Publiczne Liceum Ogólnokształcące Nr II
z Oddziałami Dwujęzycznymi
im. Marii Konopnickiej
w Opolu
Informacje o jednostce:
nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr II w Opolu
adres: 45-048 Opole, ul. gen Kazimierza Pułaskiego 3
nr telefonu: 077-454-22-86, 077-40-21-888
fax: 077-40-21-887
e-mail: sekretariat@lo2.opole.pl
adres strony www: www.lo2.opole.pl
dyrektor: mgr Aleksander Iszczuk
wicedyrektorzy: mgr Agata Smoleń
mgr Małgorzata Podraza
mgr Anna Mamok
główna księgowa: mgr Alicja Płowucha
inne stanowiska kierownicze:
kierownik gospodarczy mgr inż. Wojciech Kolański
kierownik stołówki Janina Olszewska
sekretarz szkoły mgr Maria Kozioł
podmiot udostępniający dane: Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr II w Opolu
odpowiedzialny za treść: dyrektor Aleksander Iszczuk
Majątek :
1. Rzeczowy majątek trwały brutto : 5.755.282,71
W tym:
- grunty: 66.959,13
- budynki i lokale: 5.265.546,76
- obiekty inżynierii lądowej i wodnej: 30.975,44
- maszyny, urządzenia i aparaty ogólnego zastosowania: 135.256,37
- urządzenia techniczne: 65.065,55
- środki transportu: 37.800,00
- narzędzia, przyrządy, ruchomości i wyposażenie: 156.719,46
2. Wartości niematerialne i prawne: 70.281,19
Kwota budżetu na rok 2015 : 6.339.905,-
z tego:
- wynagrodzenia i pochodne 5.719.105,-
- pozostałe wydatki 620,800,-
- wydatki majątkowe: -
przychody i wydatki rachunku dochodów własnych:
dochody własne: 560.000,-
wydatki: 560.000,-
w tym majątkowe: -
Wykaz regulaminów, instrukcji i procedur obowiązujących
- Regulamin Rady Pedagogicznej (z 12.02.1992 r.)
- Regulamin korzystania z sali gimnastycznej (z 12.11.2000 r.)
- Regulamin Organizacyjny stołówki szkolnej (z 14.02.2003 r.)
- Zasady korzystania ze stołówki szkolnej ( Zarz. Dyr. Nr 11/2009 z 28.08.2009 r.)
- Regulamin organizowania wycieczek szkolnych (z 01.09.2009 r.)
- Regulamin kontroli wewnętrznej
- Regulamin dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli (z 30.06.2006 r.)
- Regulamin przyznawania Nagród Dyrektora za szczególne osiągnięcia w pracy pracownikom obsługi finansowo-księgowej, administracji i obsługi (z 09.05.2006 r.)
- Regulamin wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w PLO Nr II(zał. do Zarz. Dyr. Nr 10/2009 z 13.08.2009 r.)
- Regulamin szatni uczniowskiej (z 22.10.2006 r.)
- Regulamin Samorządu Uczniowskiego (z 07.11.2006 r.)
- Regulamin organizacyjny (zał. do Zarz. Dyr. Nr 15/2009 z 01.10.2009 r. ze zmianami Zarz. Dyr. Nr 15/2009 z 01.10.2009 r.)
- Regulamin dokonywania okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w ZSO II w Opolu
- Regulamin pracy (zał. do Zarz. Dyr. Nr 11/2007 z 30.11.2007 r.)
- Regulamin kontroli zarządczej.
- Procedura postępowania w sprawie wykonywania pracy w godz. nadliczbowych.
- Regulamin Rady Rodziców ( z 12.03.2008 r.)
- Regulamin Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (zał. do Zarz. Dyr. Nr 1/2009 z 20.03.2009 r.)
- Regulamin przeprowadzania naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze (zał. do Zarz. Dyr. Nr 2/2009 z 20.03.2009 r.)
- Regulamin udzielania pomocy zdrowotnej dla nauczycieli i nauczycieli emerytów i rencistów (zał. do Zarz. Dyr. Nr 4/2009 z 17.04.2009 r.)
- Regulamin udzielania zamówień publicznych do wartości 30.000 euro
- Instrukcja bezpieczeństwa przeciwpożarowego
- Instrukcja inwentaryzacyjna (Zarz. Dyr. Nr 3 z 25.10.2010 r.)
- Instrukcja sporządzania, kontroli i obiegu dowodów księgowych (Zarz. Dyr. Nr 1 z 30.09.2005 r.)
- Procedura w razie wypadku ucznia(Zarz. Dyr. Nr 8/2007 z 15.02.2007 r.)
- Zakładowy Plan Kont (zał. do Zarz. Dyr. Nr 4/2008 z 25.08.2008 r.)
- Instrukcja ochrony danych osobowych (zał. do Zarz. Dyr. Nr 3/2009 z 20.03.2009 r.)
- Instrukcja Kancelaryjna, jrwa oraz instrukcja w sprawie organizacji i zakresu działania składnicy akt.
