ZARZĄDZENIE Nr OR. I – 0152 – 305/08
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 06 października 2008 r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w Urzędzie Miasta Opola w roku obrotowym 2008.
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 1996r. nr 13, poz. 74 z późn. zm.) w związku z art. 26 i 27 ustawy z 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. nr 121, poz. 591 z późn. zm.) oraz § 15 Instrukcji Wewnętrznej w sprawie inwentaryzacji składników majątkowych Urzędu Miasta Opola stanowiącej załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr OR.I-0152-297/08 Prezydenta Miasta Opola z dnia 25 września 2008r. w sprawie zmiany Zarządzenia Nr OR.I-0152-269/08 Prezydenta Miasta Opola z dnia 5 sierpnia 2008 r. w sprawie wprowadzenia zasad prowadzenia rachunkowości w Urzędzie Miasta Opola– zarządzam:
§ 1
Przeprowadzenie pełnej inwentaryzacji składników majątkowych w Urzędzie Miasta Opola w terminie od dnia 1 października do dnia 15 stycznia 2008 roku wg harmonogramu inwentaryzacji stanowiącego załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Nakazuję wstrzymanie zakupów inwentaryzowanych składników majątkowych na czas trwania inwentaryzacji.
§ 3
Zobowiązuję Naczelników Wydziałów (Kierowników równorzędnych komórek)
w uzgodnieniu z Przewodniczącym Komisji Inwentaryzacyjnej do podania składu osobowego Zespołów Spisowych w terminie do 15 października 2008r. zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 4
Zobowiązuję Naczelników Wydziałów (Kierowników równorzędnych komórek)
do umożliwienia prawidłowego i terminowego przeprowadzenia spisów z natury, szczegółowego i terminowego wyjaśnienia różnic inwentaryzacyjnych ze wskazaniem osób odpowiedzialnych za powstałe różnice.
§ 5
Zobowiązuję Naczelnika Wydziału Budżetu oraz Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej do przeprowadzenia instruktażu i szkolenia członków Komisji Inwentaryzacyjnej oraz Zespołów Spisowych.
§ 6
Zobowiązuję pracowników Wydziału Budżetu, Referatu Inwentaryzacji i Wydziału Finansowo-Księgowego do prawidłowego i terminowego dokonania wyceny inwentaryzowanych składników majątkowych oraz ustalenia różnic inwentaryzacyjnych.
§ 7
Zobowiązuję Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej do weryfikacji różnic inwentaryzacyjnych, sporządzenia protokołu w sprawie przyczyn powstania różnic inwentaryzacyjnych, przedstawienia wniosków dotyczących ich rozliczenia, a także sporządzenia sprawozdania z przebiegu inwentaryzacji, uzyskanie akceptacji Skarbnika i przedstawienia ich do zatwierdzenia Prezydentowi w wyznaczonym terminie.
§ 8
Szczegółowe zasady, tryb przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji określa Instrukcja Wewnętrzna w sprawie inwentaryzacji składników majątkowych w Urzędzie Miasta Opola.
§ 9
Zobowiązuję Z-ce Skarbnika do ujęcia różnic inwentaryzacyjnych w księgach rachunkowych danego roku.
§ 10
Nadzór nad wykonaniem niniejszego zarządzenia powierzam Skarbnikowi Miasta Opola.
§ 11
Wykonanie niniejszego zarządzenia powierzam Przewodniczącemu Komisji Inwentaryzacyjnej.
§ 12
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Prezydent Miasta
Ryszard Zembaczyński