Dot. realizacji Projektu nr POKL.09.01.01-16-025/09 „Przyjazne przedszkola – wsparcie edukacji przedszkolnej w mieście Opolu” Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
ZARZĄDZENIE NR OR I- 0151-1689/09
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
Z DNIA 8 grudnia 2009 R.
w sprawie wykonania uchwały Nr LII/534/09 Rady Miasta Opola z dnia 25 czerwca 2009 r. w sprawie przystąpienia do realizacji projektu pn. „Przyjazne przedszkola – wsparcie edukacji przedszkolnej w mieście Opolu” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Na podstawie art. 30 ust. 1 i ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r., Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005r., Nr 172, poz.1441, Nr 175, poz.1457, z 2006r., Nr 17, poz.128, Nr 181, poz.1337, z 2007, Nr 48, poz.327, Nr 138, poz.974, Nr 173, poz.1218) i § 3 uchwały Nr XXVI/274/08 z 4 marca 2008 r. w sprawie przystąpienia do realizacji projektu „Program rozowjowy szkół zawodowych miasta Opola” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Prezydent Miasta Opola zarządza następujacy podział obowiazków w ramach projektu “Przyjazne przedszkola – wsparcie edukacji przedszkolnej w mieście Opolu”
§ 1
Wydział Oświaty Urzędu Miasta Opola realizuje projekt w zakresie przydzielonych zadań zgodnie z umową o dofinansowanie i założeniami wniosku projektowego. Do jego zadań należy:
1. stosowanie zapisów dotyczących promocji projektu dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki;
2. opracowywanie informacji nt. projektu oraz jego realizacji i podawanie do publicznej wiadomościi ( na stronie internetowej, tablicy informacyjnej w Wydziale Oświaty Urzędu Miasta Opola);
3. sporządzanie korekt budżetu miasta Opola w zakresie realizowanego projektu;
4. prawidłowe rozliczanie otrzymanych środków w zakresie przydzielonych zadań, systematyczne monitorowanie księgowania wydatków ujętych w ewidencji księgowej oraz rachunku bankowym;
5. nadzorowanie szkół w zakresie prawidłowego rozliczania otrzymanych przez nie środków i monitorowanie poprawności ponoszenia wydatków przez szkoły;
6. przygotowywanie wzorów dokumentów dla realizatorów, uczestników i wykonawców projektu, sprawdzanie prawidłowości dokumentów przygotowywanych przez przedszkola;
7. pozyskiwanie od realizatorów projektu danych, informacji dotyczących wykonywanych zadań oraz przekazywanie ich do Wydziału ds. Europejskich i Planowania Rozwoju;
8. przekazywanie w wyznaczonym terminie do Wydziału ds. Europejskich i Planowania Rozwoju informacji niezbędnych do przygotowania wniosku o płatność lub innych dokumentów wymaganych przez Instytucję Wdrażającą;
9. niezwłoczne informowanie Wydziału ds. Europejskich i Planowania Rozwoju o zaistniałych problemach i nieprawidłowościach podczas realizacji projektu;
10. udostępnianie dokumentów dotyczących realizacji projektu wydziałom Urzędu Miasta oraz uprawnionym instytucjom zewnętrznym;
11. przygotowywanie i przekazywanie dokumentów dotyczących projektu do kontroli przeprowadzanej przez instytucje zewnętrzne, organy kontroli wewnętrznej oraz udzielanie wyjaśnień kontrolującym;
12. uczestnictwo w kontrolach doraźnych w przedszkolach realizujących projekt;
13. archiwizacja dokumentacji projektu.
