|
URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
ds. rejestracji pojazdów
w Referacie Komunikacji w Wydziale Komunikacji i Transportu Zbiorowego
1.
Wymagania niezbędne
|
Wymagane dokumenty
|
a) obywatelstwo polskie
|
Oświadczenie
|
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
|
Oświadczenie
|
c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
e) wykształcenie średnie
|
Kserokopia świadectwa ukończenia szkoły średniej.
|
f) staż pracy – co najmniej pół roku doświadczenia w pracy na stanowisku ds. rejestracji pojazdów lub 2 lata stażu pracy w administracji publicznej na stanowisku urzędniczym
|
Kserokopia świadectwa pracy i/lub oryginalne zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku trwania stosunku pracy (ważność zaświadczenia 1 m-c)
|
2.
Wymagania dodatkowe
|
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań
|
a) znajomość ustawy o samorządzie gminnym
|
Zapis w liście motywacyjnym lub w CV
|
b) znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
|
Zapis w liście motywacyjnym lub w CV
|
c) znajomość Statutu Miasta Opola
|
Zapis w liście motywacyjnym lub w CV
|
d)znajomość Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola
|
Zapis w liście motywacyjnym lub w CV
|
d) znajomość ustawy Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 1137 z późn. zm.) – w szczególności Dział III
|
Zapis w liście motywacyjnym lub w CV
|
h) dobra znajomość zagadnień wynikających z ww. ustawy oraz aktów wykonawczych
|
Zapis w liście motywacyjnym lub w CV
|
i)dobra znajomość obsługi komputera i podstawowych aplikacji (edytor tekstu,), umiejętność sprawnego korzystania z zasobów Internetu, - znajomość systemu informatycznego - POJAZD
|
Zapis w liście motywacyjnym lub w CV
|
j) pracowitość, systematyczność, dokładność, sumienność, terminowość, uczciwość, rzetelność, bezkonfliktowość, komunikatywność, wysoka kultura osobista, życzliwość, dobry organizator na stanowisku pracy , umiejętność komunikacji interpersonalnej.
|
Zapis w liście motywacyjnym lub w CV
|
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Dokonywanie rejestracji pojazdów samochodowych, ciągników rolniczych, pojazdów wolnobieżnych wchodzących w skład kolejki turystycznej, motorowerów i przyczep.
- Dokonywanie czasowej rejestracji z urzędu, na wniosek właściciela pojazdu, na wniosek jednostki uprawnionej lub jednostki badawczej producenta pojazdu, jego przedmiotu wyposażenia lub części - w celu umożliwienia odpowiednich badań;
- Wydawanie dowodów rejestracyjnych, pozwoleń czasowych, zalegalizowanych tablic rejestracyjnych, kart pojazdów i nalepek kontrolnych oraz wtórników tych dokumentów.
- Wydawanie skierowań na dodatkowe badania techniczne pojazdów :
- w celu identyfikacji lub ustalenia danych niezbędnych do rejestracji pojazdu,
- jeżeli z dokumentów przedstawionych do rejestracji wynika, że pojazd uczestniczył w wypadku drogowym lub narusza wymagania ochrony środowiska,
- Kierowanie zapytań, w uzasadnionych przypadkach, przed wydaniem dowodu rejestracyjnego o dane SIS do Centralnego Organu Technicznego KSI – Komendanta Głównego Policji.
- Dokonywanie potwierdzeń zgodności danych o pojazdach dla innych organów rejestrujących oraz przyjmowanie potwierdzeń zgodności danych pojazdów z innych organów dokonujących rejestracji pojazdów.
- Dokonywanie zmian danych zamieszczonych w dowodach rejestracyjnych w przypadku zmiany stanu faktycznego ( zmiana adresu, wymiana podwozia lub ramy, zmiany konstrukcyjne zmieniające rodzaj pojazdu, zmiana innych danych pojazdu).
- Zamawianie i wydawanie wtórników tablic rejestracyjnych.
- Dokonywanie i wykreślanie adnotacji w dowodach rejestracyjnych, pozwoleniach czasowych i kartach pojazdu.
- Przyjmowanie zawiadomień o zbyciu i nabyciu pojazdu.
- Dokonywanie wyrejestrowania pojazdów z powodu trwałej, udokumentowanej utraty oraz wycofanych z eksploatacji , skradzionych, wywiezionych za granicę, zniszczonych za granicą.
- Przyjmowanie zaświadczeń o demontażu pojazdu ze stacji demontażu lub z punktu zbierania pojazdów.
- Dokonywanie czasowego wycofania pojazdów z ruchu i wydawanie decyzji o czasowym wycofaniu pojazdów z ruchu.
- Informowanie państw członkowskich za pomocą systemu informatycznego – Pojazd, o rejestracji pojazdu sprowadzonego z państwa członkowskiego, jego cechach identyfikacyjnych i zatrzymaniu dowodu rejestracyjnego, a w przypadku jeżeli państwo członkowskie wymaga zwrotu dowodu rejestracyjnego, przesyłanie go za pośrednictwem ministra właściwego do spraw transportu.
