MIEJSKI OŚRODEK POMOCY RODZINIE W OPOLU
45-071 Opole, ul. Armii Krajowej 36 Organizuje nabór na wolne, urzędnicze
stanowisko pracy Inspektor
w Dziale Opieki nad Rodziną i Dzieckiem
w Opolu, ul. Plebiscytowa 18
w wymiarze 1,0 etatu
I. Wymagania niezbędne:
-
obywatelstwo polskie;
-
pełna zdolność do czynności prawnych oraz do korzystania z pełni praw publicznych;
-
brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
-
nieposzlakowana opinia;
-
stan zdrowia pozwalający na wykonywanie pracy na w/w stanowisku;
-
wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym o specjalności umożliwiającej wykonywanie zadań na w/w stanowisku i co najmniej 2 letnie doświadczenie zawodowe lub wykształcenie średnie o profilu umożliwiającym wykonywanie zadań na w/w stanowisku i co najmniej 4-letnie doświadczenie zawodowe.
II. Wymagania dodatkowe:
-
mile widziane wykształcenie o kierunku prawo lub administracja oraz doświadczenie w pracy
podobnym charakterze;
-
dobra znajomość zasad kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o pomocy społecznej;
-
umiejętność interpretacji przepisów prawa;
-
umiejętność organizacji i planowania pracy;
-
zdolność kreatywnego i analitycznego myślenia;
-
aktywność w działaniu, samodzielność, sumienność i rzetelność w wykonywaniu zadań;
-
wysoka kultura osobista;
-
odporność na stres;
-
umiejętność obsługi komputera (Pakiet Office).
II. Główne obowiązki na w/w stanowisku:
- prowadzenie postępowań i przygotowywanie decyzji w sprawach dotyczących świadczeń pieniężnych przysługujących rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinny dom dziecka oraz w sprawach dotyczących ustalania opłaty za pobyt w pieczy zastępczej;
- wprowadzanie danych wynikających z dokumentacji osób i rodzin do komputerowej bazy danych
- sporządzanie list i poleceń wypłat z kasy MOPR, list przelewów bankowych i indywidualnych przelewów bankowych, rachunków ww. świadczeń;
- przygotowywanie i uzgadnianie treści porozumień/aneksów do porozumień w sprawie przyjęcia dziecka, warunków jego pobytu i wysokości wydatków na jego opiekę i wychowanie;
- ustalanie powiatu właściwego do ponoszenia wydatków za pobyt dziecka w pieczy zastępczej, pozyskiwanie niezbędnych dokumentów i prowadzenie korespondencji w sprawach dotyczących ustalania właściwości powiatu;
IV. Warunki pracy na w/w stanowisku
praca w budynku Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu przy ul. Plebiscytowej 18 , I piętro, brak udogodnień dla osób niepełnosprawnych . Praca w wymiarze 1 etatu, wysiłek umysłowy, lekki wysiłek fizyczny, praca wymagająca dobrej ostrości wzroku- obsługa komputera.
V. Procentowy wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Opolu:
Procentowy wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Opolu, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w miesiącu marzec 2018 r. wynosił poniżej 6%.
VI. Wymagane dokumenty:
-
list motywacyjny,
-
kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wzór do pobrania w Dziale Organizacyjnym i Kadr pokój nr 20 lub ze strony internetowej Ośrodka www.mopr.opole.pl; strefa pracownika; druki do rekrutacji, kwestionariusz dla osoby ubiegającej się o stanowisko urzędnicze),
-
kserokopia dowodu osobistego – dla potwierdzenia obywatelstwa polskiego,
-
dokumenty poświadczające posiadanie wymaganego wykształcenia,
-
dokumenty poświadczające posiadanie doświadczenia w podobnej pracy – świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu itp.,
-
dokument potwierdzający niepełnosprawność- dla kandydatów chcących skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu, o którym mowa w art. 13a ust.2. ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych.
-
ewentualnie dokumenty poświadczające posiadanie kwalifikacji dodatkowych,
-
oświadczenie, że osoba nie była prawomocnie skazana za przestępstwa popełnione w sposób umyślny, nie figuruje w Krajowym Rejestrze Karnym, korzysta z pełni praw publicznych (do podpisania we wzorze kwestionariusza, o którym mowa w pkt. 2),
-
oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na w/w stanowisku (do podpisania we wzorze kwestionariusza, o którym mowa w pkt. 2),
-
oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy, dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (do podpisania we wzorze kwestionariusza, o którym mowa w pkt. 2).
VII. Sposób i termin składania ofert:
Dokumenty należy składać: w zamkniętej kopercie, opisanej imieniem i nazwiskiem, adresem, telefonem kontaktowym osoby składającej ofertę z adnotacją „zatrudnienie na stanowisko urzędnicze Inspektor”, w sekretariacie w siedzibie MOPR w Opolu (pokój 25) lub przesłać listem na adres ośrodka: 45-071 Opole, ul. Armii krajowej 36, w terminie do dnia 30 kwietnia 2018r.
O zachowaniu terminu decyduje data wpływu do Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu.
Oferty które wpłyną po wyżej określonym terminie w razie złożonej w terminie oferty kandydata spełniającego wymogi pracodawcy, mogą nie być brane pod uwagę.
VIII. Inne informacje:
Warunkiem koniecznym do zawarcia umowy o pracę z wybranym kandydatem jest:
-
przedłożenie oryginału aktualnego zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego potwierdzającego, potwierdzającego że kandydat do pracy nie figuruje w rejestrze
-
przedłożenie orzeczenia lekarza medycyny pracy sprawującego opiekę profilaktyczną nad Ośrodkiem o braku przeciwwskazań do pracy na przedmiotowym stanowisku pracy.
Wszelkie informacje dot. rekrutacji można pozyskiwać drogą telefoniczną pod nr telefonu Justyny Raj- Kierownika Referatu Organizacyjnego i Kadr 77/40-05-953.