logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


 
PREZYDENT MIASTA OPOLA

OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

W URZĘDZIE MIASTA OPOLA

Rynek-Ratusz, 45-015 Opole

stanowisko ds. ochrony zabytków

(określenie stanowiska)

  1.  

Wymagania niezbędne

 

Dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnienie wymagań

a) obywatelstwo polskie/kraju Unii Europejskiej i/lub innego państwa, którego obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium RP   *

Oświadczenie

b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych

Oświadczenie

c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe

Oświadczenie

d) nieposzlakowana opinia

Oświadczenie

e) wykształcenie: wyższe magisterskie                   z zakresu architektury, konserwacji zabytków, historii sztuki, historii, urbanistyki

Kserokopia dyplomu lub świadectwa lub oryginalne zaświadczenie o ukończeniu studiów (w przypadku obrony pracy dyplomowej do momentu wystawienia dyplomu przez uczelnię, ważność zaświadczenia 1 m-c)

f)staż pracy: co najmniej 3-letni                         w administracji publicznej

(przebieg zatrudnienia)

Kserokopie świadectw pracy i/lub oryginalne zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku trwania stosunku pracy (ważność zaświadczenia 1 m-c), i/lub kserokopie innych właściwych dokumentów za okresy, które z mocy odrębnych przepisów podlegają wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze

g) kwalifikacje zawodowe

Kserokopia dokumentu respektowanego na podstawie ogólnie przyjętych zasad potwierdzającego spełnienie wymagania niezbędnego

* Osoba nieposiadająca obywatelstwa polskiego może zostać zatrudniona na stanowisku, na którym wykonywana praca nie polega na bezpośrednim lub pośrednim udziale
w wykonywaniu władzy publicznej i funkcji mających na celu ochronę generalnych interesów państwa, jeżeli posiada znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej.

Wymagania dodatkowe

 

Dokumenty albo oświadczenia potwierdzające spełnienie wymagań

a) znajomość ustawy o samorządzie gminnym

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV

b) znajomość ogólnego rozporządzenia o ochronie danych

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV

c) znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV

d) znajomość Statutu Miasta Opola

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV

e)znajomość Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV

f) Uprawnienia budowlane do projektowania i wykonawstwa. (pożądane / nieobowiązkowe)

Kserokopia dokumentu potwierdzającego nadanie ww. uprawnień.

g) mile widziany  co najmniej              3-letni staż pracy w instytucjach związanych z ochroną zabytków lub w pracowni konserwatorskiej lub 3 lata pracy w zawodzie urbanisty lub architekta.

Kserokopie świadectw pracy i/lub oryginalne zaświadczenie                       o zatrudnieniu w przypadku trwania stosunku pracy

h) dobra znajomość przepisów prawa z zakresu finansów publicznych i samorządu gminnego oraz z zakresu ochrony dziedzictwa kulturowego

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV

i) bardzo dobra znajomość obsługi programów pakietu MS Office (Word, Excel, PowerPoint)

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV

j) umiejętność sprawnej i efektywnej organizacji pracy, kompleksowego wykorzystania posiadanej wiedzy i rozwiązywania konfliktów, obowiązkowość, odpowiedzialność
za wykonywaną pracę, rzetelność, staranność, operatywność, terminowość, dobra organizacja pracy, umiejętność analizy i syntezy rozpatrywania dokumentów, samodzielność, wysoka kultura osobista, uprzejmość, cierpliwość, odporność na stres, umiejętność pracy w zespole.

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV

  1. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
  1. Znajomość przepisów prawa mających zastosowanie na stanowisku oraz stałe śledzenie ich zmian.
  2. Planowanie i realizacja budżetu w dziale ochrona zabytków i opieka nad zabytkami.
  3. Prowadzenie i aktualizacja gminnej ewidencji zabytków oraz prowadzenie ewidencji dóbr kultury nie wpisanych do ewidencji zabytków, a także ewidencji pomników i rzeźb, których właścicielem jest miasto.
  4. Wnioskowanie o wpis do rejestru zabytków do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
  5. Przygotowanie i realizacja Gminnego programu opieki nad zabytkami w Opolu.
  6. Prowadzenie spraw związanych z dotacjami na prace konserwatorskie, które są prowadzone przy zabytkach w Opolu.
  7. Prowadzenie nadzoru nad pracami konserwatorskimi i budowlanymi, wykonywanymi przy zabytkach w Opolu przez podmioty, które otrzymały dotację z budżetu miasta.
  8. Wnioskowanie do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o wydanie stosownych pozwoleń, opinii oraz wezwań mających na celu usunięcie, uporządkowanie albo przebudowę poszczególnych obiektów zabytkowych lub wydanie innych stosownych zarządzeń, związanych z ochroną zabytkowych układów urbanistycznych  i  zabytkowych układów budowlanych w Opolu.
  9. Umieszczanie na zabytkach nieruchomych odpowiednich znaków lub napisów.
  10. Prowadzenie listy społecznych opiekunów, wydawanie legitymacji i zaświadczeń oraz zaświadczeń informujących o nadaniu uprawnień społecznemu opiekunowi zabytków.
  11. Wnioskowanie o środki na prace konserwatorskie w ramach współpracy z Wydziałem ds. Europejskich i Rozwoju.
  12. Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt.
  13. Opracowywanie i realizacja rocznych planów pracy.
  14. Opracowywanie sprawozdań rocznych z wykonanej pracy.
  15. Przestrzeganie Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
  16. Wykonywanie zadań określonych w obowiązujących przepisach prawa, uchwałach Rady i zarządzeniach Prezydenta, zapewniając właściwą i terminową ich realizację.
  17. udział przy przygotowywaniu projektów uchwał i innych materiałów wnoszonych pod obrady Rady i Komisji Rady oraz innych aktów prawnych z zakresu działania Wydziału.
  18. Współpraca z innymi wydziałami Urzędu.
  19. Wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika.
  1. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:

