|
URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
ds. ochrony zasobów naturalnych
1.
Wymagania niezbędne
|
Wymagane dokumenty
|
a) obywatelstwo polskie
|
Oświadczenie
|
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
|
Oświadczenie
|
c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
e) wykształcenie wyższe o kierunku: ochrona środowiska, inżynieria środowiska, architektura krajobrazu, leśnictwo, biologia lub pokrewne
|
Kserokopia dyplomu lub świadectwa lub oryginalne zaświadczenie o ukończeniu studiów(w przypadku obrony pracy dyplomowej do momentu wystawienia dyplomu przez uczelnię, ważność zaświadczenia 1 m-c)
|
2.
Wymagania dodatkowe
|
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań
|
a) znajomość ustawy
o samorządzie gminnym
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
b) znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
c) znajomość Statutu Miasta Opola
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
d) znajomość Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
e) studia podyplomowe, kursy i szkolenia specjalistyczne
z zakresu ochrony środowiska, ochrony przyrody, leśnictwa.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
f) wskazane doświadczenie zawodowe w dziedzinie ochrony środowiska na stanowiskach związanych z zagadnieniami ochrony przyrody i leśnictwa oraz wskazane doświadczenie zawodowe w administracji publicznej.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
f) znajomość regulacji prawnych
z zakresu ochrony środowiska, (ustawy o ochronie przyrody, ustawy o lasach, ustawy prawo łowieckie, ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko), a także umiejętność właściwej ich interpretacji i stosowania; wskazana znajomość przepisów o zagospodarowaniu przestrzennym i przepisów prawa budowlanego, ustawy Prawo zamówień publicznych,
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
g) dobra znajomość zagadnień z zakresu dendrologii, topografii miasta Opola, w tym uwarunkowań środowiskowych oraz polityki ochrony środowiska Miasta Opola
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
h) umiejętność czytania dokumentacji technicznych, map geodezyjnych
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
i) dobra znajomość obsługi komputera (środowisko Windows)
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
j) obowiązkowość, odpowiedzialność za wykonywaną pracę, rzetelność, staranność, operatywność, terminowość, dobra organizacja pracy, umiejętność analizy i syntezy rozpatrywania dokumentów, samodzielność, komunikatywność, wysoka kultura osobista, uprzejmość, cierpliwość, odporność na stres, umiejętność pracy w zespole, dyspozycyjność.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Prowadzenie postępowań oraz opracowywanie projektów decyzji (pism/opinii) w zakresie:
- zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów bez naliczania opłat,
- zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów z naliczaniem opłat,
- odraczania terminów uiszczania opłat za usuwanie drzew lub krzewów,
- rozkładania na raty lub przesuwania terminów płatności opłat za usunięcie drzew lub krzewów,
- wymierzania administracyjnych kar pieniężnych za usuwanie drzew lub krzewów bez wymaganych zezwoleń, bez zgody posiadacza nieruchomości, zniszczenie drzew lub krzewów, uszkodzenie drzew spowodowane wykonywaniem prac w obrębie ich korony,
- rozkładania na raty wymierzonych kar pieniężnych,
- odraczania terminów płatności wymierzonych kar oraz ich umarzania,
- wyrażania, w imieniu Prezydenta Miasta, wykonującego uprawnienia właściciela nieruchomości gminnych, zgody na usunięcie drzew i krzewów dla posiadaczy zależnych nieruchomości gminnych,
- innych zadań określonych w ustawie o ochronie przyrody, w kompetencjach tut. Organu.
- Uczestnictwo w wizjach lokalnych w ramach działania Komisji ds. Ochrony Zieleni.
- Prowadzenie postępowań i opracowywanie projektów decyzji (pism/opinii) w zakresie zezwoleń na usuwanie drzew lub krzewów utrudniających widoczność sygnałów i pociągów lub eksploatację urządzeń kolejowych albo powodujących zaspy śnieżne, na podstawie ustawy
o transporcie kolejowym.
- Prowadzenie postępowań i opracowywanie projektów decyzji (pism/opinii) w zakresie zezwoleń na usuwanie drzew lub krzewów usuwanych z obszarów położonych między linia brzegu a wałem przeciwpowodziowym lub naturalnym wysokim brzegiem, w który wbudowano trasę wału przeciwpowodziowego, z wałów przeciwpowodziowych i terenów w odległości mniejszej niż 3m od stopy wału.
- Nadzór nad realizacją (w tym przygotowywanie projektu) porozumienia z Nadleśnictwem Opole, dotyczącego powierzenia prowadzenia zadań z zakresu nadzoru nad lasami nie stanowiącymi własności Skarbu Państwa.
- Przygotowywanie projektów zarządzeń w sprawie wykonania zabiegów zwalczających
i ochronnych w lasach zagrożonych, niestanowiących własności Skarbu Państwa, w razie wystąpienia organizmów szkodliwych w stopniu zagrażającym trwałości lasów.
- Przygotowanie projektów decyzji związanych ze zmianą lasu na użytek rolny,
w odniesieniu do lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa.
- Przygotowywanie projektów decyzji o przyznaniu dotacji na częściowe lub całkowite pokrycie kosztów zalesienia gruntów niestanowiących własności Skarbu Państwa i uznania las za ochronny lub pozbawienia go tego charakteru.
- Nadzór na zagospodarowaniem drewna pozyskanego z wycinki drzew w lasach komunalnych.
- Zlecanie wykonania uproszczonych planów urządzania lasów komunalnych i należących do osób fizycznych i rozpatrywanie zastrzeżeń wnoszonych w stosunku do tych planów po ich wykonaniu.
- Przygotowywanie projektów decyzji dotyczących pozyskiwania drewna niezgodnie
z planem urządzenia lasu.
- Dokonywanie oceny udatności upraw w 4 lub 5 roku od zalesienia gruntów rolnych
(w przypadku przekwalifikowania zalesionych gruntów na grunty leśne).
- Prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem danych do Centrum Dialogu Obywatelskiego
w zakresie ekologii, ochrony zwierząt i ochrony dziedzictwa przyrodniczego.
- Prowadzenie spraw związanych z nadzorem nad łowiectwem, w tym przygotowywanie projektów zezwoleń i decyzji związanych z gospodarką łowiecką oraz przygotowywanie projektów zezwoleń na posiadanie, hodowanie lub utrzymywanie chartów rasowych i ich mieszańców.
- Prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem rocznych planów łowieckich i współpraca
z dzierżawcami i zarządcami obwodów łowieckich i nadleśniczymi Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe.
- Prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem wydzierżawiania obwodów łowieckich, wydzierżawianie obwodów łowieckich polnych oraz przyjmowanie zawiadomień o dostrzeżonych objawach chorób zwierząt żyjących wolno.
- Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zgody na odstąpienie od zakazu chwytania i przetrzymywania zwierzyny i wydawanie decyzji o odłowie lub odstrzale redukcyjnym zwierzyny.
- Proponowanie zadań do zapisania w programach ochrony środowiska, opiniowanie projektów programów, w tym opracowywanych przez inne organy oraz przygotowywanie danych do sprawozdań z wykonania ww. programów w zakresie prowadzonych zadań.
- Prowadzenie spraw administracyjno - organizacyjnych Wydziału (w tym w zakresie inwentaryzacji i stanu majątku Wydziału, prowadzenie ewidencji środków trwałych w systemie KSAT, fakturowania sprzedaży drewna w systemie KSAT, itp.).
- Współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta oraz miejskimi jednostkami organizacyjnymi w zakresie ochrony przyrody i zieleni.
- Przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi i wnioski mieszkańców oraz podejmowanie działań zapewniających należyte i terminowe ich załatwianie, przyjmowanie interesantów
i udzielanie im wyjaśnień.
- Rozpatrywanie interwencji posłów, senatorów oraz interwencji, wniosków i pytań radnych, opinii
i wniosków komisji Rady, postulatów ludności - przygotowywanie propozycji ich załatwienia.
- Przygotowywanie materiałów i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, zgodnie ze stosownym zarządzeniem Prezydenta Miasta Opola, z zakresu prowadzonych zadań.
- Prowadzenie elektronicznego systemu obiegu dokumentów związanego z realizacją zadań na swoim stanowisku pracy.
- Prowadzenie publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach i udostępnianie informacji
o środowisku i jego ochronie znajdujących się w posiadaniu Wydziału (z zakresu ochrony przyrody, łowiectwa i leśnictwa).
- Przygotowywanie materiałów i projektów odpowiedzi, dotyczących udzielania informacji publicznej w zakresie realizowanych zadań, projektów decyzji o odmowie udzielenia informacji publicznej oraz o umorzeniu postępowania o udzielenie informacji publicznej.
- Przygotowywanie materiałów i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, zgodnie ze stosownym zarządzeniem Prezydenta Miasta Opola, z zakresu prowadzonych zadań.
- Poznawanie i przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami
- Przestrzeganie Regulaminu Pracy oraz Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
- Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
- Aktualizacja dokumentów systemu zarządzania jakością i weryfikacja pod kątem przepisów prawnych.
- Wykonywanie zadań określonych w obowiązujących przepisach prawa, uchwałach Rady Miasta
i zarządzeniach Prezydenta, zapewniając właściwą i terminową ich realizację.
4. Warunki pracy na stanowisku:
Praca w budynku Urzędu Miasta Opola – Plac Wolności 7-8, trzecie piętro. Bezpieczne warunki pracy na stanowisku. Budynek wyposażony w windę przystosowaną do wózków inwalidzkich. Stanowisko pracy związane z pracą przy komputerze, praca w godz. 730 – 1530, 730-1700 i 730-1400, praca
w zespole, wymagane przemieszczanie się w terenie, bezpośredni kontakt z klientami, codzienny kontakt telefoniczny, praca wymagająca dobrej ostrości wzroku.
5. W miesiącu styczniu wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł
2,20%.
6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej;
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1182) oraz ustawą
z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1202”
i podpisem;
- list motywacyjny;
- kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola.
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro
z dopiskiem: Dotyczy naboru stanowisko ds. ochrony zasobów naturalnych w terminie do dnia 15 lutego 2016 r., decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której jest prowadzony nabór.
Nazwa dokumentu: | Wydział Ochrony Środowiska i Rojnictwa | Skrócony opis: | stanowisko ds.zasobów naturalnych | Osoba, która wytworzyła informację: | Małgorzata Rabiega | Osoba, która odpowiada za treść: | Małgorzata Rabiega | Osoba, która wprowadzała dane: | Bogumiła Halkiewicz | Data wytworzenia informacji: | 2016-02-03 10:06:14 | Data udostępnienia informacji: | 2016-02-03 10:06:14 | Data ostatniej aktualizacji: | 2016-02-03 10:33:19 |
Wersja do wydruku...
|