- Procedura kontroli finansowej ( Zarządzenie Dyrektora Nr 5/2009 z 20.04.2009 r.)
- Regulamin użytkowania samochodu służbowego ( zał. do Zarz. Dyr. Nr 7/2009 z 01.06.2009 r.)
- Instrukcja kasowa ( zał. do Zarz. Dyr. Nr 8 z 02.06.2009 r.)
- Procedura przeprowadzania służby przygotowawczej i organizowa. egzaminu kończącego tę służbę ( Zarz. Dyr. Nr 14/2009 z 01.10.2009 r.)
- Procedura do SIO ”Nadzór nad baza danych zbieranych do Systemu Informacji Oświatowej” ( z 30.11.2010 r.)
Oryginały wyżej wymienionych dokumentów dostępne są w sekretariacie szkoły.
Dodatkowo w sekretariacie znajdują się:
- Akt założycielski szkoły
- Statut szkoły
Wykaz rejestrów, ewidencji i archiwa
Sprawy uczniowskie: - ewidencja uczniów PLO Nr II ( Księga uczniów )
( sekretariat ) - ewidencja uczniów PG Nr 10 ( Księga uczniów )
- ewidencja wojskowa uczniów PLO Nr II
- rejestr wydanych zaświadczeń do WKU
- rejestr wydawanych legitymacji szkolnych PLO Nr II
- rejestr wydawanych legitymacji szkolnych PG Nr 10
- rejestr wydanych zaświadczeń PLO Nr II
- rejestr wydanych zaświadczeń PG Nr10
- rejestr wydanych świadectw dojrzałości
- rejestr wydanych świadectw ukończenia szkoły
Sprawy pracownicze: - ewidencja zatrudnionych pracowników niepedagogicznych
( kadry ) - ewidencja zatrudnionych nauczycieli
- rejestr akt pracowników wycofanych do archiwum
- rejestr wydanych legitymacji ubezpieczeniowych
- rejestr wydanych rodzinnych legitymacji ubezpieczeniowych
- rejestr wydanych legitymacji PKP
- ewidencja nieobecności pracowników
- ewidencja zaświadczeń o zatrudnieniu
Sprawy płacowe: - rejestr wydanych zaświadczeń ( RP7)
( księgowość )
Sprawy majątkowe szkoły: - ewidencja wartości materialnych i prawnych
( księgowość ) - ewidencja środków trwałych
- ewidencja środków trwałych w użytkowaniu
Sprawy kancelaryjne: - ewidencja druków ścisłego zarachowania
( sekretariat ) - księga podawcza pism przychodzących i wychodzących
- ewidencja wzorów pieczęci szkolnych
- rejestr zarządzeń dyrektora
- księga kontroli zewnętrznych
- księga zastępstw ( pokój nauczycielski )
- księga zarządzeń dyrektora ( pokój nauczycielski )
Sprawy związane z BHP: - rejestr wypadków przy pracy
( sekretariat - specj.ds.BHP ) - rejestr wypadków w drodze do pracy lub z pracy
- rejestr wypadków uczniowskich
Sprawy administracyjno-gospodarcze:
( kierownik adminis.-gosp. ) - księgi inwentarzowe
- rejestr najemców, dzierżawców.
- księga kontroli sanitarnej
- książka obiektu budowlanego
Szkoła przechowuje w szkolnym archiwum:
- akta osobowe byłych pracowników
- Arkusze ocen, Protokoły egzaminów dojrzałości.
- dokumentację szkolną-dział pedagogiczny, dzienniki lekcyjne
- kroniki
- dokumentację finansowo-księgową
- dokumentację płacową
- dokumentacja techniczna
Zamówienia publiczne
Kontrole:
Termin kontroli
|
Instytucja kontrolująca
|
Cel kontroli
|
13.01.2009 r.
|
Kuratorium Oświaty w Opolu
|
Badania bieżące „Nadzór dyrektora szkoły nad organi. kształ. wych. i opieki uczniów niepełnosprawnych”
|
12.05.2009 r.
|
Urząd Miasta Opola
|
Gospodarka finansowa w 2008 r.
|
19.08.2009 r.
|
Prezydent Miasta Opola
|
Wdrożenie Regulaminu wynagradzania pracowników niepedagogicznych zg. z Roz.Rady Min. Z dn.18.03.2009r.
|
15.12.2010 r.
|
Kurator Oświaty w Opolu
|
Rozmowa nt. wypadku ucznia w dniu z 12.10.2010 r. z P. wicedyrektor i spec. ds. BHP.
|
03-12.02.2010 r.
|
Prezydent Miasta Opola
|
Realizacja zaleceń pokontrolnych z 02.07.2009 r.
|
21.04.2010 r.
|
Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Opolu
|
Kontrola stanu sanitarno-higienicznego pomieszczeń.
|
21.04.2010 r.
|
WSSE Opole
|
Kontrola sanitarna w zakresie urzędowej kontroli żywności.
|
31.08.2010 r.
