logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


 

 

ZARZĄDZENIE NR OR.I– 0152-40/2005

PREZYDENTA MIASTA OPOLA

z dnia 30 czerwca 2005 r.


 

 

w sprawie wprowadzenia procedury naliczania i rozliczania wynagrodzeń i świadczeń ze stosunku pracy oraz sporządzania zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu.


 


 

Na podstawie § 5 pkt.7 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola stanowiącego załącznik do Zarządzenia Nr OR – 0152 -13/2005 Prezydenta Miasta Opola z dnia 29 marca 2005 r. w sprawie przyjęcia tekstu jednolitego Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola, zmienionego Zarządzeniem Nr Or.I – 0152 -30/2005 Prezydenta Miasta Opola z dnia 23 maja 2005 r. zarządzam, co następuje:

 


 

§ 1


 


 

Wprowadza się procedurę naliczania i rozliczania wynagrodzeń i świadczeń ze stosunku pracy oraz sporządzania zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu w Urzędzie Miasta Opola stanowiącą załącznik do niniejszego Zarządzenia.


 


 

§ 2


 


 

Wykonanie Zarządzenia powierzam Naczelnikom Wydziałów: Finasowo-Księgowego, Organizacyjnego, Administracyjno-Gospodarczego, Kierownikowi Referatu Kontroli, Egzekucji i Sprawozdawczości.


 


 

§ 3


 


 

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


 

Prezydent Miasta
Ryszard Zembaczyński
 


 


 


 


 


 

Załącznik do Zarządzenia

Nr OR.I – 0152-40/2005

Prezydenta Miasta Opola

z dnia 30 czerwca 2005 r.


 

Procedura naliczania i rozliczania wynagrodzeń i świadczeń ze stosunku pracy oraz sporządzania zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu

 

I. Cel zastosowania procedury:

    Wprowadzenie procedury ma na celu usystematyzowanie zasad prawidłowego i terminowego sporządzania list wypłat wynagrodzeń i innych świadczeń ze stosunku pracy, zasad przekazywania do Referatu Płac dokumentów stanowiących podstawę naliczania wynagrodzeń i świadczeń oraz zasad prowadzenia rozliczeń z ZUS i Urzędem Skarbowym, sporządzania zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu oraz zaświadczeń Rp-7 do celów emerytalnych.

     

  1. Podstawa prawna wprowadzanej procedury:


 

  1. Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych... z dnia 11.02.2003 r. / Dz.U.03.33.264 z późn. zm./

  2. Ustawa o pracownikach samorządowych z dnia 22.03.1990 / Dz.U.01.142.1593 z późn. zm./

  3. Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych z dnia 26.07.1991r./ Dz.U.z 2000r. Nr.14 poz 176 z późn. zm./

  4. Ustawa o systemie ubezpieczeń społecznych z dn.13.10.1998 r./ Dz.U.98.137.887 i 162.1118 i 1126/

  5. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 18.12.1998 r. w sprawie szczegółowych zasad ustalania podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe / Dz. U. 98.161.1106 z późn. zm./

  6. Ustawa o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia / Dz. U.03.45.391 z późn. zm./

  7. Ustawa o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa z dnia 25.06.1999 r. / Dz.U. 99.60.636 /z późn.zm. raz komentarz do ustawy

  8. Kodeks Pracy

  9. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie szczegółowych zasad udzielania urlopu wypoczynkowego, ustalania i wypłacania wynagrodzenia za czas urlopu oraz ekwiwalentu pieniężnego za urlop. z dnia 08.01.1997 r./ Dz.U.97.2.14 z póź. zm./

  10. Ustawa o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym z dnia 12.12.1997r. / Dz.U. 97.160.1080 z późn. zm.

  1. Ustawa o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych z dnia 17.12.1998r. /Dz. U. 98.162.1118 z późn,.zm./

  2. Regulamin premiowania pracowników obsługi

  3. Regulamin przyznawania wynagrodzenia prowizyjnego

  4. Ustawa o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych z dnia 30.10.2002r. / Dz.U .02.199.1673 z późn. zm./

  5. Ustawa o świadczeniach rodzinnych z dnia 28.11.2003r./ Dz.U. 03.228.2255 z późn. zm./

  6. Regulamin pracy Urzędu Miasta Opola i Regulamin organizacyjny.

  7. Inne przepisy w zakresie zatrudniania pracowników samorządowych, ubezpieczeń społecznych, zdrowotnych i podatku dochodowego od osób fizycznych.

