Publiczne Gimnazjum nr 8
im. Marszałka Józefa Piłsudskiego
w Opolu
Informacje o jednostce:
-
nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum nr 8 w Opolu
-
adres: 45-720 Opole, ul. Sz. Koszyka 21
-
tel. 474-51-72
-
fax: 474-51-72
-
e-mail: g8opole@wodip.opole.pl
-
adres strony: www.g8opole.w.pl
-
dyrektor gimnazjum: Wojciech Rerich
-
wicedyrektor: Małgorzata Ludwikowska
-
główny księgowy: Irena Małyszko
-
podmiot udostępniający dane: Publiczne Gimnazjum nr 8 w Opolu
-
odpowiedzialny za treść: dyrektor gimnazjum Wojciech Rerich
Majątek:
Gospodarzem obiektu, w którym mieści się Publiczne Gimnazjum nr 8 w Opolu jest Publiczna Szkoła Podstawowa nr 14 w Opolu. W skład majątku trwałego Publicznego Gimnazjum nr 8 w Opolu wchodzą 3 zestawy komputerowe otrzymane jako dar Urzędu Miasta Opola oraz 1 kserokopiarka otrzymana również w darze od Towarzystwa Społeczno-Kulturalnego Niemców na Śląsku Opolskim.
Publiczne Gimnazjum nr 8 w Opolu, posiada następujące środki trwałe:
1 zestaw komputerowy wraz z drukarką , którą otrzymało protokołem przekazania z Urzędu Miasta Opola w 1999 roku, został całkowicie umorzony 31 marca 2003 r.
2 zestawy komputerowe wraz z jedną drukarką, które otrzymało protokołem przekazania z Urzędu Miasta Opola w 2000 r, a które to zostaną całkowicie umorzone w marcu 2004 r.
1 kserokopiarkę, którą otrzymało w styczniu 2001 roku, jako darowiznę od Towarzystwa Społeczno-Kulturalnego Niemców na Śląsku Opolskim.
Łączna wartość środków trwałych na dzień 31 grudnia 2003 r.
wyniosła netto 2 391,84 zł.
Budżet:
BUDŻET – 80110 1.894.800,-
w tym:
-
wynagrodzenia i pochodne 1.653.900,-
-
wydatki bieżące 240.900,-
na które składają się:
materiały i wyposażenie 24.000,00
pomoce naukowe 8.200,00
energia 85.800,00
usługi remontowe 12.370,00
usługi pozostałe 26.000,00
podróże krajowe i zagraniczne 500,00
różne opłaty składki 600,00
odpis na ZFŚS 78.330,00
nagrody i wydatki niezal. do wynagrodz. 5.100,00
Wykaz regulaminów:
Regulaminy:
- Organizacyjny
- Pracy
- Działalności Rady Pedagogicznej
- Wynagradzania
- Premiowania pracowników nie będących nauczycielami
- Przyznawania nagród nauczycielom
- Dodatku motywacyjnego dla nauczycieli
- Oceniania nauczycieli
- Rady Rodziców
- Regulamin nagród dla pracowników administracji
- Regulamin dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli
- Szczegółowego obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe
- Zakładowego funduszu zdrowotnego dla nauczycieli emerytów i rencistów
- Zasady i kryteria dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli PG 8
- Regulamin kontroli wewnętrznej
- Regulamin Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
- Regulamin ucznia
- Regulamin czytelni
- Regulamin wypożyczalni
- Regulaminy pracowni
- Regulamin Samorządu Uczniowskiego
- Instrukcja inwentaryzacyjna dyrektora w sprawie trybu i zasad przeprowadzania inwentaryzacji składników majątkowych
- Instrukcja obiegu i kontroli dokumentów.
- Instrukcja przeciwpożarowa
- Instrukcja kancelaryjna
- Instrukcja BHP pracy biurowej
- Instrukcja BHP na stanowisku pracy z komputerem i drukarką
Instrukcja ogólna BHP przy obsłudze urządzeń będących pod napięciem prądu elektrycznego
Regulaminy udostępnione są (w zależności od rodzaju) w pokoju nauczycielskim, bibliotece, sekretariacie szkoły oraz w gabinecie dyrektora
Rejestry, ewidencje, archiwa:
Rejestry:
- Rejestr zatrudnionych nauczycieli
- Rejestr zatrudnionych pracowników
- Rejestr absencji chorobowej pracowników
- Rejestr wydanych zaświadczeń pracownikom
- Księga druków ścisłego zarachowania
- Książka uzyskiwanych stopni awansu zawodowego nauczycieli
- Dziennik korespondencyjny
- Rejestr wypadków uczniów
- Rejestr wypadków przy pracy
- Rejestr uczniów
- Rejestr legitymacji szkolnych
- Rejestr kart motorowerowych
- Rejestr wydanych zaświadczeń
- Rejestr świadectw
- Rejestr pieczątek
- Rejestr materiałów biurowych
- Rejestr znaczków
- Rejestr biletów MZK
- Księga kancelaryjna
- Księga uczniów
- Księga dzieci
- Księga absolwentów
- Księga druków ścisłego zarachowania- spis akt archiwum
Ewidencje:
- Zatrudnionych -Akta osobowe pracowników
- Karty ewidencji rocznej czasu pracy
- Osób zatrudnionych przy przetwarzaniu danych osobowych pracowników
- Świadectw pracy
- Zatrudniania i zwalniania pracowników
- Urlopów wypoczynkowych, macierzyńskich, okolicznościowych, urlopów dla poratowania zdrowia , urlopów bezpłatnych
- Wynagrodzeń
- Przeszeregowań
- Nagród jubileuszowych
- Nagród prezydenta miasta, kuratora i resortowe
- Sprawozdań
- Meldunków
- Legitymacji służbowych dla n-li, legitymacji ubezpieczeniowych dla pracowników, legitymacji ubezpieczeniowych dla członków rodziny
- Delegacji
- Samokształcenia, dokształcania
Archiwa:
W archiwum szkolnym przechowywane są dokumenty zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt.