- Dokonywanie pisemnego lub elektronicznego potwierdzenia rejestracji pojazdu w organie rejestrującym państwa członkowskiego, w przypadku przedstawienia do rejestracji tylko I części dowodu rejestracyjnego.
- Zamawianie drogą teletransmisji w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych: dowodów rejestracyjnych, kart pojazdów, nalepek kontrolnych i wtórników tych dokumentów oraz przyjmowanie przesyłek z PWPW i wpinanie dokumentów do teczek pojazdów
- Wydawanie decyzji administracyjnych dotyczących rejestracji i wyrejestrowania pojazdów.
- Przygotowywanie projektu odpowiedzi lub decyzji na wniosek o udostępnienie informacji publicznej.
- Prowadzenie innych postępowań administracyjnych oraz wydawanie merytorycznych rozstrzygnięć w zakresie spraw dotyczących Referatu.
- Wprowadzanie i przetwarzanie danych w systemie Pojazd.
- Prowadzenie ewidencji przychodów i rozchodów dokumentów komunikacyjnych oraz tablic rejestracyjnych.
- Prowadzenie ewidencji tablic indywidualnych wydanych na obszarze województwa.
- Wyznaczanie w ramach województwa dla każdego organu rejestrującego pojemności rejestracyjnej tablic tymczasowych oraz tymczasowych badawczych.
- Przyznawanie dla pojazdów Biura Ochrony Rządu, Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, kontroli skarbowej i Służby Celnej numerów rejestracyjnych na podstawie zgłoszonego zapotrzebowania.
- Podejmowanie czynności mających na celu ustalenie właściciela pojazdu w przypadkach usunięcia pojazdu z drogi.
- Udzielanie odpowiedzi na wpływającą do Referatu korespondencję.
- Wydawanie zaświadczeń z zakresu kompetencji Referatu.
- Udzielanie informacji uprawnionym organom i instytucjom na temat pojazdów i ich właścicieli.
- Prowadzenie kontroli spełniania przez posiadaczy pojazdów obowiązku ubezpieczenia OC oraz powiadamianie Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego o braku dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC.
- Zwracanie dowodów rejestracyjnych, pozwoleń czasowych zatrzymanych przez organy kontroli ruchu drogowego lub stacje kontroli pojazdów po stwierdzeniu ustania przyczyny zatrzymania.
- Przechowywanie druków ścisłego zarachowania, dokumentów, pieczęci i pieczątek pod zamknięciem i zabezpieczenie ich przed nieupoważnionym dostępem osób trzecich a w przypadku zaginięcia lub kradzieży, natychmiastowe informowanie przełożonego o tym fakcie.
- Prowadzenie dokumentacji niezbędnej w zakresie stanowiska pracy.
- Przygotowywanie protokołu tablic rejestracyjnych przeznaczonych do złomowania.
- Bieżące informowanie przełożonych o postępach prac, napotykanych trudnościach oraz podejmowanych środkach zabezpieczających wykonanie zadania.
- Kompletowanie i prowadzenie zbioru przepisów z zakresu kompetencji Referatu.
- Udzielanie informacji na zapytania w zakresie zadań realizowanych przez Wydział.
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika.
- Wykorzystywanie systemu informacji prawnej oraz zasobów Internetu w bieżącej pracy.
- Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt instrukcją kancelaryjną i archiwalną.
4. Warunki pracy na stanowisku:
Praca z przewagą wysiłku umysłowego, w pełnym wymiarze czasu pracy, lekka, przeważnie siedząca, wymagająca pracy na wysokości (korzystania z drabinki), praca samodzielna, wymagająca obsługi komputera, wewnątrz pomieszczenia, w budynku Urzędu Miasta Opola przy Placu Wolności 7, II piętro, winda. Codzienny kontakt bezpośredni lub telefoniczny z klientami.
5. W miesiącu lutym 2016 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych,w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł 2,16%.
6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej;
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia
29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1182) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1202.)” i podpisem;
c) list motywacyjny;
d) kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.archiwum.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola;
e) dokument potwierdzający niepełnosprawność. *
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. rejestracji pojazdów w terminie do dnia 29 marca 2016 r., decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.archiwum.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której jest prowadzony nabór.
* W przypadku osób niepełnosprawnych
Ilość odwiedzin: | 5357 | Nazwa dokumentu: | Wydział Komunikacji i Transportu Zbiorowego | Skrócony opis: | stanowisko ds. rejestracji pojazdów | Osoba, która wytworzyła informację: | Jolanta Początko | Osoba, która odpowiada za treść: | Jolanta Kukułka | Osoba, która wprowadzała dane: | Jolanta Początko | Data wytworzenia informacji: | 2016-03-17 15:58:22 | Data udostępnienia informacji: | 2016-03-17 15:58:22 | Data ostatniej aktualizacji: | 2016-03-30 10:33:39 |
Wersja do wydruku... Rejestr zmian...
|