ZARZĄDZENIE Nr OR-I.120.1.31.2011
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 06 września 2011 r.
w sprawie zmiany w sprawie wprowadzenia Instrukcji obiegu, kontroli i archiwowania dokumentów księgowych w Urzędzie Miasta Opola
Na podstawie art. 10 ust. 1 pkt. 3 lit. a i ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (tekst jednolity z 2002r. Dz. U. Nr 76, poz. 694 z późn. zm.) – zarządzam, co następuje:
§ 1
W Instrukcji obiegu, kontroli i archiwowania dokumentów księgowych w Urzędzie Miasta Opola, stanowiącej załącznik do zarządzenia Nr OR.I-0152-62/2005 Prezydenta Miasta Opola z dnia 26 sierpnia 2005 r. w sprawie wprowadzenia zasad prowadzenia rachunkowości w Urzędzie Miasta Opola, zmienionych zarządzeniami Prezydenta Miasta Opola nr OR.I–0152-29/06 z dnia 01.03.2006r., OR.I–0152-7/06 z dnia 18 grudnia 2006r., OR.I–0152-270/08 z dnia 05 sierpnia 2008 r., OR.I-0152-406/09 z dnia 10 marca 2008 r. , OR.I-0152-411/09 z dnia 24 marca 2009 r., OR.I-0152-423/09 z dnia 07 kwietnia 2009 r., OR.I-0152-504/09 z dnia 18 września 2009 r., OR.I-0152-719/10 z dnia 29 listopada 2010 r., OR.I-0152-5/10 z dnia 15 grudnia 2010 r., OR.I-0152-39/11 z 01 lutego 2011 r., OR.I-0152-80/11 z dnia 18 maja 2011 r. wprowadzam następujące zmiany:
1. W instrukcji obiegu, kontroli i archiwowania dokumentów księgowych w Urzędzie Miasta Opola w § 20 dodaje się ust 5 i 6 w brzmieniu:
„5. W przypadku konieczności przeniesienia pomiędzy istniejącymi środkami trwałymi ich części (np. elementów składowych lub peryferyjnych zestawów komputerowych), jeżeli czynność ta nie powoduje utraty zdatności do użytku środka trwałego z którego następuje odłączenie, zmian w ewidencji księgowej dokonuje się na wniosek zatwierdzany przez Skarbnika i Prezydenta, którego wzór określa załącznik do niniejszej instrukcji. Po zaakceptowaniu wniosku sporządza się dokumenty LT – likwidację dotychczasowych środków trwałych, oraz równocześnie OT – przyjęcie do użytkowania nowych środków trwałych – powstałych w wyniku przeniesienia części. Przeniesieniu podlega wartość początkowa i odpowiadająca jej część umorzenia przypadająca na przenoszoną część składową, tak aby suma wartości początkowych i suma dotychczasowego umorzenia obu indywidualnych środków trwałych przed przeniesieniem była równa sumie tych wartości po przeniesieniu.
6. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych i formalnoprawnych na istniejącym środku trwałym (np. wydzielenie geodezyjne samodzielnych budynków z jednego dotychczas istniejącego), jeżeli w wyniku tych zmian z dotychczasowego środka trwałego powstają dwa lub więcej samodzielne, zdatne do użytku środki trwałe, podział środka trwałego w ewidencji księgowej następuje na wniosek zatwierdzany przez Skarbnika i Prezydenta, którego wzór określa załącznik do niniejszej instrukcji. Po zaakceptowaniu wniosku wydział wnioskujący sporządza dokument LT – likwidację dotychczasowego środka trwałego, oraz równocześnie dokumenty OT – przyjęcie wydzielonych środków trwałych. We wniosku i na dokumentach OT na podstawie stanu faktycznego dokonuje się podziału wartości początkowej i dotychczasowego umorzenia dzielonego środka trwałego na wydzielone środki trwałe w takiej proporcji w jakiej partycypowały w wartości początkowej i umorzeniu pierwotnego środka trwałego. Suma wartości początkowych i dotychczasowego umorzenia wydzielonych środków trwałych winna być zgodna z wartością początkową i umorzeniem dzielonego środka trwałego.”
2. Do instrukcji obiegu, kontroli i archiwowania dokumentów księgowych w Urzędzie Miasta Opola wprowadza się załącznik 10 w brzmieniu określonym w załączniku do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Wykonanie zarządzenia powierzam Wydziałowi Finansowo – Księgowemu.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Z up. PREZYDENTA MIASTA
Arkadiusz Wiśniewski
Z-ca Prezydenta Miasta