ZARZĄDZENIE NR OR.I-0152-67/2005
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 26 sierpnia 2005 r.
w sprawie wprowadzenia procedury rejestracji i rozliczania zaliczek w Wydziale Finansowo – Księgowym Urzędu Miasta Opola.
Na podstawie § 5 pkt 7 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola stanowiącego załącznik do Zarządzenia Nr OR–0152-13/2005 Prezydenta Miasta Opola z dnia 29 marca 2005 r. w sprawie przyjęcia tekstu jednolitego Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola, zmienionego zarządzeniem nr OR.-0152-30/2005 Prezydenta Miasta Opola z dnia 23 maja 2005 r zarządzam co następuje:
§ 1
Wprowadza się procedurę rejestracji i rozliczania zaliczek w Wydziale Finansowo – Księgowym Urzędu Miasta Opola stanowiącą załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Wykonanie zarządzenia powierzam naczelnikom wydziałów, kierownikom samodzielnych referatów i samodzielnych jednoosobowych stanowisk pracy Urzędu Miasta Opola
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Prezydent Miasta
Ryszard Zembaczyński
Załącznik do Zarządzenia
Nr Or. I – 0152 - 67/2005
Prezydenta Miasta Opola
z dnia 26 sierpnia 2005 r.
Procedura rejestracji i rozliczania zaliczek w Referacie Rozliczeń Budżetowych, Wydziale Finansowo –Księgowym Urzędu Miasta Opola.
I Cel zastosowania procedury:
Wprowadzenie procedury ma na celu ustalenie postępowania w celu prawidłowego i terminowego rozliczania zaliczek.
II Podstawa prawna wprowadzania procedury:
1. Instrukcja dotycząca obiegu dokumentów finansowych w Urzędzie Miasta Opola
III Tryb postępowania:
1. Zaliczki mogą być udzielane pracownikom na pokrycie wydatków, które muszą być uiszczone w formie gotówkowej
2. Zaliczki wypłaca się w oparciu o prawidłowo wypełniony druk, na którym dokładnie określony został rodzaj zakupu, bądź cel któremu zaliczka ma służyć
3. Zaliczki stałe:
3.1. Pracownicy, którzy w ramach czynności służbowych dokonują zakupów mogą otrzymać zaliczki stałe na okres całego roku budżetowego zgodnie z zarządzeniem Prezydenta
3.2. Zaliczki stałe przyznaje na dany rok Prezydent pracownikom zatrudnionym w stałym stosunku pracy, zaliczki te są rozliczane do końca roku kalendarzowego
3.3. Wniosek o zaliczkę stałą podpisany pod względem merytorycznym i zatwierdzony do wypłaty przez Skarbnika i Prezydenta zgłaszany jest do Referatu Rozliczeń Budżetowych celem zarejestrowania
3.4. Zaliczki stałe rozliczane są na podstawie zestawienia faktur, rachunków lub innych dokumentów stosowanych w Urzędzie prawidłowo opisanych i zatwierdzonych pod względem merytorycznym.
3.5. Do rozliczenia zaliczki stałej pracownik Referatu Rozliczeń Budżetowych przygotowuje druk