Praca w budynku Urzędu Miasta Opola – ul. Żeromskiego 3,  parter. Bezpieczne warunki pracy na stanowisku. Budynek nie jest wyposażony w windę przystosowaną do wózków inwalidzkich. Stanowisko pracy związane z pracą przy komputerze z obsługą monitorów ekranowych powyżej 4 godzin dziennie, praca w zespole, wymagane przemieszczanie się w terenie, bezpośredni kontakt z klientami, codzienny kontakt telefoniczny oraz poprzez pocztę e-mail. Bezpośredni dostęp do urządzeń wielofunkcyjnych.

  1. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia  osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta Opola, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosi/nie wynosi* co najmniej 6%.
  1. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
  1. list motywacyjny;
  2. dokumenty  i oświadczenia wymienione w pkt 1 ogłoszenia;
  3. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
  4. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych (w przypadku podania danych osobowych wykraczających poza zakres wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze);
  5. kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (w przypadku osób niepełnosprawnych, które zamierzają skorzystać z uprawnienia, o którym mowa  w art. 13 a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych).

Kwestionariusz osobowy oraz oświadczenia należy opatrzyć własnoręcznym podpisem.

Wzór kwestionariusza osobowego oraz oświadczeń - dostępne są na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Wydziału Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.

  1. Termin i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

Dokumenty aplikacyjne  można składać osobiście w Referacie Kadr Wydziału Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola, Rynek-Ratusz, 45-015 Opole, pok. 424 lub przesłać pocztą na wskazany  adres, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko ds. ochrony zabytkóww terminie do dnia 23 grudnia 2019 r.  (nie mniej niż 10 dni od dnia opublikowania   w Biuletynie Informacji Publicznej).

Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do Urzędu Miasta Opola po terminie, nie będą rozpatrywane (decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu).

 Osoby spełniające wymagania formalne zostaną powiadomione indywidualnie co do dalszych czynności związanych z procesem naboru.                        

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl ) oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych oraz o przysługujących Państwu prawach:         

                                                                                                       

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miasta Opola jest Urząd Miasta Opola,  ul. Rynek-Ratusz, kod pocztowy 45-015 Opole.
  2. We wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z przysługujących Pani/Panu praw związanych z przetwarzaniem udostępnionych danych osobowych może się Pani/Pan kontaktować z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Urzędzie Miasta Opola za pomocą adresu iod@um.opole.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji obecnego procesu rekrutacyjnego na podstawie ustawy z dnia 26.06.1974 r. Kodeks pracy oraz ustawy z dnia 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). W przypadku podania danych osobowych wykraczających poza zakres wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze, Pani/Pana dane będą przetwarzane na podstawie wyrażonej zgody (art. 6  ust. 1 lit. a RODO), która może zostać cofnięta pisemnie w dowolnym czasie.
  4. Okresy przechowywania danych osobowych:
  • dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji zostaną dołączone do jego akt osobowych;
  • dokumenty aplikacyjne nie więcej niż pięciu najlepszych kandydatów, wymienionych    w protokole z przeprowadzonego naboru, będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z kandydatem, który wygrał nabór. Po tym okresie zostaną komisyjnie zniszczone przez Referat Kadr;
  • dokumenty aplikacyjne pozostałych kandydatów, zostaną zniszczone przez Referat Kadr niezwłocznie po ogłoszeniu wyniku końcowego naboru, nie późnej niż po upływie 3 miesięcy od ogłoszenia wyniku końcowego naboru.
  1. Ma Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  2. W przypadku stwierdzenia naruszenia przepisów RODO podczas przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa  Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  3. Podanie danych wynikających z przepisów prawa jest niezbędne, aby uczestniczyć w obecnym postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie pozostałych danych jest dobrowolne.
  4. Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane i udostępniane wyłącznie podmiotom uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku wygrania naboru dane osobowe wybranego kandydata w zakresie imienia i nazwiska oraz adresu zamieszkania w myśl przepisów Kodeksu cywilnego zostaną umieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola na okres  co najmniej 3 miesięcy.
  5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane poza obszar Unii Europejskiej.
  6. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.

* niewłaściwe skreślić

Załącznik Nr 2 do Zarządzenia NR OR- I.120.1.2.2019 z dnia 10 stycznia 2019 r. 

Nazwa dokumentu: Wydział Kultury, Turystyki i Współpracy Zagranicznej
Skrócony opis: stanowisko ds. ochrony zabytków
Osoba, która wytworzyła informację: Katarzyna Flis-Baranek
Osoba, która odpowiada za treść: Magdalena Matyjaszek
Osoba, która wprowadzała dane: Katarzyna Flis-Baranek
Data wytworzenia informacji: 2019-12-11 14:17:13
Data udostępnienia informacji: 2019-12-11 14:17:13
Data ostatniej aktualizacji: 2019-12-11 14:25:07

Wersja do wydruku...

corner   corner