§ 2
Wydział ds. Europejskich i Planowania Rozwoju Urzędu Miasta Opola realizuje projekt w zakresie przydzielonych zadań zgodnie z umową o dofinansowanie i założeniami wniosku projektowego:
1. monitorowanie przebiegu realizacji projektu;
2. stosowanie zapisów dotyczących promocji projektu dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki;
3. współpracę z Wydziałem Oświaty przy realizacji projektu;
4. pozyskiwanie od Wydziału Oświaty danych/informacji niezbędnych do przygotowania dokumentów dla Instytucji Wdrażającej;
5. weryfikowanie dokumentów przygotowanych przez Wydział Oświaty w zakresie zgodności
z zasadami realizacji projektów współfinansowanych z funduszy strukturalnych;
6. sporządzanie wniosków o płatność oraz innych dokumentów, do których zobowiązuje umowa o dofinansowanie;
7. udostępnianie dokumentów dotyczących realizacji projektu wydziałom Urzędu Miasta oraz uprawnionym instytucjom zewnętrznym;
8. przygotowywanie i przekazywanie dokumentów dotyczących projektu do kontroli przeprowadzanej przez instytucje zewnętrzne, organy kontroli wewnętrznej oraz udzielanie wyjaśnień kontrolującym;
9. uczestnictwo w kontrolach doraźnych w przedszkolach realizujących projekt;
10. archiwizację dokumentacji projektu.
§ 3
Wydział Budżetu Urzędu Miasta Opola realizuje projekt w zakresie przydzielonych zadań zgodnie z umową o dofinansowanie i założeniami wniosku projektowego. Do jego zadań należy :
1. przygotowanie przelewów na podstawie informacji przekazanej przez Wydział Oświaty;
2. weryfikację sprawozdań miesięcznych przygotowanych i przekazanych przez przedszkola uczestniczące w realizacj projektu pod względem zgodności z budżetem miasta Opola;
3. sprawdzanie dokumentów (m.in. wniosków o płatność lub innych, do których zobowiązuje umowa o dofinansowanie) pod względem rachunkowym i zgodności z budżetem miasta Opola;
4. uczestnictwo w kontrolach doraźnych w przedszkolach oraz weryfikacja dokumentacji księgowej;
5. stosowanie zapisów dotyczących promocji projektu dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki;
6. archiwizacja dokumentacji projektu w zakresie przydzielonych zadań.
§ 4
Wydział Finansowo – Księgowy Urzędu Miasta Opola realizuje projekt w zakresie przydzielonych zadań zgodnie z umową o dofinansowanie i założeniami wniosku projektowego. Do jego zadań należy:
1. założenie na potrzeby projektu odrębnego rachunku bankowego;
2. prowadzenie odrębnej ewidencji księgowej dla wszystkich operacji związanych z realizowanym projektem;
3. dokonywanie płatności w ramach realizowanego projektu na podstawie przygotowanych przez Wydział Oświaty harmonogramów przekazania środków na realizację projektu oraz wynikających z umów zawartych przez Urząd Miasta Opola;
4. przygotowanie i przekazanie dla Wydziału Oświaty oraz Wydziału ds. Europejskich i Planowania Rozwoju dokumentów niezbędnych do przygotowania informacji dla Instytucji Wdrażającej, będących w posiadaniu Wydziału Finansowo - Księgowego;
5. udostępnianie dokumentów dotyczących realizacji projektu wydziałom Urzędu Miasta oraz uprawnionym instytucjom zewnętrznym;
6. przygotowanie i przekazanie dokumentów związanych z realizacją projektu w zakresie przydzielonych zadań do kontroli prowadzonej przez instytucje zewnętrzne, organy kontroli wewnętrznej oraz udzielanie wyjaśnień kontrolującym;
7. stosowanie zapisów dotyczących promocji projektu dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki;
8. archiwizacja dokumentacji projektu w zakresie przydzielonych zadań.
§ 5
Przedszkola Publiczne, biorące udział w projekcie, realizują projekt w zakresie przydzielonych zadań zgodnie z umowa o dofinansowanie, wnioskiem aplikacyjnym o dofinansowanie, Prawem zamówień publicznych, oraz wytycznymi dotyczącymi projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego. Do zadań każdego przedszkola należy:
1. stosowanie zapisów dotyczących promocji projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki;
2. przeprowadzenie rekrutacji dzieci do udziału w projekcie zgodnie z zapisami Regulaminu,
3. założenie na potrzeby projektu odrębnego rachunku bankowego;
4. prowadzenie odrębnej ewidencji księgowej dla wszystkich operacji związanych z realizowanym projektem;
5. przygotowywanie szczegółowych harmonogramów budżetowych ze wskazaniem wydatków w określonych paragrafach, zgodnych z zapisami wniosku aplikacyjnego;
6. dokonywanie płatności w ramach realizowanego projektu w przedszkolu zgodnie z zaakceptowanym przez Wydział Oświaty Urzędu Miasta Opola opracowanym szczegółowym harmonogramem budżetowym;
7. systematyczne monitorowanie księgowania wydatków ujętych w ewidencji księgowej oraz na rachunku bankowym;
8. przekazywanie do Wydziału Oświaty Urzędu Miasta Opola informacji o odsetkach na rachunku bankowym;
9. sporządzanie sprawozdań dotyczących zrealizowanych zadań, ujętych w harmonogramie działań i przekazywanie ich do Wydziału Oświaty do 3 dni roboczych po zakończeniu miesiąca oraz po zakończeniu modułu w ramach realizacji projektu.