     

  1. Kompletownie dokumentacji naliczania wynagrodzeń oraz sprawdzanie zgodności zapisów w programie kadrowo- płacowym z zapisami w dokumentacji dotyczy:

     

    a) aktów powołania lub wyboru, umów o pracę, angaży zmieniających umowy o pracę, pism o przyznanie dodatków specjalnych, funkcyjnych,  o rozwiązaniu umowy o pracę, wniosków o przyznanie nagród, nagród jubileuszowych, ekwiwalentów za urlop wypoczynkowy, wniosków o naliczenie wynagrodzenia za godziny nadliczbowe itp. dostarczonych przez Wydział Organizacyjny ( Referat Kadr), zatwierdzonych przez Prezydenta,

    b) innej dokumentacji mającej wpływ na wysokość otrzymywanego wynagrodzenia ( np. zaświadczeń o czasowej niezdolności do pracy, wykazów udzielonych urlopów bezpłatnych itp.), zarejestrowanych przez pracowników Referatu Kadr w Wydziale Organizacyjnym w programie kadrowo-płacowym,

    c) wniosków o przyznanie zasiłków rodzinnych i pielęgnacyjnych ( zgodnie z aktualnymi przepisami ZUS),

    d) oświadczeń dla celów podatkowych ( zgodnie z wzorami określonymi w aktualnych przepisach w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych)

    e) pisemnych dyspozycji pracowników o przekazywaniu wynagrodzenia na konto,

    f) deklaracji przystąpienia do dobrowolnego ubezpieczenia na życie i Nw,

    g) dyspozycji potrąceń rat udzielonych pożyczek z funduszu socjalnego na remont mieszkania przygotowanych przez pracownika Wydziału Administracyjno-Gospodarczego obsługującego fundusz socjalny, zaakceptowanych przez Naczelnika Wydziału Administracyjno-Gospodarczego oraz informacji o zmianach w wysokościach kwot w/w rat zaakceptowanych przez Kierownika Referatu Wydatków Budżetowych lub osobę upoważnioną,

    h) dyspozycji potrąceń z KZP przygotowanych i potwierdzonych podpisem przez pracownika prowadzącego księgowość KZP,

    i) innych potrąceń, zgodnie z Kodeksem pracy,

    j) wniosków stanowiących podstawę naliczenia premii, wynagrodzenia prowizyjnego, zwrotu kosztów używania dla celów służbowych samochodów osobowych pracowników, przygotowanych i zatwierdzanych zgodnie z zapisami w Zarządzeniach Prezydenta i Regulaminach: premiowania pracowników obsługi, przyznawania wynagrodzenia prowizyjnego

    2. Za terminowe oraz prawidłowe przygotowanie i dostarczenie do Referatu Płac dokumentacji stanowiącej podstawę naliczania wynagrodzeń i świadczeń ze stosunku pracy odpowiedzialność ponoszą naczelnicy merytorycznych wydziałów.

     

IV. Sporządzanie list wypłat wynagrodzeń i świadczeń ze stosunku pracy.

    1. Listy płac sporządzane są w trzech egzemplarzach, w terminach ustalonych w Regulaminie Pracy Urzędu Miasta, zgodnie z instrukcją obsługi programu kadrowo-płacowego oraz instrukcjami załączonymi do kolejnych modyfikacji przekazywanych przez Referat Informatyki, po  wgraniu nowych wersji programu.

      2. Prawidłowość danych zapisanych w programie płacowym przez pracowników Referatu Kadr sprawdzana jest w Referacie Płac z dokumentacją otrzymaną z Wydziału Organizacyjnego , z Referatu Kadr.

      3. Wynagrodzenie, zasiłki z ubezpieczenia społecznego i z budżetu państwa, składki na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy i zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych naliczane są z uwzględnieniem aktualnych przepisów w tym zakresie: wynagradzania pracowników samorządowych, kodeksu pracy, podatkowych i ZUS.

      4. Lista płac główna przygotowywana jest dla poszczególnych wydziałów, listy płac: główne i dodatkowe zawierają kwoty: wynagrodzeń brutto, zasiłków z ubezpieczenia chorobowego, wypadkowego, świadczeń z budżetu państwa, składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne i Fundusz pracy.

      5. Po otrzymaniu z Referatu Rozliczeń Budżetowych wniosków zawierających rozliczenie zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów prywatnych pracowników w Referacie Płac sporządzana jest dodatkowa lista wypłat, zgodnie z obowiązującymi przepisami i w terminie określonym w Zarządzeniu Prezydenta.

      6. Na podstawie wniosków sporządzonych przez pracownika Wydziału Administracyjno-Gospodarczego, zaakceptowanych przez Skarbnika i zatwierdzonych przez Prezydenta Miasta lub osoby upoważnione, na bieżąco, po otrzymaniu wniosku, przygotowywana jest dodatkowa lista wypłat opodatkowanych świadczeń z funduszu socjalnego ( np.

Ilość odwiedzin: 7077
Nazwa dokumentu: OR.I– 0152-40/2005-zmienione zarządzeniem OR.I-0152-37/06 PMO z dnia 14 marca 2006 r., zastąpione zarządzeniem OR.I-0152-480/09 z dnia 23.07.2009 r.
Skrócony opis: w sprawie wprowadzenia procedury naliczania i rozliczania wynagrodzeń i świadczeń ze stosunku pracy oraz sporządzania zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu.
Podmiot udostępniający: Wydział Finasowo-Księgowy
Osoba, która wytworzyła informację: Wydział Finasowo-Księgowy
Osoba, która odpowiada za treść: Wydział Finasowo-Księgowy
Osoba, która wprowadzała dane: Magdalena Guła
Data wytworzenia informacji: 2005-01-20 08:50:35
Data udostępnienia informacji: 2005-01-20 08:50:35
Data ostatniej aktualizacji: 2009-08-04 13:39:53

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner