|
PREZYDENT MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
W URZĘDZIE MIASTA OPOLA
Rynek-Ratusz, 45-015 Opole
Stanowisko ds. szkół podstawowych i gimnazjów
(określenie stanowiska)
-
Wymagania niezbędne
|
Dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnienie wymagań
|
a) obywatelstwo polskie
|
Oświadczenie
|
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
|
Oświadczenie
|
c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
e) wykształcenie wyższe magisterskie
|
Kserokopia dyplomu lub świadectwa lub oryginalne zaświadczenie o ukończeniu studiów
|
f) pięcioletni staż pracy w oświacie
|
Kserokopia świadectwa pracy i/lub oryginalne zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku trwania stosunku pracy (ważność zaświadczenia 1 m-c)
|
g) znajomość przepisów regulujących funkcjonowanie oświaty oraz znajomość zagadnień związanych
z funkcjonowaniem szkół i placówek oświatowych
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań
|
-
Wymagania dodatkowe
|
Dokumenty albo oświadczenia potwierdzające spełnienie wymagań
|
a) Znajomość ustawy
o samorządzie gminnym
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań
|
b) Znajomość ogólnego rozporządzenia o ochronie danych
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań
|
c) Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań
|
d) Znajomość Statutu Miasta Opola
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań
|
e) Znajomość Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań
|
f) Znajomość i umiejętność stosowania oraz interpretacji obowiązujących przepisów, regulujących funkcjonowanie oświaty
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań
|
g) Umiejętność stosowania Instrukcji Kancelaryjnej
w praktyce
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań
|
h) Dobra znajomość obsługi komputera oraz umiejętność sprawnego korzystania z zasobów Internetu
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań
|
i) Umiejętność obsługi programu elektroniczny arkusz organizacji
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań
|
j) Samodzielność w podejmowaniu skutecznych działań; dobra organizacja pracy własnej
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań
|
k) Bardzo dobra komunikacja interpersonalna i umiejętność pracy w zespole
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań
|
l) Umiejętność kreatywnego
i analitycznego myślenia
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań
|
m) Obowiązkowość, dyspozycyjność; wysoka kultura zawodowa.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań
|
- Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- Nadzorowanie organizacji pracy publicznych szkół podstawowych i gimnazjów oraz Zespołu Szkół Specjalnych.
- Prowadzenie spraw związanych z zatwierdzaniem arkuszy organizacji szkół podstawowych i gimnazjalnych oraz Zespołu Szkół Specjalnych.
- Monitorowanie sieci publicznych szkół podstawowych i gimnazjów, przygotowywanie analiz
i propozycji dotyczących zmian w sieci szkół.
- Przygotowywanie dokumentacji dotyczącej zakładania, likwidacji lub przekształcenia szkół podstawowych i gimnazjów, łączenia ich w zespół, a także nadawania im imienia.
- Monitorowanie, nadzorowanie i koordynacja naboru do szkół podstawowych; Opracowywanie kryteriów rekrutacji i harmonogramu czynności w postępowaniu rekrutacyjnym do tych szkół.
- Przekazywanie dyrektorom szkół informacji o aktualnym stanie i zmianach w ewidencji dzieci i młodzieży w wieku od 5 do 15 lat.
- Prowadzenie spraw z zakresu egzekucji administracyjnej obowiązku szkolnego.
- Prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem odpowiedniej formy kształcenia dzieciom posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
- Nadzór nad organizacją zajęć pozalekcyjnych w nadzorowanych szkołach.
- Przekazywanie szkołom informacji oraz popularyzowanie przedsięwzięć dotyczących edukacji.
- Prowadzenie spraw związanych z realizacją rządowego programu pomocy uczniom „Wyprawka szkolna”.
- Prowadzenie współpracy z organem sprawującym nadzór pedagogiczny oraz z innymi instytucjami w zakresie realizacji zadań oświatowych.
- Prowadzenie spraw związanych z postępowaniem wyjaśniającym dotyczącym skarg, wniosków i interwencji w zakresie organizacji pracy nadzorowanych szkół.
- Uzgadnianie programów naprawczych nadzorowanych szkół w sytuacji stwierdzenia przez organ nadzoru pedagogicznego niedostatecznych efektów kształcenia lub wychowania.
- Przygotowywanie oceny pracy dyrektorów nadzorowanych szkół.
- Przygotowywanie wniosków o przyznanie nagród Prezydenta Miasta Opola, Kuratora Oświaty i Ministra Edukacji Narodowej oraz orderów i odznaczeń resortowych dla dyrektorów nadzorowanych szkół.
- Udział w pracach komisji konkursowych na dyrektorów jednostek oświatowych.
- Przewodniczenie komisjom egzaminacyjnym dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego oraz kompletowanie składów komisji egzaminacyjnych; Udział w pracach komisji kwalifikacyjnych dla dyrektorów szkół ubiegających się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego.
- Współdziałanie z innymi pracownikami Wydziału w zakresie spraw dotyczących kształcenia, wychowania oraz opieki dzieci i młodzieży szkolnej.
- Współdziałanie z innymi pracownikami w wykonywaniu zadań zleconych Referatowi, a także w przygotowaniu spotkań, narad i uroczystości organizowanych przez Wydział.
- Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
Praca samodzielna, z przewagą wysiłku umysłowego, w pełnym wymiarze czasu pracy. Praca
w budynku Urzędu Miasta Opola, przy ul. Sienkiewicza 6, I piętro. Obsługa monitorów ekranowych powyżej 4 godzin dziennie.
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta Opola, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
wynosi/nie wynosi* co najmniej 6%.
- Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
- dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt. 1 ogłoszenia;
- list motywacyjny;
- kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola;
- życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 922) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 902)” i podpisem;
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (w przypadku osób niepełnosprawnych, które zamierzają skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13 a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych).
- Termin i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
Dokumenty aplikacyjne można składać osobiście w Referacie Kadr Wydziału Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola, Rynek-Ratusz, 45-015 Opole, pok. 424 lub przesłać pocztą na wskazany adres, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko ds. szkół podstawowych i gimnazjów” w terminie do dnia 22 marca 2019r.(nie mniej niż 10 dni od dnia opublikowania w Biuletynie Informacji Publicznej).
Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do Urzędu Miasta Opola po terminie, nie będą rozpatrywane (decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu).
Osoby spełniające wymagania formalne zostaną powiadomione indywidualnie co do dalszych czynności związanych z procesem naboru.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl ) oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola.
KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych oraz o przysługujących Państwu prawach:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miasta Opola jest Urząd Miasta Opola, ul. Rynek-Ratusz, kod pocztowy 45-015 Opole.
- We wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z przysługujących Pani/Panu praw związanych z przetwarzaniem udostępnionych danych osobowych może się Pani/Pan kontaktować z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Urzędzie Miasta Opola za pomocą adresu iod@um.opole.pl.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji obecnego procesu rekrutacyjnego na podstawie ustawy z dnia 26.06.1974 r. Kodeks pracy oraz ustawy z dnia 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). W przypadku podania danych osobowych wykraczających poza zakres wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze, Pani/Pana dane będą przetwarzane na podstawie wyrażonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać cofnięta pisemnie w dowolnym czasie.
- Okresy przechowywania danych osobowych:
- dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji zostaną dołączone do jego akt osobowych;
- dokumenty aplikacyjne nie więcej niż pięciu najlepszych kandydatów, wymienionych w protokole z przeprowadzonego naboru, będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z kandydatem, który wygrał nabór. Po tym okresie zostaną komisyjnie zniszczone przez Referat Kadr;
- dokumenty aplikacyjne pozostałych kandydatów, zostaną zniszczone przez Referat Kadr niezwłocznie po ogłoszeniu wyniku końcowego naboru, nie późnej niż po upływie 3 miesięcy od ogłoszenia wyniku końcowego naboru.
- Ma Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
- W przypadku stwierdzenia naruszenia przepisów RODO podczas przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie danych wynikających z przepisów prawa jest niezbędne, aby uczestniczyć w obecnym postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie pozostałych danych jest dobrowolne.
- Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane i udostępniane wyłącznie podmiotom uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku wygrania naboru dane osobowe wybranego kandydata w zakresie imienia i nazwiska oraz adresu zamieszkania w myśl przepisów Kodeksu cywilnego zostaną umieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola na okres co najmniej 3 miesięcy.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane poza obszar Unii Europejskiej.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
* niewłaściwe skreślić
Nazwa dokumentu: | Wydział Oświaty | Skrócony opis: | stanowisko ds. szkół podstawowych i gimnazjów | Osoba, która wytworzyła informację: | Jolanta Początko | Osoba, która odpowiada za treść: | Irena Koszyk | Osoba, która wprowadzała dane: | Jolanta Początko | Data wytworzenia informacji: | 2019-03-12 14:01:14 | Data udostępnienia informacji: | 2019-03-12 14:01:14 | Data ostatniej aktualizacji: | 2019-03-12 14:06:03 |
Wersja do wydruku...
|