10. informowanie Wydziału Oświaty o nieprawidłowościach oraz o problemach wynikających z realizacji projektu na terenie przedszkola;
11. informowanie Wydziału Oświaty o wykorzystaniu 70% środków z przekazanej transzy;
12. przygotowywanie i terminowe przekazywanie do Wydziału ds. Europejskich i Planowania Rozwoju dokumentów niezbędnych do sporządzenia wniosku o płatność, tj. zestawienia dokumentów potwierdzających poniesione wydatki (tabela wraz z załącznikami),
13. prowadzenie i przechowywanie dokumentacji dotyczącej uczestników projektu;
14. podpisywanie umów z uczestnikami oraz wykonawcami projektu;
15. przeprowadzenie ankiet, opracowanych przez Wydział Oświaty Urzędu Miasta Opole, wśród uczestników projektu;
16. udostępnianie, na żądanie Wydziału Oświaty, pełnej dokumentacji związanej z realizacją projektu;
17. archiwizacja dokumentów;
18. przekazanie zarchiwizowanych dokumentów do Wydziału Oświaty po zakończeniu realizacji projektu w terminie określonym przez Wydział.
§ 6
Przedszkole lider, biorące udział w projekcie, realizuje projekt w zakresie przydzielonych zadań zgodnie z umową o dofinansowanie, wnioskiem aplikacyjnym o dofinansowanie, Prawem zamówień publicznych, oraz wytycznymi dotyczącymi projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego zgodnie z zadaniami ujętymi w § 5, a ponadto:
1. koordynuje zadania wspólne dla szkół uczestniczących w realizacji Projektu dotyczące:
· informacji i promocji,
· zakupu materiałów i usług przewidzianych w budżecie projektu zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych oraz procedurami Urzędu Miasta Opola;
2. pozyskuje dane od realizatorów projektu w przedszkolach, informacje dotyczące wykonywanych zadań, scala w formie sprawozdań oraz przekazuje je do Wydziału Oświaty,
§ 7
Przedszkole ponosi odpowiedzialność finansową za nieprawidłowości wynikające z realizacji projektu w placówce.
§ 8
W celu prawidłowej i rzetelnej realizacji zadania wszystkie jednostki/ wydziały biorące udział w realizacji projektu powinny zapoznać się z następującymi dokumentami:
1. Program Operacyjny Kapitał Ludzki;
2. Szczegółowy opis priorytetów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki;
3. System realizacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki;
4. Krajowe wytyczne dotyczące kwalifikowania wydatków w ramach funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w okresie programowania 2007-2013;
5. Rozporządzenie Rady (WE)_ nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r. ustanawiające przepisy ogólne Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności;
6. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1081/2006 z dnia 5 lipca 2006 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Społecznego;
7. Ustawa z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz.U.
nr 227, poz. 1658 z późn. zm.);
8. Wytyczne w zakresie informacji i promocji;
9. Wytyczne dotyczące oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki;
10. Umowa o dofinansowanie oraz wniosek o dofinansowanie projektu realizowanego
w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Powyższe dokumenty (z wyjątkiem pkt. 10) dostępne są na stronach internetowych:
§ 9
Wykonanie zarządzenia powierza się: Wydziałowi Oświaty, Wydziałowi ds. Europejskich i Planowania Rozwoju, Wydziałowi Budżetu, Wydziałowi Finansowo – Księgowemu oraz dyrektorom Przedszkoli Publicznych miasta Opola.
§ 10
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Prezydent Miasta
Ryszard Zembaczyński