Archiwum podzielone jest na działy: pedagogiczny, księgowości, płace, kadrowy, sekretariat.
Zamówienia publiczne:
jednostka nie prowadzi obecnie postępowania o zamówienia publiczne.
Kontrole:
Szkoła posiada księgi kontroli wewnętrznej i zewnętrznej dostępne
w sekretariacie oraz harmonogram kontroli wewnętrznej.
Harmonogram kontroli.
Termin kontroli |
Instytucja kontrolująca |
Cel kontroli |
Maj 2001 |
Urząd Miasta |
Kontrola wyrównania wynagrodzeń |
Październik 2001 |
Kurator Oświaty |
Społeczny odbiór reformy edukacji |
Grudzień 2001 |
Kurator Oświaty |
Analiza i badanie funkcjonowania dokumentów dotyczących nadzoru pedagogicznego, przegląd bieżący szkoły |
Maj 2002 |
WSSE |
Kontrola stanu sanitarnego, kontrola w związku z pracą problemową dot. Oceny realizacji wych. fiz. |
Październik 2003 |
Kurator Oświaty |
Kontrola obowiązku szkolnego przez dyrektora szkoły |
Listopad, grudzień 2003 |
Kurator Oświaty |
Zewnętrzne mierzenie jakości pracy szkoły |
Harmonogram kontroli wewnętrznej.
Termin |
Kto przeprowadza |
Czynności kontrolne |
Wrzesień, czerwiec |
Wicedyrektor szkoły |
Prawidłowość funkcjonowania sekretariatu- druki ścisłego zarachowania |
Na bieżąco |
Dyrektor szkoły |
Prowadzenie teczek akt osobowych- kontrola wykonania obowiązkowych badań pracowników szkoły |
Sierpień, na bieżąco |
Główny księgowy |
Opracowanie planów finansowych i ich realizacja |
Na bieżąco |
Główny księgowy |
Gospodarka kasowa |
Na bieżąco |
Główny księgowy, specjalista ds. administracji |
Kontrola gospodarki materiałowej |
Na bieżąco |
Główny księgowy, specjalista ds. administracji |
Kontrola gospodarki środkami trwałymi, wyposażenie i zbiory biblioteczne |
Wg. harmonogramu |
Dyrektor szkoły, Główny księgowy |
Inwentaryzacja mienia |
Na bieżąco |
Referent ds. kadr |
Prawidłowość w realizowaniu funduszu płac- zatrudnienie |
Na bieżąco |
Główny księgowy |
Prawidłowość w realizowaniu funduszu płac- finanse |
Wrzesień, luty |
Specjalista ds. administracji, Specjalista ds. BHP |
Kontrola stanu higieny szkolnej i stanu sanitarnego obiektu szkoły |
W miarę potrzeb |
Dyrektor szkoły, Specjalista ds. administracji |
Kontrola gospodarki remontowej i inwestycyjnej |
W miarę potrzeb |
Specjalista ds. administracji, Specjalista ds. BHP |
Bezpieczeństwo i higiena pracy:
-
Okresowa ocena stanu ochrony przeciwpożarowej, konserwacje sprzętu gaśniczego, oznakowanie dróg pożarowych,
-
Przegląd warunków pracy i nauki |
Codziennie, szczególnie starannie przed sobotą i niedzielą i przerwami w pracy |
Dozorcy PSP nr14 |
Kontrola zabezpieczenia obiektu przed włamaniem, zamykanie obiektu, zamykanie okien. |
Raz w miesiącu |
Specjalista ds. administracji w uzgodnieniu z PSP nr14 |
Kontrola sprawności technicznej w tym instalacji elektrycznej, Co i wodnokanalizacyjnej, pompowni |
Maj |
Specjalista ds. administracji, Specjalista ds. BHP |
Przeprowadzanie próbnej ewakuacji stanu osobowego szkoły- kontrole znajomości planu ewakuacyjnego przez personel szkoły |
Przyjmowanie i załatwianie spraw:
-
Szkoła pracuje w godzinach 7.30-15.30
-
Interesanci przyjmowani są w sekretariacie szkoły od poniedziałku
do piątku w godzinach 8.00- 15.00,
-
Wszystkie sprawy załatwiane są na bieżąco wg kolejności zgłoszeń
i stopnia pilności,
-
Pisma przychodzące i wychodzące rejestrowane są w księdze kancelaryjnej, zgodnie z jednolitym wykazem akt,
-
Pisma przychodzące są rejestrowane w księdze kancelaryjnej, dekretowane przez dyrektora gimnazjum i przekazywane do odpowiedniego działu (kadry, księgowość, wicedyrektorzy, nauczyciele)