|
Prezydent Miasta Opola
|
Umowy najmu,
Książka obiektu wraz z protokołami z przeglądów stanu technicznego,
Procedury inwentaryzacji mienia (środków trwałych).
|
01-02.12.2010 r.
|
Prezydent Miasta Opola
|
Zimowe utrzymanie budynków-placówek oświatowych i ich otoczenia, BHP przy odśnieżaniu.
|
21.04.2010r. |
WSSE Opole |
Kontrola stanu sanitarno - higienicznego pomieszczeń |
21.04.2010r. |
WSSE Opole |
Kontrola sanitarna w zakresie kontroli żywności |
31.08.2010r. |
Prezydent Miasta Opola |
Umowy najmu, książka obiektu wraz z przeglądem stanu technicznego, procedury, inwenteryzacja mienia (środków trwałych) |
02.12.2010r. |
Prezydent Miasta Opola |
Zimowe utrzymanie budynków-placówek oświatowych i ich otoczenia, BHP przy odśnieżaniu. |
07.04.2011r. |
Kuratorium Oświaty w Opolu |
Kontrola planowa - zgodność organizacji ITN na podstawie wydanych orzeczeń z obowiązującymi przepisami prawa |
20.04.2011r. |
Prezydent Miasta Opola |
Przegląd sanitariatów oraz sal gimnastycznych pod względem BHP |
17.10.2011r. |
PIP Opole |
Kontrola tematyczna z zakresu techn. bezp. pracy, spr. przep. dot. rozp. REACH i CLP |
15.11.2011r. |
WSSE Opole |
Kontrola stanu sanitarno - higienicznego placówki |
13-18.01.2013r. |
Kuratorium Oświaty w Opolu |
Ewaluacja zwnętrzna w obszarach: "Efekty...." i "Zarządzanie...." |
24.01.2013r. |
Kuratorium Oświaty w Opolu |
Wyniki i wnioski z ewaluacji zewnętrznej |
10.04.2013r. |
ZUS Opole |
Zgodnie z upoważnieniem nr: 2420130400441 |
25.07.2013r. |
Prezydent Miasta Opola |
ZFŚS + PUZR |
05.12.2013r. |
WSSE Opole |
Kontrola stanu sanitarnego placówki |
16-17.12.2013r. |
Prezydent Miasta Opola |
Kontrola tematyczna w ramach nadzoru |
20.01.2015r. |
WSSE Opole |
Kontrola stanu sanitarnego placówki |
09.07.2015r. |
PIP Opole |
Prawna ochrona pracy |
19.11.2015r. |
Kuratorium Oświaty w Opolu |
Kontrola planowa: zgodność zatrudnienia nauczycieli szkół i placówek z wymaganymi kwalifikacjami. |
26.11.2015r. |
Prezydent Miasta Opola |
Kontrola dot. realizacji projektu: "Staże zawodowe dla uczniów liceów ogólnokształcących miasta Opola - II edycja" |
15.12.2015r. |
WSSE Opole |
Kontrola sanitarna w zakresie urzędowej kontroli żywności - kontrola kuchni |
Przyjmowanie i załatwianie spraw:
- miejsce przyjmowania interesantów: sekretariat, gabinet dyrektora, gabinety dyrektorów,
pokój księgowości.
- w jakich dniach i godzinach: poniedziałek-piątek w godz. 700-1500
z wyjątkiem :
pedagoga szkolnego, który przyjmuje: poniedziałek: 8.00 – 13.00, wtorek: 9.00 – 17.00,
środa: 8.00 – 13.00, czwartek: 8.00 – 16.00,
piątek: 8.00-15.00.
psychologa szkolnego, który przyjmuje: poniedziałek: 8.00 - 13.30,
wtorek: 15.00-18.00,
środa: 12.15-17.15,
czwartek: 12.15 – 17.15,
piątek: 8.00-13.30.
szkolnego doradcy zawodu, który przyjmuje: poniedziałek: 7.30-16.00,
wtorek: 7.30-11.30, środa: 7.30-8.50/9.35/16.00
czwartek: 7.30-8.50/9.35/13.25, piątek: 7.30-13.30.
- w jaki sposób odbywa się przyjmowanie i załatwianie spraw:
- system kancelaryjny : oparty Instrukcji Kancelaryjnej i jrwa oraz instrukcji w sprawie organizacji zakresu działania akt z 27.12.2013r.
- w jaki sposób załatwiane są sprawy pisemne: w formie korespondencyjnej
Sprawy załatwiane są według kolejności ich wpływu i stopnia pilności:
Pilne –załatwiane są niezwłocznie,
Terminowe-załatwiane są z takim wyliczeniem , by adresat otrzymał odpowiedź w
ustalonym terminie
Zwykłe –załatwiane najpóźniej w ciągu 14 dni licząc od dnia otrzymania sprawy do
załatwienia
Tzw. od ręki – załatwiane w miarę możliwości w dniu otrzymania ( krótkie odpowiedzi,
sprawy powtarzające się, itp.)
- w jakiej kolejności załatwiane są sprawy : regulowane przez KPA.