Zespół Szkół Mechanicznych w Opolu
Informacje o jednostce:
- nazwa szkoły - ZESPÓŁ SZKÓŁ MECHANICZNYCH
1. Publiczne Technikum nr 4
Zawód : technik mechanik
Specjalizacja: - obsługa i naprawa pojazdów samochodowych
- konstrukcja i eksploatacja maszyn i urządzeń przemysłowych
oraz ochrony środowiska
- konstrukcja i eksploatacja maszyn i urządzeń precyzyjnych
Zawód : technik mechatronik
2. Publiczne Liceum Profilowane nr V
Profil: - transportowo-spedycyjny
- mechatroniczny
- zarządzanie informacją
3. Publiczna Zasadnicza Szkoła Zawodowa nr 2
Zawód : - mechanik pojazdów samochodowych
- elektromechanik pojazdów samochodowych
- blacharz samochodowy
- ślusarz-spawacz
4. Technikum Zawodowe dla Dorosłych
Zawód : technik mechanik
Specjalizacja : obsługa i naprawa pojazdów samochodowych
5. Uzupełniające Technikum Mechaniczne dla Dorosłych
Zawód : technik mechanik
Specjalizacja : obsługa i naprawa pojazdów samochodowych
- adres - ul. E.Osmańczyka 22, 45-027 Opole
- kontakt - telefon - (077) 45 43 850, 45 44 134
- fax - (0 77) 45 43 850
- e-mail - sekretariat@zsm.opole.pl
- strona www. - www.zsm.opole.pl
- dyrektor Zespołu: mgr inż. Bogusław Januszko
- wicedyrektorzy: mgr Ewa Panas, mgr Ewa Sosnowska,
mgr Urszula Kowalczyk
- główny księgowy: Helena Szczygielska
- inne stanowiska kierownicze: mgr inż. Bożena Włodarczyk
-kierownik gospodarczy
mgr Małgorzata Kostrzewa- kierownik internatu
- podmiot udostępniający dane: ZESPÓŁ SZKÓŁ MECHANICZNYCH OPOLE
- odpowiedzialny za treść: mgr inż. Bogusław Januszko
Majątek:
Najważniejsze składniki majątku i ich wartości :
1) Budynki i obiekty - 1.525.302 zł
2) Środki trwałe - 193.438 zł
3) Środki o charakterze wyposażenia - 731.543 zł
4) Inne - ogółem - 61.580 zł
/w tym : - zbiory biblioteczne, - 54.587 zł
-wartości niematerialne i prawne / - 6.993 zł
Budżet:
Najważniejsze składniki i kwoty:
Wydatki ogółem: - 5.416.700 zł
Wykaz regulaminów :
W Zespole Szkół Mechanicznych obowiązują następujące regulaminy :
-
regulamin przyznawania nagród dyrektora pracownikom niepedagogicznym
-
regulamin Rady Pedagogicznej
-
regulamin Rady Rodziców
-
regulamin Rady Szkoły
-
regulamin doskonalenia zawodowego nauczycieli
-
regulamin Internatu
-
wewnątrz szkolny regulamin oceniania, klasyfikowania i promowania
-
regulamin egzaminu dojrzałości
-
regulamin gospodarowania środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
-
regulamin pracy
-
regulamin Szkolnego Schroniska Młodzieżowego
-
regulamin wynagradzania
-
regulamin tworzenia i gospodarowania środkami Zakładowego Funduszu Zdrowotnego
-
regulamin kontroli wewnętrznej
-
instrukcja kancelaryjna ZSM
-
instrukcja bezpieczeństwa pożarowego dla obiektów szkoły
-
regulamin w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego ZSM
-
instrukcja obiegu i kontroli dokumentów opracowana zgodnie
z Zarządzeniem nr 46 Ministra Finansów z dnia 01.08.1995 r.
-
instrukcja o inwentaryzacji
-
regulamin korzystania z pracowni przedmiotowych, komputerowych i sali gimnastycznej
-
regulamin zachowania się na wycieczkach szkolnych
-
regulamin korzystania z urządzeń stosowanych w szkole i internacie
-
regulamin postępowania w razie wypadku.
W/w regulaminy i instrukcje udostępnione są zainteresowanym podmiotom zewnętrznym przez Dyrektora jednostki.
Rejestry, ewidencje, archiwa:
W jednostce obowiązują następujące rejestry i ewidencje :
- rejestr zarządzeń dyrektora
-
rejestr wydanych legitymacji szkolnych
-
rejestr znaczków pocztowych
-
rejestr wydanych zaświadczeń
-
rejestr wydanych zaświadczeń wojskowych – reklamacji
-
szkolny rejestr rozrachunku świadectw
-
rejestr legitymacji ubezpieczeniowych dla pracowników
-
rejestr legitymacji ubezpieczeniowych dla członków rodzin
-
rejestr legitymacji służbowych dla nauczycieli na przejazdy ulgowe
-
rejestr wypadków uczniów w szkole i na zajęciach organizowanych przez szkołę
-
rejestr wypadków uczniów – poza szkołą
-
rejestr wypadków pracowników szkoły : w miejscu pracy, w drodze do pracy/ z pracy
-
rejestr badań pracowników : b.profilaktycznych, do pracow. Książeczki zdrowia, orzeczenia Sanepidu
- rejestr szkoleń bhp : stanowiskowych, podstawowych, okresowych, innych
- rejestr rozliczenia paliwa
- ewidencja pracowników
-
ewidencja obecności pracowników
-
ewidencja absencji
-
rejestr wyjść służbowych
-
rejestr uczniów
-
ewidencja składników majątkowych : środków trwałych, przedmiotów
w użytkowaniu
-
ewidencja sprzętu p.poż.
-
ewidencja godzin ponadwymiarowych
-
rejestr delegacji służbowych
-
ewidencja księgozbiorów bibliotecznych
-
ewidencja księgowa, kartotekowo-przebitkowa, sukcesywnie wdrażana
w system informatyczny.
Składnica akt szkolnych Zespołu Szkół Mechanicznych – archiwum :
Dokumentacja przechowywana :
-
Organizacja i zarządzanie jednostki
-
Planowanie, sprawozdawczość, statystyka
-
Kroniki i monografie
-
Akta osobowe pracowników
-
Stan bezpieczeństwa i higieny pracy
-
Wypadki przy pracy
-
Dowody księgowe i kasowe
-
Listy płac i karty wynagrodzeń
-
Arkusze ocen; dokumentacja duplikatów świadectw
-
Protokoły egzaminacyjne
-
Praktyki zawodowe
-
Dokumentacja Komitetu Rodzicielskiego
-
Dzienniki lekcyjne
-
Protokóły rad pedagogicznych
-
W-ty szkolne – dokumentacja dotycząca działalności
Zamówienia publiczne :
Obecnie jednostka nie prowadzi postępowania o zamówienia publiczne.
Kontrole:
02.02.2004
26.08.2004
11-12.10.2005
30.11.2005
13.12.2005
|
KM PSP
Wydział Kontroli Wewnętrznej i Audytu Urzędu Miasta Opola
ARR
Sanepid
R.K.F.E. i S
U.M. Opola |
Kontrola sprawdzająca-internat
Gospodarka finansowa
Kontrola dot. realizacji mechanizmu WPR- Szklanka mleka
Kontrola bieżąca stanu sanitarnego
Kontrola poprawności sporządzenia polityki rachunkowości, instrukcji obiegu i kontroli dokumentów księgowych, instrukcji inwentaryzacyjnej.
|
Przyjmowanie i załatwianie spraw :
-
kancelaria szkoły czyli sekretariat szkoły
-
referenci – specjaliści spraw w innych komórkach organizacyjnych
-
Korespondencję przeznaczoną dla szkoły odbiera z poczty wyznaczony do tego celu pracownik. Pisma wnoszone przez interesantów przyjmuje sekretariat lub bezpośrednio pracownicy załatwiający sprawę merytorycznie.
-
Kancelaria otwiera wszystkie przesyłki, z wyjątkiem:
- adresowanych imiennie, które przekazuje adresatom.
Dokumentację niejawną otwiera upoważniony do tego celu pracownik sekretariatu.
Przy załatwianiu spraw stosuje się najprostsze i najbardziej celowe formy załatwiania w zależności od rodzaju sprawy i obowiązujących przepisów. Formy załatwień mogą być ustne, odręczne lub pisemne.
- Przy załatwianiu spraw stosuje się najprostsze i najbardziej celowe formy załatwiania w zależności od rodzaju sprawy i obowiązujących przepisów.
Załatwienie sprawy pisemnej, np. w formie odręcznej (skróconej) polega na sporządzeniu przez referenta, po zarejestrowaniu sprawy- bezpośrednio na otrzymanym piśmie- zwięzłej odpowiedzi informującej o sposobie załatwienia sprawy.
- Sprawy załatwiane są według kolejności ich wpływu i stopnia pilności.
Sprawy pod względem kolejności załatwienia dzielą się na : pilne, terminowe, zwykłe.
Pilne powinny być załatwione niezwłocznie, terminowe powinny być załatwione
z takim wyliczeniem aby adresat otrzymał odpowiedź w ustalonym terminie, natomiast zwykłe powinny być załatwione najpóźniej w ciągu 14 dni licząc od dnia otrzymania sprawy do załatwienia.
Sprawy, które można załatwić od ręki załatwiane są w miarę możliwości w dniu otrzymania.