadania BHP zostały przypisane Referatowi Bezpieczeństwa i Higieny Pracy.

 

 

1.2. Ustalenie stanu faktycznego

 

1.2.1.  Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Referat Bezpieczeństwa i Higieny Pracy wchodzi w skład Wydziału Administracyjno – Gospodarczego. Do zadań Referatu należy:

a)     prowadzenie spraw bezpieczeństwa i higieny pracy i przeciwpożarowych, w tym także w wytypowanych miejskich jednostkach organizacyjnych;

b)     sporządzanie corocznej analizy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy;

c)     prowadzenie szkoleń w zakresie BHP;

d)     prowadzenie spraw związanych z obuwiem i odzieżą roboczą oraz środkami ochrony indywidualnej i zbiorowej.

       W § 52 ust. 2a) określono, że Referat BHP, wchodzący w skład Wydziału AG, podlega bezpośrednio Prezydentowi. W Referacie BHP pracuje obecnie 3 pracowników (2 pełne etaty oraz jeden niepełny – 0,75%). Podział zadań oraz organizację pracy Wydziału AG (w tym i Referatu BHP) określił Naczelnik AG w zarządzeniu wewnętrznym nr I/2003 z dnia 22 kwietnia 2003r. (aa: 12-16/6/B/5). W § 4 cytowanego zarządzenia, Referatowi BHP naczelnik Wydziału AG przypisał następujące zadania:

a)     prowadzenie spraw BHP i p.poż. w Urzędzie oraz w wytypowanych jednostkach organizacyjnych;

b)     przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad BHP;

c)     bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami co do usunięcia tych zagrożeń;

d)     sporządzanie i przedstawianie co najmniej raz w roku analiz stanu BHP;

e)     udział w przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych, w których przewiduje się pomieszczenia pracy;

f)       udział w opracowywaniu zakładowych układów zbiorowej pracy, wewnętrznych zarządzeń regulaminów i instrukcji dotyczących BHP;

g)     udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy;

h)     prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy i chorób zawodowych oraz przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy;

i)        doradztwo w zakresie przepisów oraz zasad BHP;

j)       udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego;

k)      współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie BHP;

l)        współdziałanie ze społeczną inspekcją pracy oraz zakładowymi organizacjami zawodowymi;

m)    uczestniczenie w pracach komisji BHP;

n)     prowadzenie spraw związanych z odzieżą i obuwiem roboczym oraz środkami ochrony indywidualnej i zbiorowej.

Zgodnie z § 5, Naczelnik Wydziału AG nadzoruje pracę referatów, w tym i Referatu BHP.

Zgodnie z informacją Naczelnika AG przedstawioną w KKW, szczegółowy podział obowiązków pracowników Referatu BHP został unormowany w indywidualnych zakresach czynności (aa: 37-38/6/B/5).

 

1.2.2.  Od dnia 1.03.2004r. Referat BHP został podporządkowany Prezydentowi Miasta (zarządzenie nr OR.I.-0152/10/2004 z dnia 27 lutego 2004r. Prezydenta Miasta Opola). Zmiana była efektem wystąpienia Państwowej Inspekcji Pracy (PIP) z dnia 7.08.2003r. (pismo nr 11025/K028/Ws01/2003, aa: 67-69/6/B/5). W punkcie 6 cytowanego wystąpienia inspektor PIP zalecił właściwe podporządkowanie organizacyjne służby BHP. W czasie kontroli PIP stwierdzono, że służba BHP jest organizacyjnie podporządkowana naczelnikowi Wydziału AG. Sytuacja taka była niezgodna z § 1.5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U.97.109.704), który określa podporządkowanie tej służby bezpośrednio pracodawcy. W dniu 24.06.2005r. pracownikom Referatu BHP zostały zmienione warunki umowy o pracę (aa: 27-29/6/B/6), które miały na celu dostosowanie zajmowanych stanowisk pracy do przepisów cytowanego rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997r. (stanowiska jakie zajmowali dotychczas pracownicy Referatu nie pokrywały się ze stanowiskami określonymi w tym przepisie). W wyniku zmiany pracownicy uzyskali

Ilość odwiedzin: 8092
Nazwa dokumentu: Sprawozdanie
Podmiot udostępniający: Wydział Kontroli Wewnętrznej i Audytu
Osoba, która wytworzyła informację: Piotr Wąsaty, Marek Żywicki
Osoba, która odpowiada za treść: Piotr Wąsaty, Marek Żywicki
Osoba, która wprowadzała dane: Agnieszka Lisiecka
Data wytworzenia informacji: 2006-03-02 09:26:47
Data udostępnienia informacji: 2006-03-02 09:26:47
Data ostatniej aktualizacji: 2006-03-02 14:36:28

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner